Google AI Overviews فقط برای 7% از پرس و جوها نشان داده می شود که یک پایین ترین سطح جدید است

مرورهای هوش مصنوعی گوگل اکنون در کمتر از 7 درصد مواقع ظاهر می شود. این یکی از 10 یافته قابل توجه از تجزیه و تحلیل جدید AI Overviews است.

این داده‌ها توسط پلتفرم سئوی سازمانی BrightEdge و تجزیه‌کننده مولد BrightEdge آن با Search Engine Land به اشتراک گذاشته شد که از اواخر سال گذشته بررسی‌های کلی هوش مصنوعی (و قبلاً تجربه مولد جستجو) را ردیابی و نظارت می‌کرد.

بررسی های کلی هوش مصنوعی کاهش می یابد. طبق گزارش BrightEdge، گوگل در ماه ژوئن به کاهش حضور AI Overviews ادامه داد – از 11٪ به 7٪ از جستجوها کاهش یافت. با این حال، در اواسط ژوئن قبل از افت بزرگ، افزایش جزئی در AI Overviews وجود داشت.

در اینجا یک اسکرین شات است که افت را نشان می دهد:

Google AI Overviews فقط برای 7% از پرس و جوها نشان داده می شود که یک پایین ترین سطح جدید است

آموزش، سرگرمی، تجارت الکترونیک. حضور AI Overviews در بسیاری از صنایع ثابت ماند – اما این سه مورد در میان آنها نبودند.

  • برای پرس و جوهای آموزشی، AI Overviews از 26٪ به 13٪ کاهش یافته است.
  • برای پرس و جوهای سرگرمی، AI Overviews از 14٪ به تقریبا 0٪ کاهش یافت.
  • برای پرس و جوهای تجارت الکترونیک، مرورهای هوش مصنوعی از 26 درصد به 9 درصد کاهش یافته است.

AI Overviews املاک و مستغلات کوچک می شود. مرورهای هوش مصنوعی فضای پیکسل کمتری را در بالای نتایج جستجوی Google اشغال می‌کند. طبق گفته BrightEdge، آنها اکنون به طور متوسط ​​​​13٪ کوچکتر هستند.

تکرار کمتر در AI، نتایج جستجوی کلاسیک. گوگل کمتر به منابع مشابهی در مرورهای AI اشاره می کند که در جستجوی کلاسیک ظاهر می شوند. این به این دلیل است که Google به مفهوم “اجازه دهید Google جستجوی شما را انجام دهد” متمایل شده است، جایی که Google اطلاعاتی را ارائه می دهد که درخواست های بعدی مرتبط را پیش بینی می کند.

مروری بر هوش مصنوعی Google با همپوشانی جستجوی کلاسیک BrightEdge Scaledمروری بر هوش مصنوعی Google با همپوشانی جستجوی کلاسیک BrightEdge Scaled

الگوهای جستجو هدف جستجو در نمایش اجمالی AI نقش دارد:

  • افزایش: پرس و جوهای «بهترین»، (+50%) «چیست» (+20%)، «چگونه» (+15%) و «علائم» (+12%) اغلب برای ایجاد یک مرور کلی هوش مصنوعی هستند.
  • کاهش می دهد: جستارهای «در مقابل» (20-%)، برند خاص (15-%)، محصول عمومی (14-%) و مربوط به سبک زندگی (-12%)، کمتر مرورهای AI را راه‌اندازی می‌کنند.

UGC در نمای کلی هوش مصنوعی دیده نمی شود. Reddit و Quora به ترتیب 85.71% و 99.69% در ماه ژوئن تعداد خیره کننده ای از استنادهای AI Overviews را از دست دادند. گوگل باید تشخیص داده باشد که این سایت‌های محبوب تولید شده توسط کاربر، منابع غیرقابل اعتمادی از اطلاعات قابل اعتماد هستند (حداقل برای مرورهای هوش مصنوعی).

مروری بر هوش مصنوعی گوگل استنادات ردیت ژوئن Brightdge Scaledمروری بر هوش مصنوعی گوگل استنادات ردیت ژوئن Brightdge Scaled

مقایسه کمتر گوگل تعداد جداول مقایسه محصولاتی که در AI Overviews نشان داده بود را به نصف کاهش داد. این کاهش از اول ژوئن آغاز شد.

بینندگان و چرخ فلک های محصول کمتر. BrightEdge گزارش داد که بینندگان محصولات و چرخ و فلک‌ها دو ویژگی مروری بر هوش مصنوعی هستند که اغلب در مرورهای هوش مصنوعی «به طور قابل توجهی کمتر» ظاهر می‌شوند. این کاهش نیز از اوایل خرداد آغاز شد.

لیست های کمتر به گفته BrightEdge، لیست های مرتب و نامرتب، که در یک زمان رایج ترین ماژول SGE بودند، اکنون “کمتر” ظاهر می شوند. این ممکن است به تلاش گوگل برای کاهش فضای اشغال شده توسط AI مربوط باشد.

هشدارهای مالی بیشتر گوگل در ماه ژوئن تعداد اخطارهای مالی را 10 درصد افزایش داد. گوگل قبلاً هشدار مشابهی برای درخواست های مراقبت های بهداشتی داشته است.

چرا ما اهمیت می دهیم. بررسی اجمالی هوش مصنوعی همچنان منطقه مورد علاقه سئوکاران، ناشران و سازندگان محتوا است زیرا ویژگی جستجو مدل سنتی جستجوی کلاسیک را تغییر می‌دهد. از زمان ورود SGE و AI Overviews، نگرانی‌های زیادی در مورد گوگل وجود داشته است که دریافت ترافیک جستجوی ارگانیک را برای برخی وب‌سایت‌ها سخت‌تر یا تقریبا غیرممکن می‌کند.

اگرچه مرورهای AI به طور کلی کمتر قابل مشاهده هستند، ما انتظار نداریم که مرورهای AI از بین برود. گوگل به ما گفته است که در این مسیر به پیشرفت خود ادامه خواهد داد و منجر به جستجوهای بیشتر می شود. اگرچه گوگل هنوز هیچ داده ای را برای پشتیبان گیری از این ادعای مبهم به اشتراک نمی گذارد.

گزارش. BrightEdge همچنان به نظارت و اشتراک گذاری به روز رسانی ها به عنوان بخشی از راهنمای مرورهای هوش مصنوعی خود ادامه می دهد.

Source link