Google از مناقصه برنامه‌ای برای تبلیغات محدود پشتیبانی می‌کند

امروز صبح، گوگل به ناشران با استفاده از AdSense در مورد پشتیبانی برنامه‌ای جدید در سال آینده ایمیل زد.

از سه ماهه اول 2024، Google پشتیبانی از مناقصه برنامه‌ریزی شده در موجودی واجد شرایط برای تبلیغات محدود را راه‌اندازی می‌کند.

در اینجا چیزهای زیادی برای باز کردن وجود دارد، بنابراین برای درک این موضوع ادامه دهید:

  • تبلیغات محدود چیست
  • پشتیبانی برنامه‌ای جدید شامل چه چیزی است
  • آنچه ناشران باید در نظر بگیرند

برای درک این ویژگی، ابتدا باید بفهمیم تبلیغات محدود چیست.

تبلیغات محدود چیست؟

تبلیغات محدود اساساً به ناشران این امکان را می دهد که تبلیغات را به صورت محدود به مصرف کنندگان ارائه دهند.

برای انجام این کار، تبلیغات محدود، جمع آوری، اشتراک گذاری و استفاده از داده های شخصی را برای شخصی سازی تبلیغات غیرفعال می کند.

از آنجایی که تبلیغات محدود تمام شخصی سازی تبلیغاتی را که به شناسه محلی نیاز دارند خاموش می کند، ویژگی های تبلیغاتی خاصی برای تبلیغات محدود در دسترس نیست. برخی از ویژگی‌های اصلی تبلیغات در دسترس عبارتند از:

  • هر نوع شخصی سازی تبلیغات
  • هدف گذاری مخاطب
  • بازاریابی مجدد
  • دسته بندی های مبتنی بر علاقه
  • هدف گذاری اپراتور تلفن همراه
  • معیارهای تبدیل (و تبدیل درون برنامه ای).

حالت جدید سرویس دهی برنامه ای

در این پشتیبانی جدید مناقصه برنامه‌ریزی شده، وقتی ناشران آگهی‌های محدود ارائه می‌دهند، Google به تقاضای برنامه‌ای متنی اجازه می‌دهد.

تقاضا از طریق:

  • تقاضای گوگل
  • خریداران مجاز
  • مناقصه باز
  • مناقصه SDK

برای ناشرینی که این پشتیبانی برنامه‌ریزی‌شده جدید را انتخاب می‌کنند، Google همچنان باید از کوکی‌های فقط شناسایی ترافیک نامعتبر و فضای ذخیره‌سازی محلی استفاده کند، که برای آن Google به رضایت کاربر نیاز ندارد.

سپس تقاضای برنامه‌ای با موارد زیر فعال می‌شود:

  • زمانی که هیچ CMP تایید شده ای وجود ندارد
  • وقتی که پرچم در درخواست آگهی است
  • وقتی کاربر رضایت خود را برای هدف 1 چارچوب رضایت و شفافیت IAB اروپا رد می کند
  • سیگنال سایر مبانی قانونی مورد نیاز برای واجد شرایط بودن تبلیغات محدود در رشته TC وجود دارد.

آنچه ناشران باید در نظر بگیرند

این ویژگی برنامه‌نویسی جدید از Google برای ناشران اختیاری است، به این معنی که می‌توانند از Ad Manager شرکت کنند یا از آن خارج شوند.

اما چرا اختیاری است؟

Google تشخیص می‌دهد که ناشران از نظر قانونی در قبال ابزارهای خاصی که استفاده می‌کنند و نحوه رسیدگی به رضایت کاربر در وب‌سایت‌های خود مسئول هستند.

معنی – این یک راه حل “یک اندازه مناسب برای همه” برای همه ناشران نیست.

Google توصیه می‌کند که ناشران با تیم‌های حقوقی خود کار کنند تا تعیین کنند که آیا می‌توانند – و باید – از ویژگی برنامه‌نویسی جدید استفاده کنند یا خیر.

اساساً، ناشران باید الزامات خود را برای کوکی‌های فقط ترافیک نامعتبر تعیین کنند و اینکه آیا قوانین آنها به رضایت کاربر نیاز دارد یا خیر.

همچنین مهم است که توجه داشته باشید که ویژگی جدید خواهد بود پس از در دسترس بودن به طور پیش فرض روشن می شود.

Google به طور پیشگیرانه مراحلی را برای خاموش کردن این ویژگی (پس از در دسترس بودن در Ad Manager) ارائه می دهد.

  1. وارد Ads Manager شوید
  2. هدایت به Admin >> تنظیمات جهانی >> تنظیمات شبکه
  3. ویژگی را خاموش کنید تبلیغات محدود برنامه ای
  4. به پایین بروید و کلیک کنید صرفه جویی.

در نهایت، مهم است که در نظر داشته باشید که در صورت انتخاب این ویژگی برای کاربر در سایت ناشر چه معنایی دارد.

به عنوان یک کاربر، احتمالاً تبلیغاتی به آنها ارائه می شود که کمتر مرتبط با آنها در نظر گرفته می شود.

این می تواند بر درک آنها از تجربه خود در وب سایت ناشر تأثیر بگذارد.

به‌علاوه، اگر در آن تبلیغات غیرشخصی تعامل چندانی وجود نداشته باشد، ناشران می‌توانند درآمد افزایشی کمتری از آن تبلیغات محدود ببینند.

خلاصه

در حالی که گوگل تاریخ مشخصی را برای این راه اندازی اعلام نکرده است، اما می دانیم که قرار است در سه ماهه اول 2024 راه اندازی شود.

ناشران می توانند با مرور قوانین و مقررات موجود خود در مورد الزامات رضایت کاربر، از بازی جلوتر بمانند.

در صورت واجد شرایط بودن، این شما هستید که تعیین می کنید که آیا از این ویژگی توسعه یافته سرویس دهی برنامه ای تبلیغاتی استفاده کنید یا خیر.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور