Google در مورد قیمت محصول به عنوان یک عامل رتبه بندی

جان مولر گوگل قیمت محصول را به عنوان یک عامل رتبه بندی مورد بحث قرار می دهد و توضیح می دهد که آیا می تواند بر موقعیت فروشگاه های تجارت الکترونیک در نتایج جستجو تأثیر بگذارد یا خیر.

این موضوع در طول Hangout ساعت کاری Google SEO ثبت شده در 8 اکتبر مطرح شد.

این موضوع با توجه به افزایش قیمت کالاها در این روزها موضوعی تکان دهنده است.

بسیاری از شرکت ها به دلیل افزایش هزینه های عملیاتی ، کمیاب شدن قطعات و مواد و سایر دلایلی که از کنترل آنها خارج است ، خود را در موقعیت افزایش قیمت قرار می دهند.

فرض کنید دو کسب و کار یک محصول را بصورت آنلاین می فروشند ، اما یکی از آنها به دلیل شرایط تسهیل کننده مجبور است قیمت را به شدت افزایش دهد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید

ناگهان محصولی که آنها 100 دلار می فروختند 500 دلار فروخته می شود. با این حال ، مشاغل دیگر هنوز آن را با 100 دلار می فروشند.

با فرض اینکه همه چیز از نظر SEO برابر است ، آیا شکاف قیمت می تواند بر رتبه بندی ها تأثیر بگذارد؟

به راحتی می توان تصور کرد که ممکن است گوگل بخواهد جستجوگران را به سمت قیمت پایین تر هدایت کند.

به گفته مولر ، این فرض اشتباه است.

در اینجا چیزی است که او باید بگوید.

جان مولر گوگل از نظر قیمت به عنوان عامل رتبه بندی

بر هیچ کس پوشیده نیست که گوگل می تواند قیمت محصولات را در صفحات فروش تشخیص دهد.

داده های ساختار یافته ای برای این منظور ایجاد شده است ، و اغلب قیمت ها را مستقیماً در نتایج جستجو مشاهده می کنید.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید

اگرچه گوگل می تواند هزینه یک محصول را درک کند ، اما از آن برای رتبه بندی صفحه محصول استفاده نمی کند.

مولر می گوید:

“صرفاً از نظر جستجوی وب ، نه ، اینطور نیست که ما سعی کنیم قیمت در یک صفحه را تشخیص دهیم و از آن به عنوان یک عامل رتبه بندی استفاده کنیم.

بنابراین اینطور نیست که ما بگوییم ارزانتر را می گیریم و رتبه آن را بالاتر می بریم. من فکر نمی کنم این واقعاً منطقی باشد. “

او می افزاید که صفحات محصول نیز در نتایج خرید نشان داده می شود ، که رتبه بندی آنها متفاوت از مجموعه معمولی نتایج جستجوی گوگل است.

مولر در رابطه با نتایج جستجوی خرید می گوید که نمی داند چگونه سفارش می دهند.

این احتمال وجود دارد که قیمت عاملی برای جستجوی خرید باشد ، اما او هیچ نظری ندارد.

هرچند کاربران می توانند نتایج جستجوی خرید را بر اساس قیمت مرتب کنند. بنابراین همیشه در مورد هزینه اقلام باید به آن توجه کرد.

“با این حال ، بسیاری از این محصولات نیز به نتایج جستجوی محصول می رسند ، که ممکن است به این دلیل باشد که شما یک فید ارسال می کنید ، یا شاید به این دلیل است که ما اطلاعات محصول را در این صفحات تشخیص می دهیم ، و نتایج جستجوی محصول نمی دانم چگونه آنها سفارش داده شده است

ممکن است آنها قیمت یا مواردی مانند در دسترس بودن را در نظر بگیرند ، سایر عوامل دیگری که به عنوان ویژگی در جستجوی محصول ظاهر می شوند. “

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید

نکته مهم این است که قیمت عاملی برای جستجوی وب نیست.

مولر احتمال این که عاملی برای جستجوی خرید باشد را رد نمی کند ، اما نمی تواند چیزی را تأیید کند.

“بنابراین ، از نظر جستجوی وب ، ما قیمت را در نظر نمی گیریم. از نظر جستجوی محصول این امکان وجود دارد.

به نظر من ، به عنوان یک SEO ، این بخش دشوار این است که این جنبه های مختلف جستجو اغلب در یک صفحه نتایج جستجو ترکیب می شوند. جایی که نتایج معمولی وب را مشاهده خواهید کرد ، و شاید برخی از نتایج بررسی محصول را در کنار آن مشاهده کنید ، یا شاید ترکیبی از آن را مشاهده کنید. “

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید

پاسخ کامل وی را در ویدئوی زیر بشنوید:

https://www.youtube.com/watch؟v=Vd0rEQrwHDc


تصویر ویژه: تصویر از YouTube.com/GoogleSearchCentral ، اکتبر 2021.