Google Business Insights: قفل پتانسیل خود را باز کنید

نمایه کسب و کار Google – که قبلاً به عنوان Google برای کسب و کار من (GMB) شناخته می شد – ابزاری حیاتی برای ایجاد حضور آنلاین شما، افزایش دید کسب و کار شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) و ارتباط با مشتریان محلی بیشتر است. Google Business Insights با ارائه داده‌هایی درباره نحوه یافتن و تعامل کاربران جستجو با نمایه شما، بهینه‌سازی نمایه شما را آسان‌تر می‌کند. این داده ها به چه معناست و چگونه می توانید از آن برای نتایج سئوی محلی بهتر استفاده کنید؟ در این راهنما، من به سودمندی Google Insights، نحوه دسترسی و تفسیر داده‌هایی که ارائه می‌کند، و نحوه استفاده از آن داده‌ها برای بهبود تلاش‌های SEO خود می‌پردازم.

Google Insights چه چیزی را به شما نشان می دهد؟

Google Insights داده‌های قابل دانلودی است که عملکرد فهرست نمایه کسب‌وکار شما را در جستجوهای محلی نشان می‌دهد. به طور خاص، GMB Insights با نشان دادن اینکه چگونه مشتریان بالقوه کسب و کار شما را از طریق جستجوی Google و Google Maps جستجو می‌کنند، پیدا می‌کنند و با آن تعامل می‌کنند، به فرآیند جستجو می‌پردازد. از آنجایی که داده‌هایی که Insights ارائه می‌دهد فقط به عملکرد فهرست کسب‌وکار Google شما در جستجوی محلی مربوط می‌شود، اطلاعاتی متفاوت از آنچه در Google Analytics یا Google Search Console مشاهده می‌کنید، خواهید دید.

چرا GMB Insights مفید است؟

نمایه کسب و کار Google شما از دو مکان قابل مشاهده است: جستجو و نقشه.

هنگامی که شخصی نام کسب و کار شما را جستجو می کند، نمایه شما ممکن است در SERP ها ظاهر شود. اگر مشتریان بالقوه زمانی که در یک بسته محلی قرار می گیرید، روی نام کسب و کار شما کلیک کنند، ممکن است با نمایه کسب و کار شما نیز مواجه شوند. Google Maps همچنین نمایه های کسب و کار گوگل را نشان می دهد. تنها راه برای دریافت اطلاعات در مورد تعداد افرادی که GBP شما را می‌بینند، کجا آن را می‌بینند و چه اقداماتی انجام می‌دهند، Insights و Performance است.

نمونه نمایه کسب و کار گوگل که از بسته محلی نشان داده می شود

اگرچه برخی معتقدند داده‌های GMB Insights به اندازه ابزارهای دیگر مانند Google Analytics یا Google Search Console دقیق یا قابل اعتماد نیست، اما این بدان معنا نیست که هنوز نمی‌تواند درک بهتری از نحوه عملکرد فهرست شما به شما بدهد. در جستجوی محلی به علاوه، این یکی از تنها مکان‌هایی است که می‌توانید اطلاعات مربوط به GBP خود را دریافت کنید. در نهایت، داده‌های Insights می‌توانند به شما کمک کنند تا شناسایی کنید چه چیزهایی با فهرست شما کار می‌کند و چه چیزی مناسب نیست و آن را برای ارتباط بهتر با کاربران جستجو و مشتریان بالقوه بهینه کنید.

داشتن یک نمایه کسب و کار گوگل به خوبی بهینه شده، کلید موفقیت سئو محلی است. فهرست نمایه کاملاً بهینه‌شده، دید شما را در نتایج جستجوی محلی افزایش می‌دهد و ارتباط مشتریان با کسب‌وکارتان را آسان‌تر می‌کند. داده‌های ارائه‌شده توسط Google Insights می‌تواند تلاش‌های بهینه‌سازی شما را راهنمایی کند، اطمینان حاصل کند که بر اساس داده‌های واقعی و جامد است و به کمپین‌های SEO محلی شما بهترین شانس را برای موفقیت می‌دهد.

عملکرد نمایه کسب و کار Google چه چیزی را به شما نشان می دهد؟

عملکرد GBP کل تعاملات نمایه کسب و کار، نحوه کشف نمایه شما توسط افراد، عباراتی که برای نمایش نمایه شما استفاده می شود و اقدامات خاصی که کاربران انجام می دهند (تماس ها، مسیرها، کلیک های وب سایت، رزروها و گپ) را نشان می دهد. از طریق این ویژگی GBP می توانید به داده های شش ماهه دسترسی داشته باشید. درست مانند Insights، به شما کمک می‌کند بهتر بفهمید که جستجوگران مفید چگونه نمایه شما را پیدا می‌کنند و می‌توانند به شما در شناسایی زمینه‌های بهبود کمک کنند.

مطالب پیشنهادی  Shield TV سرانجام با آپدیت جدید به حالت تاخیر کم می رسد

چگونه می توانم به اطلاعات اطلاعات و عملکرد کسب و کار من در Google دسترسی داشته باشم؟

اگر مالک یا مدیریت تنها یک نمایه کسب و کار Google هستید، مطمئن شوید که وارد حساب Google مرتبط شده اید و سپس نام کسب و کار خود را در گوگل جستجو کنید.

داشبورد نمایه کسب و کار گوگل برای دسترسی به عملکرد

شما باید موارد بالا را در جایی که معمولاً نتایج موتورهای جستجو را می‌بینید ببینید. برای مشاهده معیارهای مختلف خود، روی “عملکرد” ​​کلیک کنید.

از طرف دیگر، به https://business.google.com/locations بروید و روی «مشاهده نمایه خود» کلیک کنید. این شما را به یک SERP با نمایه خود هدایت می کند.

برای بررسی معیارها، «عملکرد» را انتخاب کنید.

برای دسترسی به داده های Insights خود، باید آن را از حساب خود دانلود کنید. روی کادر کنار نمایه خود کلیک کنید. به منوی کشویی «عملکردها» بروید و «Insights» را انتخاب کنید.

دسترسی به اطلاعات آماری gmb از کسب و کار گوگل

با این کار یک پاپ آپ باز می شود که از شما می پرسد کدام اطلاعات آماری را می خواهید دانلود کنید. موردی را که می خواهید به آن نگاه کنید انتخاب کنید و روی “بعدی” کلیک کنید.

انواع گزارش بینش 2 gmb

بازه زمانی گزارش را تنظیم کنید و سپس روی “دانلود گزارش” کلیک کنید.

محدوده تاریخ را برای اطلاعات آماری gmb تنظیم کنید

وقتی آماده شد، یک اعلان روی صفحه نمایش خود دریافت خواهید کرد. برای ذخیره گزارش در رایانه خود، روی پیوند “دانلود” کلیک کنید.

معیارهای عملکرد با معیارهای Insights متفاوت است، بنابراین برای دریافت کامل‌ترین تصویر، هر دو را بررسی کنید.

چندین پوند را مدیریت کنید؟

اگر چندین حساب نمایه کسب‌وکار Google را مدیریت می‌کنید یا مالک آن هستید، به https://business.google.com/locations بروید، کسب‌وکاری را که می‌خواهید داده‌های آن را مشاهده کنید پیدا کنید و روی «مشاهده نمایه خود» کلیک کنید.

دسترسی به عملکرد از کسب و کار گوگل

این شما را به نتایج جستجو هدایت می کند. وقتی پانل شما ظاهر شد، روی “عملکرد” ​​کلیک کنید.

همچنین می توانید چندین کسب و کار را انتخاب کرده و سپس داده ها را صادر کنید.

داده‌های gmb insights را از چندین نمایه دانلود کنید

چگونه می توان بینش های مختلف GMB و معیارهای عملکرد را تفسیر کرد

Google Business Insights و عملکرد داده‌های زیادی ارائه می‌کند که می‌تواند به شما کمک کند درباره سلامت و فعالیت فهرست خود بیشتر بدانید. در زیر معیارهای مرتبط آنها را خواهید یافت.

معیارهای آمار نمایه کسب و کار Google

  • امتیاز کلی: Insights تعداد بازبینی‌هایی که کسب و کار شما در یک بازه زمانی مشخص دریافت کرده است را پیگیری می‌کند و میانگین امتیاز نقد شما را نشان می‌دهد. نظرات مشتریان فقط بر تصمیم گیری مشتریان بالقوه تأثیر نمی گذارد – آنها همچنین به عنوان سیگنال رتبه بندی سئوی محلی خارج از صفحه عمل می کنند. در حالت ایده آل، شما می خواهید این امتیاز بیش از 4.5 باشد تا کسب و کار شما قابل اعتماد دیده شود.
  • کل جستجوها: تعداد کل کشف و جستجوهای مستقیم
  • جستجوی مستقیم: وقتی مشتری مستقیماً نام یا آدرس کسب و کار شما را جستجو می کند.
  • جستجوهای کشفی: وقتی مشتری محصول، خدمات یا دسته‌ای را که شما ارائه می‌دهید جستجو می‌کند و Google نمایه کسب‌وکار شما را نشان می‌دهد.
  • کل بازدیدها: تعداد کل بازدیدهای نمایه کسب و کار Google که از طریق جستجو و Maps ایجاد شده است.
  • نماهای جستجو: وقتی شخصی فهرست کسب و کار شما را از طریق جستجوی Google پیدا می کند.
  • نماهای نقشه: وقتی شخصی فهرست کسب و کار شما را از طریق جستجوی Google Maps پیدا می کند.
  • کل اقدامات: مجموع اقدامات وب سایت، جهت، و تماس تلفنی. اساساً نمایه شما چند کلیک دریافت کرده است؟ اگرچه این به شما نمی گوید که چند نفر عمل کرده اند – از آنجایی که یک نفر می تواند هر عمل را انجام دهد یا یک عمل را چندین بار انجام دهد – هنوز برای اندازه گیری تعامل مفید است.
  • اقدامات وب سایت: چند جستجوگر از نمایه شما به وب سایت شما کلیک کردند.
  • اقدامات جهت دهی: چند نفر از نمایه شما مسیرها را درخواست کردند.
  • اقدامات تماس تلفنی: چند نفر از دکمه تماس مستقیماً در نمایه شما استفاده کردند.
مطالب پیشنهادی  UX چیست (و چرا زحمت بکشیم)؟ • SEO برای مبتدیان • Yoast

کسب‌وکارهایی که سفارش آنلاین، رزرو و سایر خدمات را ارائه می‌دهند، اطلاعات مربوط به این ویژگی‌ها را نیز مشاهده خواهند کرد.

معیارهای عملکرد کسب و کار گوگل

  • تعاملات نمایه کسب و کار: مجموع تمام تعاملات نمایه کسب‌وکار، از جمله تماس‌ها، پیام‌ها، رزروها، مسیرها و کلیک‌های وب‌سایت.
  • پلت فرم و خرابی دستگاه: پلتفرم‌ها و دستگاه‌هایی که مردم هنگام نمایش نمایه شما از Google استفاده می‌کردند.
  • شکست جستجوها: عباراتی که گوگل نمایه شما را برای آنها نشان داده است.
  • تماس ها: چند جستجوگر روی دکمه «تماس» در نمایه شما کلیک کردند.
  • پیام ها: چند جستجوگر از طریق نمایه شما به شما پیام دادند.
  • رزرواسیون: چه تعداد از جستجوگران مستقیماً از نمایه کسب و کار شما رزرو کردند.
  • جهت ها: چند جستجوگر از نمایه شما جهت کسب و کار شما را درخواست کردند.
  • کلیک های وب سایت: چند جستجوگر از نمایه شما به وب سایت شما کلیک کردند.

معیارهایی برای اینکه مردم چگونه کسب و کار شما را کشف می کنند

Insights اعدادی را برای کل جستجوها، جستجوهای مستقیم، جستجوهای اکتشافی، کل نماها، نماهای جستجو و نماهای نقشه در اختیار شما قرار می دهد. درک اینکه آیا افراد نام کسب و کار شما را در جستجو یا Maps (جستجوی مستقیم) وارد می‌کنند یا به دنبال خدماتی هستند که ارائه می‌دهید (فروشگاه سخت‌افزار در نزدیکی من)، می‌تواند به شما در بهبود شرح کسب‌وکار کمک کند تا بتوانید به جستجوگران بیشتری دسترسی پیدا کنید.

نمودار پلت فرم و دستگاه تجزیه و جستجو

عملکرد نمودار دایره ای را نشان می دهد که سیستم عامل ها و دستگاه های کاربر را تجزیه می کند. این به شما کمک می‌کند تصور کنید که بازدیدهای بیشتری در جستجو یا نقشه و دسک‌تاپ یا دستگاه‌های تلفن همراه داشته باشید.

این مجموعه از معیارها عبارات جستجویی را که گوگل نمایه شما را نشان داده است نیز برجسته می کند. برای مشاهده گسترده، روی “مشاهده بیشتر” کلیک کنید. می توانید از این عبارات برای بهینه سازی بیشتر نمایه خود استفاده کنید. یا، اگر مواردی را مشاهده کردید که به کسب و کار شما مرتبط نیستند، می‌توانید شرح کسب‌وکار خود را به‌روزرسانی کنید تا مطمئن شوید که ذکر نشده است. کل جستجوها را در طول زمان بررسی کنید تا روندهای فصلی مصرف کننده را مشاهده کنید.

مطالب پیشنهادی  گوگل شش بازی Stadia Pro را برای جولای 2022 اضافه می کند

اقدامات مشتری

در Insights CSV، می توانید اعداد اقدامات انجام شده را در بازه زمانی گزارش مشاهده کنید. داده های مشابه در نمای عملکرد اما به شکل نمودار ارائه شده است.

در نمای عملکرد، تعاملات نمایه کسب و کار خود را خواهید دید. Insights این عدد را “عملکرد کل” می نامد.

نمونه نمودار تعاملات پروفایل تجاری

برای اطلاعات مربوط به تماس‌ها، پیام‌ها، رزروها، مسیرها و کلیک‌های وب‌سایت در طول زمان، روی برگه‌های مختلف کلیک کنید.

تماس های تلفنی

من می‌خواهم به طور خاص به معیار تماس تلفنی اشاره کنم که هم Insights و هم Performance به اشتراک می‌گذارند. این معیار ممکن است تعداد کامل تماس‌هایی را که فهرست شما ایجاد می‌کند نشان ندهد، زیرا فقط تماس‌هایی را که مستقیماً از طریق ویژگی تماس برقرار می‌شوند ردیابی می‌کند. بنابراین اگر شخصی شماره فهرست شده در نمایه شما را شماره گیری کند، آن تماس در داده ها منعکس نمی شود. ممکن است بتوانید با استفاده از یک شماره تلفن اختصاصی برای نمایه Google Business خود یا ردیابی آن با نرم افزار شخص ثالث، اندازه گیری دقیق تری از تماس های ایجاد شده دریافت کنید.

اگر می‌خواهید تماس‌های از دست رفته را ببینید، سابقه تماس را از طریق Performance روشن کنید.

پیام ها

اگر ویژگی پیام‌رسانی Google Business را تنظیم و فعال کرده باشید، Performance تعداد پیام‌های منحصربه‌فرد ارسال شده از طریق فهرست شما را ردیابی می‌کند. مراقب محتوای این پیام ها باشید تا بتوانید رایج ترین سوالات را شناسایی کرده و به سوالات متداول سایت خود اضافه کنید.

توجه: اگر از یک ابزار شخص ثالث برای مدیریت چت های مشتریان خود استفاده می کنید، Insights ممکن است نتواند فعالیت گپ را ثبت کند و مجموع پیام های شما ممکن است صفر نشان داده شود.

رزروها

کسب‌وکارهایی که رزروها را از طریق نمایه کسب‌وکار Google خود فعال کرده‌اند، می‌توانند هر ماه چند رزرو دریافت کرده‌اند. ببینید آیا بهینه سازی GBP یا تلاش های بازاریابی خاص شما منجر به افزایش رزرو و نظارت بر تغییر فصل شده است یا خیر.

جهت ها

اگر رانندگی با پای پیاده به محل شما حیاتی است – مانند یک رستوران یا مغازه خرده فروشی – باید نظارت کنید که چند نفر از Google برای مسیرها درخواست می کنند.

کلیک های وب سایت

کلیک های وب سایت تقریباً برای هر کسب و کاری بسیار مهم است. نمایه کسب‌وکار Google شما نمی‌تواند تمام اطلاعاتی را که مشتریان بالقوه می‌خواهند درباره کسب‌وکار شما بدانند ارائه دهد. علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت شما مراجعه می کنند. برای اطمینان از کیفیت بالای این کلیک ها، مطمئن شوید که نمایه شما به روز است و به وضوح پیشنهادات کسب و کار شما را توصیف می کند.

بینش را به عمل تبدیل کنید

آیا آماده‌اید تا این بینش‌ها را به عمل تبدیل کنید؟ با کمک یک آژانس سئو قابل اعتماد مانند Victorious، می‌توانید استراتژی سئوی خود را افزایش دهید و نمایه کسب‌وکار Google خود را بهینه کنید تا تماس‌ها، کلیک‌ها، ترافیک و تبدیل‌های بیشتری کسب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کارهایی که می توانیم برای شما انجام دهیم، یک مشاوره رایگان برای بحث در مورد خدمات سئو محلی ما رزرو کنید.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور