هوش مصنوعی مولد (AI) همچنان جهان را در طوفان می برد و به بخشی جدایی ناپذیر از شیوه های تجاری تبدیل می شود. شرکت های بزرگی مانند گوگل و مایکروسافت نیز از این قاعده مستثنی نیستند – آنها اکنون از هوش مصنوعی مولد در جستجو برای کمک به بهبود تجربه جستجوی آنلاین استفاده می کنند.
هوش مصنوعی مولد در جستجو چیست؟
هوش مصنوعی مولد در جستجو شامل استفاده از هوش مصنوعی برای کمک به بهبود تجربه موتور جستجو است. با هوش مصنوعی در جستجو، کاربران می توانند هر کاری انجام دهند، از تولید تصاویر گرفته تا کمک گرفتن در نوشتن.
بنابراین، هوش مصنوعی مولد در جستجو چگونه است؟
برای یادگیری به خواندن ادامه دهید:
و اگر میخواهید درباره هوش مصنوعی و فراتر از آن بیشتر بدانید، در خبرنامه ایمیل ما مشترک شوید تا جدیدترین نکات و ترفندهای بازاریابی آنلاین کسب و کار خود را دریافت کنید!
ایمیل های خودی مدیر بازاریابی ما را از دست ندهید!
پیوستن 200000 بازاریابان هوشمند و داغترین اخبار و اطلاعات بازاریابی ماه را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید!
ایمیل خود را در زیر وارد کنید:
فرم اشتراک درون خطی – CTA 72
“*” فیلدهای الزامی را نشان می دهد
(نگران نباشید، ما هرگز اطلاعات شما را به اشتراک نخواهیم گذاشت!)
هوش مصنوعی مولد در جستجو چیست؟
هوش مصنوعی مولد در جستجو شامل استفاده از هوش مصنوعی برای کمک به بهبود تجربه موتور جستجو است. با هوش مصنوعی در جستجو، کاربران می توانند هر کاری انجام دهند، از تولید تصاویر گرفته تا کمک گرفتن در نوشتن. موتورهای جستجو از هوش مصنوعی برای کمک به کاربران برای کشف بینش بیشتر در مورد موضوعات و پردازش کارآمدتر اطلاعات استفاده می کنند.
جستجوی هوش مصنوعی گوگل: یک نمای کلی
گوگل یکی از محبوب ترین موتورهای جستجو در جهان است، بنابراین جای تعجب نیست که آنها از تمام هوش مصنوعی مولد استفاده می کنند.
در حال حاضر، جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی آنها، به نام Search Generative Experience (SGE)، تنها از طریق ثبت نام در آزمایشگاه های جستجو در دسترس است. برای دسترسی به آزمایشگاه های جستجو، باید:
- 13 سال یا بیشتر باشد
- از یک حساب شخصی Google استفاده کنید (Search Labs برای حسابهای Workspace در دسترس نیست)
- در ایالات متحده، هند یا ژاپن واقع شده باشد
پس از پیوستن، میتوانید گزینهها را برای انتخاب ویژگیهای مختلف هوش مصنوعی مولد تغییر دهید.
بنابراین، جستجوی هوش مصنوعی گوگل چگونه به نظر می رسد؟
سنتز اطلاعات
با SGE می توانید اطلاعات را ترکیب کنید. وقتی با SGE فعال جستجو می کنید، خلاصه ای از اطلاعات را در بالا دریافت خواهید کرد. این یک راه آسان برای به دست آوردن سریع تمام اطلاعات مورد نیاز است.
پس از تولید اطلاعات، می توانید سوالات بعدی را مشاهده کنید که می توانید بر اساس اطلاعاتی که به دست می آورید بپرسید.
گرفتن نکات کلیدی
یکی دیگر از ویژگی های جستجوی هوش مصنوعی گوگل دستیابی به نکات کلیدی یک صفحه از محتوا است.
وقتی به صفحات اطلاعات نگاه می کنید، مرور آن ها و یادگیری آنچه باید بدانید می تواند چالش برانگیز باشد. گوگل قصد دارد این کار را آسانتر کند – – با ویژگیهای هوش مصنوعی مولد آنها، میتوانید خلاصهای از صفحه را دریافت کنید و نکات اصلی یک صفحه محتوا را بیاموزید.
وقتی در یک صفحه هستید، روی «G» در نوار نشانکهای خود کلیک میکنید و پانلی از اطلاعات تولید شده در کنار آن را دریافت میکنید.
همچنین می توانید بخش های خاصی را کاوش کرده و به آنها بپرید.
تولید تصویر
یکی از حوزه هایی که گوگل با هوش مصنوعی آزمایش می کند، ایجاد تصاویر است. بسیاری از مردم در یافتن تصویر مناسب مورد نیاز خود مشکل دارند. برای کمک به حل این مشکل، گوگل یک ویژگی مولد مبتنی بر هوش مصنوعی برای ایجاد تصاویر برای افراد از طریق موتور جستجوی آنها ایجاد کرد.
میتوانید به Google درخواستی مانند «برای من تصویری از یک سگ در حال نواختن پیانو بکشید» بدهید، و SGE حداکثر چهار تصویر را ایجاد میکند که مطابق با درخواست شما باشد.
هنگامی که تصاویر را تولید می کند، می توانید روی آنها کلیک کنید و توضیحات را مشاهده کنید، که به شما می گوید Google چگونه تصاویر را تولید می کند. میتوانید این توضیحات را تغییر دهید تا به شما کمک کند تصویری را به دست آورید که بهتر با آنچه میخواهید مطابقت داشته باشد.
جستجوی هوش مصنوعی مایکروسافت بینگ: یک نمای کلی
هوش مصنوعی در موتورهای جستجو به گوگل محدود نمی شود. مایکروسافت بینگ همچنین از هوش مصنوعی برای کمک به بهبود تجربه جستجو استفاده می کند. هوش مصنوعی آنها در موتور جستجوی آنها ادغام شده است و استفاده از ویژگی های آن را برای کاربران آسان می کند. برای دسترسی به ویژگیهای هوش مصنوعی میتوانید روی ویژگی «چت» در بالا کلیک کنید.
در اینجا خلاصه ای از آنچه مایکروسافت بینگ AI می تواند انجام دهد آورده شده است:
جمع بندی اطلاعات
با هوش مصنوعی مایکروسافت بینگ، می توانید خلاصه ای از اطلاعات را در مورد یک موضوع دریافت کنید. می توانید سؤال خود را در چت هوش مصنوعی Bing تایپ کنید و خلاصه ای از اطلاعات را با ذکر منابع دریافت کنید:
هوش مصنوعی Bing دریافت اطلاعات مورد نیاز در مورد یک موضوع را در یک مکان آسان می کند.
ترکیبات خلاقانه
با هوش مصنوعی در موتورهای جستجو مانند بینگ، می توانید قطعات خلاقانه ایجاد کنید. مایکروسافت به شما امکان میدهد تنظیمات چت را برای انتخاب گزینه «خلاقتر» برای محتوا تنظیم کنید.
این ویژگی به شما کمک میکند تا ایدههای خلاقانهای را برای کسبوکارتان ایجاد کنید.
وظایف سازمانی
برای سازماندهی اطلاعات خود به کمک نیاز دارید؟ می توانید از هوش مصنوعی در جستجو استفاده کنید تا به شما کمک کند منابع مورد نیاز برای سازماندهی داده ها و اطلاعات را به دست آورید:
در حالی که هوش مصنوعی Bing نمی تواند جدول را برای شما ایجاد کند، می تواند شما را به مقالاتی راهنمایی کند که به شما می گویند چه کاری انجام دهید. هوش مصنوعی بینگ خلاصه ای از صفحات را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید تعیین کنید که ابتدا به کدام منابع نگاه کنید.
استفاده از هوش مصنوعی Bing، یافتن اطلاعات مورد نیاز را آسانتر میکند، بنابراین نیازی به صرف زمان برای بررسی مقالات ندارید.
ایجاد تصویر
همانطور که قبلا ذکر شد، هوش مصنوعی مولد در جستجو تنها به ایجاد متن محدود نمی شود – بلکه می تواند برای شما نیز تصاویر تولید کند. با استفاده از هوش مصنوعی مایکروسافت بینگ، میتوانید آنچه را که میخواهید از آن درخواست کنید، و هوش مصنوعی بینگ برای شما تصاویر ایجاد میکند:
این ویژگی به شما کمک می کند تا تصاویری تولید کنید که با نیازهای شما مطابقت بیشتری داشته باشند.
آینده هوش مصنوعی در موتورهای جستجو
همانطور که می بینید، هوش مصنوعی مولد در جستجو در حال حاضر محبوب ترین موتورهای جستجو را در اختیار گرفته است. بنابراین، هوش مصنوعی در جستجو چه تاثیری بر موتورهای جستجو و کاربران در آینده خواهد داشت؟
مزایای هوش مصنوعی در موتورهای جستجو
با برجسته تر شدن هوش مصنوعی مولد در جستجو، آینده موتورهای جستجو تغییر خواهد کرد.
در اینجا مزایایی وجود دارد که می توانید انتظار داشته باشید:
- نتایج جستجوی بهبود یافته: هوش مصنوعی مولد در جستجو به بهبود نتایج برای کاربران کمک می کند. هوش مصنوعی Bing در حال حاضر از این فناوری برای تجزیه و تحلیل روش جستجوی افراد برای کمک به بهبود ارتباط و کیفیت نتایج استفاده می کند.
- نتایج جستجوی شخصی: همانطور که موتورهای جستجو به یادگیری نحوه انجام جستجو توسط جستجوگران ادامه می دهند، هوش مصنوعی به شخصی سازی نتایج جستجو کمک می کند. جستجوگران نتایج جستجو را متناسب با نحوه جستجوی خود می بینند، بنابراین اطلاعات را سریع دریافت می کنند.
مشکلات و چالش ها
در حالی که هوش مصنوعی مزایای زیادی در موتورهای جستجو خواهد داشت، چالش ها و مشکلاتی نیز با آن همراه است.
یکی از بزرگترین مشکلات، اطلاعات غلط است. در عصر اینترنت، هر کسی میتواند اطلاعات و دادهها را به صورت آنلاین منتشر کند، خواه درست باشد یا نباشد. این بدان معناست که هوش مصنوعی مولد در جستجو پتانسیل ارائه اطلاعات نادرست را دارد.
در نتیجه، موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ باید اقداماتی را انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که منابع و اطلاعات مورد استفاده در ابزارهای هوش مصنوعی آنها بررسی و دقیق هستند تا از اطلاعات نادرست جلوگیری کنند.
علاوه بر این، کسبوکارها با ادغام هوش مصنوعی در جستجو با چالشهایی مواجه خواهند شد. از آنجایی که هوش مصنوعی خلاصه ای از اطلاعات را از منابع مختلف ایجاد می کند، کاربران کمتر از صفحات بازدید می کنند زیرا اطلاعات مورد نیاز خود را از موتور جستجو دریافت می کنند.
در نتیجه، افراد کمتر روی لیستها در نتایج جستجو کلیک میکنند، که میتواند منجر به کاهش ترافیک برای کسبوکارها شود. به همین دلیل، شرکت ها ممکن است نیاز به تطبیق استراتژی های جستجوی خود داشته باشند.
برای هوش مصنوعی مولد به کمک نیاز دارید؟
هوش مصنوعی مولد در جستجو تنها شروعی است که با هوش مصنوعی در بازاریابی می آید. به همین دلیل است که باید در صدر این روند باقی بمانید و استراتژی بازاریابی خود را برای انقلاب هوش مصنوعی آماده کنید.
در WebFX، ما راهحلهای هوش مصنوعی را ارائه میدهیم که به شما کمک میکند جلوتر از منحنی باشید. وقتی با ما شریک می شوید، تیمی از متخصصان با بیش از 25 سال تجربه در بازاریابی دیجیتال به دست خواهید آورد. ما به شما کمک میکنیم استراتژی ایجاد کنید که به شما امکان میدهد از قدرت هوش مصنوعی برای افزایش درآمد خود استفاده کنید.
اگر آماده شروع کار هستید، به صورت آنلاین با ما تماس بگیرید یا همین امروز با ما تماس بگیرید 888-601-5359 برای صحبت با یک استراتژیست!