مشکلی که در Gmail گوگل وجود دارد، عملکرد عادی سرویسهای خبرنامه ایمیل را مختل میکند.
این مشکل باعث میشود که بسیاری از ایمیلها بهجای صندوق ورودی اصلی، به پوشههای اسپم مشترکین هدایت شوند.
این مشکل در مجله موتور جستجو در اوایل ژوئن زمانی که نرخ باز شدن خبرنامه ایمیل ما از میانگین معمول ما کاهش یافت، آشکار شد.
یکی از نمایندگان MailChimp تأیید می کند که این یک حادثه مجزا نیست.
پلتفرم محبوب بازاریابی ایمیلی با مشکلات تحویل خاص Gmail برای تعداد نامعلومی از مشتریان دست و پنجه نرم می کند.
“مشکل در گوگل و پلتفرم جی میل رخ می دهد. ما مستقیماً با آنها کار می کنیم تا به کاربران خود در هدایت کمپین ها در صندوق ورودی کمک کنیم.» سخنگوی MailChimp اظهار داشت.
با این حال، MailChimp مجبور است چالشهای پرداختن به این موضوع را بپذیرد، زیرا این مشکل در خارج از پلتفرم آن رخ میدهد. سخنگوی اعتراف کرد: «سخت است که بگوییم چه زمانی رفع خواهد شد. با وجود این، تضمین میکند که مستقیماً با Google برای رفع مشکل کار میکند.
این برای ناشران چه معنایی دارد؟
در حالی که گزارشهای تحویل نشان میدهند که کمپینهای MailChimp توسط جیمیل پذیرفته میشوند، اما آنها را به اشتباه به عنوان هرزنامه طبقهبندی میکند.
این مرتبسازی غیرمعمول برای ناشران خاری است که برای تعامل با خوانندگان و توزیع محتوا به خبرنامههای ایمیلی تکیه میکنند.
MailChimp یک راه حل در این مدت پیشنهاد کرد. این به ناشران توصیه می کند که با مخاطبان خود در مورد این مشکل ارتباط برقرار کنند و از آنها بخواهند که به صورت دستی کمپین ها را از پوشه هرزنامه به صندوق ورودی اصلی خود منتقل کنند.
بنابراین، این دقیقاً همان کاری است که ما انجام می دهیم.
اگر این مشکل شما را به عنوان یک مشترک تحت تاثیر قرار می دهد، مراحل زیر را دنبال کنید تا مطمئن شوید خبرنامه های مورد علاقه خود را از دست نمی دهید.
چگونه اطمینان حاصل کنیم که خبرنامه های ایمیل را از دست نمی دهید
- از صندوق ورودی خود، روی «بیشتر» کلیک کنید.
- پس از کلیک کردن، پوشه “اسپم” را در پایین مشاهده خواهید کرد.
- روی هرزنامه کلیک کنید. به دنبال ایمیلهای ژورنال موتور جستجو، لورن بیکر (و همه ناشران مورد علاقهتان) باشید.
- اگر میخواهید چندین ایمیل را جابهجا کنید، همه آنها را علامت بزنید و روی «Not Spam» کلیک کنید.
- همچنین میتوانید این کار را با باز کردن ایمیل و کلیک کردن روی «گزارش عدم هرزنامه» انجام دهید.
- پیامی برای تأیید انتقال آن به صندوق ورودی وجود خواهد داشت.
توجه داشته باشید که پس از بررسی صندوق ورودی، تصاویر دانلود می شوند و می توانید کل ایمیل را مشاهده کنید.
جزئیات بیشتر در راه است
در حالی که ما اختلال Gmail را با MailChimp تأیید کردیم، در حال حاضر مشخص نیست که آیا این مشکل بر دیگر پلتفرمهای خبرنامه ایمیل تأثیر میگذارد یا خیر.
در حالی که به نظر می رسد این قطعنامه در دسترس است، اما ضرورت وجود کانال های ارتباطی موثر بین پلتفرم های فناوری و کاربران آنها را برجسته می کند.
گوگل و MailChimp جدول زمانی خاصی برای حل این مشکل ارائه نکرده اند اما تعهد خود را برای حل هرچه سریعتر آن تکرار کرده اند.
تصویر ویژه ایجاد شده توسط نویسنده با استفاده از Midjourney.