GEO.
نه، این کوتاه برای جغرافیا یا زمینشناسی نیست – بهینهسازی موتور مولد است، یک کلید واژه داغ جدید که با محبوبیت پلتفرمهای جستجو مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) (Think ChatGPT و Perplexity) در حال گسترش است.
در حالی که GEO نسبتا جدید است، به بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی جستجوی شما تبدیل خواهد شد – به این معنی که زمان شروع آماده سازی و بهینه سازی آن فرا رسیده است. اکنون.
به خواندن ادامه دهید تا همه چیزهایی را که باید در مورد GEO بدانید، از جمله:
PS برای ماندن در بالای موضوعات داغ و پرطرفدار مانند GEO، به لیست ایمیل ما بپیوندید برای آخرین بینش بازاریابی!
بهینه سازی موتور مولد چیست؟
بهینه سازی موتور مولد (GEO) شامل بهینه سازی محتوای وب سایت شما برای نمایش در آن است نتایج جستجوی مولد هوش مصنوعی، مانند مروری بر هوش مصنوعی گوگلو ابزارهای هوش مصنوعی مولد، مانند ChatGPT و Claude. هدف افزایش دید در نتایج تولید شده توسط هوش مصنوعی است.
چرا باید به GEO اهمیت بدهم؟
واقعیت این است که افراد بیشتری از ChatGPT، TeamAI و دیگر پلتفرمهای هوش مصنوعی مولد برای دریافت پاسخهای سریع استفاده میکنند. این به ویژه در مورد نسل جوان صادق است – در واقع، 70 درصد از ژنرال Zers از هوش مصنوعی مولد استفاده می کنند و 52 درصد از آنها برای کمک به تصمیم گیری به آن اعتماد دارند. این بدان معناست که تغییری در نحوه جستجوی کاربران برای اطلاعات آنلاین ایجاد خواهد شد و استراتژی شما باید با آن سازگار شود.
در حال حاضر، آن نمی کند به این معنی است که گوگل از بین می رود و سئو در حال بیرون رفتن است. گوگل همچنان پلت فرم جستجوی غالب برای دریافت اطلاعات، کشف مشاغل و یافتن محصولات است. اما پلتفرم های مولد هوش مصنوعی نقش مهمی در این امر ایفا خواهند کرد سفر خرید کاربر، بنابراین نمی توان آن را نادیده گرفت.
به همین دلیل ایجاد یک استراتژی جستجو که شامل SEO و GEO باشد بسیار مهم است.
بهینه سازی مولد موتور در مقابل بهینه سازی موتور جستجو: تفاوت چیست؟
بنابراین همانطور که اشاره کردم، شما به یک استراتژی نیاز دارید که هم شامل GEO و هم SEO باشد. اما این ممکن است باعث شود که سر خود را خارانید – GEO چه تفاوتی با SEO دارد؟
وقتی به GEO در مقابل SEO نگاه می کنید، این تفاوت ها را در نظر بگیرید:
عبارت در جستجو
تفاوت بزرگ بین GEO و SEO، عبارت در جستجو است. وقتی در موتوری مانند گوگل جستجو میکنید، میدانید که چگونه درخواست خود را بیان کنید تا برای موتورهای جستجو جذاب باشد. اگر میخواهید یک جفت کفش دویدن آبی مردانه پیدا کنید، «کفش دویدن آبی مردانه» را تایپ کنید:
در یک موتور مولد، آن پرس و جو متفاوت به نظر می رسد – بیشتر محاوره ای است. در عوض، ممکن است بگویید، “کفش دویدن مردانه آبی را از کجا می توانم بخرم؟” یا “کفش دویدن آبی مردانه از کجا می توانم بخرم؟”
با هوش مصنوعی مولد، این عبارت بیشتر از یک موتور جستجوی معمولی محاوره ای است. بنابراین، این بدان معناست که به جای بهینه سازی فقط برای کلمات کلیدی، مانند آنچه در سئو انجام می دهید، عبارات مکالمه را همراه با کلمات کلیدی بهینه سازی می کنید.
اطلاعات ارائه شده است
هنگام بررسی GEO در مقابل SEO، خواهید دید که خروجی اطلاعاتی که به دست می آورید متفاوت است، که مستلزم استراتژی های بهینه سازی متفاوتی است.
موتورهای جستجو بر ارائه گزینههای اطلاعاتی مرتبط تمرکز میکنند که کاربر میتواند بر اساس آنچه مرتبطتر به نظر میرسد، انتخاب و بررسی کند. در سئو، تمرکز بر ارائه یک محتوای مفید یا فهرست محصول توصیفی برای پاسخگویی به نیازهای جستجو است. هدف این است که آن صفحه را برای یک عبارت جستجوی هدفمند رتبه بندی کنید:
در موتورهای مولد، تمرکز بر ارائه پاسخ های مستقیم است. آنها خلاصه ای از اطلاعات را در مورد هر چیزی که جستجو شده است ارائه می دهند – برخی از مدل ها منابعی را که پاسخ خود را از آن گرفته اند ذکر می کنند. اما هدف نهایی این است که به کاربران خلاصه ای سریع از اطلاعات در مورد آنچه جستجو کرده اند ارائه دهیم.
بنابراین، با موتورهای مولد، تمرکز بیشتر بر پاسخگویی مستقیم و مختصر به سوالات است تا در این نتایج ظاهر شود.
چگونه به نتایج می رسید
تفاوت بزرگ بین GEO و SEO این است که چگونه کسب و کار خود را در نتایج جستجو به دست می آورید. موتورهای جستجوی سنتی و موتورهای جستجوی مولد رویکردهای متفاوتی را برای تعیین اینکه چه محتوایی در نتایج جستجو قرار دهند، اتخاذ میکنند.
با موتورهای جستجوی سنتی مانند گوگل، این کار شامل تکیه بر یک الگوریتم پیچیده است که شامل چندین مورد است عوامل رتبه بندیمانند ارتباط، بک لینک، کلمات کلیدی و موارد دیگر. همچنین بر اساس نحوه تعامل کاربران با صفحات شما – طولانی تر است زمان سکونت ارتباط را نشان می دهد، که می تواند رتبه بندی را در نتایج جستجو افزایش دهد.
برای موتورهای هوش مصنوعی مولد، از طریق ذکر نام تجاری، کلمات کلیدی و ارتباط اطلاعات به نتایج میرسید. صفحات با ساختار خوب همچنین بر توانایی شما برای ظاهر شدن در نتایج جستجوی تولیدی تأثیر میگذارند – رباتهای هوش مصنوعی باید بتوانند صفحات شما را بخزند و اطلاعات را از آنها بگیرند تا بدانند آیا اطلاعات شما برای ارائه مرتبط است یا خیر.
بنابراین، هنگام بررسی GEO در مقابل SEO، خواهید دید که دریافت نتایج جستجو برای این دو موتور به دو رویکرد کمی متفاوت نیاز دارد.
چگونه شروع به انجام GEO کنیم
اگر میخواهید دید خود را در بین پلتفرمهای جستجوی کاربران افزایش دهید، باید از OmniSEO استفاده کنید™️ رویکرد – یعنی یک رویکرد همهکانالی که GEO و SEO را در بر میگیرد.
بنابراین، علاوه بر استراتژی سئو سنتی خود، میخواهید این بهترین شیوهها را برای بهینهسازی برای موتورهای جستجوی مولد دنبال کنید:
1. مستقیماً در محتوای خود به سؤالات پاسخ دهید
موتورهای مولد با هدف ارائه سریع اطلاعات به جستجوگران کار می کنند. آنها میخواهند خلاصهای مستقیم و واضح به جستجوگران ارائه دهند – به این معنی که شما باید محتوای وبسایت خود را برای آن بهینه کنید.
مانند بهینه سازی برای آن فکر کنید موقعیت صفر/ قطعه های ویژه. هدف شما این است که به سوال به طور مختصر، واقعی و به روشی که درک آن آسان باشد، پاسخ دهید. اتخاذ این رویکرد با GEO به شما کمک میکند اطلاعات مستقیمی را ارائه دهید که پلتفرمهای هوش مصنوعی مولد برای پاسخهای خود به دنبال آن هستند.
نکته حرفه ای: اطمینان حاصل کنید که محتوای شما به راحتی قابل خواندن است. ربات های هوش مصنوعی زمانی برای پردازش جملات پیچیده یا گیج کننده ندارند. جملات کوتاه و واضح با سرفصل های قابل اسکن و پاراگراف های کوتاه ساختار یافته، محتوای شما را برای موتورهای جستجو جذاب می کند.
2. از مطالب خود با حقایق پشتیبان تهیه کنید
موتورهای مولد می خواهند اطلاعات واقعی و دقیق را در اختیار کاربران قرار دهند. برخی از آنها حتی به منابعی اشاره می کنند که اطلاعات را از آنجا به دست آورده اند، مانند بررسی های اجمالی هوش مصنوعی Copilot و گوگل.
ارائه اطلاعاتی که با آمار، حقایق و مطالعات موردی پشتیبانی می شود برای رتبه بندی در موتورهای مولد مفید است. این به تقویت اعتبار محتوای شما کمک می کند، که باعث می شود احتمال بیشتری وجود داشته باشد که در نتیجه جستجوی هوش مصنوعی ظاهر شود. همچنین به ایجاد اعتماد و اقتدار شما به عنوان یک منبع صنعتی معتبر کمک می کند (که به سئو نیز کمک می کند!)
3. برای پرس و جوهای محاوره ای بهینه سازی کنید
یکی از اجزای کلیدی OmniSEO™️ رویکرد بهینه سازی موتور مولد بهینه سازی برای پرس و جوهای محاوره ای است. همانطور که قبلا ذکر شد، افراد در پلتفرمهای هوش مصنوعی مولد جستجو میکنند، مثل اینکه در حال گفتگو با شخصی هستند. پرسشها اغلب بهعنوان سؤال مطرح میشوند تا کلمات کلیدی در یک عبارت.
این بدان معناست که محتوایی ایجاد کنید که این پرسشهای مکالمه را هدف قرار دهد، بنابراین شانس بیشتری برای ظاهر شدن در نتایج جستجوی هوش مصنوعی خواهید داشت.
بنابراین، اگر کسی به دنبال بهترین مکان تاکو در دالاس بود، شما برای پرس و جوی محاوره ای “از کجا می توانم بهترین تاکو را در دالاس بگیرم؟” بهینه سازی کنید. یا “از کجا می توانم بهترین رستوران مکزیکی دالاس را پیدا کنم؟”
4. نام تجاری خود را بسازید
اگر می خواهید در نتایج هوش مصنوعی مولدتری ظاهر شوید، باید برند خود را بسازید. پلتفرمهای هوش مصنوعی مولد میخواهند برندهای معتبر و شناخته شده را برجسته کنند. این بدان معناست که شما باید برند خود را با ایمن سازی بررسی ها، ارسال محتوا در وب سایت های شخص ثالث و ایجاد نامی برای خود در خارج از وب سایت خود بسازید.
هرچه بتوانید برند خود را بیشتر بشناسید، شانس بیشتری برای حضور در نتایج هوش مصنوعی مولد دارید.
سوالات متداول در مورد GEO
آیا سوالاتی در مورد بهینه سازی موتور مولد دارید؟ سوالات متداول ما را مرور کنید!
آیا GEO جایگزین SEO می شود؟
نه. واقعیت این است که موتورهای جستجو به این زودی ها به جایی نمی رسند. آنها هنوز هم به عنوان غالب ترین مکان برای دریافت اطلاعات، یافتن محصولات و کاوش در مشاغل هستند. GEO بیشتر مکملی برای استراتژی سئوی شما است – به شما کمک می کند پلتفرم های دیگری را که در آن افراد اطلاعات را جستجو می کنند پوشش دهید.
همچنین مهم است که به خاطر داشته باشید که موتورهای جستجوی هوش مصنوعی بیشتر برای پرس و جوهای برتر و میانی مفید هستند. موتورهای جستجو مانند گوگل هنوز برای پرس و جوهای انتهایی قیف تسلط دارند.
به عنوان مثال به سؤال در مورد کجا می توان کفش دویدن آبی مردانه خرید. موتورهای مولد لیستی از خرده فروشان را ارائه می دهند، اما نه لینک مستقیم به جفت های مختلف کفش آبی از آن خرده فروشان. این بدان معناست که کاربر هنوز باید برود و شرکت را جستجو کند و سپس گزینههای کفش آبی خود را کشف کند – ایدهآل نیست.
از طرف دیگر گوگل لینک مستقیم کفش آبی را ارائه می دهد. تبلیغات خرید گوگل در بالای پرس و جو ظاهر می شود و به افراد امکان می دهد سبک های مختلف کفش را مرور کنند و روی یکی که بیشتر مورد علاقه آنهاست کلیک کنند. آنها همچنین میتوانند قیمتها، رتبهبندیها و سایر اطلاعات مهم را ببینند – این تجربه خرید بهتری نسبت به یک پلتفرم هوش مصنوعی مولد است.
بنابراین، GEO جایگزین SEO نخواهد شد، زیرا هر دوی آنها برای پذیرایی از تمام مراحل قیف ارزشمند هستند.
چگونه نتایج GEO را اندازه گیری می کنید؟
یکی از چالش برانگیزترین جنبه های بهینه سازی موتور مولد، اندازه گیری نتایج است. سخت است بدانید که آیا در نتایج مولد ظاهر می شوید بدون اینکه واقعاً جستجو کنید تا ببینید. در حال حاضر، بهترین راهحل جستجوی عبارتهایی است که برای آنها بهینهسازی میکنید و ببینید آیا ظاهر میشوید یا خیر.
بنابراین، اگر در حال بهینه سازی برای “از کجا می توانم بهترین تاکو را در دالاس بگیرم؟” میخواهید آن عبارت مکالمه را در موتورهای مختلف جستجو کنید تا ببینید آیا نام تجاری شما در نتایج ظاهر میشود یا خیر.
در آینده، ممکن است راههای بهتری برای اندازهگیری وجود داشته باشد، اما در حال حاضر، ممکن است مجبور شوید عبارات مکالمه و کلمات کلیدی خود را در پلتفرمهای تولیدکننده تایپ کنید تا ببینید رتبهبندی میشوند یا در نتایج به شما اشاره شده است.
آیا ساختار محتوای من برای GEO مهم است؟
بله! شما باید محتوایی داشته باشید که واضح، سازماندهی شده و دارای ساختار مناسب باشد – این نوع محتوا خزیدن و درک زمینه صفحه شما را برای ربات های هوش مصنوعی آسان تر می کند.
WebFX می تواند به شما کمک کند برای آینده GEO آماده شوید
بهینه سازی موتورهای مولد اکنون جدید است، اما به زودی به بخشی عادی از استراتژی جستجوی شما تبدیل خواهد شد. اگر میخواهید جلوتر از منحنی باشید و از هماکنون بهینهسازی را شروع کنید، شراکت با WebFX را در نظر بگیرید!
OmniSEO ما™️ این رویکرد به شما کمک می کند تا برای موتورهای جستجوی سنتی مانند گوگل و موتورهای هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT و Claude بهینه سازی کنید. استراتژیهای سفارشی و درآمدزای ما بر کمک به افزایش دید خود در پلتفرمهای جستجو تمرکز دارند، بنابراین میتوانید سرنخها، درآمد و رشد نهایی را افزایش دهید.
آیا برای پیشرفت در بازی سئو آماده هستید؟ آنلاین با ما تماس بگیرید یا امروز با ما تماس بگیرید 888-601-5359 برای صحبت با یک استراتژیست در مورد ما خدمات GEO!