گوگل اعلام کرد که تغییرات بیشتری را برای قانون بازارهای دیجیتال (DMA) در اروپا آزمایش خواهد کرد تا سعی کند به خطوط هوایی، اپراتورهای هتلها و خردهفروشان کوچک کمک کند و نه فقط به «جمعکنندههای آنلاین سفر آنلاین و سایتهای مقایسه» کمک کند. گوگل به عنوان بخشی از این کار، حذف ویژگی های نقشه را از لیست هتل ها آزمایش خواهد کرد.
گوگل نوشت: «کلیکهای رزرو مستقیم رایگان از زمانی که تغییرات اولیه خود را اعمال کردیم تا 30 درصد کاهش یافته است». گوگل این سه تغییر را امتحان خواهد کرد، این شرکت گفت:
- واحدهای توسعه یافته و به همان اندازه قالب بندی شده که به کاربران امکان می دهد بین نتایجی که آنها را به سایت های مقایسه می برد و نتایجی که آنها را مستقیماً به وب سایت های تأمین کننده می برد هنگام جستجوی محصولات، رستوران ها، پروازها یا هتل ها انتخاب کنند.
- سایر قالبهای جدید که به سایتهای مقایسه و تأمینکنندگان اجازه میدهد اطلاعات بیشتری درباره آنچه در وبسایتهایشان است، مانند قیمتها و تصاویر، نشان دهند.
- واحدهای تبلیغاتی جدید برای سایت های مقایسه
گوگل همچنین دیروز آزمایشی را با نتایج هتل آغاز کرد که ویژگی های هتل مانند نقشه، نتایج هتل در زیر نقشه، اطلاعات ملک و موارد دیگر را حذف کرد. گری ایلیز از گوگل در تاپیک انجمن وب مستر گوگل نوشت:
در روز دوشنبه، 25 نوامبر، آزمایشی را آغاز خواهیم کرد که بر نتایج هتل ها در آلمان، بلژیک و استونی تأثیر می گذارد. در طول آزمایش، برخی از ویژگیهای هتل را حذف میکنیم که شامل نقشه، نتایج هتل در زیر نقشه، اطلاعات ملک و سایر دادههای هتلها میشود.
پیوندهایی به وبسایتهای فردی – از جمله وبسایتهای هتل و اجاره تعطیلات و سایتهای مقایسه – نشان داده میشوند.
این آزمون برای کاربران مستقر در این سه کشور اعمال خواهد شد. برای مثال، برای کاربری که در آلمان واقع شده و در حال جستجوی هتلهای داخل آلمان است، به عنوان مثال (هتلهای برلین)، و همچنین خارج از آلمان، به عنوان مثال (هتلهای بانکوک) اعمال میشود. اگر هر کاربری که در خارج از آلمان، بلژیک یا استونی قرار دارد (هتلهای برلین) را جستجو کند، آزمون اعمال نخواهد شد. همچنین در صورتی که کاربر یک هتل را جستجو کند، این آزمون اعمال نخواهد شد.
جزئیات بیشتر در مورد هدف آزمون را می توان در پست وبلاگ ما یافت.
این یک آزمایش کوتاه و موقت است. پس از پایان یافتن، نتایج مانند قبل نشان داده می شود. وب سایت ها نیازی به هیچ اقدامی ندارند.
این فقط یک آزمایش است تا ببینیم نتیجه چه خواهد بود. گوگل نوشت: “برای انجام این کار، ما یک آزمایش کوتاه برای حذف ویژگی های هتل رایگان از جستجوی گوگل برای کاربران آلمان، بلژیک و استونی اجرا خواهیم کرد. این آزمایش برخی از ویژگی هایی را که در کانون توجه قرار گرفته اند حذف خواهد کرد. مناظره، از جمله نقشه ای که نشان می دهد هتل ها کجا هستند و نتایج هتل ها را در زیر آن نشان می دهد، در عوض، لیستی از پیوندهای جداگانه به وب سایت ها را بدون هیچ یک از ویژگی های اضافی نشان خواهیم داد – شبیه به نتایج “ده پیوند آبی” قدیمی ما خواهد شد پس از پایان آزمایش به حالت عادی برگردید.”
گوگل تست مشابهی را برای ناشران اخبار اجرا می کند.
در همین حال، Lluc B. Penycate که در تمام نتایج هتل ها در مناطق اتحادیه اروپا است، طی روز گذشته متوجه تغییرات و آزمایش های زیادی شده است. من مطمئن نیستم که آیا اینها به هم مرتبط هستند یا نه، اما در اینجا آنها هستند:
گوگل در حال آزمایش نشان دادن چندین قیمت در لیست هتل ها در بسته محلی هتل است. pic.twitter.com/q9vWNTIejR
— Lluc B. Penycate Ⓐ (@Lluc_SEO) 25 نوامبر 2024
جدید؟ تبلیغات گوگل برای هتل ها در تلفن همراه. با تقلید از اطلاعات GBP، برای جستجوهای مارک رقیب نشان داده می شود. با کلیک روی نقشه و عکس ها بزرگ می شوند. pic.twitter.com/CS0ouWCpmW
— Lluc B. Penycate Ⓐ (@Lluc_SEO) 26 نوامبر 2024
من پست کمیاب از گری ایلیز در انجمن ها را دوست دارم، اتفاقا…
پوشش بیشتر در مورد این موضوع را می توان در Techmeme یافت.
بحث در انجمن در انجمن وب مستر گوگل.