گوگل جایگزینی برای Dolby Atmos، Vision می خواهد

گوگل با AV1 بازیکن بزرگی در فضای کدک است و اکنون در نظر دارد فرمت های صوتی و تصویری جایگزینی را که می تواند جایگزین Dolby Atmos و Vision شود، تعیین کند.

مطابق با پروتکل امروز، گوگل “به دنبال معرفی دو فرمت رسانه ای جدید برای ارائه ویدئوی HDR و صدای سه بعدی تحت یک نام تجاری جدید قابل تشخیص برای مصرف کننده بدون هزینه های مجوزی است که سازندگان سخت افزار در حال حاضر باید به Dolby پرداخت کنند.”

این در حالی است که صدای فضایی (نگاه کنید به: Apple Music و Dolby Atmos) به‌عنوان چیز بزرگ بعدی در موسیقی به بازار عرضه می‌شود، در حالی که جنبه ویدیویی فرمت Google با هدف اجازه دادن به کاربران نهایی «در این فرمت‌های ممتاز و دریافت ویدیوی با کیفیت بهتر است.» ”

امروزه، Dolby برای سازندگان دستگاهی که می‌خواهند پشتیبانی Atmos و Vision را اضافه کنند، هزینه مجوز دریافت می‌کند، که به طور فزاینده‌ای توسط سرویس‌های استریم به عنوان یک ویژگی ممتاز تبلیغ می‌شود. مثلا:

بر اساس سندی که یکی از صاحبان صنعت با پروتکل به اشتراک گذاشته است، یک تولیدکننده جعبه‌های استریم که به قیمت 50 دلار به فروش می‌رسد، باید حدود 2 دلار برای هر واحد برای Dolby Vision و Dolby Digital بپردازد.

آنچه گوگل ارائه می‌کند «با یک انجمن صنعتی اداره می‌شود و به صورت رایگان در اختیار تولیدکنندگان سخت‌افزار و ارائه‌دهندگان خدمات قرار می‌گیرد». یکی از راه‌هایی که این شرکت می‌تواند به پذیرش سخت‌افزار کمک کند، پشتیبانی از YouTube است که از Dolby Atmos یا Vision پشتیبانی نمی‌کند. پروتکل می‌گوید گوگل تصور می‌کند که مردم در حال ضبط با این فرمت جدید در تلفن‌های خود هستند و می‌توانند در یوتیوب آپلود کنند. امروزه توسعه Android/Google TV توسط گوگل ذکر نشده است.

این تلاش با اسم رمز «پروژه خاویار» شناخته می‌شود و گوگل در مورد آن با سازندگان سخت‌افزار بحث می‌کند تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند. این شرکت همچنین با ارائه دهندگان خدمات صحبت کرده است. به عنوان مثال، سامسونگ به دلیل عدم تمایل به پرداخت هزینه مجوز، از Dolby Vision در تلویزیون های خود پشتیبانی نمی کند. به طور مشابه، آن فرمت مورد پذیرش گسترده اندروید تلفن همراه قرار نگرفته است.

FTC: ما از پیوندهای وابسته خودکار برای کسب درآمد استفاده می کنیم. بیشتر.


برای اخبار بیشتر، 9to5Google را در YouTube بررسی کنید: