Google یک YouTube Short جدید پست کرد و از افراد بیشتری دعوت کرد تا تجربه تولید کننده جستجو را از طریق آزمایشگاه های جستجو آزمایش کنند.
Google SearchLiaison همچنین در توییتر اعلام کرد که گوگل طی دو هفته گذشته چندین بهبود در SGE ایجاد کرده است.
دو هفته پیش، ما شروع به باز کردن دسترسی به SGE کردیم. از آن زمان، ما تعدادی به روز رسانی با کیفیت انجام داده ایم، از جمله یک پیشرفت بزرگ که زمان تولید عکس های فوری هوش مصنوعی را به نصف کاهش می دهد! امیدواریم همه کسانی که آن را آزمایش می کنند از تجربه سریعتر لذت ببرند. اگر نکرده اید…
— Google SearchLiaison (@searchliaison) 8 ژوئن 2023
این چیزی است که هنگام آزمایش Google SGE جدید و بهبود یافته پیدا کردم.
منابع همیشه کامل نبودند
آیا گوگل منابعی را در مرورهای کلی هوش مصنوعی مولد ذکر کرده است؟ بله، اما آنها همیشه فهرست کامل منابع نبودند.
یکی از اولین سوالاتی که تقریبا دو هفته پیش از SGE پرسیدم این بود چی گوگل بارد است. دوباره پرسیدم و جواب به مقالات چهار منبع اعتبار داده شد.
وقتی متن را از طریق Originality.ai اجرا کردم، بخشی از متن با مقاله PC Guide مطابقت داشت که در فهرست منابع Google گنجانده نشده بود.
زمانی که نمای کلی هوش مصنوعی را بررسی کردم، اتفاق مشابهی افتاد ChatGPT چیست؟.
اصالت منابع کشف شده در متن AI مولد گنجانده نشده است.
همچنین منابع ناهماهنگی در پاسخ به آن وجود داشت لینک بیلدینگ چیست بین آنچه هوش مصنوعی گوگل به آن اشاره کرد…
… و آنچه که اصالت شناسایی کرد.
این موضوع می تواند برای نویسندگان و ناشران بی اعتبار در پاسخ های هوش مصنوعی مولد مهم باشد.
نتایج حمایت شده در بالای برخی از پاسخ های SGE ظاهر شد
به جای اینکه همیشه اول ظاهر شوند، برخی از پاسخ های SGE در زیر نتایج حمایت شده از Google Ads ظاهر می شوند.
در این جستجو برای بهترین دوره های سئو چیست؟.
این پرس و جو برای بهترین مکان برای خرید لپ تاپ نتایج خرید حمایت شده را قبل از پاسخ SGE با نتایج جستجوی محلی نشان داد.
وب سایت های برند بیشتری در منابع ظاهر شدند
هنگامی که من برای اولین بار به Google SGE دسترسی پیدا کردم، بیشتر پاسخ های آن عمدتاً به وب سایت های ناشر مرتبط بود. اکنون، برخی از پاسخهایی که دریافت کردم شامل پیوندهایی به منابع رسمی/برند بود.
به عنوان مثال، این جستجو برای کنسول جستجوی گوگل شامل یک منبع پشتیبانی گوگل است.
وقتی در مورد آن جویا شدم بزرگترین اطلاعیه های WWDC در سال 2023، مروری بر هوش مصنوعی شامل پیوندی به صفحه Apple Vision Pro بود.
من یک جاروبرقی رباتیک خریدم. منابع شامل پیوندهایی به دو خرده فروش و یک سازنده بود.
بالاخره چک کردم ببینم مدیرعامل مایکروسافت کیست. دو پیوند موجود در پاسخ، پیوندهای خبری مایکروسافت در مورد ساتیا نادلا بودند.
رسانه های اجتماعی بیشتر در منابع ظاهر شد
علاوه بر گنجاندن وبسایتهای برند مرتبط در پاسخهای SGE، نتایج بیشتری را در رسانههای اجتماعی مشاهده کردم.
به عنوان مثال، من در مورد قیمت فعلی Twitter API v2 پرسیدم. یکی از منابع پاسخ یک توییت بود.
می خواستم بفهمم مدیر ارشد فناوری OpenAI کیست. پاسخ شامل نمایه لینکدین برای میرا موراتی بود.
بررسی کردم ببینم Best Buy از پشتیبانی مشتری در رسانه های اجتماعی برخوردار است یا خیر. این منابع شامل پروفایل های توییتر و اینستاگرام Best Buy بود.
سرعت تقریباً یکسان بود
متاسفانه نسبت به آخرین باری که SGE را تست کردم تفاوت قابل توجهی در سرعت مشاهده نکردم.
به طور کلی، Google SGE به سرعت پاسخ داد، حتی اگر برخی از سوالات عجیب و غریب وجود داشت، نمی توانست پاسخ دهد.
Google SGE به بهبود خود ادامه می دهد
Google’s Search Generative Experience (SGE) به تکامل خود ادامه خواهد داد و دامنه و تنوع مواد منبع خود را گسترش می دهد و آینده مولدتری را برای تجربیات جستجو نشان می دهد.
تغییر از اتکای غالب به وبسایتهای ناشر به گنجاندن وبسایتهای برند در نتایج جستجو، طیف وسیعتری از اطلاعات را برای کاربران به ارمغان میآورد. این امکان دسترسی مستقیم بیشتری به اطلاعات را فراهم می کند و به مصرف کنندگان کمک می کند تا تصمیمات بهتری بگیرند.
ادغام رسانههای اجتماعی به عنوان منبعی در پاسخهای SGE، تشخیص گوگل از اهمیت این پلتفرمها در ارائه دادههای تولید شده توسط کاربر در زمان واقعی برای ارائه پاسخهای مرتبطتر را نشان میدهد.
با توجه به تاکید مداوم گوگل بر کسب درآمد از نتایج جستجو، گنجاندن نتایج حمایت شده بالاتر از پاسخ های SGE، کاملاً تعجب آور نیست.
علیرغم این بهروزرسانیها، منابع دقیق و پیشرفتهای پیشبینیشده در سرعت در همه جستجوها یکسان نیستند، و فضایی را برای بهینهسازی بیشتر نشان میدهد.
آینده Google SGE یکی از تحولات مداوم است که تلاش میکند تجارب جستجو را فراگیرتر، جذابتر و سریعتر کند.
با این حال، باید دید که چگونه این تغییرات در دراز مدت بر تجربه کاربر تأثیر میگذارد و آیا غول جستجو به ایجاد تعادل بین ارائه نتایج دقیق و حفظ یک تجربه کاربر پسند ادامه میدهد یا خیر.
تصویر ویژه: PixieMe/Shutterstock