هفته گذشته گزارش دادیم که Android Auto برای صفحهنمایش تلفن در آیندهای نزدیک از بین میرود و حالت رانندگی دستیار Google را به عنوان تنها مسیر رو به جلو برای کاربران اندرویدی که به دنبال یک رابط کاربری سازگار با خودرو هستند باقی میماند. در حالی که گوگل اغلب محصولات را به گونهای میکشد که برای ساختن چیزی بهتر ضروری است، این بار دیدن این استدلال بسیار سخت است.
حالت رانندگی دستیار گوگل چیست؟
Google Assistant Driving Mode که در سال 2019 معرفی شد، برای جایگزینی نسخه Android Auto که به صورت بومی روی گوشی هوشمند شما اجرا می شد، طراحی شده است. هرگز قرار نبود آن چیزی را که در خودروها می بینید جایگزین کند، زیرا گوگل هنوز هم امروز بر روی آن تجربه استوار است.
حالت رانندگی دستیار Google سرانجام در ژانویه 2021 وارد شد. در اواخر همان سال، رابط کاربری اصلاح شده ای را انتخاب کرد. رابط پیش فرض “Where to?” را نشان می دهد. کادر جستجو برای پیمایش، توصیه های موسیقی، و میانبرهایی برای ارسال پیام متنی یا شروع تماس تلفنی با استفاده از صدای خود. این تجربه همچنین میتواند موسیقی و پیمایش را همزمان با پشتیبانی از موسیقی در YouTube Music، Spotify و سایر برنامهها نشان دهد.
تنها چند ماه پس از اینکه حالت رانندگی برای همه عرضه شد، گوگل تایید کرد که این تنها رابط برای گوشیهای اندرویدی در خودرو خواهد بود و متعاقباً پشتیبانی از Android Auto برای صفحهنمایش تلفن در اندروید 12 آن سال را قطع کرد. در ژوئن 2022، گوگل تأیید کرد که نسخههای قدیمیتر این پلتفرم نیز «به زودی» دسترسی خود را از دست خواهند داد.
Android Auto برای صفحه نمایش تلفن چیست؟
در همین حال، Android Auto برای صفحه نمایش تلفن، زمانی که ما منتظر حالت رانندگی دستیار بودیم، یک نقطه توقف بود. برنامه مستقل در زمان انتقال وارد شد. در ابتدا، این تجربه در برنامه اصلی Android Auto تعبیه شده بود، اما با ورود حالت Assist Driving Mode حذف شد. وقتی مشخص شد که تجربه جدید طبق برنامه ارائه نمی شود، گوگل پذیرفت و «Android Auto for Phone Screens» را در فروشگاه Play منتشر کرد.
چرا یک برنامه جدید منتشر کنید؟ در درجه اول، به دلیل زمان بندی. با انتشار اندروید 10، گوگل شروع به مخفی کردن برنامه Android Auto از کشوی برنامه در تلفن های اندرویدی کرده بود و به جای آن، این عملکردها را در منوی تنظیمات اصلی قرار می داد. گوگل همچنین به تازگی یک رابط کاربری اصلاح شده برای اندروید اتو را معرفی کرده بود که اکنون حدود سه سال است که آن را می شناسیم. گوگل به جای ایجاد رابط کاربری اصلاحشده برای صفحهنمایش تلفن، ترجیح داد نسخه اصلی را در سیلوی خودش بگذارد.
درست مانند تجربه اصلی Android Auto، Android Auto برای صفحههای تلفن یکپارچهسازی نقشههای Google برای پیمایش، یک برنامه بهینهسازی لمسی برای تماسهای تلفنی، و یک نسخه بهینهشده لمسی از برنامههای صوتی شما مانند پادکست Google، Spotify و غیره را ارائه میدهد.
آیا همه آنها ویژگی های یکسانی دارند؟
گذشته از پیش زمینه، این دو سرویس چگونه با هم مقایسه می شوند؟ از نظر واقع بینانه، آنها دارای بسیاری از ویژگی های اصلی یکسان هستند، اما دلایل قطعی وجود دارد که یکی را بیش از دیگری می خواهید. بیایید آن را تجزیه کنیم.
نحوه دسترسی به Assistant Driving Mode یا Android Auto برای گوشی ها
شاید بزرگترین تفاوت بین این دو تجربه به نحوه دسترسی شما به آنها باشد. Android Auto for Phone Screens از طریق فروشگاه Play نصب میشود و بهعنوان یک برنامه در صفحه اصلی یا در کشوی برنامه شما نشان داده میشود. خودشه. بدون هیاهو.
در همین حال، دسترسی به حالت رانندگی دستیار گوگل کمی پیچیده تر است. ساده ترین راه برای باز کردن آن استفاده از فرمان صوتی است. «Hey Google، راهاندازی حالت رانندگی» یکی از مطمئنترین راهها برای انجام این کار است. هنگامی که برای اولین بار راه اندازی شد، می توانید روی نماد در گوشه پایین ضربه بزنید و از میانبر “افزودن حالت رانندگی به صفحه اصلی” برای سرعت بخشیدن به دسترسی در آینده استفاده کنید. همچنین میتوانید زمانی که به بلوتوث ماشین خود متصل میشوید، این تجربه را تنظیم کنید – Android Auto برای صفحهنمایش تلفن نیز این کار را انجام میدهد – یا زمانی که تلفن شما تشخیص میدهد که در حال رانندگی هستید.
دسترسی به حالت رانندگی دستیار Google در پایان روز به همان اندازه آسان است، اما Android Auto برای صفحه نمایش تلفن قطعا تجربه ساده تری برای اکثریت قریب به اتفاق افراد است.
شما نمی توانید از حالت رانندگی در افقی استفاده کنید.
شاید بزرگترین چیزی که Google Assistant Driving Mode در مقایسه با Android Auto برای صفحهنمایش تلفن با آن مواجه است این است که نمیتوانید از آن در حالت افقی استفاده کنید. اگر تلفن خود را به طرفین بچرخانید، حالت رانندگی با آن نمی چرخد.
علیرغم اینکه یکی از کارمندان گوگل بیش از یک سال پیش گفته بود که پشتیبانی از چشم انداز در حال انجام است، هنوز ارائه نشده است.
آیا آنها از چندین برنامه رسانه / نقشه برداری پشتیبانی می کنند؟
هر دو حالت رانندگی دستیار Google و صفحهنمایش گوشی اندروید اتو از چندین برنامه رسانه پشتیبانی میکنند، اما حالت رانندگی احتمالاً برای آینده بسیار مقاومتر است. با این حال، در مورد اجرا چیزی برای گفتن وجود دارد.
با حالت Assistant Driving Mode، همه برنامهها فقط فهرستی از آلبومها، فهرستهای پخش و موارد دیگر را نشان میدهند. در همین حال، Android Auto یک تجربه برنامه کامل دارد که در آن می توانید کتابخانه کامل خود را مرور کنید. نسخه Driving Mode از این بسیار محدود است.
با این حال، هیچ یک از این دو تجربه، از چندین برنامه ناوبری پشتیبانی نمیکنند – مهم نیست که چه باشد، از Google Maps استفاده خواهید کرد.
حالت رانندگی قفل منطقه است.
در اینجا یک نکته مهم وجود دارد که باید هنگام مقایسه Android Auto برای صفحه نمایش تلفن با حالت دستیار رانندگی به خاطر بسپارید – حالت جدیدتر قفل منطقه است. در یک حرکت کلاسیک Google، تجربه جدیدتر به فهرست محدودی از کشورها قفل شده است، جایی که Android Auto برای صفحههای تلفن در آن در دسترس است. اکثر مناطق
میتوانید از حالت دستیار رانندگی در استرالیا، کانادا، فرانسه، آلمان، هند، ایتالیا، مکزیک، اسپانیا، بریتانیا و ایالات متحده استفاده کنید.
ممکن است بدتر باشد، اما این وضعیت ایده آل نیست.
حالت رانندگی دستیار Google آمده است طولانی از پیشنمایش فوقالعادهای که دو سال پس از اعلام اولیه آن منتشر شد. هنوز، سه سالها پس از اینکه گوگل این مسیر را در پیش گرفت، هنوز به نظر میرسد جایگزینی برای اندروید اتو شده است. حذفیات آشکار و کاربرانی وجود دارد که دسترسی به آنها را از دست خواهند داد همه چيز در نتیجه این تغییر
منطقی است که Google بخواهد برنامه Android Auto موجود برای صفحهنمایش تلفن را ببندد – اکنون یک نسل کامل منسوخ شده است، و در گوشه و کنار، یک اصلاح دیگر برای Android Auto وجود دارد. اما حالت Assistant Driving Mode جایگزینی نیست که بیشتر افراد به دنبال آن هستند.
Android Auto for Phone Screens ابزاری با سهولت در دسترس و استفاده آسان بود که رانندگی در خودرو را بهتر کرد و امن تر. به شدت از دست خواهد رفت، به خصوص اگر حالت رانندگی به زودی به نتیجه نرسد.
اطلاعات بیشتر در مورد Android Auto:
FTC: ما از پیوندهای وابسته خودکار برای کسب درآمد استفاده می کنیم. بیشتر.
برای اخبار بیشتر، 9to5Google را در YouTube بررسی کنید: