Google علامت‌گذاری سؤالات متداول را برای محتوای غیر سؤالات متداول اجازه می‌دهد

جان مولر از گوگل به سوالی در مورد داده های ساختار یافته پرسش و پاسخ پاسخ داد که به طور قابل توجهی انواع محتوایی را که داده های ساختار یافته پرسش و پاسخ می توان برای آن اعمال کرد، گسترش داد، که اکنون شامل محتوایی است که حتی در قالب پرسش های متداول نیست.

پرسش و پاسخ داده های ساختاری

سوالات متداول (سوالات متداول) نوعی قالب محتوا است که از پاسخ همراه با سؤال تشکیل شده است. این به معنای منبعی برای بازدیدکنندگان سایت است که سؤالاتی دارند.

محتوای پرسش‌های متداول می‌تواند در قالب یک صفحه کامل از پرسش و پاسخ یا بخش کوتاهی از یک صفحه باشد که از قالب پرسش و پاسخ تشکیل شده است.

ناشران معمولاً یک را اضافه می کنند بخش پرسش و پاسخ به یک صفحه وب

یکی از مزایای استفاده از قالب پرسش‌های متداول این است که می‌تواند فضایی را که در فهرست نتایج جستجو اشغال می‌کند دو یا حتی سه برابر کند.

این نه تنها حضور جستجو را بیشتر نمایان می کند، بلکه یک یا دو رقیب را از صفحه اول نتایج جستجو نیز حذف می کند.

در نهایت، داده‌های ساختاری پرسش‌های متداول را می‌توان در محتوای انجمن وب استفاده کرد، که می‌تواند منجر به دریافت فهرست پیشرفته‌تر در Google شود.

جان مولر نحوه استفاده از داده‌های ساختاریافته پرسش‌های متداول را توضیح می‌دهد

جان مولر توضیح می دهد که کجا می توان از داده های ساختاریافته پرسش و پاسخ استفاده کرد

تا زمانی که مولر به این سوال پاسخ نداد، این دو سناریو محتوا تنها موردی بودند که داده‌های ساختاری پرسش‌های متداول قابل اجرا بودند:

  1. فرمت محتوای پرسش و پاسخ
  2. انجمن های وب

سؤال پرسیده شده می‌خواهد بداند آیا استفاده از داده‌های ساختار یافته سؤالات متداول خارج از قالب محتوای سؤالات متداول سنتی، که در آن بخشی از صفحه برچسب سؤالات متداول و مجموعه‌ای از سؤالات و پاسخ‌ها فهرست شده است، اشکالی ندارد.

این سوال خوبی است زیرا استفاده از این نوع داده های ساختاریافته خارج از پرسش های متداول و تنظیمات تالار گفتمان به هیچ وجه در دستورالعمل های داده های ساختار یافته سوالات متداول گوگل مطرح نشده است.

دستورالعمل‌های Google به‌طور خاص این داده‌های ساختاریافته را برای صفحات پرسش‌های متداول توصیه می‌کند:

«صفحه سؤالات متداول (FAQ) حاوی فهرستی از سؤالات و پاسخ‌های مربوط به یک موضوع خاص است. صفحات پرسش‌های متداول که به‌درستی علامت‌گذاری شده‌اند ممکن است برای داشتن یک نتیجه غنی در جستجو واجد شرایط باشند.»

آیا استفاده از داده های ساختاریافته سؤالات متداول خارج از قالب محتوای سؤالات متداول درست است؟

این سوالی است که پرسیده شد:

«آیا استفاده از طرح سؤالات متداول برای علامت‌گذاری سؤالات و پاسخ‌هایی که در بخش‌های مختلف پست وبلاگ ظاهر می‌شوند و به‌عنوان فهرست سؤالات متداول سنتی قالب‌بندی نشده‌اند، اشکالی ندارد؟

به عنوان مثال، یک پست ممکن است دارای ده عنوان برای بخش های مختلف باشد. تعدادی از آن‌ها سؤالاتی هستند که پاسخ دارند.»

جان مولر از گوگل پاسخ داد:

“بنابراین من اسناد رسمی را دوباره بررسی کردم، اینجاست که توصیه می کنم برای این نوع سوالات نیز مراجعه کنید، و به نظر می رسد خوب است.

بخش مهمی که به بخش‌های پرسش‌های متداول و داده‌های ساختاریافته می‌رسد این است که محتوا باید در صفحه قابل مشاهده باشد.

بنابراین واقعاً باید اینطور باشد که وقتی شخصی از آن صفحه بازدید می کند، هم سؤال و هم پاسخ قابل مشاهده باشد، نه اینکه به نوعی در بخشی از صفحه پنهان باشد.

اما اگر سؤالات و پاسخ‌ها در صفحه قابل مشاهده باشند، حتی اگر در مکان‌های مختلف صفحه باشند، کاملاً خوب است.»

داده های ساختاریافته لیست های پیشرفته را تضمین نمی کند

در این مرحله، جان مولر می‌توانست میکروفون را رها کند و به سؤال بعدی برود، زیرا پاسخ او به‌طور چشمگیری زمینه‌های استفاده از داده‌های ساختاری پرسش‌های متداول را گسترش می‌دهد.

با این حال او پاسخ خود را ادامه داد تا اطلاعات بیشتری در مورد داده های ساختاریافته به طور کلی ارائه دهد.

مولر ادامه داد:

نکته دیگری که باید در نظر داشت این است که مانند همه داده‌های ساختاریافته، قطعات پرسش‌های متداول تضمینی برای نمایش در نتایج جستجو ندارند.

اساساً شما صفحات خود را واجد شرایط نشان دادن این قطعه سؤالات متداول می کنید.

اما این تضمین نمی کند که آنها نشان داده شوند.

بنابراین، می توانید از ابزار تست استفاده کنید تا مطمئن شوید که همه چیز به درستی اجرا شده است.

و اگر ابزار تست بگوید که اشکالی ندارد، احتمالاً در مسیر درستی هستید.

اما احتمالاً همچنان باید منتظر بمانید و ببینید که چگونه گوگل واقعاً صفحات شما را تفسیر می کند و آنها را پردازش می کند تا ببینید واقعاً چه چیزی در نتایج جستجو نشان داده شده است.

و برای داده‌های ساختاریافته، فکر می‌کنم برای پرسش‌های متداول این مورد است، اما حداقل برای برخی از انواع دیگر، گزارش‌های خاصی در کنسول جستجو نیز وجود دارد که اطلاعاتی در مورد داده‌های ساخت‌یافته یافت شده و داده‌های ساخت‌یافته‌ای که در واقع وجود داشته‌اند را به شما می‌دهد. در نتایج جستجو نشان داده شده است تا بتوانید تقریباً بسنجید که آیا آنطور که شما می خواهید کار می کند یا آنطور که شما می خواهید کار نمی کند.

و برای چیزهایی مانند این، من توصیه می کنم آنها را امتحان کنید و یک صفحه آزمایشی در وب سایت خود ایجاد کنید، به نوعی ببینید که چگونه کارها در نتایج جستجو به پایان می رسند، دوباره بررسی کنید که آیا واقعاً همان کاری است که می خواهید انجام دهید یا خیر، و سپس به سمت واقعی بروید. آن را در بقیه وب سایت خود پیاده سازی کنید.”

دستورالعمل های کیفیت داده های ساخت یافته

چیزی که مولر به آن اشاره نکرد اما بدون ذکر است این است که دستورالعمل‌های کیفی برای داده‌های ساختاریافته وجود دارد.

قوانین زیادی وجود دارد که باید بدانید تا از دریافت جریمه عمل دستی جلوگیری کنید.

یکی از آنها قانون منع استفاده از محتوایی است که در صفحه وب نیست.

ناشرانی که با درج محتوایی که برای کاربران قابل مشاهده نیست از داده های ساختاریافته سوء استفاده می کنند، می توانند تحت یک اقدام دستی قرار گیرند.

بنابراین هر آنچه در داده های ساختار یافته پرسش و پاسخ قرار می گیرد باید دقیقاً با آنچه در خود صفحه وب است مطابقت داشته باشد.

دستورالعمل‌های کیفیت داده‌های ساختاریافته گوگل هشدار می‌دهد:

“نقض یک دستورالعمل کیفیت می تواند … احتمالاً باعث علامت گذاری آن به عنوان هرزنامه شود.

محتوایی را که برای خوانندگان صفحه قابل مشاهده نیست علامت گذاری نکنید. برای مثال، اگر نشانه‌گذاری JSON-LD یک اجراکننده را توصیف کند، بدنه HTML باید همان اجراکننده را توصیف کند.

استناد

سؤالات متداول اسناد داده های ساختاریافته Google را بخوانید

سوالات متداول خود را با داده های ساختاریافته علامت گذاری کنید

دستورالعمل های داده های ساختاریافته گوگل را بخوانید

دستورالعمل های کلی داده های ساختار یافته

پاتوق ساعات اداری Google را تماشا کنید

پاسخ جان مولر به این سوال را در دقیقه 05:18 تماشا کنید:

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور