Google Analytics 4 ویژگی برای آماده شدن برای استهلاک کوکی های شخص ثالث

Google ویژگی‌ها و ادغام‌های جدیدی را برای Google Analytics 4 (GA4) برای داده‌های شخص اول، تبدیل‌های پیشرفته و معیارهای عملکرد تبلیغات بادوام ارائه می‌کند.

از سه ماهه اول 2024، Chrome به تدریج کوکی های شخص ثالث را برای درصدی از کاربران حذف می کند و امکان آزمایش و انتقال را فراهم می کند.

کوکی‌های شخص ثالث، که در ردیابی بین سایت‌ها نقش محوری داشته‌اند، توسط مرورگرهای بزرگ، از جمله Chrome، به عنوان بخشی از پروژه Privacy Sandbox آن، محدود یا حذف می‌شوند.

ویژگی‌های زیر باید به تبلیغ‌کنندگان کمک کند تا با حفظ حریم خصوصی کاربر، قفل عملکرد بادوام را باز کنند.

پشتیبانی از API مخاطبان محافظت شده در GA4

یکی از ویژگی‌های کلیدی به‌روزرسانی‌های اخیر Google Analytics 4، ادغام Protected Audience API است، یک فناوری Privacy Sandbox که قرار است در اوایل سال 2024 به طور گسترده در دسترس قرار گیرد.

این API به تبلیغ‌کنندگان این امکان را می‌دهد که پس از حذف تدریجی کوکی‌های شخص ثالث، به دسترسی به مخاطبان خود ادامه دهند.

API مخاطب محافظت شده چیست؟

Protected Audience API رویکرد جدیدی را برای بازاریابی مجدد ارائه می دهد که شامل یادآوری کاربران در مورد سایت ها و محصولاتی است که به آنها علاقه نشان داده اند بدون تکیه بر کوکی های شخص ثالث.

google analytics 4 privacy sandbox محافظت شده از چرخه عمر API مخاطبیناسکرین شات از گوگل، دسامبر ۲۰۲۳

این روش شامل تبلیغ کنندگان است که مستقیماً به مرورگر در مورد علاقه خود به نمایش تبلیغات به کاربران در آینده اطلاع می دهند.

سپس مرورگر از الگوریتمی برای تعیین اینکه کدام تبلیغات را بر اساس فعالیت وب کاربر و ورودی‌های تبلیغ‌کننده نمایش می‌دهد، استفاده می‌کند.

مزایده‌های روی دستگاه توسط مرورگر را فعال می‌کند و به آن اجازه می‌دهد تا تبلیغات مرتبط را از سایت‌هایی که قبلاً توسط کاربر بازدید شده است، بدون ردیابی رفتار مرور آن‌ها در سایت‌های مختلف انتخاب کند.

ویژگی های کلیدی و توسعه

ویژگی‌های کلیدی Protected Audience API شامل گروه‌های علاقه ذخیره‌شده توسط مرورگر، مناقصه و انتخاب آگهی در دستگاه، و ارائه آگهی در نسخه‌ای به طور موقت آرام از فریم‌های حصاردار است.

API همچنین از یک سرویس کلید/ارزش برای بازیابی اطلاعات در زمان واقعی پشتیبانی می‌کند، که هم خریداران و هم فروشندگان می‌توانند از آن برای مقاصد مختلف مانند محاسبه بودجه یا رعایت خط‌مشی استفاده کنند.

Protected Audience API که در ابتدا با نام FLEDGE API شناخته می‌شد، از مرحله آزمایشی به مرحله بالغ‌تر تبدیل شده است که نشان‌دهنده آمادگی آن برای اجرای گسترده‌تر است.

این انتقال بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر Google برای توسعه APIها و فناوری‌های حفظ حریم خصوصی در همکاری با سهامداران صنعت و نهادهای نظارتی مانند سازمان رقابت و بازار بریتانیا است.

Protected Audience API راه جدیدی را برای ارتباط با کاربران در عین احترام به حریم خصوصی آنها ارائه می دهد که نیاز به ارزیابی مجدد استراتژی های تبلیغاتی فعلی و تمرکز بر انطباق با این فناوری های نوظهور دارد.

پشتیبانی از تبدیل های پیشرفته

تبدیل‌های پیشرفته که در چند هفته آینده عرضه می‌شود، یک ویژگی است که دقت اندازه‌گیری تبدیل را افزایش می‌دهد.

تبدیل پیشرفته برای وباسکرین شات از گوگل، دسامبر ۲۰۲۳

تبدیل‌های پیشرفته برای وب به تبلیغ‌کنندگانی که فروش و رویدادهای آنلاین را ردیابی می‌کنند، ارائه می‌کند. داده‌های مشتری مانند آدرس‌های ایمیل را در حین تبدیل در وب جمع‌آوری و هش می‌کند، سپس آن را با حساب‌های Google مرتبط با تعاملات تبلیغاتی مطابقت می‌دهد.

این روش تبدیل‌های اندازه‌گیری نشده را بازیابی می‌کند، مناقصه را بهینه می‌کند و حریم خصوصی داده‌ها را حفظ می‌کند.

برای سرنخ‌ها، تبدیل‌های بهبودیافته فروش از سرنخ‌های وب‌سایت را که به‌صورت آفلاین رخ می‌دهند، ردیابی می‌کنند. از داده های هش شده از فرم های وب سایت، مانند آدرس های ایمیل، برای اندازه گیری تبدیل های آفلاین استفاده می کند.

گزینه‌های راه‌اندازی برای تبدیل‌های پیشرفته عبارتند از Google Tag Manager، یک برچسب Google، یا Google Ads API، با پشتیبانی شریک شخص ثالث در دسترس است.

تبلیغ‌کنندگان می‌توانند داده‌های تبدیل آفلاین را برای Google Ads از Salesforce، Zapier، و HubSpot با Google Click Identifier (GCLID) وارد کنند.

تنظیم رضایت مناسب

برای استفاده مؤثر از ویژگی‌های حریم خصوصی پیشرفته Google، وجود مکانیسم‌های رضایت کاربر مناسب، به ویژه برای ترافیک منطقه اقتصادی اروپا (EEA) ضروری است.

خط‌مشی رضایت کاربر اتحادیه اروپا Google جمع‌آوری رضایت را برای استفاده از داده‌های شخصی در اندازه‌گیری، شخصی‌سازی آگهی و ویژگی‌های بازاریابی مجدد الزامی می‌کند. این خط‌مشی به برچسب‌های وب‌سایت، SDK برنامه‌ها و آپلود داده‌ها مانند واردات تبدیل آفلاین گسترش می‌یابد.

Google API حالت رضایت را به‌روزرسانی کرده است تا شامل پارامترهایی برای رضایت داده‌های کاربر و تبلیغات شخصی‌شده باشد.

تبلیغ‌کنندگانی که از پلت‌فرم‌های مدیریت رضایت تأیید شده توسط Google (CMP) استفاده می‌کنند، به‌روزرسانی‌های خودکار را به آخرین حالت رضایت می‌بینند، در حالی که آنهایی که بنرهای خود مدیریت دارند باید به حالت رضایت نسخه ۲ ارتقا دهند.

پیاده‌سازی حالت رضایت به شما امکان می‌دهد رفتار برچسب Google را بر اساس رضایت کاربر تنظیم کنید، از انطباق اطمینان حاصل کنید و مدل‌سازی تبدیل را برای گزارش‌دهی و بهینه‌سازی جامع فعال کنید.

ادغام حالت رضایت با CMPها، مدیریت آگهی‌های رضایت و فرآیند مدیریت رضایت، تنظیم جمع‌آوری داده‌ها بر اساس انتخاب‌های کاربر و پشتیبانی از مدل‌سازی رفتاری برای دید کاملی از عملکرد مصرف‌کننده را ساده می‌کند.

عملکرد تبلیغاتی بادوام با AI Essentials

برای استفاده موثر از هوش مصنوعی، بازاریابان به ابزارهای اندازه گیری قوی و مخاطبان برای تصمیم گیری مطمئن نیاز دارند.

گوگل یک چک لیست کلی از ملزومات هوش مصنوعی برای تبلیغ کنندگان گوگل ارائه کرد. در آن، تبلیغ‌کنندگان تشویق می‌شوند تا کمپین‌های جستجو و عملکرد حداکثری مبتنی بر هوش مصنوعی را اتخاذ کنند، در مناقصه هوشمند شرکت کنند و کمپین‌های ویدیویی را در پلتفرم‌هایی مانند YouTube بررسی کنند.

Google همچنین چک لیست عمیق تری را برای Google Ads، Display & Video 360 و Campaign Manager 360 ارائه می دهد.

اندازه گیری عملکرد بادوام google ads aiاسکرین شات از گوگل، دسامبر ۲۰۲۳

راه های بیشتر برای آماده شدن برای مرحله حذف کوکی های شخص ثالث

از آنجایی که کوکی‌های شخص ثالث حذف می‌شوند، بازرسی و اصلاح کد وب، به ویژه تمرکز بر نمونه‌هایی از SameSite=None با استفاده از ابزارهایی مانند Chrome DevTools ضروری است.

انطباق با این تغییر مستلزم درک و مدیریت کوکی‌های شخص ثالث و شخص اول است و اطمینان حاصل می‌شود که آنها به درستی برای زمینه‌های بین سایتی و مطابقت تنظیم شده‌اند.

Chrome راه حل هایی مانند کوکی های پارتیشن بندی شده با CHIPS و مجموعه های وب سایت مرتبط ارائه می دهد.

در همان زمان، Privacy Sandbox APIهایی را برای جایگزین‌های مبتنی بر حریم خصوصی، با پشتیبانی بیشتر از Chrome تحت مدیریت سازمانی و توسعه مداوم ابزارها و آزمایش‌ها برای کمک به انتقال معرفی می‌کند.

از آنجایی که Google همچنان به به روز رسانی منابع و اسناد برای منعکس کردن این تغییرات ادامه می دهد، سهامداران تشویق می شوند تا درگیر شوند و بازخورد ارائه دهند و اطمینان حاصل کنند که تکامل این فناوری ها با نیازهای صنعت و استانداردهای حریم خصوصی کاربر مطابقت دارد.


تصویر ویژه: پریماکوف/شاتراستاک