چگونه گوگل و C2PA شفافیت را برای محتوای نسل AI افزایش می دهند

همانطور که ما همچنان هوش مصنوعی را به محصولات و خدمات بیشتری برای کمک به تقویت خلاقیت و بهره‌وری می‌آوریم، بر کمک به مردم برای درک بهتر نحوه ایجاد و اصلاح یک محتوای خاص در طول زمان متمرکز شده‌ایم. ما بر این باوریم که دسترسی مردم به این اطلاعات بسیار مهم است و سرمایه گذاری زیادی روی ابزارها و راه حل های نوآورانه مانند SynthID برای ارائه آن انجام می دهیم.

ما همچنین می دانیم که مشارکت با سایرین در صنعت برای افزایش شفافیت کلی آنلاین هنگام جابجایی محتوا بین پلتفرم ها ضروری است. به همین دلیل، در اوایل سال جاری، ما به عنوان عضو کمیته راهبری به ائتلاف برای منشأ و اعتبار محتوا (C2PA) پیوستیم.

امروز، به‌روزرسانی‌هایی را درباره نحوه کمک به توسعه آخرین فناوری منشأ C2PA و آوردن آن به محصولات خود به اشتراک می‌گذاریم.

پیشرفت فناوری موجود برای ایجاد اعتبارنامه های ایمن تر

فناوری Provenance می‌تواند به توضیح اینکه آیا یک عکس با دوربین گرفته شده، توسط نرم‌افزار ویرایش شده یا توسط هوش مصنوعی تولید شده است، کمک کند. این نوع اطلاعات به کاربران ما کمک می کند تا تصمیمات آگاهانه تری در مورد محتوایی که با آن درگیر هستند – از جمله عکس، فیلم و صدا – اتخاذ کنند و باعث ایجاد سواد رسانه ای و اعتماد می شود.

با پیوستن به C2PA به عنوان عضو کمیته راهبری، ما در کنار سایر اعضا برای توسعه و پیشرفت فناوری مورد استفاده برای پیوست کردن اطلاعات منشأ به محتوا کار کرده‌ایم. در نیمه اول سال جاری، گوگل بر روی جدیدترین نسخه (2.1) استاندارد فنی، Content Credentials همکاری کرد. این نسخه به دلیل الزامات فنی سختگیرانه تر برای اعتبارسنجی تاریخچه منشأ محتوا، در برابر طیف وسیع تری از حملات دستکاری ایمن تر است. تقویت حفاظت در برابر این نوع حملات کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که داده های پیوست شده تغییر نمی یابند یا گمراه کننده نیستند.

گنجاندن استاندارد C2PA در محصولات ما

طی ماه‌های آینده، آخرین نسخه اعتبارنامه محتوا را به تعدادی از محصولات کلیدی خود خواهیم آورد:

  • جستجو: اگر تصویری حاوی ابرداده C2PA باشد، افراد می‌توانند از ویژگی «درباره این تصویر» ما استفاده کنند تا ببینند آیا با ابزارهای هوش مصنوعی ایجاد شده یا ویرایش شده است. «درباره این تصویر» به افراد کمک می‌کند تا زمینه‌ای درباره تصاویری که آنلاین می‌بینند ارائه دهند و در Google Images، Lens و Circle to Search قابل دسترسی است.
  • تبلیغات: سیستم های تبلیغاتی ما شروع به ادغام ابرداده های C2PA کرده اند. هدف ما این است که در طول زمان این را افزایش دهیم و از سیگنال‌های C2PA برای اطلاع از نحوه اجرای سیاست‌های کلیدی استفاده کنیم.

ما همچنین در حال بررسی راه‌هایی برای انتقال اطلاعات C2PA به بینندگان در YouTube در هنگام ضبط محتوا با دوربین هستیم، و در اواخر سال به‌روزرسانی‌های بیشتری در این زمینه خواهیم داشت.

ما اطمینان می‌دهیم که پیاده‌سازی‌های ما محتوا را در برابر فهرست آتی C2PA Trust تأیید می‌کند، که به پلتفرم‌ها اجازه می‌دهد منشاء محتوا را تأیید کنند. برای مثال، اگر داده‌ها نشان می‌دهند که تصویری توسط یک مدل دوربین خاص گرفته شده است، لیست اعتماد به تأیید صحت این بخش از اطلاعات کمک می‌کند.

اینها تنها تعدادی از روش‌هایی است که امروزه در مورد پیاده‌سازی فناوری منشأ محتوا فکر می‌کنیم، و به مرور زمان آن را به محصولات بیشتری می‌آوریم.

ادامه همکاری با سایرین در این صنعت

ایجاد و نشان دادن منشأ محتوا یک چالش پیچیده است، با طیف وسیعی از ملاحظات بر اساس محصول یا خدمات. و در حالی که می‌دانیم هیچ راه‌حلی برای تمام محتوای آنلاین وجود ندارد، کار با سایرین در صنعت برای ایجاد راه‌حل‌های پایدار و متقابل حیاتی است. به همین دلیل است که ما همچنین ارائه دهندگان خدمات و سخت افزار بیشتری را تشویق می کنیم تا اعتبار محتوای C2PA را در نظر بگیرند.

کار ما با C2PA مستقیماً تکمیل کننده رویکرد گسترده تر ما برای شفافیت و توسعه مسئولانه هوش مصنوعی است. به عنوان مثال، ما همچنان به آوردن SynthID – واترمارک جاسازی شده توسط Google DeepMind – به ابزارهای هوش مصنوعی نسل اضافی برای ایجاد محتوا و اشکال بیشتر رسانه از جمله متن، صوتی، تصویری و ویدیو ادامه می دهیم. ما همچنین به چندین ائتلاف و گروه دیگر که بر ایمنی و تحقیقات هوش مصنوعی متمرکز شده‌اند ملحق شده‌ایم و یک چارچوب و ائتلاف هوش مصنوعی امن (SAIF) معرفی کرده‌ایم. علاوه بر این، ما همچنان به پیشرفت در تعهدات داوطلبانه ای که در سال گذشته در کاخ سفید انجام دادیم، ادامه می دهیم.

Source link