Google قیمت‌گذاری مبتنی بر ارزش را در مجموعه‌های اجتماعی هفته‌ای روشن می‌کند

هفته گذشته، Google Ads Liason به سوالات متداول و باورهای غلط در مورد مناقصه مبتنی بر ارزش پاسخ داد.

جینی ماروین به لینکدین رفت و توییتر پلتفرم‌هایی برای مجموعه‌ای از پست‌های یک هفته‌ای که نکات و نکات مناقصه مبتنی بر ارزش را توضیح می‌دهند.

هفته گذشته ماروین این مجموعه را با پاسخ دادن به سوالات متداول تبلیغ‌کننده‌ای که در این راه داشت به پایان رساند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نگرش Google در مناقصه مبتنی بر ارزش، ادامه مطلب را بخوانید.

روز 1: مبانی مناقصه مبتنی بر ارزش

ماروین پایه های مناقصه مبتنی بر ارزش را در روز اول پست ها مطرح کرد.

مناقصه مبتنی بر ارزش (VBB) چیست؟

  • VBB به دنبال به حداکثر رساندن ارزش تبدیل در بودجه و هدف اختیاری ROAS است
  • برای مزایده های پیش بینی شده برای ارائه ارزش تبدیل بالا بهینه می شود
  • این طراحی شده است تا ارزش کل بالاتری از تبدیل‌ها را برگرداند، اما حجم تبدیل کمتری را در مقابل پیشنهاد حداکثر تبدیل/CPA هدف (tCP)A برگرداند.

چه کسی باید از مناقصه مبتنی بر ارزش استفاده کند؟

طبق تجربه ماروین، گوگل موفقیت VBB را برای شرکت‌هایی با اندازه‌ها و چرخه‌های تبدیل متفاوت دیده است:

  • تولید سرب
  • فروش آنلاین
  • آجر و ساروج

ماروین همچنین بیان کرد:

کلید استفاده از VBB، تنظیم مقادیر برای تبدیل هایی است که ردیابی می کنید و داده های شخص اول مناسب را به Google Ads وارد می کنید. شما ارزشی را که می خواهید به حداکثر برسانید، تعریف می کنید، مانند درآمد فروش، حاشیه سود، ارزش طول عمر و غیره.

برای تکمیل روز اول، ماروین به چند سوال در مورد تبدیل ها و تاثیر آنها بر استفاده از VBB پاسخ داد.

برای استفاده از VBB، اکثر کمپین ها به حداقل 15 تبدیل در 30 روز گذشته نیاز دارند.

گوگل همچنین توصیه می‌کند در صورت به حداکثر رساندن ارزش تبدیل، برای تبدیل‌های قیف پایین بهینه‌سازی شود.

مقادیر تنظیم مناقصه مبتنی بر ارزش

روز دوم مجموعه یک هفته ای همه چیز درباره ورودی ها و تنظیمات کمپین بود. ماروین به سوالات زیر پاسخ داد.

آیا VBB می تواند برای ارزش و حجم بهینه سازی کند؟

  • اگر اهداف ارزشی دارید، باید از VBB استفاده کنید. اهداف ROAS اهرم شما هستند تا تبلیغات شما را کم و بیش به حراج وارد کند. هرچه هدف شما بالاتر باشد، احتمال ورود تبلیغات شما به حراج های کمتری خواهد بود.
  • می‌توانید از شبیه‌سازهای قیمت پیشنهادی برای مشاهده تأثیر تنظیم‌شده توسط اهداف ROAS کمتر بر افزایش دسترسی و حجم استفاده کنید.

چگونه هنگام تغییر به ROAS هدف (tROAS) از دست دادن حجم را به حداقل برسانم؟

ماروین اظهار داشت که تبلیغ‌کنندگانی که به tROAS تغییر می‌دهند، در ابتدا باید انتظار حجم کمتری را داشته باشند که از مناقصه مبتنی بر تبدیل خارج می‌شوند.

حجم کمتری انتظار می رود زیرا الگوریتم به جای بیشترین تبدیل در اهداف شما، برای با ارزش ترین مشتریان بهینه سازی می کند.

یک توصیه از ماروین در مورد استراتژی های پیشنهاد قیمت:

مطمئن شوید که سیستم مناقصه از مقادیر شما درس گرفته است و tROAS شما مطابق با عملکرد تاریخی است تا از کیفیت تبدیل اطمینان حاصل شود.

روز سوم: اطلاع رسانی و ارزیابی عملکرد

روز 3 بر پاسخ به سؤالاتی در مورد نحوه استفاده Google از داده‌های شما برای اطلاع‌رسانی زمان واقعی مناقصه متمرکز بود.

آیا گوگل معنای مقادیری را که من برای مناقصه قبول می کنم نمی داند؟

ماروین توضیح داد که گوگل فقط ارزش های شما را به عنوان مقیاسی برای تصمیم گیری برای کمک به رسیدن به اهداف شما تفسیر می کند.

او همچنین اشاره کرد که گوگل به روش‌های نوآورانه برای اشتراک‌گذاری داده‌ها، مانند تبدیل‌های پیشرفته برای سرنخ‌ها به صورت ایمن ادامه می‌دهد.

آیا از داده های ارزش تبدیل من برای کمک به رقبا استفاده می شود؟

  • مدل‌های الگوریتم مناقصه Google بر اساس داده‌های بسیار انبوه آگهی‌دهنده آموزش می‌دهند تا به طور مداوم پیش‌بینی‌ها را بیاموزند و بهبود بخشند.
  • Google هرگز مقادیر یا حجم تبدیل شما را با سایر تبلیغ‌کنندگان به اشتراک نمی‌گذارد.

برای اندازه گیری عملکرد tROAS چه مدت باید صبر کنم؟

ماروین توصیه کرد که استراتژی پیشنهادی را دو هفته یا سه چرخه تبدیل قبل از ارزیابی آن ارائه دهید تا زمان کافی برای یادگیری و انطباق برای استراتژی فراهم شود. ممکن است مدت زمان بیشتری طول بکشد تا اطمینان حاصل شود که داده‌های تبدیل کافی برای ارزیابی دارید.

روز 4: پاسخ به سؤالات تبلیغ کننده

مجموعه مناقصه مبتنی بر ارزش یک هفته ای تعامل بالایی را در لینکدین و توییتر نشان داد.

بسیاری از تبلیغ‌کنندگان با پرسش‌های خود تماس گرفتند، که هدف ماروین پاسخگویی به رایج‌ترین سؤالات بود.

بهترین روش ها برای استفاده از چندین اقدام تبدیل با مقادیر مختلف چیست؟

  • می توانید از چندین اقدام تبدیل با مقادیر مختلف استفاده کنید. بهترین روش Google این است که مقادیر واقعی تبدیل را همراستا با اهداف تجاری شما بارگذاری کند.
  • هر اقدام تبدیلی که در ستون تبدیل‌ها گنجانده شده است برای اطلاع‌رسانی به حداکثر رساندن ارزش تبدیل/مناقصه tROAS استفاده می‌شود.

بهترین روش برای تخصیص مقادیر به تبدیل‌های آفلاین برای نسل اصلی چیست؟

ماروین به این سوال با نقل قول زیر پاسخ داد:

اگر هدف شما این است که تبدیل ها را بر اساس میزان ارزش آنها برای کسب و کارتان متمایز کنید، لطفاً در صورت امکان آنها را در مقابل نتایج کسب و کار خود ارزش گذاری کنید.

آیا می توانم برای سود یا KPI دیگر با استفاده از tROAS بهینه سازی کنم؟

  • بله، به همین دلیل است که Google به تبلیغ‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا از ارزش‌های ردیابی همسو با اهداف تجاری خود، مانند ارزش‌های سود، استفاده کنند.
  • تبلیغ‌کنندگان می‌توانند LTV، حاشیه سود، ارزش ناخالص کالا، و غیره، داده‌ها را به Google Ads وارد کنند تا برای ارزش‌هایی که برای کسب و کار شما مهم هستند، بهینه شوند.

خلاصه

جینی ماروین در تعامل با تبلیغ‌کنندگان در هفته گذشته در زمینه مناقصه مبتنی بر ارزش کار بسیار خوبی انجام داد. او نه تنها نحوه عملکرد استراتژی ها را روشن کرد، بلکه به بسیاری از سوالات رایجی که بازاریابان هنوز داشتند پاسخ داد.

کل موضوعات مجموعه های هفتگی را در لینکدین یا توییتر.


تصویر ویژه: تتیانا یورچنکو/ شاتر استوک