(بلومبرگ)-گوگل شروع به افزودن جزئیات و زمینه درباره موضوعات و منابع به نتایج موتورهای جستجو می کند ، اقدامی که به کاربران آمریکایی کمک می کند تا در مورد منشاء مطالب آنلاین سواد بیشتری کسب کرده و با اطلاعات غلط مبارزه کنند.
گوگل در رویداد Search On خود در روز چهارشنبه گفت که شرکت Alphabet Inc. توضیحات مربوط به وب سایت های فهرست شده را به زبان خود ، بررسی سایت های طرف های دیگر و اطلاعات مربوط به موضوعات از منابع شخص ثالث اضافه خواهد کرد. این جزئیات در صفحه “درباره این نتیجه” موجود است ، با کلیک بر روی سه نقطه در کنار نتایج جستجو قابل دسترسی است.
هریس کوهن ، مدیر محصول تیم اعتماد مصرف کننده گوگل ، می گوید: “اطلاعات زیادی در جهان از منابع مختلف وجود دارد ، برخی ناآشنا هستند.” “بسیاری از مردم نگران اطلاعات غلط و نادرست هستند. در بسیاری از مناطق ، این ابزار واقعاً به آنها در این سفر کمک می کند. “
گوگل که روزانه میلیاردها جستجو را انجام می دهد ، راه هایی را برای مبارزه با آفت دروغین آنلاین در زمان کووید -19 جستجو کرده است ، سیاست ایالات متحده را قطبی کرده و کمپین های اطلاعاتی ضد دولتی تحت حمایت دولت است. الگوریتم آن در حال حاضر اولویت بندی وب سایت هایی است که معتبر و واقعی هستند ، اما در ماه های اخیر ، این شرکت تلاش های خود را برای ارائه اطلاعات بیشتر به کاربران در زمینه نتایجی که مشاهده می کنند ، تقویت کرده است. این شرکت پنل “درباره این نتیجه” را در ماه جولای راه اندازی کرد.
این غول اینترنتی علاوه بر ابزارهای جستجوی خود ، گفت که یکی از مدلهای هوش مصنوعی جدید آن ، با نام Multitask Unified Model یا MUM ، اکنون در برخی از نتایج تشخیص تصویر لنز Google استفاده می شود. این ابزار قوی تر به کاربران امکان می دهد سوالات متنی را به جستجوی بصری اضافه کنند. به عنوان مثال ، کسی می تواند از پرده طرح دار عکس بگیرد و از گوگل بپرسد آیا می تواند صندلی های مشابهی پیدا کند.
گوگل گفت استفاده از MUM پیشرفت های بیشتری را در چند ماه آینده امکان پذیر می کند ، از جمله توانایی بهبود یا گسترش جستجو ، و این شرکت مرور صفحات نتایج بصری را آسان تر می کند. در هفته های آینده ، MUM همچنین به کاربران کمک می کند تا موضوعات مرتبط در یک ویدیو را تشخیص دهند ، حتی اگر به صراحت ذکر نشده باشد.
به طور جداگانه ، این شرکت اعلام کرد که به کار خود برای کمک به مردم برای دریافت آدرس خیابان ادامه می دهد در صورتی که خانه های آنها توسط دولت در کشورهایی مانند هند ، آفریقای جنوبی ، کنیا و ایالات متحده تعیین نشده باشد. ، افتتاح حساب بانکی یا درخواست کار. گوگل اعلام کرد که در این زمینه فهرست شرکای خود را گسترش خواهد داد.
شرکت Mountain View در کالیفرنیا همچنین یک لایه آتش سوزی را به سرویس Maps خود اضافه می کند که مناطق سوخته را نشان می دهد ، همچنین وب سایت های اضطراری ، شماره تلفن و اطلاعات تخلیه از دولت های محلی.