گوگل پست وبلاگ 2014 خود را در مورد بهترین شیوه های ناوبری وجهی (که یک دهه پیش پوشش دادیم) تغییر داده و یک صفحه سند راهنما جدید به نام مدیریت خزیدن URL های پیمایش وجهی ایجاد کرده است.
گری ایلیز از گوگل این جمله را اعلام کرد: “ما به تازگی سند جدیدی در مورد بهترین شیوه های ناوبری وجهی منتشر کردیم که در ابتدا به عنوان یک پست وبلاگ منتشر شد.”
گوگل در لینکدین نوشت:
صرف نظر از اینکه چه نوع سایتی دارید – رویدادها، وبلاگ یا فروشگاه -، احتمال معقولی وجود دارد که سایت شما URL هایی را نشان دهد که فقط یک تغییر از چیزی هستند که قبلاً تحت یک URL دیگر کشف شده اند. این URL های تکراری “بودجه خزیدن” و منابع سرور شما را هدر می دهند. در واقع، شایع ترین منبع شکایاتی که ما در مورد خزیدن دریافت می کنیم را می توان در این فضاهای URL بی فایده جستجو کرد، که اغلب ناشی از ناوبری وجهی است.
اسناد گوگل می گوید:
پیمایش وجهی یکی از ویژگیهای رایج وبسایتها است که به بازدیدکنندگان اجازه میدهد تا نحوه نمایش موارد (مثلاً محصولات، مقالات یا رویدادها) را در یک صفحه تغییر دهند. این یک ویژگی محبوب و مفید است، اما رایج ترین اجرای آن، که بر اساس پارامترهای URL است، می تواند فضای URL بی نهایت ایجاد کند که از چند طریق به وب سایت آسیب می رساند:
- خزیدن بیش از حد: از آنجا که URL های ایجاد شده برای پیمایش وجهی جدید به نظر می رسد و خزنده ها نمی توانند بدون خزیدن ابتدا تعیین کنند که آیا URL ها مفید هستند یا خیر، خزنده ها معمولاً قبل از فرآیندهای خزنده به تعداد بسیار زیادی از URL های ناوبری وجهی دسترسی خواهند داشت. مشخص کنید که URL ها در واقع بی فایده هستند.
- خزیدن کندتر اکتشاف: با توجه به نقطه قبلی، اگر خزیدن روی URL های بی فایده صرف شود، خزنده ها زمان کمتری برای صرف آدرس های جدید و مفید خواهند داشت.
سپس گوگل بخش هایی در این زمینه دارد:
- جلوگیری از خزیدن URL های پیمایش وجهی
- اطمینان حاصل کنید که URL های پیمایش وجهی برای وب بهینه هستند
اگر با سایتی سر و کار دارید که از نوعی ناوبری وجهی استفاده می کند، می خواهید این سند را مطالعه کنید.
رایان سیدل از مرج نگرانی خود را از این بابت ابراز کرد و گفت: “نگرانی من این است که بسیاری از اطلاعات مفید و زمینه های زیادی را از دست بدهد.” او پست کرد:
در سال 2017، ما به شدت از رویکرد قطعه URI استفاده می کردیم. حتی زمانی که در مورد استفاده از قطعات نظر دادم، در میزگرد موتورهای جستجو برداشت شد، که پاسخ این بود که ایده خوبی نیست.
به جلو تا پایان سال 2024 … قطعات ایده خوبی نیستند. در اینجا فقط 5 دلیل اولیه وجود دارد:
1. غیر قابل دسترسی (WCAG)
2. مشکل با اشتراک گذاری اجتماعی برای قطعات پیش نمایش
3. برای SSR ممکن نیست، ما به شدت به وب کارگران متکی بودیم که تأخیر را اضافه کردند.
4. سرعت (نقطه 3 در مورد تأخیر اضافی را ببینید)
5. اجرای آن بسیار پرهزینه است. یک آژانس توسعه دهنده 14 روز برای اجرا تخمین زده است. 9 ماه بعد، آنها هنوز در حال مبارزه بودند.
بحث در انجمن در لینکدین.