Google در حال نمایه سازی اینستاگرام و فیلم های TikTok است

بر اساس یک گزارش جدید ، گوگل در حال مذاکره با اینستاگرام و TikTok است تا محتوای آنها را در نتایج جستجو فهرست بندی کند.

این اطلاعات دارای جزئیات اولیه مذاکرات گوگل با فیس بوک و ByteDance است – به ترتیب شرکت های مادر اینستاگرام و TikTok.

“سه نفر که در جریان بحث ها قرار گرفتند” به The Information می گویند که در حال کار بر روی معاملات برای به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز گوگل برای فهرست بندی و رتبه بندی فیلم ها است.

گفته می شود این معامله مشابه معامله ای است که بین گوگل و توییتر در سال 2015 شکل گرفت و در آن به گوگل اجازه داده شد تا برای نمایه سازی فوری به “firehose” داده های توئیت دسترسی پیدا کند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید

قبل از ایجاد مشارکت با توییتر ، گوگل توییت های شخصی را در نتایج جستجو مانند امروز فهرست بندی و رتبه بندی نکرده بود.

در حال حاضر مواجه شدن با محتوای توییتر در SERP های گوگل بسیار متداول است ، به یاد آوردن زمانی که توییت ها با یک جستجوی ساده قابل کشف نیستند ، دشوار است.

اگر مذاکرات گزارش شده بین گوگل ، اینستاگرام و TikTok به پایان برسد ، محتوای ویدئویی کوتاه ممکن است به همان اندازه توییت در نتایج جستجو رایج باشد.

در رابطه با هرگونه مذاکره در مورد قرارداد جستجو ، سخنگوی Google نقل قول زیر را در اختیار The Information قرار داد که هیچ چیزی را تأیید یا رد نمی کند:

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید

“ما به سایت ها کمک می کنیم تا محتوای خود را قابل کشف کرده و از یافتن آنها در Google سود ببرند و آنها می توانند نحوه نمایش یا عدم نمایش محتوای آنها در جستجو را انتخاب کنند.”

به نظر سخنگو ، ظاهر شدن در جستجوی Google یک است انتخاب برای ناشران محتوا

در بیشتر موارد ، این انتخاب بی معنی است ، چرا چرا یک وب سایت نمی خواهد محتوای خود را در Google پیدا کند؟

در مورد اینستاگرام و TikTok ، دلایلی وجود دارد که آنها نمی خواهند داده هایی را که برای فهرست بندی ویدئوها نیاز دارد به گوگل تحویل دهند.

گوگل مالک یوتیوب است که برای همان مخاطبان بیننده ویدیوهای کوتاه رقابت می کند. این قابل درک است که اینستاگرام و TikTok تمایلی به اشتراک گذاری اطلاعات زیاد بدون دریافت چیزی با ارزش در مقابل ندارند.

به عنوان مثال ، معامله گوگل با توییتر ، شرکت جستجوگر هزینه مجوز سالانه را پرداخت می کند. در عوض به گوگل این امکان داده می شود که توییت ها را به محض انتشار در پلت فرم فهرست بندی کند.

به احتمال زیاد اینستاگرام و TikTok غرامت مشابهی دریافت خواهند کرد. علاوه بر این ، آنها همچنین مزایای دریافت محتوای خود را در Google دریافت می کنند.

در حال حاضر ، جستجو در Google برای یافتن ویدیوهای اینستاگرام یا TikTok امکان پذیر نیست. این معامله اجازه می دهد تا این اتفاق بیفتد ، که می تواند مخاطبان کاملاً جدیدی از بینندگان را به آن سیستم عامل ها برساند.

در عوض ، Google میلیاردها ویدئوی جدید برای فهرست بندی در نتایج جستجو خواهد داشت. این یک نکته مثبت برای طول عمر موتور جستجوی برتر جهان است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید

در دراز مدت ، گسترش فهرست گوگل با محتوای اینستاگرام و TikTok موتور جستجو را به مقصدی برای مقالات و ویدئوها تبدیل می کند.

این می تواند منجر به افزایش حجم کلی جستجو شود و جستجوهای بیشتر در Google به معنی یافتن فرصت های بیشتر برای همه ناشران است.

اگر سه غول اینترنتی بتوانند به توافق برسند ، برای همه درگیر به نظر می رسد برد-برد.

شرایط احتمالی توافقاتی که گوگل با فیس بوک و ByteDance در حال مذاکره است در حال حاضر در دسترس نیست.

منبع: اطلاعات


تصویر ویژه: Camilo Concha / Shutterstock

ایندکسر