چند هفته پیش، گوگل اعلام کرد که تغییراتی را در نتایج جستجوی هتل ها آزمایش خواهد کرد تا ببیند قانون بازارهای دیجیتال (DMA) در اروپا چگونه بر هتل ها تأثیر می گذارد. گوگل میگوید خوب، این آزمایش بسته شده است و نتایج برای هتلها خوب نبود.
این شرکت جستجو میگوید گوگل تغییراتی را برای قانون بازارهای دیجیتال (DMA) در اروپا آزمایش کرد تا به خطوط هوایی، اپراتورهای هتلها و خردهفروشان کوچک کمک کند و نه فقط به «جمعکنندههای آنلاین سفر آنلاین و سایتهای مقایسه» کمک کند. گوگل به طور خاص حذف ویژگی های نقشه را از لیست هتل ها به عنوان بخشی از این آزمایش آزمایش کرد.
به گفته گوگل، نتایج دیروز منتشر شد و خوب نبود. گوگل نوشت:
- مردم به میزان قابل توجهی از نتایج جستجوی خود رضایت کمتری داشتند و یافتن هتلها از جمله جستجوی بیشتر به آنها زمان برد. افراد بیشتری نیز تسلیم شدند و آنچه را که به دنبال آن بودند پیدا نکردند.
- به طور کلی، ترافیک به هتل ها و سایت های واسطه کاهش یافت.
- هتل ها بیشترین ترافیک (بیش از 10٪) را از دست دادند و صدها هزار هتل اروپایی را تحت تأثیر قرار داد.
- ترافیک به سایت های واسطه تا حد زیادی ثابت ماند.
گوگل گفت: «بر اساس تأثیرات منفی که قبلاً دیدهایم، آزمایش را متوقف کردهایم».
بحث انجمن در راهنمای Google Webmaster ادامه یافت.