طبق گزارش ها، ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل، جلسه ای را برای کارمندان خود برگزار کرد و در مورد چالش های پیش رو در سال 2025 و اهمیت ارسال سریع محصولات هوش مصنوعی برای گوگل صحبت کرد. پیچای بعداً اضافه کرد: یکی از خطوطی که واقعاً برای من برجسته بود این است که “تقویت جمینی در سمت مصرف کننده بزرگترین تمرکز ما در سال آینده خواهد بود.”
شکی نیست که با نگاهی به پایان سال 2024، تیمهای هوش مصنوعی گوگل با سرعتی باورنکردنی در حال حرکت هستند. آنها در مقایسه با سال قبل، محصولات و به روز رسانی را فوق العاده سریع ارسال می کنند. آنها همچنین با سروصدای فراوان روابط عمومی این کار را انجام می دهند. همانطور که گفته شد، ساندار پیچای به نظر می رسد که آنها باید بیشتر، بهتر و سریعتر انجام دهند.
پیچای گفت: “من فکر می کنم سال 2025 بحرانی خواهد بود.” “من فکر می کنم واقعا مهم است که فوریت این لحظه را درونی کنیم و باید به عنوان یک شرکت سریعتر حرکت کنیم. مخاطرات زیاد است. این لحظات مخل است. در سال 2025، ما باید بی وقفه بر روی باز کردن مزایای این فناوری متمرکز شویم و مشکلات واقعی کاربران را حل کنیم.
پیچای گفت: «این که ما در سرتاسر جهان با موشکافی مواجه هستیم، از دست من نیست. “این با اندازه و موفقیت ما همراه است. این بخشی از یک روند گسترده تر است که در آن فناوری اکنون بر جامعه در مقیاس تأثیر می گذارد. بنابراین بیش از هر زمان دیگری، در این لحظه، باید مطمئن شویم که حواسمان پرت نمی شود.»
پیچای گفت: «ساخت کسب و کار بزرگ و جدید» اولویت اصلی است. پیچای گفت: «با برنامه Gemini، به ویژه در چند ماه گذشته، حرکت قوی وجود دارد. اما ما باید در سال 2025 کار انجام دهیم تا شکاف را کم کنیم و در آنجا نیز یک موقعیت رهبری ایجاد کنیم.» پیچای بعداً اضافه کرد: “تقویت جمینی در سمت مصرف کننده بزرگترین تمرکز ما در سال آینده خواهد بود.”
سپس پیچای محل استقرار Gemini را با مدلهای OpenAI مقایسه کرد و گفت: «من انتظار دارم که در سال 2025 برخی از آنها به عقب و جلو بروند». او گفت: «در تاریخ، همیشه لازم نیست اول باشید، اما باید به خوبی اجرا کنید و واقعاً به عنوان یک محصول در کلاس بهترین باشید. “من فکر می کنم این چیزی است که 2025 در مورد آن است.”
موضوع برندسازی است. در حالی که گوگل به عنوان جستجو شناخته می شود، OpenAI با هوش مصنوعی شناخته می شود و گوگل نیز این را می خواهد. ChatGPT «در حال تبدیل شدن به مترادف با هوش مصنوعی به همان روشی است که گوگل جستجو میکند» و پرسشکننده میپرسد: «برنامه ما برای مبارزه با این موضوع در سال آینده چیست؟ یا اینکه ما آنقدر روی مصرف کننده که با LLM مواجه است تمرکز نمی کنیم؟
باید هیجان انگیز باشد که ببینیم امسال با چه ابزارهای سرگرم کننده جدیدی باید بازی کنیم.
— پل (Aoaku) (@Aoakudotcom) 28 دسامبر 2024
بحث در انجمن در Reddit و X.