اسناد گوگل به بیرون درز کرده و سئوکاران در حال انجام برخی فرضیات وحشیانه هستند

احتمالاً در مورد افشای اسناد اخیر گوگل شنیده اید. این در هر سایت اصلی و در سراسر رسانه های اجتماعی است.

اسناد از کجا آمده است؟

درک من این است که رباتی به نام yoshi-code-bot اسناد مربوط به Content API Warehouse را در Github در 13 مارس 2024 فاش کرد. ممکن است قبلاً در برخی از مخازن دیگر ظاهر شده باشد، اما این همان چیزی است که برای اولین بار کشف شد.

آنها توسط یک کارمند سابق گوگل ناشناس که اطلاعات را با آنها به اشتراک گذاشته بود، کشف شدند عرفان عظیمی که آن را با رند فیشکین که آن را با مایک کینگ. این اسناد در 7 مه حذف شدند.

من از همه کسانی که یافته های خود را با جامعه به اشتراک گذاشتند، قدردانی می کنم.

پاسخ گوگل

بحث در مورد واقعی بودن یا نبودن اسناد وجود داشت، اما آنها سیستم های داخلی زیادی را ذکر می کنند و به اسناد داخلی لینک می دهند و قطعا به نظر واقعی می رسد.

سخنگوی گوگل بیانیه زیر را منتشر کرد زمین موتور جستجو:

ما نسبت به ایجاد فرضیات نادرست در مورد جستجو بر اساس اطلاعات خارج از زمینه، قدیمی یا ناقص هشدار می دهیم. ما اطلاعات گسترده‌ای درباره نحوه عملکرد جستجو و انواع فاکتورهایی که سیستم‌هایمان وزن می‌کنند به اشتراک گذاشته‌ایم، در حالی که برای محافظت از یکپارچگی نتایج خود در برابر دستکاری تلاش می‌کنیم.

سئوکارها چیزها را بر اساس تجربیات و سوگیری خود تفسیر می کنند

بسیاری از سئوکاران می گویند که فاکتورهای رتبه بندی لو رفته است. من هیچ کد یا وزنی ندیده ام، فقط چیزی که به نظر می رسد توضیحات و اطلاعات ذخیره سازی باشد. مگر اینکه در یکی از توضیحات گفته شود که مورد برای رتبه بندی استفاده می شود، به نظر من برای سئوکاران خطرناک است که همه اینها در رتبه بندی استفاده شوند.

داشتن برخی ویژگی ها یا اطلاعات ذخیره شده به معنای استفاده از آنها در رتبه بندی نیست. برای موتور جستجوی ما، Yep.com، ما انواع چیزهایی را ذخیره کرده ایم که ممکن است برای خزیدن، نمایه سازی، رتبه بندی، شخصی سازی، آزمایش یا بازخورد استفاده شوند. ما حتی چیزهایی ذخیره کرده ایم که هنوز کارهایی را با آنها انجام نداده ایم.

آنچه محتمل‌تر است این است که سئوکاران مفروضاتی را مطرح می‌کنند که به نفع نظرات و تعصبات خودشان است.

برای من هم همینطور است. من ممکن است زمینه یا دانش کامل نداشته باشم و ممکن است سوگیری های ذاتی داشته باشم که بر تفسیر من تأثیر بگذارد، اما سعی می کنم تا آنجا که می توانم منصف باشم. اگر اشتباه می کنم یعنی چیز جدیدی یاد خواهم گرفت و این چیز خوبی است! سئوکارها می توانند و انجام می دهند، چیزها را متفاوت تفسیر کنند.

گائل برتون خوب گفت:

من به اندازه کافی در اطراف بوده ام تا بسیاری از افسانه های سئو را ببینم که در طول سال ها ایجاد شده اند و می توانم به شما اشاره کنم که چه کسی بسیاری از آنها را شروع کرده است و چه چیزی را اشتباه متوجه شده است. ما احتمالاً افسانه‌های جدید زیادی را از این نشت مشاهده خواهیم کرد که در دهه آینده یا بیشتر با آن‌ها سروکار خواهیم داشت.

بیایید به چند مورد نگاه کنیم که به نظر من اشتباه تفسیر می شود یا جایی که نباید نتیجه گیری می شود.

سایت مرجع

همان‌قدر که می‌خواهم بگویم گوگل یک امتیاز Site Authority دارد که از آن برای رتبه‌بندی مانند DR استفاده می‌کند، این بخش به طور خاص در مورد معیارهای کیفیت فشرده است و در مورد کیفیت صحبت می‌کند.

من معتقدم DR بیشتر یک اثر است که اتفاق می افتد زیرا شما صفحات زیادی با قوی دارید رتبه صفحه، نه اینکه لزوماً چیزی باشد که گوگل از آن استفاده می کند. بسیاری از صفحات با رتبه صفحه بالاتر که به صورت داخلی به یکدیگر پیوند دارند، به این معنی است که احتمال ایجاد صفحات قوی تری وجود دارد.

  • آیا من معتقدم که PageRank می تواند بخشی از چیزی باشد که گوگل آن را کیفیت می نامد؟ آره.
  • آیا فکر می کنم این همه چیز است؟ خیر
  • آیا Site Authority می تواند چیزی شبیه به DR باشد؟ شاید. در تصویر بزرگتر می گنجد.
  • آیا می توانم ثابت کنم که یا حتی از آن در رتبه بندی استفاده می شود؟ نه از این نیست

از برخی از شهادت‌های Google به وزارت دادگستری ایالات متحده، متوجه شدیم که کیفیت اغلب با نمره رضایت اطلاعات (IS) از سوی ارزیابی‌کنندگان سنجیده می‌شود. این به طور مستقیم در رتبه بندی استفاده نمی شود، اما برای بازخورد، آزمایش و مدل های تنظیم دقیق استفاده می شود.

ما می دانیم که ارزیابی کنندگان کیفیت این مفهوم را دارند بخورید، اما باز هم این دقیقاً همان چیزی نیست که گوگل استفاده می کند. آنها از سیگنال هایی استفاده می کنند که با EEAT هماهنگ هستند.

برخی از سیگنال های EEAT که گوگل ذکر کرده است عبارتند از:

  • رتبه صفحه
  • ذکر در سایت های معتبر
  • سوالات سایت این می تواند “site:http://ahrefs.com EEAT” یا جستجوهایی مانند “ahrefs EEAT” باشد

بنابراین آیا ممکن است نوعی از امتیازهای PageRank که به سطح دامنه تعمیم داده شده و Site Authority نامیده می شود توسط Google استفاده شود و بخشی از آنچه سیگنال های کیفیت را تشکیل می دهد باشد؟ من می توانم بگویم که قابل قبول است، اما این نشت آن را ثابت نمی کند.

من می توانم 3 حق ثبت اختراع از Google را که در مورد امتیازات کیفیت دیده ام به یاد بیاورم. یکی از آنها با سیگنال های بالا برای پرس و جوهای سایت هماهنگ است.

باید اشاره کنم که فقط به این دلیل که چیزی ثبت اختراع شده است، به معنای استفاده از آن نیست. ثبت اختراع سوالات پیرامون سایت تا حدی توسط Navneet Panda نوشته شده است. آیا می خواهید حدس بزنید که الگوریتم پاندا که مربوط به کیفیت است به نام چه کسی نامگذاری شده است؟ من می توانم بگویم که شانس خوبی وجود دارد که از این استفاده شود.

بقیه در مورد استفاده از n-gram بودند و به نظر می رسید برای محاسبه امتیاز کیفیت برای یک وب سایت جدید و زمان ذکر شده دیگری در سایت هستند.

جعبه شنی

من فکر می کنم این نیز به اشتباه تفسیر شده است. این سند دارای یک فیلد به نام hostAge است و به یک سندباکس اشاره دارد، اما به طور خاص می‌گوید که از آن برای جعبه‌بندی هرزنامه‌های تازه در زمان ارائه استفاده می‌شود.

به نظر من، این وجود سندباکس را به گونه‌ای که سئوکاران آن را در جایی که سایت‌های جدید نمی‌توانند رتبه‌بندی کنند، می‌بینند، تأیید نمی‌کند. برای من، آن را مانند یک اقدام حفاظت از هرزنامه خوانده می شود.

کلیک می کند

آیا از کلیک در رتبه بندی استفاده می شود؟ خوب، بله، و نه.

ما می‌دانیم که Google از کلیک‌ها برای مواردی مانند شخصی‌سازی، رویدادهای به‌موقع، آزمایش، بازخورد، و غیره استفاده می‌کند. می‌دانیم که آنها مدل‌هایی را بر اساس مدل‌های آموزش داده شده روی داده‌های کلیک از جمله navBoost دارند. اما آیا این به طور مستقیم به داده های کلیک دسترسی دارد و در رتبه بندی استفاده می شود؟ چیزی که من دیدم این را تایید نمی کند.

مشکل این است که SEO ها این را به عنوان CTR یک عامل رتبه بندی تفسیر می کنند. Navboost برای پیش بینی اینکه روی کدام صفحات و ویژگی ها کلیک می شود ساخته شده است. همچنین برای کاهش تعداد نتایج برگشتی که از آزمایش DOJ آموختیم استفاده می شود.

تا آنجا که من می دانم، هیچ تاییدی وجود ندارد که برای مرتب کردن مجدد نتایج، داده های کلیک صفحات جداگانه را در نظر می گیرد یا اینکه اگر افراد بیشتری را وادار به کلیک روی نتایج فردی خود کنید، رتبه شما بالاتر می رود.

این باید به اندازه کافی آسان باشد تا ثابت شود که آیا چنین بوده است. بارها امتحان شده است. من آن را سالها پیش با استفاده از شبکه Tor امتحان کردم. دوست من راس جونز (آرامش باد) سعی کرد با استفاده از پروکسی های مسکونی.

من هرگز نسخه موفقی از این ندیده‌ام و مردم سال‌ها است که روی سایت‌های مختلف کلیک می‌کنند و معامله می‌کنند. من سعی نمی کنم شما را ناامید کنم یا چیزی. خودتان آن را تست کنید و اگر جواب داد، مطالعه را منتشر کنید.

تست‌های رند فیشکین برای جستجو و کلیک کردن بر روی یک نتیجه در کنفرانس‌ها سال‌ها پیش نشان داد که گوگل از داده‌های کلیک برای رویدادهای پرطرفدار استفاده می‌کند و هر نتیجه‌ای را که روی آن کلیک می‌شود، افزایش می‌دهد. پس از انجام آزمایشات، نتایج به حالت عادی بازگشت. استفاده از آنها برای رتبه بندی های معمولی یکسان نیست.

نویسندگان

ما می دانیم که Google نویسندگان را با نهادهای موجود در نمودار دانش مطابقت می دهد و آنها از آنها در اخبار Google استفاده می کنند.

به نظر می رسد مقدار مناسبی از اطلاعات نویسنده در این اسناد وجود دارد، اما هیچ چیز در مورد آنها تایید نمی کند که آنها در رتبه بندی استفاده می شوند، همانطور که برخی از SEOs حدس می زنند.

آیا گوگل به ما دروغ می گفت؟

چیزی که من از صمیم قلب با آن مخالفم این است که سئوکاران از طرفداران جستجوی گوگل عصبانی هستند و آنها را دروغگو می نامند. آنها افراد خوبی هستند که فقط کار خود را انجام می دهند.

اگر آنها چیز اشتباهی به ما گفته اند، احتمالاً به این دلیل است که نمی دانند، اطلاعات نادرست به آنها داده شده است، یا به آنها دستور داده شده است که برای جلوگیری از سوء استفاده، چیزی را مبهم کنند. آنها سزاوار نفرتی نیستند که جامعه سئو در حال حاضر به آنها می دهد. ما خوش شانسیم که اصلاً اطلاعات را با ما به اشتراک می گذارند.

اگر فکر می کنید چیزی که آنها گفته اند اشتباه است، بروید و یک آزمایش برای اثبات آن انجام دهید. یا اگر آزمایشی هست که می‌خواهید اجرا کنم، به من اطلاع دهید. فقط ذکر شدن در اسناد دلیلی بر استفاده از یک چیز در رتبه بندی نیست.

افکار نهایی

در حالی که ممکن است با تفاسیر سایر سئوکاران موافق یا مخالف باشم، به همه کسانی که مایل به اشتراک گذاری تحلیل خود هستند احترام می گذارم. قرار دادن خود یا افکارتان برای بررسی عمومی آسان نیست.

همچنین می‌خواهم تکرار کنم که مگر اینکه این فیلدها به طور خاص بیان کنند که در رتبه‌بندی استفاده می‌شوند، این اطلاعات می‌تواند به راحتی برای چیز دیگری استفاده شود. ما قطعاً به هیچ پستی در مورد 14000 فاکتور رتبه بندی گوگل نیاز نداریم.

اگر نظر من را در مورد موضوع خاصی می خواهید، به من پیام دهید ایکس یا لینکدین.


Source link