هوشمندی تبلیغات گوگل: تعریف و ویژگی ها

اگر کمپین های تبلیغاتی پولی را برای کسب و کار خود اجرا می کنید، شانس خوبی برای استفاده وجود دارد تبلیغات گوگل. Google Ads به شما امکان نمایش می دهد تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) در نتایج جستجو و در وب سایت های شخص ثالث شرکت کننده، آن را به محبوب ترین پلت فرم تبلیغات تبدیل می کند.

یکی از مزایای Google Ads این است که در طول سال ها به ارتقاء آن ادامه می دهد. یکی از بزرگ‌ترین ارتقاهایی که در سال‌های اخیر انجام شده، Google Ads Intelligence است که می‌تواند فرآیند تبلیغات شما را با ابزارهای هوش مصنوعی (AI).

در این صفحه موارد زیر را پوشش خواهیم داد:

برای فهمیدن بیشتر همچنان بخوانید. سپس حتما مشترک شدن در Revenue Weekly – خبرنامه ایمیل ما – برای دریافت اطلاعات مفیدتر بازاریابی دیجیتال که مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود!

ایمیل های خودی مدیر بازاریابی ما را از دست ندهید!

پیوستن 200000 بازاریابان هوشمند و داغ‌ترین اخبار و اطلاعات بازاریابی ماه را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید!

ایمیل خود را در زیر وارد کنید:

فرم اشتراک درون خطی – CTA 72

*” فیلدهای الزامی را نشان می دهد

(نگران نباشید، ما هرگز اطلاعات شما را به اشتراک نخواهیم گذاشت!)

هوشمندی تبلیغات گوگل: تعریف و ویژگی ها

هوش تبلیغاتی گوگل چیست؟

Google Ads Intelligence به مجموعه ای از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی اشاره دارد که گوگل از طریق پلتفرم تبلیغاتی خود ارائه می دهد. برخی از این ابزارها سال هاست که وجود دارند و اخیراً ارتقا یافته اند، در حالی که برخی دیگر کاملاً جدید هستند. با این حال، همه آنها به هوش مصنوعی (تولید کننده و غیره) تکیه می کنند تا به شما کمک کند کمپین های خود را همانطور که می خواهید بسازید.

7 ویژگی هوش مصنوعی در Google Ads Intelligence

اکنون که تعریف را پوشش دادیم، بیایید در مورد ویژگی هایی که واقعاً با هوش مصنوعی Google Ads همراه است صحبت کنیم. تعداد کل ویژگی ها بسته به نحوه شمارش شما متفاوت است، اما برای اهداف این لیست، ما بر روی هفت ویژگی اصلی تمرکز خواهیم کرد:

  1. مناقصه هوشمند
  2. مسابقه گسترده
  3. تجربه گفتگو
  4. تبلیغات جستجوی واکنشگرا
  5. هدف گذاری بهینه شده
  6. دارایی های بصری به طور خودکار ایجاد می شود
  7. ابزارهای خلاقانه یوتیوب

به خواندن ادامه دهید تا در مورد هر کدام بیشتر بدانید.

1. مناقصه هوشمند

مناقصه هوشمند مدتی است که وجود دارد این ابزار به Google اجازه می‌دهد به‌طور خودکار قیمت‌های پیشنهادی شما را تنظیم کند، نه اینکه مجبور باشید همه این کارها را به صورت دستی انجام دهید.

البته این بدان معنا نیست که گوگل ادز کنترل کاملی بر استراتژی مناقصه شما دارد. شما می توانید دستورالعمل ها و محدودیت هایی را تعیین کنید که باید از آنها پیروی کند. اما شما را از این مشکل که مجبور باشید هر پیشنهاد فردی را خودتان تعیین کنید، نجات می دهد. می‌تواند قیمت پیشنهادی کمپین شما را در صورت لزوم تنظیم کند تا با تغییرات نتایج جستجو هماهنگ باشد.

مناقصه هوشمند هنگام تنظیم پیشنهادات شما برای شما، عملکرد کمپین گذشته و طیف گسترده ای از عوامل رتبه بندی را در نظر می گیرد، بنابراین بسیاری از کسب و کارها آن را موثر می دانند.

2. کبریت گسترده

وقتی تبلیغات را در نتایج جستجو اجرا می‌کنید، گاهی اوقات به ایجاد شبکه گسترده‌تر و دستیابی به مخاطبان بیشتر کمک می‌کند. برای این منظور، ممکن است استفاده از آن برای شما مفید باشد ویژگی تطبیق گسترده. این ابزار عبارات مرتبط با کلیدواژه های اصلی مورد نظر شما را شناسایی می کند و تبلیغات شما را به افرادی که آن عبارات را جستجو می کنند نیز نشان می دهد.

تنظیم بازی گسترده

اگر نمی خواهید زمان زیادی را صرف جستجوی دستی کلمات کلیدی مرتبط کنید و مطمئن شوید که آنها هدف جستجوی مناسبی برای تبلیغات شما دارند، این یک ویژگی بسیار مفید است. مطابقت گسترده می تواند آن را برای شما انجام دهد، همانطور که مناقصه هوشمند می تواند پیشنهادات شما را مدیریت کند.

3. تجربه گفتگو

یکی از برجسته ترین موارد اضافه شده به مجموعه تبلیغاتی هوش مصنوعی گوگل، تجربه مکالمه است. این ویژگی یک ابزار ساده هوش مصنوعی مولد است ChatGPT، جایی که مستقیماً با ابزار هوش مصنوعی صحبت می کنید و از آن می خواهید ایده هایی برای سرفصل ها، کلمات کلیدی و تصاویر برای تبلیغات خود ایجاد کند.

تجربه مکالمه هوش تبلیغات گوگل

همانطور که ابزار ایده تولید می کند، می توانید با آن تعامل کنید تا ایده هایی را که دوست دارید بپذیرید و ایده هایی را که دوست ندارید رد کنید. با چت کردن با آن، می‌توانید پیشنهادات آن را تا زمانی که تبلیغاتی راضی باشید تنظیم کنید.

4. تبلیغات جستجوی واکنشگرا

یکی از انواع گزینه های تبلیغات در گوگل ادز است تبلیغات جستجوی واکنشگرا (RSA). برای ایجاد این تبلیغات، چندین عنوان و توضیحات مختلف را وارد می‌کنید و سپس Google به‌طور خودکار ترکیب‌های مختلف را از میان آن گزینه‌ها آزمایش می‌کند تا ببیند چه چیزی در نتایج جستجو بهترین عملکرد را دارد.

بر اساس نحوه امتیاز دهی Google Ads به هر یک از ترکیب‌ها، می‌توانید انتخاب کنید که وقتی Google واقعاً تبلیغ شما را نمایش می‌دهد از کدام یک استفاده کنید.

5. هدف گیری بهینه

علاوه بر هدف قرار دادن کلمات کلیدی خاص، Google Ads به شما امکان می دهد رفتارها و جمعیت شناسی خاصی را هدف قرار دهید – و هوش مصنوعی نیز می تواند در این مورد کمک کند. می‌توانید از هوش مصنوعی Google Ads برای گسترش مخاطبان هدف خود با شناسایی گروه‌های جدید و مرتبط استفاده کنید. هنگام یافتن این گروه‌ها، گوگل بر میزان احتمال تبدیل آنها تمرکز می‌کند.

هرچه درک بهتری از مشتریان فعلی خود داشته باشید و چه چیزی باعث می‌شود آنها را انتخاب کنند، Google با کارآمدی بیشتری می‌تواند به دنبال مخاطبان جدید متناسب با این قانون باشد.

6. دارایی های بصری به طور خودکار ایجاد می شود

برای بسیاری از تبلیغات خود، ممکن است بخواهید یک جزء بصری داشته باشید. خوشبختانه، این یکی دیگر از وظایفی است که ویژگی های تبلیغات هوش مصنوعی گوگل می تواند به آن کمک کند. Google Ads می تواند تصاویری را برای شما بر اساس توضیحات متنی کوتاه آگهی شما تولید کند و سپس می توانید گزینه هایی را که ایجاد می کند فیلتر کنید تا مواردی را که دوست دارید پیدا کنید.

تصاویر هوش مصنوعی تبلیغات گوگل

گوگل اعلام کرده است که همیشه تصاویر کاملا منحصر به فرد تولید می کند، بنابراین لازم نیست نگران استفاده ناخواسته از همان تصویر با کسب و کار دیگر باشید.

7. ابزار خلاق یوتیوب

آخرین ویژگی هوش مصنوعی Google Ads که باید از آن آگاه بود، ابزارهای خلاق YouTube است. از آنجایی که گوگل مالک یوتیوب است، می توانید تبلیغات یوتیوب را نیز از طریق این پلتفرم اجرا کنید و می توانید از هوش مصنوعی برای کمک به ایجاد این تبلیغات استفاده کنید. چندین ویژگی هوش مصنوعی وجود دارد که به شما کمک می کند تا تبلیغات ویدیویی خود را سریعتر و کارآمدتر ویرایش کنید.

خواه به دنبال افزودن عناصر جدید به ویدیوهای خود باشید یا به سادگی آنها را کوتاه کنید، هوش مصنوعی در Google Ads می تواند به شما در انجام کار کمک کند.

بهترین روش ها برای استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات گوگل

قبل از پایان، اجازه دهید چند نکته را که باید هنگام استفاده از ویژگی‌های تبلیغاتی Google AI دنبال کنید، بیان کنیم:

  1. هوش مصنوعی را با داده های تاریخی آموزش دهید
  2. به هوش مصنوعی کنترل کامل ندهید
  3. نتایج تبلیغات مبتنی بر هوش مصنوعی خود را اندازه گیری کنید

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر یک به خواندن ادامه دهید.

1. هوش مصنوعی را با داده های تاریخی آموزش دهید

هوش مصنوعی اغلب به داده های گذشته متکی است تا مشخص کند که برای کمپین های شما در آینده چه کاری باید انجام دهد. خواه شناسایی فرصت‌های کلیدواژه جدید، تنظیم پیشنهادات یا گسترش مخاطبان باشد، زمانی که داده‌های زیادی برای کار کردن داشته باشد، بیشترین تاثیر را دارد.

به همین دلیل، مطمئن شوید که تا آنجا که می توانید به هوش مصنوعی در Google Ads داده می دهید. به طور خاص، داده‌های کمپین‌های گذشته خود را به آن بدهید تا ببیند چه چیزی برای شما خوب بوده و چه چیزی خوب نیست. اگر مدت زیادی است که از Google Ads استفاده می‌کنید، این داده‌ها باید از قبل وجود داشته باشد. و اگر نه، می توانید آن را از جای دیگری وارد کنید.

2. کنترل کامل را به هوش مصنوعی ندهید

نکته ای که در مورد هر ابزار هوش مصنوعی وجود دارد این است که پتانسیل این را دارد که اوضاع را به شدت خراب کند. اگر افسار را به طور کامل به یک الگوریتم هوش مصنوعی بسپارید، ممکن است از نتایج حاصل از آن راضی نباشید.

البته خبر خوب این است که در گوگل ادز تدابیر حفاظتی زیادی برای محدود کردن اقدامات هوش مصنوعی وجود دارد. اینطور نیست که هوش مصنوعی بتواند شروع به ارائه پیشنهادهای بسیار بالا برای شما کند. باید در محدوده ای که برای آن تعیین کرده اید باقی بماند.

با این حال، مطمئن شوید که در کمپین های خود بیشتر از آنچه که با آن راحت هستید، به آن دست ندهید. هنوز هم باید برخی چیزها را به صورت دستی مدیریت کنید. با این حال، اینکه دقیقاً چه درصدی از هوش مصنوعی در مقابل دستی استفاده می شود، به شما بستگی دارد.

3. نتایج تبلیغات مبتنی بر هوش مصنوعی خود را اندازه گیری کنید

در نهایت، مطمئن شوید که مراقب عملکرد کمپین های مبتنی بر هوش مصنوعی خود هستید. اگر هوش مصنوعی آن طور که انتظار داشتید به نفع شما نیست، باید آن را زودتر تشخیص دهید تا بتوانید وارد آن شوید و دوباره بهینه سازی کنید. این بهینه‌سازی‌ها ممکن است به معنای تنظیم برخی از تنظیمات هوش مصنوعی باشد یا ممکن است به معنای انجام دستی برخی از وظایف باشد.

در هر صورت، تنها راه برای فهمیدن اینکه چه کاری باید در مورد کمپین های خود انجام دهید، نظارت بر نتایج و مشاهده عملکرد آنها است.

ترافیک از طریق بازده تبلیغات PPC جذب می شود 50٪ تبدیل بیشتر نسبت به تبلیغات ارگانیک

آیا از PPC در تلاش های بازاریابی خود استفاده می کنید؟ بیا شروع کنیم.

راهنمای را مشاهده کنید فلش سمت راست

cta62 img

برای بهینه سازی کمپین های تبلیغاتی گوگل خود با WebFX کمک بگیرید

اکنون که می‌دانید چگونه می‌توانید بیشترین بهره را از هوش مصنوعی در تبلیغات گوگل ببرید، می‌توانید از این ویژگی‌های هوش مصنوعی برای بهبود کمپین‌های خود استفاده کنید. اما برای توسعه یک استراتژی تبلیغاتی مؤثر، به چیزی بیش از ابزارهای مفید نیاز است. اگر می خواهید تلاش های PPC شما موفقیت آمیز باشد، ممکن است بخواهید با آژانسی مانند WebFX همکاری کنید.

با بیش از 28 سال تجربه بازاریابی، ما می دانیم که چگونه از طریق تبلیغات پولی درآمد کسب کنیم. وقتی برای ما با ما شریک می شوید خدمات PPC، به تیمی از آگهی دهندگان آگاه دسترسی خواهید داشت که می توانند تبلیغات پولی شما را به ارتفاعات جدیدی برسانند.

علاقه مند به همکاری با ما هستید؟ فقط با ما تماس بگیرید 888-601-5359 یا آنلاین با ما تماس بگیرید امروز!

Source link