Google وارد کردن داده رویداد سفارشی را برای GA4 راه اندازی کرد

گوگل ویژگی جدیدی را برای Google Analytics 4 (GA4) اعلام کرد که از واردات داده های رویداد سفارشی پشتیبانی می کند.

این به شما امکان می دهد منابع داده خارجی را با داده های GA4 موجود برای گزارش و تجزیه و تحلیل جامع تر ترکیب کنید.

در اطلاعیه گوگل آمده است:

با استفاده از این ویژگی، می‌توانید از ترکیبی از فیلدهای استاندارد و ابعاد سفارشی با محدوده رویداد برای پیوستن و تجزیه و تحلیل ابرداده‌های رویداد وارد شده با داده‌های Analytics موجود خود استفاده کنید.

سپس می‌توانید گزارش‌های سفارشی را برای نمای کامل‌تر از داده‌های Analytics و ابرداده رویداد وارد شده ایجاد کنید.

وارد کردن داده های رویداد سفارشی: چگونه کار می کند

اسناد راهنمای Google این قابلیت جدید را شرح می دهد:

«وارد کردن داده‌های رویداد سفارشی به شما امکان می‌دهد تا داده‌ها را به روش‌هایی که برای شما منطقی است وارد کنید و به آنها بپیوندید. شما در انتخاب ابعاد کلیدی و وارداتی انعطاف بیشتری دارید.»

شما این فرآیند را با تعریف اهداف گزارش و شناسایی منابع داده خارجی مرتبط که در Google Analytics جمع آوری نشده اند آغاز می کنید.

سپس می توانید ابعاد سفارشی با محدوده رویداد را برای استفاده به عنوان “کلیدهای پیوستن” برای پیوند داده های وارد شده با داده های Analytics تنظیم کنید.

زمینه های نقشه برداری و بارگذاری داده ها

هنگامی که ابعاد سفارشی پیکربندی شدند، Google یک رابط نقشه برداری دقیق برای مرتبط کردن فیلدهای داده خارجی با فیلدها و پارامترهای Analytics مربوطه ارائه می دهد.

این امکان ادغام یکپارچه دو منبع داده را فراهم می کند.

اسناد راهنمای Google به شرح زیر است:

در جدول فیلدهای کلیدی، فیلدهای Analytics را برای پیوستن به داده های وارد شده خود اضافه می کنید. در جدول وارد کردن فیلدها، فیلدهای خارجی را انتخاب می‌کنید تا از طریق کلید اتصال در هر دو فیلد/ابعاد تجزیه و تحلیل استاندارد و پارامترهای رویداد تایپ‌شده سفارشی درج شوند.»

پس از آپلود داده‌ها از طریق واسط واردات، Google خاطرنشان می‌کند که ممکن است تا ۲۴ ساعت طول بکشد تا مجموعه داده‌های یکپارچه در گزارش‌ها، مخاطبان و کاوش‌های Analytics در دسترس قرار گیرد.

چرا SEJ اهمیت می دهد

ویژگی واردات داده رویداد سفارشی GA4 فرصت‌هایی را برای افزایش داده‌های Google Analytics با منابع اختصاصی کسب‌وکار ایجاد می‌کند.

این به شما امکان می دهد از تمام داده های موجود استفاده کنید، بینش های عملی را استخراج کنید و استراتژی ها را بهینه کنید.

چگونه این می تواند به شما کمک کند

ترکیب داده‌های خود با داده‌های تحلیلی Google می‌تواند به چندین روش کمک کند:

  1. شما می توانید یک مخزن داده متمرکز حاوی اطلاعات از چندین منبع برای بینش عمیق تر ایجاد کنید.
  2. می‌توانید با لایه‌بندی داده‌های داخلی خود، مانند جزئیات مشتری، استفاده از محصول، کمپین‌های بازاریابی و غیره، در بالای معیارهای تعامل Google، رفتار کاربر را از طریق لنزهای اضافی تجزیه و تحلیل کنید.
  3. ترکیب داده‌های تحلیلی با داده‌های تکمیلی به شما امکان می‌دهد بخش‌های مخاطب را به‌طور دقیق‌تر برای استراتژی‌های هدفمند تعریف کنید.
  4. با استفاده از فیلدها و ابعاد داده های جدید، می توانید گزارش ها و داشبوردهای سفارشی متناسب با کسب و کار خاص خود بسازید.

برای کسب‌وکارهایی که از GA4 استفاده می‌کنند، این امکانات گزارش‌دهی گسترده می‌تواند تصمیم‌گیری مبتنی بر داده‌های شما را ارتقا دهد.


تصویر برگزیده: محمد علیمکی/شاتراستاک

Source link