Google AI Overviews ادعا می کند که ارتفاع پیکسل بیشتری در SERP ها وجود دارد

داده های جدید BrightEdge نشان می دهد که مرورهای هوش مصنوعی گوگل به طور فزاینده ای نتایج جستجوی ارگانیک را مسدود می کند. اگر این روند ادامه پیدا کند، مرورها و تبلیغات هوش مصنوعی گوگل می توانند بیش از نیمی از فضای موجود در نتایج جستجو را پوشش دهند.

نتایج ارگانیک مسدود کردن خزنده بالا

ویژگی مروری هوش مصنوعی گوگل که در ماه می 2024 راه اندازی شد، از روز اول یک ویژگی بحث برانگیز در بین ناشران و سئوکاران بوده است. بسیاری از ناشران از اینکه Google از محتوای آنها برای ایجاد پاسخ هایی در نتایج جستجو استفاده می کند که کاربران را از کلیک کردن و مطالعه بیشتر منصرف می کند و در نتیجه بر درآمد تأثیر منفی می گذارد، ناراحت هستند.

بسیاری از ناشران، از جمله ناشران برندهای بزرگ، به دلیل ترکیبی از کاهش ترافیک از سوی Google و سرکوب الگوریتمی رتبه بندی، تعطیل شده اند. مروری بر هوش مصنوعی تنها به مشکلات ناشران افزوده است و باعث شده است که گوگل به طور فزاینده ای بین ناشران محبوبیت نداشته باشد.

Google AIO تمام صفحه را در اختیار می گیرد

تحقیقات BrightEdge نشان می‌دهد که AI Overviews در ماه می سال ۲۰۲۴ شروع به کار کرد و تا ۶۰۰ پیکسل از فضای صفحه را اشغال کرد و نتایج جستجوی ارگانیک را که قبلاً ده پیوند آبی نامیده می‌شد، از بین برد. وقتی تبلیغات در نظر گرفته می شود، فضای زیادی برای پیوند به سایت های ناشر باقی نمی ماند.

در پایان تابستان، میزان فضای اشغال شده توسط AIO گوگل به 800 پیکسل افزایش یافت و به افزایش ادامه داد. با این سرعت، BrightEdge پیش بینی می کند که گوگل در نهایت می تواند به 1000 پیکسل از فضای صفحه نمایش برسد. برای در نظر گرفتن این موضوع، 600 پیکسل «بالاتر» در نظر گرفته می‌شود، چیزی که کاربران معمولاً بدون اسکرول می‌بینند.

نمودار رشد اندازه پیکسل AIO بر اساس ارتفاع را نشان می دهد

Google AI Overviews ادعا می کند که ارتفاع پیکسل بیشتری در SERP ها وجود دارد

درصد پرس و جوهایی که AIO را نشان می دهند

درصد پرس و جوهایی که نمای کلی هوش مصنوعی گوگل را نمایش می دهند نیز افزایش یافته است. پرس و جوهای جستجوی مرتبط با سلامت بیشتر از هر جایگاه دیگری روند داشته اند. جستجوهای فناوری B2B، تجارت الکترونیک و امور مالی نیز به طور فزاینده ای نتایج جستجوی مرور کلی هوش مصنوعی را نشان می دهند.

پرس و جوهای جستجوی مراقبت های بهداشتی در ابتدا AIO را در حدود 70٪ مواقع فعال می کردند. پرس و جوهای مرتبط با سلامت اکنون در بیش از 80 درصد مواقع ایجاد می شوند.

جستجوهای فناوری B2B در می 2024 شروع شد و نتایج AIO را در حدود 30٪ مواقع نشان داد. اکنون همین پرس و جوها تقریباً 50 درصد مواقع نتایج AIO را راه‌اندازی می‌کنند.

پرس و جوهای مالی که مرورهای هوش مصنوعی را راه اندازی می کنند از حدود 5٪ به 20٪ مواقع افزایش یافته اند. داده‌های BrightEdge نشان می‌دهد که پوشش Google AIO روند صعودی دارد و پیش‌بینی می‌شود که تعداد فزاینده‌ای از جستجوهای جستجو در سایر موضوعات، به‌ویژه در سفر، رستوران‌ها و سرگرمی‌ها را پوشش دهد.

داده های BrightEdge نشان می دهد:

“مالی دراماتیک ترین مسیر را نشان می دهد: فقط از 5.3٪ شروع می شود اما پیش بینی می شود تا ژوئن 2025 به 15-20٪ برسد.

-سرآمد مراقبت های بهداشتی (67.5٪ در ژوئن)
-تکنولوژی B2B: 33.2٪ → 38.4٪، پیش بینی شده 45-50٪
-تجارت الکترونیک: 26.9٪ → 35.1٪، پیش بینی 40-45٪
-بخش های نوظهور که رشد چشمگیری را نشان می دهند:

سرگرمی (نمایش‌ها، رویدادها، مکان‌ها): 0.3% → 5.2%
سفر (مقصد، اقامت، فعالیت): 0.1٪ → 4.1٪
رستوران ها (ناهارخوری، منوها، رزرو): ~0% → 6.0%”

BrightEdge توضیح می‌دهد که پوشش جستجوی رستوران‌ها از اندک شروع شد، و بر جست‌وجوهای طولانی مانند «رستوران‌هایی با غذای گیاهی برای گروه‌ها» تمرکز داشت، اما اکنون در مقادیر بالاتری عرضه می‌شود، که نشان می‌دهد Google با نتایج AIO خود احساس راحتی بیشتری می‌کند و انتظار می‌رود. تا در سال 2025 جستجوهای بیشتری را در اختیار شما قرار دهد.

توضیح می دهند:

AIO از تعاریف اولیه به درک نیازهای پیچیده با ترکیب چندین الزام (مکان + ویژگی + زمینه) تکامل یافته است.

در سال 2025، انتظار داشته باشید که AIO با تغییر از پاسخ‌های اطلاعاتی به پاسخ‌های کاربردی، به پرس و جوهای پیچیده‌تر رسیدگی کند.

– ثبات مراقبت های بهداشتی در 65-70٪
-تجارت/تجارت الکترونیک B2B به 40-50٪ خواهد رسید
بخش مالی از 5.3 درصد به 25 درصد افزایش خواهد یافت.
-بخش های نوظهور می توانند پتانسیل رشد 50 تا 100 برابری داشته باشند
-AIO ها از اطلاعاتی به عملی تبدیل می شوند (رزرو، رزرو، خرید)
-پیچیدگی ویژگی: 2.5 برابر سطح فعلی

غذای آماده

من از BrightEdge خواستم در مورد آنچه که ناشران احساس می کنند باید در سال 2025 پیشی بگیرند نظر بدهد.

جیم یو، مدیر عامل BrightEdge، پاسخ داد:

ناشران باید با پیچیدگی ایجاد و بهینه‌سازی محتوا سازگار شوند و در عین حال به سئوی فنی اصلی متمایل شوند تا تضمین کنند که سایت‌هایشان به عنوان منابع معتبر دیده و ارزش‌گذاری می‌شود.

نقل قول ها شکل جدیدی از رتبه بندی هستند. همانطور که جستجو و هوش مصنوعی به همگرایی ادامه می‌دهند، برندها باید سیگنال‌های مناسبی را به موتورهای جستجو و هوش مصنوعی ارسال کنند تا به آن‌ها کمک کنند تا تصمیم بگیرند که آیا محتوا مفید، منحصربه‌فرد و آموزنده است یا خیر. در دنیای چندوجهی، این به معنای برچسب‌های طرحواره درباره شرکت ناشر، محصولات، تصاویر، ویدئوها، ساختار کلی سایت و محتوا، نظرات و موارد دیگر است!

در سال 2025، محتوا، ساختار سایت و اقتدار بیش از هر زمان دیگری اهمیت خواهند داشت و سئو نقش بسیار زیادی در این امر ایفا می کند.

سوالات کلیدی که بازاریابان باید در سال 2025 به آنها بپردازند

  • آیا محتوای شما برای اهداف 4-5 لایه آماده است؟
    آیا می توانید پیچیدگی رو به رشد گوگل را مطابقت دهید؟
    آیا ترکیبات هدف صنعت خود را ترسیم کرده اید؟

اقدامات کلیدی برای سال 2025

الگو واضح است: پاسخ های ساده → پاسخ های غنی و آگاه به زمینه!

  • نظارت بر هدف: ببینید که کدام اهداف AIO برای فضای شما خدمت می کنند
    تکامل پرس و جو: شناسایی الگوهای کلیدواژه جدیدی که AIO در حال ارائه آن هستند
    ساختار استناد: ساختار محتوا را با مقاصد و پرس و جوهایی که AIO روی آنها متمرکز شده اند تراز کنید تا اطمینان حاصل شود که به شما استناد می شود.
    هوش رقابتی: ردیابی محتوای رقیب که AIO ها انتخاب می کنند و چرا

AIO ها فقط محتوا را متفاوت نشان نمی دهند – آنها اساساً نحوه یافتن و تعامل کاربران با اطلاعات را تغییر می دهند.

نکته مهم از داده ها این است که ناشران تشویق می شوند تا محتوای بدون ابهام ایجاد کنند که مستقیماً به موضوعات می پردازد تا برای جست و جوهای پیچیده رتبه بندی شود. نگاه دقیق به نحوه نمایش اجمالی AI و نوع محتوایی که به آن استناد و پیوند داده می شود تشویق می شود.

مدیرعامل گوگل، ساندار پیچای، اخیراً بر افزایش میزان پوشش دستیاران هوش مصنوعی مانند جمینی تاکید کرده است، که نشان می‌دهد تمرکز گوگل بر هوش مصنوعی، در صورت موفقیت‌آمیز، ممکن است حجم ترافیک را از کادر جستجوی سنتی کاهش دهد. این روندی است که باید مراقب آن باشید و زنگ خطری برای ایجاد محتوایی است که با جستجوی هوش مصنوعی امروزی طنین انداز می شود.

منبع داده های AIO از BrightEdge Generative Parser™ و DataCubeX اختصاصی است که به طور منظم راهنمای BrightEdge را به AIO اطلاع می دهد.

Source link