Google بینش در مورد SEO را برای مرورهای AI به اشتراک می گذارد

جان مولر از گوگل در مصاحبه ای که در یوتیوب منتشر شد، بینش خود را در مورد نحوه رویکرد SEO برای جستجوی هوش مصنوعی به اشتراک گذاشت. این بحث همچنین به این موضوع پرداخت که سئوکاران در سال 2025 با توجه به واقعیت هایی که کاربران می خواهند چه کاری انجام دهند.

این بحث ویدیویی توسط مایک گرهان در پادکست بازاریابی جدید او با عنوان بازاریابی درونی با مایک گرهان برگزار شد. مایک یک بازاریاب جستجو است که یکی از بنیانگذاران یک سازمان بازاریابی جستجو بود و به دلیل انتشار مصاحبه با مهندسان جستجوگر گوگل مشهور بود.

جان مولر ضرورت سئو را تایید می کند

مایک با پرسیدن اینکه جامعه جستجو در سال 2025 روی چه چیزی باید تمرکز کند، مستقیماً وارد بحث شد و به شوخی پرسید که آیا SEO سرانجام مرده است. در حالی که مولر آشکارا نگفت که جستجو مرده است، او و چند نفر دیگر از شرکت کنندگان در بحث اذعان داشتند که سئو در حال دستخوش تغییرات عمیق است.

جان مولر گفت که او فکر می‌کند که بسیاری از عموم مردم ممکن است آرزو کنند سئو مرده باشد، اما متوجه نمی‌شوند که بهینه‌سازی جستجو تاثیر مثبتی دارد، به این معنی که به گوگل کمک می‌کند وب‌سایت‌هایی را که عموم می‌خواهند ببینند، نشان دهد.

او پاسخ داد:

سئو مرده است… من فکر نمی کنم سئو مرده باشد. من فکر می‌کنم یکی از چالش‌ها این است که بسیاری از افراد آنلاین آرزو می‌کنند سئو مرده باشد، اما آنها متوجه نمی‌شوند که این … تقریباً مانند رانندگی بسیاری از کارهایی است که آنلاین انجام می‌دهند. جایی که متوجه می شوند وقتی چیزی در جستجو عجیب است یا وقتی چیزی در اینترنت عجیب است و می گویند، اوه، این سئوی مزاحم است. و آنها به دلیل برخی از کارهایی که SEO انجام می دهند، متوجه همه چیزهایی نیستند که واقعاً به خوبی کار می کنند.

سئوی فنی هنوز مهم است

مولر پیشنهاد کرد که سئوی فنی همچنان برای موتورهای جستجو و جستجوی هوش مصنوعی مهم است. او همچنین اشاره کرد که سئو برای دسترسی به مدل‌های زبان بزرگ که به محتوای اینترنتی وابسته هستند مفید خواهد بود.

وی ادامه داد:

“بنابراین من فکر می‌کنم از طرف من، گفتن دقیق آنچه مردم باید امسال انجام دهند، سخت است. اما من فکر می کنم بسیاری از موارد فنی سئو قطعا همچنان منطقی هستند. من فکر می‌کنم که بسیاری از آن‌ها با توجه به همه چیزهای هوش مصنوعی که در حال رخ دادن هستند، همچنان منطقی هستند، همه انواع مختلف مدل‌های زبان بزرگ که سعی می‌کنند از اینترنت آموزش ببینند، مانند اینکه به آن پایه سئو فنی نیاز دارند. ”

سئو چگونه باید تکامل یابد

مولر در ادامه توضیح داد که بازاریابان جستجو باید چه کاری انجام دهند تا با واقعیتی که امروزه به دلیل هوش مصنوعی در آن قرار داریم، تکامل پیدا کنند.

او بینش های زیر را ارائه کرد:

“من فکر می کنم آنچه که مهم است این است که سعی کنید بفهمید ارزشی که می خواهید از اینترنت بگیرید چیست. و … جنبه آسانی که سئوکاران در گذشته روی آن تمرکز کرده اند این است که من کلیک می خواهم، فقط می خواهم تعداد زیادی کلیک داشته باشم. و کلیک‌ها به تنهایی چیزی نیست که برای بسیاری از وب‌سایت‌ها ارزش ایجاد کند.

بنابراین این تقریباً مانند یک تغییر طرز فکر ظریف است که از کلیک به تلاش برای فهمیدن اینکه ارزشی که می‌خواهم از آن بگیرم چیست.”

آنچه مولر در مورد آن صحبت می کرد این دیدگاه محدود بود که سئو به طور سنتی هر چیزی را که به طور قابل اندازه گیری باعث افزایش ترافیک یا پیوندی نمی شد نادیده می گرفت. بخشی از دلیل آن انتظارات مشتری از SEO است، اما در سمت SEO نیز تقویت می شود، جایی که آنها در مورد KPI ها، شاخص های کلیدی عملکرد صحبت می کنند. KPIها برای سئو عبارتند از ترافیک ارگانیک، رتبه بندی، کلیک از نتایج جستجو.

بنابراین آنچه اتفاق می‌افتد این است که در بهترین حالت، سئوکاران در سیلوی خود نیمی از کارهایی را که باید انجام شود تا ترافیک یک سایت انجام شود، انجام می‌دهند و در بدترین حالت، هیچ کاری برای تبلیغ یک سایت و موفقیت آن انجام نمی‌دهند. جذب سئو برای پذیرش بخش تبلیغاتی و فکر کردن در مورد آنچه که سایت واقعاً برای کاربران به ارمغان می آورد.

مایک گرهان خاطرنشان کرد:

“آیا خوب نیست اگر مردم به سئو به عنوان یک عامل ترافیک فکر نکنند، فقط اعداد و ارقام بیاندازند و در واقع بیشتر با بازاریابی و ذهنی علمی تر به آن فکر کنند؟”

زمان تبدیل شدن به بازاریاب واقعی

چیزی که مولر در گذشته برای کسانی که می‌خواهند ترافیک وب‌سایت‌های جدید را افزایش دهند توصیه کرده است این است که به آنجا رفته و آن را تبلیغ کنند. تبلیغات چیزی بیش از سئو است.

رایان جونز از Razorfish و بنیانگذار ابزار SEO SERPecon (نمایه لینکدین) با مولر موافق است که سئوکاران باید از حباب ترافیک و کلیک ها خارج شوند و شنوندگان را تشویق می کنند تا بازاریابی بیشتری را به ترکیب خود اضافه کنند.

رایان گفت:

“من فکر می کنم زمان آن رسیده است که ما به یک بازاریاب واقعی تبدیل شویم. ما مدت زیادی است که در جایی که روی قیف و اسناد پایین‌تر تمرکز می‌کنیم خراب شده‌ایم. و می دانید، هیچ کس هرگز از تلویزیون نپرسید که هنگام اجرای یک تبلیغ Super Bowl چند کلیک یا بازدید داشته است، می دانید؟ و حتی جستجوی پولی نیز، در واقع، با آن کنار می‌آید.

در سئو اگر بگوییم، هی، اگر آنجا نباشیم، رقیب ما ممکن است آنجا باشد. مثل OK. عالیه قرار است چند کلیک شود؟ اما در مورد رسانه های پولی، می توانیم بگوییم، خوب، اگر ما آنجا نباشیم، رقیب ما به آنجا می رسد و آنها می گویند اینجا 1,000,000 دلار است. برو، برو اونجا باش، درسته؟

و بنابراین فکر می‌کنم زمان آن رسیده است که سئو را به سمت قیف کامل تبدیل کنیم. ما باید شروع به فکر کردن در مورد هدف کاربر، آنچه کاربران می خواهند، انجام بازاریابی واقعی کنیم. تمرکز روی کلیک ها کافی نیست و ما خراب شده ایم. ما خیلی روی تاکتیک ها تمرکز کرده ایم، درست است؟

برای بازگشت به «آیا سئو مرده است»، اگر تمام چیزی که به آن فکر می‌کنید تاکتیک‌هایی برای به دست آوردن کلیک‌ها و لینک‌ها و رتبه‌بندی است، پس بله، دیگر مرده است. اما اگر به این فکر کرده‌اید که به کاربران آنچه می‌خواهند بدهید، پس نه، نمرده است. در حال تکامل است.

بنابراین … این چیزها مهم است، اما من فکر می کنم، برای آوردن آن به خانه … ما باید بازاریابی واقعی انجام دهیم. فقط انجام دادن اسناد آخرین کلیک مانند گذشته کافی نیست، ما باید بازاریاب واقعی باشیم و این مرا هیجان زده می کند زیرا فکر می کنم شما در یک آژانس بزرگ یا با همه سوابق ما می دانید، فکر می کنم همه ما خوب هستیم. به عنوان یک بازاریاب واقعی در موقعیتی قرار گرفتیم زیرا ما این کار را انجام داده ایم.

با واقعیت سئو روبرو شوید

رایان جونز ادامه داد که زمان آن رسیده است که به این واقعیت پی ببریم که مردم به طور فزاینده ای نمی خواهند از یک وب سایت بازدید کنند و اطلاعات می خواهند. او پیشنهاد کرد که نقش وب سایت ها دیگر با آنچه مردم می خواهند مطابقت ندارد، بنابراین سئوکاران باید در مورد آن واقع بین باشند. طنز آنچه او پیشنهاد می کند این است که سئوکاران دوست دارند در مورد هدف کاربر صحبت کنند، اما نتوانسته اند با واقعیت آنچه کاربران می خواهند مطابقت داشته باشند.

او گفت:

“وقتی “when is the Super Bowl” را جستجو می کنم، می خواهم بدانم که 9 فوریه است. همین است. پایان کار. من تمام شده ام. چیزی که نمی‌خواهم، و برای این کار روی اولین، دومین، سومین یا چهارمین نتیجه کلیک کنید، قول می‌دهم آن را دریافت کنید، چیزی که نمی‌خواهم یک وب‌سایت با آگهی هم‌پوشانی، یک اعلامیه رضایت کوکی است، و قبل از اینکه به من بگوید 9 فوریه است، روی هشدارها، فرم ثبت نام ایمیل و هفت پاراگراف متن نامرتبط کلیک کنید.

… امروزه … مردم فقط پاسخ می خواهند، آنها در واقع وب سایت را نمی خواهند. و بسیاری از سئوکاران با این تغییر یا پارادایم همگام نشده اند. … ما مسیر آنچه کاربر واقعا می خواهد را از دست دادیم.

جان مولر در مورد سئو برای بررسی اجمالی هوش مصنوعی بحث می کند

مایک گرهان در مرحله بعد سوالی را مطرح کرد که همه می‌خواهند به آن پاسخ داده شود، و آن این است که چگونه برای مرورهای هوش مصنوعی بهینه‌سازی شود.

جان مولر توصیه کرد که در مورد آن به همان شیوه ای فکر کنید که SEO ها برای قطعه های برجسته بهینه می کنند.

مولر گفت:

من فقط می خواهم بگویم که تمام این بحث هایی که ما داشتیم، نمی دانم 5 یا 10 سال پیش چگونه بود؟ قطعه های ویژه اساساً همان چیزی است، درست است؟

مثل این است که در بالا بسیار قابل مشاهده است و مانند “از آن متنفرم.” و یک سال بعد، همه می‌گویند، آه، چگونه وارد شوم و چگونه برای آن بهینه‌سازی کنم؟ چگونه نمایان تر ظاهر شوم؟

و احساس من این است که … بدون هیچ نوع توپ کریستالی بزرگ، این چیزی است که در جهتی مشابه تکامل خواهد یافت و من فکر می کنم انتظارات کاربر قطعا تغییر می کند. من فکر می‌کنم پاسخ‌های نوع هوش مصنوعی برای بسیاری از پرس‌و‌جوها منطقی است و این برای برخی از سایت‌هایی که روی آن پرس‌و‌جوها تمرکز می‌کنند، ناامیدکننده خواهد بود، مانند نمونه‌های برجسته. و این نیز فرصت های زیادی را فراهم می کند.

و همچنین فکر می‌کنم این چیزی است که مانند سطوح مختلف سئو که در آن کار می‌کنید، همچنان منطقی هستند. مانند یک سطح پایین، روی بسیاری از مسائل فنی کار می‌کنید که ثابت می‌مانند و سپس به سمت رویکردهای استراتژیک‌تری پیش می‌روید که در آن سعی می‌کنید بفهمید به چه سمتی باید بروید.”

بازاریابی درونی با مایک گرهان

ایده های بیشتری در پادکست ویدیویی مایک مورد بحث قرار گرفته است، یافتن زمانی برای تماشای ویدیو ممکن است مفید باشد.

Source link