گوگل قابلیت های جدید هوش مصنوعی مولد را در محصول تبلیغاتی Performance Max خود راه اندازی کرده است.
این ویژگیها که در حال حاضر به صورت بتا برای همه تبلیغکنندگان ایالات متحده عرضه میشوند، به شما امکان میدهند با استفاده از هوش مصنوعی، داراییهای متن و تصویر جدید را برای کمپینهای خود ایجاد و مقیاسبندی کنید.
Performance Max که برای اولین بار در سال 2021 معرفی شد، راه حل مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل است که شامل جستجو، یوتیوب، نمایشگر و سایر موجودی گوگل است. این پلتفرم داده های عملکرد را برای بهینه سازی تبلیغات تجزیه و تحلیل می کند و اکنون از هوش مصنوعی مولد برای کمک به ایجاد دارایی استفاده می کند.
هوش مصنوعی مولد چگونه کمک خواهد کرد؟
تولید دارایی
همانطور که در یک پست وبلاگ اخیر توسط مدیر محصول گروه Pallavi Naresh توضیح داده شد، ویژگی های جدید به بازاریابان کمک می کند تا به سرعت دارایی های با کیفیت بالا و شخصی سازی شده را برای دسترسی به مشتریان در قالب های Google ایجاد کنند.
«تنوع دارایی یک عنصر کلیدی برای کمپین موفق عملکرد حداکثر است. به ما گفتهاید که ایجاد و مقیاسبندی داراییها میتواند یکی از سختترین بخشهای ساخت و بهینهسازی یک کمپین متقابل باشد.» نارش نوشت. اکنون، شما قادر خواهید بود فقط با چند کلیک دارایی های متن و تصویر جدید را برای کمپین خود ایجاد کنید.
پس از درخواست، هوش مصنوعی تصاویر و متن منحصر به فردی را متناسب با هر کسب و کار ایجاد می کند. Google بیان میکند که تبلیغکنندگان همیشه میتوانند هر دارایی ایجاد شده را قبل از انتشار بررسی و ویرایش کنند.
کنترل خلاقانه بیشتر
علاوه بر تولید دارایی، این پلتفرم قابلیتهای ویرایش تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی را برای افزایش خلاقیتهای جدید و موجود فراهم میکند. به عنوان مثال، اعلامیه گوگل آژانسی را توصیف می کند که صحنه های مختلف پس زمینه زمستانی را برای تصاویر محصول مشتری آزمایش می کند.
تبلیغکنندگان با داراییهای موجود میتوانند از ویژگیها برای ایدهپردازی آسان تغییرات استفاده کنند، در حالی که کسانی که از ابتدا شروع میکنند میتوانند از هوش مصنوعی برای ایجاد مفاهیم اولیه استفاده کنند. تمام تصاویر تولید شده بهطور قابل مشاهده واترمارک شده و بهعنوان ایجادشده توسط هوش مصنوعی برچسبگذاری میشوند.
اطمینان از استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی
گوگل می گوید ویژگی های هوش مصنوعی مولد آن از اصول هوش مصنوعی داخلی پیروی می کند و از خلاقیت های ناقض خط مشی یا غیر حساس جلوگیری می کند. همانند فرآیندهای فعلی، بازبینی و اقدامات اجرایی انسانی برای اطمینان از انطباق با خط مشی ها ادامه خواهد داشت.
این قابلیتها نشاندهنده آخرین ادغام هوش مصنوعی مولد گوگل در محصولات بازاریابی خود پس از نمایشهایی در کنفرانس Marketing Live در اوایل سال جاری است. هدف این ویژگی ها ساده کردن خلاقیت و تولید برای کمپین های Performance Max در همه اندازه ها است.
بتای هوش مصنوعی مولد در حال حاضر محدود به ایالات متحده است، اما انتظار میرود تا قبل از پایان سال 2023 به طور گستردهتری عرضه شود.