Google Ads API نسخه 18 Now Out

Google Ads API نسخه 18 Now Out

Google Ads به‌روزرسانی API Google Ads، نسخه 18 را منتشر کرده است. نسخه 18 شامل به‌روزرسانی‌هایی در مدیریت حساب، گروه‌های تبلیغاتی، تبلیغات، دارایی‌ها، کمپین‌ها، هتل/سفر، محلی، PMax، گزارش‌ها و موارد دیگر است. این به‌روزرسانی اصلی Google Ads API است.

در اینجا یک ویدیو از تیم Google Ads API در مورد برخی از نکات برجسته در مورد جدید است:

قبل از این نسخه نسخه 17.1 در ماه اوت بود و قبل از آن نسخه 17.0 در ژوئن 2024 بود و قبل از آن نسخه 16.1 و سپس نسخه 16 در فوریه 2024 بود. قبل از آن نسخه 15 در اکتبر 2023 بود. سپس قبل از آن نسخه 14.1 بود که در ماه اوت منتشر شد. نسخه 13.1 قبل از این نسخه جدید است که در آوریل 2023 منتشر شد. نسخه 12.0 در اکتبر 2022، نسخه 11.0 Google Ads API در ژوئن و نسخه 11.1 در ماه آگوست منتشر شد. همچنین نسخه 10.1 در 27 آوریل 2022 و نسخه 10.0 در 9 فوریه 2022 منتشر شد. و Google API AdWords را در 27 آوریل غروب کرده است که در پایان جولای به طور کامل کار نمی کند.

در اینجا گزارش کامل تغییرات است:

مدیریت حساب کاربری:

  • (فقط برای حساب‌های مجاز) DataLinkService.CreateDataLink اضافه شد، که اجازه می‌دهد یک حساب Google Ads را به ویدیوهای سازنده میزبانی شده در کانال YouTube سازنده پیوند دهید. پیوند ویدیو به حساب Google Ads امکان می‌دهد تبلیغات مشارکتی را با استفاده از ویدیوهای سازنده اجرا کند.

گروه های تبلیغاتی:

  • AdGroup.exclude_demographic_expansion اضافه شد که به شما امکان می‌دهد تا زمانی که optimized_targeting_enabled درست است، اطلاعات جمعیتی را از گسترش حذف کنید، ویژگی که قبلاً فقط برای Demand Gen پشتیبانی می‌شد.

تبلیغات:

  • AdGroupAd.ad_group_ad_asset_automation_settings اضافه شد، که اجازه می دهد تبلیغات را در تولید دارایی خودکار یا خارج از آن انتخاب کنید.
  • مقادیر زیر را به AssetAutomationType اضافه کرد:
  • GENERATE_VERTICAL_YOUTUBE_VIDEOS
  • GENERATE_SHORTER_YOUTUBE_VIDEOS
  • AdNetworkType.GOOGLE_OWNED_CHANNELS اضافه شد، که توسط تبلیغاتی که در کانال‌های متعلق به Google مانند YouTube، Gmail و فید Discover ارائه می‌شوند، استفاده می‌شود.

دارایی ها:

  • AssetType.DISCOVERY_CAROUSEL_CARD به AssetType.DEMAND_GEN_CAROUSEL_CARD تغییر نام داد.

کمپین ها:

  • metrics.store_visits_last_click_model_attributed_conversions اضافه شد، که تعداد بازدیدهای فروشگاه منتسب به آخرین مدل کلیک کمپین را برمی‌گرداند.
  • معیارهای مربوط به مشاهده ویدیوی زیر را برای یک کمپین اضافه کرد:
  • metrics.video_view_rate_in_feed
  • metrics.video_view_rate_in_stream
  • metrics.video_view_rate_shorts
  • metrics.results_conversions_purchase اضافه شد، که خریدهای تبدیل را برای نتایج اهداف یکپارچه یک کمپین برمی گرداند.
  • مقدار پیش‌فرض DemandGenCampaignSettings.upgraded_targeting را از false به true تغییر داد.

معیار:

  • content_criterion_view اضافه شد که معیارهای عملکرد محتوای هدف‌گذاری شده مانند کلمات کلیدی، مکان‌ها و موضوعات را برای کمپین‌های Display، Demand Gen و ویدیو برمی‌گرداند.

هتل و سفر:

  • پشتیبانی از فیدهای سفر در تبلیغات جستجو
  • ClickType.TRAVEL_ASSETS اضافه شد تا امکان تقسیم بندی معیارهای فیدهای سفر در تبلیغات جستجو را فراهم کند.
  • AssetSetType.TRAVEL_FEED اضافه شد که می‌توان از آن برای انتخاب و انصراف از استفاده از Travel Feed در تبلیغات جستجو استفاده کرد.
  • (فقط برای حساب های مجاز) برنامه سفر به عنوان یک قانون ارزش تبدیل جدید با فیلدها و مقادیر جدید زیر اضافه شد:
  • ConversionValueRule.itinerary_condition با ValueRuleItineraryCondition، که امکان تعیین پنجره رزرو قبلی، طول برنامه سفر و روزهای شروع سفر را فراهم می کند.
  • ConversionValueRulePrimaryDimensionEnum.ITINERARY
  • ValueRuleSetDimension.TINERARY
  • بخش‌های زیر را برای گزارش‌های کمپین و ad_group اضافه کرد تا امکان تقسیم‌بندی داده‌های عملکرد بر اساس مقاصد خاص (شهرها، کشورها و مناطق) برای کمپین‌های هتل و جستجو فراهم شود:
  • segments.travel_destination_city
  • segments.travel_destination_country
  • segments.travel_destination_region

خدمات محلی:

  • PhoneCallDetails.call_recording_url به جای ارائه یک URL نامعتبر در صورتی که ضبط تماس برای مکالمه اصلی سرویس های محلی داده شده وجود نداشته باشد خالی خواهد بود.
  • CategoryBid.target_cpa_bid_micro اضافه شد که امکان تنظیم CPA هدف را برای یک دسته از طریق Campaign.local_services_campaign_settings فراهم می کند.

حداکثر عملکرد:

  • پشتیبانی از دستورالعمل های برند
  • Campaign.brand_guidelines_enabled اضافه شد که نشان می‌دهد آیا دستورالعمل‌های برند برای یک کمپین حداکثر عملکرد فعال هستند یا خیر. در صورت فعال بودن، دارایی‌های دارای نوع_فیلد تنظیم شده روی BUSINESS_NAME، LOGO، LANDSCAPE_LOGO باید به‌جای منابع AssetGroupAsset، به‌عنوان منابع CampaignAsset مرتبط شوند.
  • خطاهای CampaignError.REQUIRED_BUSINESS_NAME_ASSET_NOT_LINKED و CampaignError.REQUIRED_LOGO_ASSET_NOT_LINKED اضافه شد، که نشان می‌دهد کمپین‌های Performance Max با دستورالعمل‌های برند فعال، منابع مورد نیاز CampaignAsset مرتبط با کمپین را ندارند.
  • وقتی دستورالعمل‌های نام تجاری فعال هستند، حداقل یک دارایی با نوع_فیلد روی BUSINESS_NAME و حداقل یکی با LOGO باید به عنوان منابع CampaignAsset به کمپین مرتبط شود. کمپین‌های حداکثر عملکرد برای فروش آنلاین با فید محصول فقط زمانی باید این شرط را برآورده کنند که دارایی‌هایی وجود داشته باشند که به گروه‌های دارایی کمپین مرتبط هستند.
  • مقادیر زیر را به AssetLinkError اضافه کرد:
  • BRAND_ASSETS_NOT_LINKED_AT_ASSET_GROUP_LEVEL، که هنگام تلاش برای پیوند دادن دارایی‌های برند به کمپین‌ها به‌عنوان منابع CampaignAsset به جای منابع AssetGroupAsset در کمپین‌های Performance Max با فعال نشدن دستورالعمل‌های برند پرتاب می‌شود.
  • خطای BRAND_ASSETS_NOT_LINKED_AT_CAMPAIGN_LEVEL، که هنگام تلاش برای مرتبط کردن دارایی های برند به کمپین ها به عنوان منابع AssetGroupAsset به جای منابع CampaignAsset در کمپین های Performance Max با فعال کردن دستورالعمل های مارک، ایجاد می شود.
  • performance_max_placement_view اضافه شد که نمایش‌هایی را از مکان‌هایی که تبلیغات حداکثر عملکرد در آن‌ها ارائه شده است را برمی‌گرداند.
  • AssetGroupListingGroupFilterError اضافه شد.TREE_WAS_INVALID_BEFORE_MUTATION

برنامه ریزی:

  • (فقط برای حساب‌های مجاز) سرویس جدیدی با روش ContentCreatorInsightsService.GenerateCreatorInsights اضافه کرد که به کاربران امکان می‌دهد اطلاعات آماری درباره سازندگان برتر YouTube را بررسی کنند. این به مشتریان اجازه می‌دهد تا سازندگانی را با توجه به ترکیب هدف‌گیری مخاطب و هدف‌گیری محتوا یا اطلاعات بینش سازنده با فهرستی از شناسه‌های کانال YouTube جستجو کنند.
  • به‌روزرسانی‌های AudienceInsightsService.GenerateSuggestedTargetingInsights:
  • مخاطبان، baseline_audience و data_month به مخاطب_تعریف منتقل شدند.
  • Audience_description برای ایجاد پیشنهادات هدف‌یابی از یک توضیح متنی فرم رایگان با استفاده از Gen AI اضافه شد.
  • AudienceInsightsService.GenerateTargetingSuggestionMetrics اضافه شد که معیارهای دسترسی بالقوه را برای ترکیب‌های هدف‌گیری مخاطب خاص برمی‌گرداند.

توصیه ها:

  • RecommendationService.GenerateRecommendations اکنون می تواند برای ایجاد توصیه هایی در مورد پیشنهادهای بودجه بهینه شده در طول ساخت کمپین، با گنجاندن نوع توصیه CAMPAIGN_BUDGET در GenerateRecommendationsRequest.recommendation_types استفاده شود. این برای کمپین‌های Performance Max و Search کار می‌کند.

گزارش دهی:

  • فیلدهای summary_row_setting و return_total_results_count SearchGoogleAdsRequest را با قسمت search_settings جایگزین کرد که نوع آن SearchSettings با فیلدهای زیر است:
  • حذف_نتایج
  • بازگشت_خلاصه_ردیف
  • return_total_results_count
  • معیارهای جدید زیر را درباره کلیک‌های نامعتبر عمومی، مانند کلیک‌هایی که توسط ربات‌ها یا خزنده‌ها ایجاد می‌شوند، که دارای الگوهای نامنظم هستند، اضافه کرد. آنها را می توان با گزارش کمپین پرس و جو کرد.
  • metrics.general_invalid_clicks
  • metrics.general_invalid_click_rate
  • مقادیر زیر را به QuotaError اضافه کرد:
  • EXCESSIVE_SHORT_TERM_QUERY_RESOURCE_CONSUMPTION
  • EXCESSIVE_LONG_TERM_QUERY_RESOURCE_CONSUMPTION

این همه مردمی است.

بحث انجمن در X.



Source link