Google مشاوره در مورد مهاجرت به سایت را به اشتراک می گذارد

گوگل ویدیوی جدیدی درباره مهاجرت سایت منتشر کرد. جان مولر بینش هایی را در مورد نحوه مدیریت مهاجرت وب سایت توسط گوگل و مدت زمانی که ممکن است طول بکشد ارائه کرد. نکات مهم این است که انتقال سایت ممکن است دشوار باشد و قبل از مهاجرت باید یک برنامه جامع وجود داشته باشد.

ویدئو با یک سوال شروع می شود:

ما در حال حاضر در حال انتقال سایت هستیم و همچنین می‌خواهیم URLهای سایت را بازسازی کنیم. آیا این خطری ایجاد می کند؟»

مهاجرت یک سایت معمولاً به معنای تغییر نام دامنه است، گاهی اوقات به این دلیل که شرکت با سایت دیگری ادغام می شود یا به دلیل تغییر نام تجاری.

پیوستن دو سایت به هم پیچیده ترین کار است زیرا باید انتخاب کنید چه URL هایی باقی می مانند و کدام یک در صفحات موجود مشابه ادغام می شوند.

جان مولر پاسخ داد:

متأسفانه، در حالی که این ممکن است در ابتدا مانند یک تغییر کوچک در یک وب سایت به نظر برسد، برای موتورهای جستجو به این سادگی نیست.

به طور خاص، موتورهای جستجو مانند گوگل فهرست خود را بر اساس هر صفحه ذخیره می کنند.

بنابراین اگر آدرس یا URL یک صفحه را تغییر دهید، داده های آن صفحه باید به نحوی فوروارد شوند، در غیر این صورت از بین می روند.

فرقی نمی کند که یک وب سایت را به طور کامل بازسازی می کنید یا فقط یک اسلش را از انتهای URL ها حذف می کنید. اینها همه اساساً حرکات سایت هستند.»

جان مولر نکات مهاجرت به سایت را ارائه می دهد

1. در مورد گزینه ها و اثرات بالقوه تحقیق کنید

جابجایی سایت می تواند مخرب باشد، بنابراین مهم است که با نقشه برداری از یک سایت به سایت دیگر، حرکت را برنامه ریزی کنید. یکی از راه‌های انجام این کار این است که دو سایت را به بخش‌هایی تقسیم کنید و ببینید آیا بخش‌ها می‌توانند به یکدیگر نگاشت شوند یا خیر.

از آنجا، مسئله نقشه برداری URL ها یک به یک و تصمیم گیری است که کدام URL ها را نمی توان به سایت جدید منتقل کرد و باید به پاسخ 404 حل شود، که اگر پیوندهایی به آن صفحات وجود داشته باشد، می تواند دشوار باشد. به همین دلیل مهم است که از قبل و به طور کامل برنامه ریزی کنید.

مولر توصیه کرد:

از آنجایی که این تغییرات زمان بر است و اثرات رتبه‌بندی دارند، توصیه می‌شود زمان حرکت را نیز در نظر بگیرید.

اسکرین شات جان مولر گوگل

جان مولر در مورد چگونگی مهاجرت یک وب سایت صحبت می کند

2. فهرستی از URL های قدیمی و جدید ایجاد کنید

این یک گام مهم است.

به قول جان:

“…این نکته به شما کمک می کند تا تغییرات را پس از آن پیگیری و بررسی کنید.”

یک تمرین خوب این است که یک صفحه گسترده از URL ها ایجاد کنید که به راحتی با Screaming Frog قابل انجام است.

هنگامی که تغییر مسیرها را انجام دادید و URL های جدید را وارد کردید، می توانید کار را با آپلود لیست ساختار قدیمی سایت در Screaming Frog بررسی کنید تا بتواند URL ها را بخزد.

این کار به راحتی با انتخاب انجام می شود حالت > فهرست کنید سپس بر روی بارگذاری برگه منوی کشویی و انتخاب نوع فایل در حال آپلود.

Screaming Frog URL های قدیمی را در لیست می خزد و به شما نشان می دهد که کدام URL ها به URL های جدید هدایت می شوند و کدام نه و یک کد پاسخ خطای 404 صفحه پیدا نشد را برمی گرداند.

URL های 404 ممکن است URL هایی باشند که به سایت جدید راه نیافته اند (اگر آدرس های اینترنتی برنامه ریزی شده برای حذف عمدی نباشند).

شما باید تعیین کنید که آیا 404 پاسخ درستی است (می‌خواستید این کار را انجام دهید) یا اینکه URL به طور ناخواسته از انتقال سایت حذف شده است و باید به یک URL جدید نگاشت شود.

3. مهاجرت را اجرا کنید

مولر توصیه کرد:

301 همه آدرس‌های اینترنتی قدیمی را به آدرس‌های جدید هدایت می‌کند، همچنین تمام ذکرهای داخلی مانند:

  • پیوندها
  • تشکیل می دهد
  • داده های ساخت یافته
  • نقشه های سایت
  • و فایل Robots.txt”

4. نظارت بر مهاجرت

مولر توصیه کرد برای این کار از کنسول جستجو استفاده کنید:

همه صفحات را برای تغییر مسیر بررسی کنید. در گزارش کنسول جستجوی گوگل، باید تغییرات سریعی را برای مهمترین صفحات مشاهده کنید و سپس تغییرات آهسته‌تری را مشاهده کنید زیرا سیستم‌های ما بقیه را دوباره پردازش می‌کنند.

مولر هشدار داد که این قسمت آخر ممکن است ماه ها طول بکشد. او در مورد اینکه چگونه تعیین کیفیت کلی سایت می تواند ماه ها طول بکشد صحبت کرده است. گوگل باید اساساً یاد بگیرد که یک سایت در مورد چیست، از جمله کیفیت سایت و بفهمد که سایت در کجای اینترنت قرار می گیرد.

جان توصیه کرد که تغییر مسیرها را حداقل برای یک سال در جای خود باقی بگذارید.

بر اساس تجربه من، ممکن است لازم باشد که تغییر مسیرها را برای بیش از یک سال در محل خود باقی بگذارید. دلیل آن این است که URL های قدیمی که دارای پیوندهایی از سایر سایت ها هستند، در صورت حذف تغییر مسیر، به لینک های شکسته تبدیل می شوند.

می‌توانید برای تماس با سایت‌هایی که به شما پیوند می‌دهند، ارتباطی ایجاد کنید و از آن‌ها بخواهید پیوندها را اصلاح کنند تا به URLهای تغییر یافته اشاره کنند.

اما باید توجه داشته باشید که انجام این نوع اطلاع رسانی می تواند نتیجه معکوس داشته باشد زیرا برخی از سایت ها به دلایل زیادی ممکن است تصمیم بگیرند که پیوند را به طور کلی حذف کنند.

همچنین، ممکن است پیوندهایی وجود داشته باشد که شما از آنها اطلاعی نداشته باشید، بنابراین هرگز نمی توانید مطمئن باشید که همه پیوندهای ورودی را به روز کرده اید. بنابراین، به همین دلیل، ممکن است لازم باشد که آن تغییر مسیرها را در جای خود نگه دارید و برای جلوگیری از ایجاد تغییر مسیرهای زنجیره ای، در صورت تغییر مجدد برخی از URL ها، آماده به روز رسانی آنها باشید.

ریدایرکت زنجیره ای زمانی است که یک URL قدیمی به یک URL قدیمی دیگر هدایت می شود که خود قبل از اینکه به URL نهایی هدایت شود به یک URL قدیمی دیگر هدایت می شود. در طول سال ها این می تواند زنجیره ای از تغییر مسیرها را ایجاد کند که برای خزیدن مشکل ساز می شود.

مهاجرت های سایت سخت است

همانطور که مولر توصیه کرد، برنامه ریزی از قبل مهم است. صفحات مشابه را با هم نقشه برداری کنید و در مورد ارزش لینک از لینک های ورودی آگاه باشید. انتقال سایت می تواند منجر به از دست دادن حضور جستجو در سایت شود، اما اگر قبل از یک برنامه مهاجرت کامل باشد، لازم نیست این اتفاق بیفتد.

نقل قول

نکات مهاجرت به سایت پیشنهاد جان مولر را تماشا کنید