به نظر میرسد گوگل آنالیتیکس، GA4، دادههای بنچمارک را ارائه میکند، مشابه Universal Analytics قبل از آن. این ویژگی به شما امکان می دهد داده های تجزیه و تحلیل خود را با دیگران در همان صنعت خود مقایسه کنید – بنابراین می توانید میزان عملکرد خود را خوب یا ضعیف ارزیابی کنید.
این ممکن است اولین بار توسط Brais Calvo Vázquez در LinkedIn مشاهده شده باشد که من از طریق Thomas Eccel آن را پیدا کردم. Brais Calvo Vázquez نوشت Google Analytics 4 در حال راه اندازی ویژگی Benchmarking است که به شما امکان می دهد عملکرد کسب و کار خود را با سایرین در همان صنعت مقایسه کنید.
او گفت که میتوانید با فعال کردن «مشارکتهای مدلسازی و اطلاعات کسبوکار» در تنظیمات سرپرست، در قسمت جزئیات حساب، آن را پیدا کنید. ممکن است برخی از شما آن را نبینید. اما این تنظیم میگوید: “ویژگیهایی مانند پیشبینیها، دادههای مدلسازیشده، و معیارسنجی را فعال کنید که میتواند اطلاعات کسبوکار غنیتری را هنگام مشارکت دادههای اندازهگیری انبوه در اختیار شما قرار دهد. دادههایی که به اشتراک میگذارید (از جمله اطلاعات مربوط به دارایی که از آن به اشتراک گذاشته شده است) تجمیع میشوند و قبل از استفاده برای ایجاد بینش تجاری، شناسایی نشده است.”
گوگل می گوید شما می توانید از “معیاربندی برای مقایسه عملکرد سایت خود با سایر وب سایت های صنعت خود استفاده کنید.” و “مشکلات عملکرد را مشخص کنید و تخمین بزنید که چقدر می توانید معیارهای سایت خود را بهبود ببخشید.”
در اینجا چند تصویر از این از طریق Brais وجود دارد:
وقتی روشن است این نشان می دهد:
در اینجا گزینه ها وجود دارد:
در اینجا سند راهنمای Google در مورد این ویژگی است. در اینجا چیزی است که می گوید:
- معیارها معیارهایی هستند که به شما کمک می کنند عملکرد کسب و کار خود را با عملکرد سایر مشاغل در صنعت خود مقایسه کنید.
- گوگل آنالیتیکس معیارهایی را بر اساس گروههایی از کسبوکارها ارائه میدهد که شبیه به کسبوکار شما به نام گروههای همتا هستند. این گروه های همتا بر اساس سیگنال هایی مانند عمودی صنعت شما و سایر جزئیات برجسته در مورد کسب و کار شما هستند.
- معیارها هر 24 ساعت یکبار تجدید می شوند.
بحث در انجمن در لینکدین.