جان مولر گوگل به سوالاتی در مورد سئوی تصویر پاسخ داد و به طور خاص توضیح داد که اگرچه خود تصویر و متن جایگزین مفید است، صفحه ای که تصویر در آن جاسازی شده نیز مفید است. همه اینها برای Google مفید است تا از ارتباط یک تصویر بر اساس یک جستجوی خاص مطلع شود.
جان گفت وقتی صحبت از درک تصویر می شود، داشتن عکس ساحل در یک سایت خوب است و همه چیز خوب است، اما چیز زیادی به شما نمی گوید. اگر آن عکس در وب سایت هتل تعبیه شده باشد، به این معنی است که ساحل آن هتل است. اگر در وبسایت یک عکاس تعبیه شده باشد، به شما میگوید که این عکاس میتواند در کنار ساحل عکس بگیرد، و به همین ترتیب – شما متوجه موضوع میشوید.
یک موضوع Reddit پرسید:
آیا متن های جایگزین تصاویر با تمام پیشرفت های بینایی کامپیوتری و تشخیص تصاویر همچنان برای سئو مرتبط هستند؟ آیا اطلاعاتی درباره گوگل یا سایر موتورهای جستجو وجود دارد که از مدل های یادگیری ماشینی برای خزیدن تصاویر به جای تکیه بر متن های جایگزین ارائه شده توسط کاربر استفاده می کنند؟
در اینجا جان پاسخ داد:
برای جستجوی تصویر، زمینه ای وجود دارد که از ترکیب صفحه + تصویر می آید که مهم است. عکس ساحل ممکن است پوستری آرامش بخش باشد، ممکن است ساحل هتل باشد، ممکن است محل نشت مواد شیمیایی باشد. فقط دانستن اینکه تصویر مربوط به یک ساحل است، واقعاً اطلاعات پس زمینه کافی برای نشان دادن آن در جستجوی تصویر به درستی به دست نمی دهد. بسیاری از آنها از صفحه میآیند، و متن جایگزین منحصربهفرد است زیرا چیزی است که مستقیماً تصویر را به صفحه با زمینه مرتبط میکند.
مگر اینکه سایت شما یک آژانس عکس باشد، ترافیک برای “عکس از یک ساحل” چندان مفید نخواهد بود – اما برای یک هتل، داشتن “هتل با ساحل در X” می تواند مرتبط باشد. باز هم، بسیاری از آنها میتوانند از بقیه صفحه باشند، اما مقدار ویژگی alt یک فرصت منحصر به فرد برای دادن زمینه است. (و با آن … اگر از هوش مصنوعی برای ایجاد متن های جایگزین بر اساس فایل تصویری استفاده می کنید و “عکس از یک ساحل” را به عنوان متن جایگزین برای آن تصویر دریافت می کنید، بیشترین بهره را از متن جایگزین نخواهید برد، هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو.)
بنابراین بله، صفحه ای که تصویر در آن تعبیه شده است نیز به دلایل زیادی مهم است.
بحث در انجمن در Reddit.