در ماه ژوئن، مشخص شد که گوگل میخواهد ایمیلهای کمپین سیاسی در ایالات متحده را از فیلتر هرزنامه Gmail مستثنی کند. این موضوع واکنشهای زیادی را برانگیخت، اما این شرکت پس از دریافت تاییدیه امروز از کمیسیون انتخابات فدرال (FEC) در حال اجرای برنامه آزمایشی است.
این برنامه آزمایشی به این معنی است که ایمیلهای کمپینهای سیاسی ثبتشده توسط Gmail به عنوان هرزنامه علامتگذاری نمیشوند. این نتیجه شکایت در مورد ادعای حزبگرایی است.
از دیدگاه کاربر نهایی، اولین ایمیل سیاسی دریافت شده از یک کمپین (که گوگل تایید کرده است که یک ایمیل معتبر با FEC است) یک “اعلان برجسته” خواهد داشت که از کاربر می پرسد “آیا کاربر مایل به دریافت پیام از فرستنده است یا خیر.” مشخص نیست که این چه طراحی خواهد داشت، اما ممکن است (اگر هشدارهای هرزنامه فعلی نشانه ای باشد) پس از باز کردن در بالای پیام ظاهر شود.
اگر پاسخ منفی بدهید، «ایمیلهای بعدی آن فرستنده به یک کاربر خاص در پوشه اسپم قرار میگیرد». پس از ایمیل اولیه، گوگل همچنین از ایمیلهای سیاسی میخواهد که امکان لغو اشتراک با یک کلیک را فراهم کنند.
مگر اینکه کاربر در اولین پیام یا هر پیام بعدی از یک فرستنده خاص انصراف دهد، کاربر به دریافت پیام از آن فرستنده ادامه خواهد داد. علاوه بر این، کاربران Gmail میتوانند در هر زمان ترجیحات خود را بیان کنند و با علامتگذاری پیام فرستنده بهعنوان هرزنامه یا غیر هرزنامه، بر تحویل آینده تأثیر بگذارند.
FEC امروز تأیید را اعطا کرد و گوگل در بیانیه ای به ما گفت که با برنامه آزمایشی ادامه خواهد داد. این بازخورد را در حین اجرای برنامه نظارت خواهد کرد:
ما از بررسی سریع FEC از درخواست ما قدردانی می کنیم و بازخوردهای مثبت و منفی دریافت شده در طول دوره نظرات عمومی را بررسی خواهیم کرد. هدف ما در طول این برنامه آزمایشی ارزیابی راههای جایگزین برای رسیدگی به نگرانیهای فرستندههای انبوه است، در حالی که به کاربران کنترلهای واضحی بر صندوق ورودی خود میدهیم تا ایمیلهای ناخواسته را به حداقل برسانند. ما همچنان به نظارت بر بازخورد ادامه میدهیم تا پایلوت به اهداف خود برسد.
– سخنگوی گوگل
اطلاعات بیشتر در مورد جیمیل:
FTC: ما از پیوندهای وابسته خودکار برای کسب درآمد استفاده می کنیم. بیشتر.

برای اخبار بیشتر، 9to5Google را در YouTube بررسی کنید: