Gen Z چگونه کشف را در TikTok، Pinterest و فراتر از آن تعریف می‌کند

وقتی یک غذاخوری Gen Z می‌خواهد بهترین مکان سوشی در شهر را داشته باشد، احتمال بیشتری دارد که TikTok را جستجو کند تا جستجو در Google.

در عصری که ویدیوهای کوتاه، توصیه‌های تأثیرگذار و الهامات بصری غالب است، موتورهای جستجوی سنتی دیگر دروازه‌بان اطلاعات نیستند.

این تغییر نحوه نیاز برندها به کشف و مشارکت در سال 2025 را تغییر می دهد.

پلتفرم های اجتماعی به عنوان موتورهای جستجوی ژنرال Z

ژنرال Z، اولین نسلی که با وب در نوک انگشتان خود بزرگ شد، مفاهیم سنتی کشف آنلاین را به چالش می کشد.

برای بیش از دو دهه، گوگل موتور جستجوگر بوده است.

امروزه پلتفرم هایی مانند TikTok، Pinterest و Instagram به کانال های ترجیحی برای نسل جوان تبدیل شده اند.

  • تقریباً 40 درصد از کاربران Gen Z اکنون TikTok یا Instagram را برای جستجو، از توصیه‌های رستوران گرفته تا الهام گرفتن از مد، به Google ترجیح می‌دهند.
  • Gen Z برای جستجوهای خود ۲۵٪ کمتر از Gen X به گوگل متکی است.
Gen Z چگونه کشف را در TikTok، Pinterest و فراتر از آن تعریف می‌کند
منبع: مشاور فوربس

همچنین، اینفلوئنسرها اصلی ترین راه کشف محصولات Gen Z هستند که نشان می دهد برندها باید در استراتژی های جستجو و رسانه خود تجدید نظر کنند تا در سال 2025 مرتبط باقی بمانند.

عمیق تر حفاری کنید: جستجوی اجتماعی و آینده تعامل با برند

پلتفرم هایی که جستجوی ژنرال Z را دوباره تعریف می کنند

تکامل جستجو در مورد انتخاب بین TikTok و Google نیست.

در عوض، این در مورد درک تغییر گسترده تر در عادات کشف و فرصت های جدیدی است که این امر برای برندها ایجاد می کند.

تمرکز بر محتوای جذاب بصری و ارزش محور در پلتفرم هایی مانند گوگل، یوتیوب، اینستاگرام، پینترست و تیک تاک می تواند به بازگشایی پتانسیل آنها به عنوان موتورهای جستجوی مکمل کمک کند.

TikTok: موتور جستجوی بصری

TikTok فقط یک پلت فرم برای رقص و میم نیست. محتوای بسیار جذاب و الگوریتم محور آن در حال تبدیل شدن به یک موتور اکتشاف پرکاربرد است.

کاربران سوالاتی مانند «بهترین کافه‌ها در پاریس» یا «نحوه مدل دادن به شلوارهای باری» را وارد می‌کنند و ویدیوهای کوتاه TikTok پاسخ‌های اصلی، معتبر و مرتبط را ارائه می‌دهند.

جستجوی TikTok - کافه پاریس در نزدیکی لوورجستجوی TikTok - کافه پاریس در نزدیکی لوور

راه‌اندازی تبلیغات جستجوی درون‌برنامه TikTok هدف آن را برای تقویت نقش خود به عنوان یک موتور اکتشاف برجسته می‌کند.

در TikTok، اصالت کلیدی است. حدود 4 نفر از هر 10 مصرف‌کننده Gen Z، سازندگان مرتبط را به تبلیغات سنتی ترجیح می‌دهند، به طوری که توصیه‌های اینفلوئنسر به طور قابل توجهی بیشتر از تبلیغات مستقیم تجاری قابل اعتماد هستند.

یکی از راه‌هایی که می‌توانید از این موضوع استفاده کنید، تبلیغات مأموریت‌های تجاری است.

این نوع کمپین به برندها امکان می‌دهد محتوای معتبر را از سازندگان TikTok تهیه کنند، ویدیوهای با عملکرد بالا را به عنوان تبلیغات تقویت کنند و تأثیر کمپین را با تأثیر رسانه‌ای قابل توجه به حداکثر برسانند.

عمیق تر حفاری کنید: آیا TikTok یک موتور جستجو است؟ چرا برآوردن نیازهای جستجوگران بیشتر از معنایی اهمیت دارد

پینترست: موتور الهام بصری

پینترست همچنان یک سنگر برای Gen Z است، به ویژه برای سبک زندگی، مد، و محتوای DIY.

رابط متمرکز بر اکتشاف آن، کاربران را تشویق می کند تا موضوعات را به صورت بصری کاوش کنند، و با نحوه جستجوی مخاطبان جوان تر مطابقت دارد.

بر اساس داده‌های داخلی Pinterest، جستجوها 31 درصد بیشتر بر روی الهام گرفتن از پرس‌وجوهای مستقیم تمرکز می‌کنند.

نمونه جستجو در پینترستنمونه جستجو در پینترست

تبلیغ‌کنندگان می‌توانند از گزینه‌های هدف‌یابی پیشرفته Pinterest، مانند هدف‌گیری مبتنی بر علاقه و کلیدواژه، برای همسو کردن تبلیغات خود با هدف کاربر استفاده کنند – اساساً پوشش جستجو را به Pinterest گسترش می‌دهند.

دریافت خبرنامه که بازاریابان به آن اعتماد دارند.


YouTube و YouTube Shorts: گسترش کشف ویدیو

یوتیوب مدت‌هاست که تمرکز کلیدی برای متخصصان سئو بوده است، به‌ویژه با ویدیوهای آن که به‌طور برجسته در نتایج جستجوی ویدیوی گوگل نمایش داده می‌شوند.

اخیراً YouTube Shorts به عنوان ابزارهای قدرتمند کشف ظاهر شده است.

Shorts که در سال 2020 برای رقابت با TikTok راه اندازی شد، اکنون بر نتایج جستجوی تلفن همراه در YouTube غالب است.

YouTube Shorts - جستجوی تلفن همراهYouTube Shorts - جستجوی تلفن همراه

بر اساس فراخوان درآمد سه ماهه اول 2024 Alhpabet، یوتیوب شورت روزانه بیش از 70 میلیارد بازدید ایجاد می کند.

مارک‌ها می‌توانند ویدیوهای اطلاعاتی برای رتبه‌بندی ارگانیک در YouTube ایجاد کنند یا از تبلیغات YouTube از طریق Google Shopping استفاده کنند.

افزودن کمپین Performance Max به افزایش دسترسی، تراز کردن محصولات با جستجوهای کاربر یا زمینه ویدیوهای در حال مشاهده کمک می کند.

عمیق تر حفاری کنید: چگونه TikTok و تجارت الکترونیک یوتیوب سفر جستجو را دوباره تعریف می‌کنند

ظهور و ظهور Reddit

Reddit در حال تبدیل شدن به مرکزی برای جستجوهای خاص است، به ویژه در میان جوامع Gen Z که به دنبال بینش های عمیق یا بررسی های همتا هستند.

Reddit طی سال گذشته شاهد افزایش قابل توجهی در ترافیک گوگل بوده است.

الگوریتم‌های جستجوی Google اکنون محتوای معتبر و تولید شده توسط کاربر را ترجیح می‌دهند – که کاملاً با مدل جامعه محور Reddit هماهنگ است.

این تغییر به میزان قابل توجهی دید Reddit را در نتایج جستجو افزایش داده است. به گفته Similarweb، ترافیک ارگانیک Reddit از سال 2022 در سطح جهان دو برابر شده است.

ترافیک Reddit در Similarwebترافیک Reddit در Similarweb

برندهایی که این فضاها را هدف قرار می دهند باید به طور واقعی درگیر شوند و به جای تبلیغات آشکار ارزش ارائه دهند.

چه چیزی باعث تغییر رفتار می شود؟

Gen Z به دلیل بی‌واسطگی و قابلیت مرتبط بودن، به سمت محتوای بصری گرایش پیدا می‌کند.

بر خلاف گوگل، که اغلب نیازمند بررسی صفحات متنی سنگین است، پلتفرم هایی مانند TikTok از طریق ویدیوهایی که به جای نمایش دادن به آن ها نمایش داده می شوند، رضایت فوری را فراهم می کنند.

اصالت، شخصی سازی و اعتماد

پلتفرم‌های اجتماعی در ارائه محتوای فوق‌شخصی متناسب با ترجیحات کاربران برتری دارند.

با ارزش گذاری Gen Z برای اصالت، این پلتفرم ها محیطی را ارائه می دهند که در آن توصیه ها بیشتر شبیه توصیه یک همتای مورد اعتماد است تا یک نتیجه حمایت شده.

اکنون بیش از هر زمان دیگری، به دلیل افزایش شدید محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، دیدگاه های واقعی انسانی مورد تقاضا است.

اصالت، شخصی سازی و اعتماداصالت، شخصی سازی و اعتماد

TikTok و Reddit در محتوای جامعه محور رشد می کنند، که اعتبار را اضافه می کند.

هنگام جستجوی نظرات یا توصیه‌های محصول، Gen Z اغلب توصیفات واقعی را بر پیام‌های برند اولویت می‌دهد.

3 گام برای کشف برند مدرن

برندها باید استراتژی‌های خود را برای تطبیق با این تغییرات تغییر دهند و این کانال‌ها را با فعالیت‌های جستجوی موجود Google لایه‌بندی کنند. برای انجام این کار، روی سه حوزه کلیدی تمرکز کنید.

محتوای اجتماعی بومی

توسعه محتوای اجتماعی بومی که به طور یکپارچه با فیدهای کاربران ترکیب می شود.

برای مثال، می‌توانید از ابزارهای ویرایش درون‌برنامه TikTok برای ایجاد پست‌های ارگانیک جذابی که می‌توانند از طریق YouTube Shorts آپلود شوند، استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که تقریبا 50 درصد از کاربران TikTok زیر 30 سال سن دارند، اما اگر می‌خواهید به این آمار جمعیتی برسید، شروع آزمایش محتوای TikTok در سال 2025 می‌تواند ارزشش را داشته باشد.

همکاری اینفلوئنسر یا خالق

مشارکت با اینفلوئنسرهای خرد و کلان یک تاکتیک قدرتمند است، چه برند B2C یا B2B باشید.

اگر Gen-Z را هدف قرار می‌دهید، سازندگان مخاطبی تثبیت‌شده، متعهد و قابل اعتماد را به شما می‌آورند و به شما امکان می‌دهند اعتماد ایجاد کنید و اکتشافات را موثرتر از انفرادی انجام دهید.

گسترش کمپین های جستجوی پولی

برای برندهایی که قبلاً در جستجوی پولی از طریق Google تبلیغ می‌کنند، YouTube و Pinterest را برای فرصت‌هایی برای گسترش دسترسی در نظر بگیرید.

با این پلتفرم‌ها، می‌توانید هدف‌گیری را بر اساس رفتار، علایق و حتی هدف جستجو اصلاح کنید.

همچنین، Pinterest Trends می‌تواند با برجسته کردن جستجوهای پرطرفدار در جمعیت‌شناسی خاص، ایجاد محتوا را راهنمایی کند.

عمیق تر حفاری کنید: نحوه دستیابی به مخاطبان جدید با تبلیغات جستجوی چند پلتفرمی

فراتر از 2025: آینده جستجو و کشف اجتماعی

ظهور TikTok، Pinterest و دیگر پلتفرم‌های جستجوی غیرسنتی یک روند گذرا نیست.

این یک تغییر اساسی در نحوه کشف، ارزیابی و تعامل نسل های جوان با محتوا است.

برای موفقیت در این چشم‌انداز در حال تغییر، برندها باید استراتژی‌های خود را برای هر پلتفرم تنظیم کنند.

یک استراتژی کشف جامع که ویژگی‌های منحصربه‌فرد هر پلتفرم و گزینه‌های هدف‌گیری را به حداکثر می‌رساند، تضمین می‌کند که در نبرد برای جلب توجه جلوتر بمانید.

آینده جستجو پویا و به طور فزاینده ای پراکنده است. برندها برای تطبیق استراتژی خود و گسترش دامنه دسترسی خود در سال 2025 و پس از آن، باید فراتر از گوگل نگاه کنند.

نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کارکنان تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.


Source link