نمای کلی هوش مصنوعی Google فقط برای 15٪ جستجوها نمایش داده می شود

سقوط ربات گوگل

داده‌های جدید BrightEdge نشان می‌دهد که گوگل مرورهای هوش مصنوعی بسیار کمتری را نسبت به زمانی که برای اولین بار آن‌ها را به‌عنوان نسخه بتا تحت جستجوی Generative Experience راه‌اندازی کرد، نشان می‌دهد. گوگل از نمایش اجمالی هوش مصنوعی برای 84 درصد پرس و جوها به نشان دادن آنها برای کمتر از 15 درصد از پرس و جوها تبدیل شد.

همانطور که به یاد دارید، گوگل چند هفته پیش AI Overviews را در ایالات متحده راه اندازی کرد. سپس با گذشت زمان، بسیاری شروع به دیدن و به اشتراک گذاری نمونه های عجیب و شرم آور (گاهی مضر) از مرورهای هوش مصنوعی کردند، که منجر به به روز رسانی اسناد کمکی توسط گوگل شد و مدیر عامل گوگل در حالت تدافعی قرار گرفت.

سپس هفته گذشته، گوگل مسائل مربوط به AI Overviews را کم اهمیت جلوه داد و به روز رسانی جدید AI Overviews – به روز رسانی Ray را منتشر کرد.

با این کار، گوگل بررسی های کلی هوش مصنوعی بسیار کمتری را در نتایج جستجوی گوگل نشان می دهد. برایت اج نوشت: گوگل به تدریج هوش مصنوعی را در نتایج جستجو از 84 درصد به زیر 15 درصد کاهش داده است. در واقع، BrightEdge گفت: “از اواسط آوریل، گوگل به آرامی نتایج Opt-in را حذف می کند تا جایی که اکنون به سختی نشان داده می شوند.”

آنها نوشتند که “دلیل احتمالی کاهش خطرات پاسخ های نادرست هوش مصنوعی در حالی است که اصلاحات در یک محیط عمومی انجام می شود.” البته من مخالف نیستم. اما من می‌توانم هزینه اجرای این موارد را نیز اضافه کنم، به‌علاوه احتمالاً با Google Ads چندان خوب کار نمی‌کنند و بنابراین درآمد کمتری نسبت به یک صفحه نتایج جستجو بدون مرورهای هوش مصنوعی، حداقل در این مرحله، ایجاد می‌کنند.

در اینجا نمودار نشان دهنده کاهش در طول زمان است:

گوگل جستجوی اجمالی هوش مصنوعی را کاهش می دهد

در اینجا برخی از داده‌های BrightEdge در مورد عواملی که هنگام نمایش نمای کلی هوش مصنوعی تأثیر می‌گذارند آورده شده است:

  • 195٪ بیشتر احتمال دارد که بررسی های هوش مصنوعی در هنگام وجود قطعه های ویژه ظاهر شوند. احتمال بیشتری وجود دارد که سؤالات باعث ایجاد نمای کلی هوش مصنوعی شوند.
  • پرس و جوهای محلی کمترین احتمال را دارند که مروری بر هوش مصنوعی داشته باشند.
  • پیوندهای سایت نیز احتمال کمتری برای ایجاد نمای کلی هوش مصنوعی دارند. این نتایج معمولاً با شرایط نام تجاری مرتبط است، که نشان می‌دهد گوگل خطر ارائه اطلاعات نادرست برای برندها را کاهش می‌دهد.

در اینجا یک نمودار در مورد آن وجود دارد:

عوامل بررسی اجمالی Google Ai

در اینجا زمانی است که آنها بر اساس صنعت نشان می دهند:

  • 63 درصد از کلمات کلیدی در مراقبت های بهداشتی نمای کلی هوش مصنوعی را نشان می دهند.
  • در فناوری B2B، 32٪ از کلمات کلیدی یک نمای کلی هوش مصنوعی را نشان می دهند. در تجارت الکترونیک، 23٪.
  • رستوران‌ها و مسافرت‌ها بررسی‌های کلی هوش مصنوعی بسیار کمی را نشان می‌دهند.

مرورهای Google Ai بر اساس صنعت می 2024

Wired همچنین آن را پوشش داد، همانطور که Search Engine Land و دیگران، و در داستان Wired، Mark Traphagen به Wired گفت: “آنها واقعاً اقدامات حفاظتی را انجام داده اند” و افزود: “همه آنها از منابع شناخته شده و معتبر هستند.”

من گمان می کنم که گوگل به تدریج آنها را به صورت زیر نشان می دهد:

(1) آنها متوجه می شوند که چگونه می توانند افراد را وادار به کلیک روی تبلیغات با آنها در آنجا کنند

(2) آنها مطمئن تر از ایمن بودن نتایج هستند

(3) ارزان تر می شوند

(4) و شاید زمانی که کلیک‌های ناشران در فهرست‌های رایگان و آن کارت‌های هوش مصنوعی کلیک می‌کنند

همچنین، در اینجا یک به روز رسانی از SEOClarity وجود دارد:

به نظر من عدد 15% جالب بود، زیرا گوگل می‌گوید 15% از تمام درخواست‌ها جدید هستند و قبلاً آنها را ندیده‌اند.

بحث انجمن در X.



Source link