Google نمی‌تواند جزئیاتی درباره به‌روزرسانی‌های الگوریتم اصلی ارائه دهد

بعید است که اعلامیه‌های مربوط به به‌روزرسانی‌های الگوریتم اصلی در آینده جزئیات بیشتری دریافت کنند، زیرا گوگل می‌گوید نمی‌تواند اطلاعات خاصی را ارائه دهد.

گوگل جزئیات را به صورت داخلی دارد، اما نمی تواند اطلاعات را به صورت عمومی منتشر کند.

این موضوع در آخرین قسمت پادکست Search Off The Record با حضور جان مولر، مارتین اسپلیت و گری ایلیس از تیم روابط جستجوی گوگل فاش شد.

Illyes به ویژه از این واقعیت که تیم نمی تواند اطلاعات بیشتری را در زمان اعلام به روز رسانی اصلی به جامعه ارائه دهد، ناامید شده است.

او این سوال را مطرح می‌کند که حتی اعلام به‌روزرسانی‌های اصلی چه ارزشی دارد، اگر آنها نتوانند هیچ راهنمایی غیر از اینکه به مردم بگویند دستورالعمل‌های وبمستر گوگل را مرور کنند، ارائه دهند.

بر اساس بحث، به نظر می‌رسد که هر اعلامیه‌ای در مورد یک به‌روزرسانی هسته‌ای، همان چیزی که قبل از آن بود تکرار می‌شود.

تیم روابط جستجوی Google با همه کسانی که نگران به‌روزرسانی‌های اصلی هستند همدلی می‌کند و آرزو می‌کند که بتوانند برای کسانی که تحت تأثیر قرار گرفته‌اند مفیدتر باشند. اما دستشان بسته است.

در اینجا برخی از نکات برجسته از بحث در مورد به روز رسانی های اصلی وجود دارد.

گوگل می داند در یک به روز رسانی اصلی چه چیزی وجود دارد، اما نمی تواند به شما بگوید

Illyes می‌گوید تیم پشت به‌روزرسانی‌های اصلی می‌داند چه چیزی در آنها وجود دارد:

«خب، تیم ما به طور کلی می‌داند که وقتی به‌روزرسانی‌های اصلی را انجام می‌دهیم چه کاری انجام می‌دهیم یا چیزهایی که در به‌روزرسانی‌های اصلی انجام می‌دهند، به طور خاص‌تر. و در اکثریت قریب به اتفاق موارد، همه چیز فقط بر دستورالعمل هایی متمرکز است که ما در 20 سال گذشته منتشر کرده ایم.

بنابراین اساساً محتوای خوب بنویسید، درست است، لینک ها را نخرید، هر چه، من نمی دانم. بنابراین هر بار که یکی از این به‌روزرسانی‌های اصلی را انجام می‌دهیم، اساساً می‌گوییم که… دستورالعمل‌های ما را دنبال کنید، و این نیز توصیه ماست.»

Illyes مزایای اعلام به‌روزرسانی‌های اصلی را وقتی که تیم نمی‌تواند جزئیات خاصی را ارائه کند، زیر سوال می‌برد.

او ادامه می دهد:

«… اگر می‌توانستیم راهنمایی یا اطلاعات بیشتری در مورد اینکه چه چیزی در یک به‌روزرسانی وجود دارد یا چگونه… یا اینکه بر چه نوع سایت‌هایی تأثیر می‌گذارد یا محتوایی که تأثیر می‌گذارد، ارائه دهیم، پس من همه آن را موافق خواهم بود، اما در حال حاضر نمی‌توانیم».

“و در حال حاضر، ما فقط می گوییم که: “سلام، یک به روز رسانی اصلی یا به روز رسانی هسته ورودی در دو ساعت وجود داشت.” و سپس چهار هفته بعد، ما چنین می گوییم: “بله، ما با این به روز رسانی اصلی به پایان رسیدیم.”

به طور خلاصه، ارتباط در مورد به‌روزرسانی‌های اصلی محدود به زمانی است که عرضه آن‌ها شروع شده و زمانی که عرضه به پایان رسیده است.

این روشی است که همیشه تا به حال بوده است، و احتمالاً همه چیزهایی است که گوگل در آینده می تواند در مورد آنها بگوید.

تصورات غلط درباره به روز رسانی های اصلی

با توجه به اینکه اطلاعات کمی در مورد به روز رسانی های اصلی موجود است، تصورات نادرست زیادی در مورد آنها وجود دارد.

یکی از باورهای غلط این است که به روز رسانی های اصلی برای مجازات وب سایت ها طراحی شده اند.

ایلیز می خواهد روشن کند که اینطور نیست:

و چیزی که می‌خواستم بگویم این است که یک تصور اشتباه درباره به‌روزرسانی‌های اصلی نیز وجود دارد. من فکر می کنم که این یک چیز تنبیهی است. این اساساً سایت ها را مجازات می کند. که اینطور نیست، بلکه ما در حال بهینه سازی الگوریتم های مربوط به خود، به عنوان مثال، کیفیت، یا الگوریتم هایی که کیفیت سایت/صفحه/محتوا را ارزیابی می کنند، هستیم. و کاری که ما می‌خواهیم انجام دهیم این است که به نوعی نتایج بهتری به کاربران بدهیم، درست است؟

به‌طور اجتناب‌ناپذیر، به‌روزرسانی‌های اصلی بر روی برخی سایت‌ها تأثیر مثبت خواهند داشت، در حالی که بر برخی دیگر تأثیر منفی خواهند داشت.

Illyes می‌گوید: وقتی سایتی تحت تأثیر یک به‌روزرسانی اصلی قرار می‌گیرد، لزوماً به این دلیل نیست که کار اشتباهی انجام داده است:

بنابراین، ممکن است آن سایت‌هایی که تحت تأثیر یک به‌روزرسانی اصلی قرار گرفته‌اند، عملاً کار اشتباهی انجام نداده‌اند، بلکه الگوریتم‌های ما تغییر کرده‌اند و توضیح آن بسیار سخت است، و تصور می‌کنم درک آن نیز دشوار است.

زیرا اگر شما در حال انتشار محتوا هستید و قبلاً پنج سال است که محتوا را منتشر کرده اید و پایگاه فالوور و هر چیز دیگری دارید و ناگهان رتبه پایین تری دارید و برخی از رقبا و رتبه بالاتری می گیرید زیرا گوگل تغییری ایجاد کرده است. من حدس می‌زنم که پذیرش آن آسان نیست.»

اگر متوجه شدید که سایت شما پس از به روز رسانی اصلی رتبه پایین تری دارد، به این معنی نیست که محتوای بد منتشر می کنید یا چیزی در سایت شما وجود دارد که باید آن را اصلاح کنید.

بیشتر این است که سایت های دیگر برای انتشار محتوای بهتر “جایزه” دریافت کردند. مانند مقالاتی با عمق بیشتر، یا مقالاتی که بیشتر به یک جستار خاص مرتبط هستند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد بازیابی از به‌روزرسانی‌های اصلی، این توصیه‌ای را که Google در گذشته ارائه کرده است، ببینید:

منبع: Search Off The Record


تصویر ویژه: salarko/Shutterstock