Google به محتوای ناشران اخبار تحت دستورالعمل اتحادیه اروپا مجوز می دهد

ما به برنامه گسترده خود برای پیروی از ماده 15 دستورالعمل اروپایی 2019 درباره حق نسخه برداری در بازار واحد دیجیتال با انعقاد موافقت نامه های مجوز با صاحبان نشریات مطبوعاتی ادامه می دهیم. در کنار این تلاش‌ها، ما دائماً محصولات خود را به‌روزرسانی می‌کنیم تا به مردم کمک کنیم با پیوند دادن به سایت‌های خبری و سایر وب‌سایت‌ها اطلاعاتی را پیدا کنند.

از زمان آخرین پیام من (به پایین مراجعه کنید)، خوشحالم که بگویم پیشرفت بیشتری در تعهد خود به مجوز محتوای ناشر مطبوعات تحت قانون جدید داشته ایم. ما اکنون قراردادهای مجوز داریم که بیش از 1000 نشریه را در یازده کشور اروپایی پوشش می دهد و بحث های بیشتری در حال انجام است.

همچنین دریافت کنندگان چالش نوآوری Google News Initiative برای اروپا را اعلام کردیم. 47 دریافت کننده در 21 کشور در اروپا اکنون پروژه های نوآوری را آغاز می کنند که از تعامل با مخاطب گرفته تا ایجاد جامعه را شامل می شود. این نشان دهنده موج جدیدی از نوآوری خبری در اروپا است که بر ایجاد روابط با خوانندگان، شنوندگان یا بینندگان متمرکز است.

وقتی آخرین پیام را نوشتم، در زیر، در حال آزمایش ابزار جدیدی در آلمان و مجارستان بودیم تا به ما کمک کند به ناشران مطبوعات دسترسی پیدا کنیم. نحوه کار این کار را در پست قبلی وبلاگ در زیر توضیح می دهیم. از آن زمان ما آن را در رومانی، استونی، لیتوانی، ایرلند و هلند با برنامه ریزی برای توسعه به کشورهای دیگر اتحادیه اروپا در ماه های آینده راه اندازی کرده ایم.

برنامه صدور مجوز ما تحت دستورالعمل 2019 اروپا در مورد حق نسخه برداری در بازار واحد دیجیتال در نهایت همه کشورهایی را که این دستورالعمل را منتقل می کنند پوشش می دهد و تفاوت ها در زبان، استفاده فرامرزی و نیازهای ناشران بزرگ و کوچک را در نظر می گیرد. ما از پیشرفتی که قبلاً انجام شده است دلگرم هستیم، اما بدانید که کارهای زیادی باقی مانده است که باید انجام شود. و ما انگیزه شرکای ناشری خود را داریم که در حال نوآوری و رشد هستند، زیرا ما همچنان به نقش خود در ایجاد یک اکوسیستم خبری پر رونق اروپایی ادامه می دهیم.

پست قبلی، منتشر شده در می 2022

برای سال‌های متمادی، گوگل با پیوند دادن به اخبار و سایر وب‌سایت‌ها به مردم کمک کرده تا اطلاعات را پیدا کنند و از ناشران و روزنامه‌نگاران از طریق محصولات، فناوری تبلیغات و بودجه حمایت می‌کند. در طول سال گذشته، ما همچنین یک برنامه مجوز به نام Google News Showcase راه‌اندازی کرده‌ایم که با بیش از 750 نشریه در سراسر اروپا کار می‌کند.

در کنار این تلاش‌ها، ما در حال مذاکره با ناشران اخبار برای مجوز دادن به محتوا بر اساس دستورالعمل حق چاپ اروپا هستیم که کشورهای اتحادیه اروپا در حال اجرای آن در قوانین ملی هستند. تا کنون، ما قراردادهایی داریم که بیش از 300 نشریه خبری ملی، محلی و تخصصی در آلمان، مجارستان، فرانسه، اتریش، هلند و ایرلند را پوشش می‌دهد و بحث‌های بیشتری در حال انجام است.

ما اکنون راه‌اندازی ابزار جدیدی را برای ارائه پیشنهادات به هزاران ناشر دیگر خبر می‌دهیم که از آلمان و مجارستان شروع می‌شود و در ماه‌های آینده در دیگر کشورهای اتحادیه اروپا عرضه می‌شود.

چگونه کار می کند

این دستورالعمل به موتورهای جستجو مانند Google اجازه می‌دهد آزادانه به محتوای ناشران مطبوعات «عصاره‌های بسیار کوتاه» پیوند داده و از آنها استفاده کنند. این قانون همچنین حقوق جدیدی را برای ناشران ایجاد می‌کند که پیش‌نمایش‌های طولانی‌تری از محتوای آنها به صورت آنلاین استفاده می‌شود – اما بدون اینکه مشخص کند دقیقاً یک عصاره کوتاه یا یک پیش‌نمایش طولانی‌تر چیست.

علیرغم این عدم قطعیت، سال گذشته اعلام کردیم که برای محتوایی که فراتر از پیوندها و عصاره های کوتاه است، به ناشران اخبار پرداخت خواهیم کرد، همانطور که در حال حاضر در کشورهایی مانند آلمان انجام می دهیم.

از طریق این ابزار جدید، که از طریق کنسول جستجو در دسترس خواهد بود، به ناشران یک قرارداد پیش‌نمایش اخبار گسترده (ENP) با Google برای این محتوا ارائه می‌شود. این شامل اطلاعاتی در مورد اینکه پیشنهاد برای چه چیزی است، نحوه ثبت نام و نحوه ارائه بازخورد است.

همه پیشنهادات بر اساس معیارهای ثابتی هستند که به قانون و دستورالعمل‌های حق نسخه‌برداری موجود احترام می‌گذارند، از جمله اینکه یک وب‌سایت خبری چند وقت یکبار نمایش داده می‌شود و چقدر درآمد تبلیغاتی در صفحاتی ایجاد می‌شود که پیش‌نمایش محتوای خبری را نیز نمایش می‌دهند.

مانند همیشه، ناشران همچنان کنترل کاملی بر نمایش یا عدم نمایش محتوای آنها در جستجوی Google و نحوه پیش نمایش آن محتوا دارند. ناشران می توانند تنظیمات برگزیده خود را تغییر دهند و در هر زمان در برنامه ENP ثبت نام کنند.

در کنار مذاکراتمان، ما به سرمایه‌گذاری در محصولات و برنامه‌ها برای حمایت بیشتر از روزنامه‌نگاری در اروپا و سراسر جهان ادامه خواهیم داد. ما اخیراً چالش نوآوری برای اروپا و آکادمی اشتراک‌های ابتکار Google News را اعلام کردیم که یک برنامه 8 ماهه فشرده را با تمرکز بر رشد دیجیتال به ناشران ارائه می‌دهد. ما مشتاقانه منتظر همکاری با ناشران و روزنامه‌نگاران برای همه این تلاش‌ها در ماه‌های آینده هستیم که بر اساس سابقه طولانی حمایت از روزنامه‌نگاری است.