Google Meridian ، یک مدل مخلوط بازاریابی منبع باز (MMM) را راه اندازی کرده است که به بازاریابان کمک می کند تا بودجه تبلیغات خود را بهبود بخشند.
از روشهای استنباط علیت بیزی برای ارائه بینش بهتر در کانال های رسانه ای آنلاین و آفلاین استفاده می کند.
در یک اطلاعیه ، گوگل برجسته می کند که چگونه MMMS قدیمی تر روی رسانه های آفلاین و برندسازی متمرکز شده است ، که اغلب پیچیدگی های رسانه های عملکردی مانند تبلیغات جستجو را از دست نمی دهد.
Meridian به تبلیغ کنندگان کمک می کند تا تأثیر واقعی تلاش های بازاریابی خود را درک کنند. این فراتر از معیارهای تبدیل معمول است و نشان می دهد که چگونه فعالیت های برند سازی-مانند تبلیغات تلویزیونی و تبلیغات YouTube-می تواند بر نتایج کسب و کار بلند مدت و کسب مشتری آینده تأثیر بگذارد.
داده ها و بینش ها آسان تر شده است
پلت فرم داده Meridian به تبلیغ کنندگان کمک می کند تا به معیارهای رسانه ای گوگل مانند برداشت ، کلیک و هزینه دسترسی پیدا کنند. همچنین اطلاعاتی مانند حجم Query Google را ارائه می دهد تا نشان دهد که چگونه هزینه های جستجوی پرداخت شده نتایج را به دست می آورد.
علاوه بر این ، آهنگ های Meridian برای کمپین های ویدیویی در سیستم عامل هایی مانند YouTube به ویدیویی می رسند. این بررسی می کند که به چه تعداد بیننده رسیده است و چند بار تبلیغات را می بینند و به بازاریابان کمک می کند تا پیش بینی کنند که چگونه تعامل برند منجر به خریدهای آینده می شود.
مزایایی برای بازاریابان و آژانس ها
Meridian منبع باز است و به بازاریابان و دانشمندان داده امکان می دهد کد خود را برای نیازهای تجاری سفارشی کنند. همچنین به شما امکان می دهد عوامل خارجی مانند شرایط اقتصادی و استراتژی های قیمت گذاری را در مدل های خود برای مرور کلی بهتر بگنجانید.
برای کمک به بازاریابان از Meridian ، Google یک برنامه شریک با بیش از 20 آژانس معتبر ایجاد کرده است. این شرکای آموزش دیده به تبلیغ کنندگان در اجرای و بهینه سازی کمک می کنند.
آنچه مردم می گویند
چندین شرکای اندازه گیری و آژانس از ویژگی های Meridian و رویکرد نوآورانه ستایش می کنند:
دکتر سانتوش نیر ، بنیانگذار و مدیر Analytic Edge ، بیان می کند:
“مریدین نوآوری های فنی را برای ارزیابی تأثیر غیرمستقیم جستجو در کانال های بازاریابی در سفر مصرف کننده ادغام می کند. این اندازه گیری “دسترسی” و “فرکانس” برای کمپین های YouTube را افزایش می دهد و به تبلیغ کنندگان در برنامه ریزی کمپین کمک می کند. ادغام یکپارچه با داده های بازاریابی Google Platorm باعث افزایش بهره وری در پردازش داده ها می شود و دقت داده های مورد استفاده در مدل را بهبود می بخشد. همکاری ما در مورد Meridian به تبلیغ کنندگان کمک می کند تا تعامل بین کانال ها را بهتر درک کنند و استراتژی های مبارزات انتخاباتی خود را بهبود بخشند. “
Shuho Yoshida ، مدیر علوم داده در شرکت Dentsu Digital ، بیان می کند:
“مریدین بسیار ابتکاری است زیرا گزینه ای برای اندازه گیری اثربخشی ارائه می دهد که با ویژگی های رسانه های مدرن هماهنگ است ، مانند ترکیب منطق که دسترسی و فرکانس یوتیوب را در نظر می گیرد و با معرفی یک جستجوی دقیق رسانه های کم نظیر مانند جستجوی پرداخت شده ، با معرفی یک جستجو چارچوب استنباط علی. “
چرا این مهم است
با تکامل تبلیغات دیجیتال ، بازاریابان برای اندازه گیری کمپین های آنلاین و آفلاین به روشهای مؤثر نیاز دارند.
Meridian Google یک راه حل انعطاف پذیر برای چالش های بازاریابی مدرن ، از جمله داده های جستجوی دقیق و معیارهای ویدیویی ارائه می دهد.
نگاه کردن
در ماه های آینده ، Google قصد دارد تا ویژگی ها و روش های Meridian را بیشتر کند.
بازاریابان علاقه مند به کاوش در Meridian می توانند پایگاه اصلی کد خود را در GitHub بارگیری کنند. کسانی که به دنبال راهنمایی های خبره هستند می توانند با شرکای دارای مجوز Meridian ارتباط برقرار کنند تا قابلیت های این پلتفرم را متناسب با اهداف خاص و مدل های تجاری متناسب کنند.