Google Ads با استفاده از افزایش هزینه به ازای کلیک (eCPC) به تبلیغکنندگان ایمیل فرستاد تا بدانند در مارس ۲۰۲۵، CPC پیشرفته غروب میکند و کمپینهایی که از CPC پیشرفته استفاده میکنند به پیشنهاد قیمت CPC دستی منتقل میشوند.
ایمیل می گوید:
از اکتبر 2024، کمپینهای تبلیغاتی جستجو و نمایش جدید دیگر گزینه انتخاب CPC پیشرفته را نخواهند داشت. کمپینهای موجود که از CPC پیشرفته استفاده میکنند تا مارس 2025 به کار خود ادامه میدهند. از مارس 2025، همه کمپینهای تبلیغات جستجو و نمایش موجود با استفاده از CPC بهبودیافته به مناقصه CPC دستی منتقل خواهند شد.
چرا گوگل این تغییر را ایجاد می کند؟ گوگل نوشت:
بیش از یک دهه پیش، Enhanced CPC، اولین استراتژی هوشمند Bidding ما، معرفی شد. از آن زمان، ما استراتژیهای پیشنهادی مبتنی بر یادگیری ماشینی پیچیدهتر را راهاندازی کردهایم، مانند به حداکثر رساندن تبدیلها با CPA هدف اختیاری، و حداکثر کردن ارزش تبدیل با یک ROAS هدف اختیاری. این استراتژی ها پتانسیل ارائه نتایج قابل مقایسه یا برتر را دارند. با انتقال به این استراتژیهای بهبودیافته، کمپینهای تبلیغات جستجو و نمایش به تدریج CPC پیشرفته را حذف خواهند کرد.
Google به شما پیشنهاد کرده است که بر اساس اهداف خود به حداکثر تبدیل یا به حداکثر رساندن ارزش تبدیل بروید. اگر این کار را نمیکنید، کلیکها را به حداکثر برسانید. گوگل نوشت:
اگر تبدیلها را ردیابی میکنید، پیشنهاد میکنیم بر اساس اهدافتان به حداکثر تبدیل یا حداکثر کردن ارزش تبدیل بروید. در غیر این صورت، اگر اهداف مبتنی بر تبدیل یا ارزش ندارید، از حداکثر کردن کلیک ها استفاده کنید. در اینجا درباره همه گزینههای پیشنهادی خود که با اهداف تبدیل شما هماهنگ هستند، بیشتر بیاموزید.
اگر تصمیم بگیرید تا مارس 2025 هیچ تغییری در کمپین خود ایجاد نکنید، کمپین شما به طور خودکار به پیشنهاد قیمت دستی CPC تغییر می کند.
هزاران نفر از تبلیغکنندگان این ایمیل را دریافت کردند، در اینجا یک نسخه وجود دارد:
در اینجا برخی از موارد ذکر شده در X وجود دارد:
یک ایمیل به روز رسانی دیگر. از اینکه آنها بهجای فشار دادن حداکثر تبدیلها، به صورت خودکار به پیشنهاد قیمت دستی مهاجرت میکنند، متعجبیم. pic.twitter.com/J4dRlPTcQg
— راب پی (@MrRobzilla) 6 سپتامبر 2024
FYI Barry، Google در حال از بین بردن CPC پیشرفته است، اما… CPC دستی را حفظ می کند، برخلاف Bing که قبلا هم CPC دستی و هم CPC افزایش یافته را از بین برده بود. همین الان این ایمیل را دریافت کردم: pic.twitter.com/rEd8qXuE1b
— TheePolitiCat 🥥🌴 (@TheePolitiCat) 6 سپتامبر 2024
جستجو و نمایش تبلیغات افزایش CPC Sunsetting اکنون!
به طور کامل در مارس 2025 متوقف شد.
هنوز نظری داده نشده است، باید به پیامدهای آن فکر کنید. #PPCchat pic.twitter.com/2NzNJY3Gag
– آنتونی هیگمن (@AnthonyHigman) 6 سپتامبر 2024
از اکتبر 2024، کمپینهای تبلیغاتی جستجو و نمایش جدید دیگر گزینه انتخاب CPC پیشرفته را نخواهند داشت.#ppcchat pic.twitter.com/7UHcPfxlQm
– انجمن جستجوی پولی (@PaidSearchOrg) 6 سپتامبر 2024
بحث انجمن در X.