نحوه مهاجرت به GA4

وقتی صحبت از Google Analytics (GA) به میان می‌آید، با قدیمی‌ها و جدیدها کنار می‌آید، زیرا بسیاری از کسب‌وکارها با کار بزرگی که مهاجرت GA4 است، مقابله می‌کنند.

Google در جولای 2023 به طور رسمی Universal Analytics (UA) را به Google Analytics 4 به‌روزرسانی کرد. تفاوت‌های متعددی بین این دو پلتفرم وجود دارد که این فرصت را برای کسب‌وکار شما فراهم می‌کند تا اطلاعات ارزشمندتری از داده‌های شما به دست آورد.

اما برای به دست آوردن این داده ها، باید با موفقیت از UA به GA4 مهاجرت کنید، و گفتن این کار بسیار ساده تر از انجام آن است.

خوشبختانه، ما یک راهنمای گام به گام آسان در اینجا داریم تا نحوه مهاجرت به GA4 را به شما آموزش دهیم.

نحوه مهاجرت به GA4

بنابراین، فقط به خواندن ادامه دهید!

PS در خبرنامه رایگان ما، Revenue Weekly، ثبت‌نام کنید تا نکات و توصیه‌های بیشتر GA4 را از کارشناسان برنده جایزه ما که مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می‌شود، دریافت کنید.

ایمیل های خودی مدیر بازاریابی ما را از دست ندهید!

پیوستن 200000 بازاریابان هوشمند و داغ‌ترین اخبار و اطلاعات بازاریابی ماه را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید!

ایمیل خود را در زیر وارد کنید:

فرم اشتراک درون خطی – CTA 72

*” فیلدهای الزامی را نشان می دهد

(نگران نباشید، ما هرگز اطلاعات شما را به اشتراک نخواهیم گذاشت!)

نحوه مهاجرت به GA4: راهنمای گام به گام شما

در اینجا نحوه مهاجرت به GA4 در هشت مرحله آورده شده است:

  1. دارایی UA موجود خود را حسابرسی کنید
  2. یک ویژگی GA4 ایجاد کنید
  3. راه اندازی ویژگی GA4 خود را تمام کنید
  4. رویدادها و موارد را به GA4 منتقل کنید
  5. رویدادها و موارد خود را دوباره بررسی کنید که با موفقیت منتقل شدند
  6. تاریخ مهاجرت نهایی را تعیین کنید
  7. ادغام های خود را تنظیم کنید
  8. داده های خود را از UA بایگانی کنید

مرحله 1: دارایی UA موجود خود را حسابرسی کنید

قبل از شروع مهاجرت به GA4، ایده خوبی است که ویژگی های UA خود را بررسی کنید. در حالی که گوگل یک دستیار راه اندازی دارد که به شما در انتقال GA4 کمک می کند، کامل نیست و می توانید برخی چیزها را از دست بدهید.

به همین دلیل ایده خوبی است که هر رویدادی را که دنبال می‌کنید همراه با داده‌ها یادداشت کنید، مانند آخرین آمار ترافیک، منابع و نرخ تبدیل. به عبارت دیگر، فهرستی از همه چیزهایی که ردیابی می کنید مهم هستند و به طور منظم تجزیه و تحلیل می کنید، تهیه کنید.

مرحله 2: یک ویژگی GA4 ایجاد کنید

مرحله دوم در راهنمای مهاجرت به GA4 ایجاد یک ویژگی GA4 است. اگر قبلاً دارایی در UA دارید، می‌توانید با استفاده از دستیار راه‌اندازی GA4 به راحتی یک ویژگی GA4 ایجاد کنید. در اینجا به این صورت است:

  1. در گوگل آنالیتیکس، کلیک کنید مدیر از منوی سمت چپ
مطالب پیشنهادی  What Is Martech? Marketing Technology Definition & Examples

تنظیمات مدیریت Google Analytics

  1. نگاه کن به حساب ستون سمت چپ و مطمئن شوید که حساب مورد نظر شما انتخاب شده است.

حساب GA4 ایجاد کنید

  1. ویژگی UA را انتخاب کنید که در حال حاضر داده های سایت شما را از قسمت جمع آوری می کند ویژگی ستون سمت راست

انتخاب ویژگی GA4

  1. کلیک دستیار راه اندازی GA4 در ویژگی

دستیار راه اندازی GA4

  1. تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید ویژگی UA خود را از گزینه های زیر به GA4 منتقل کنید:
    1. من می خواهم یک ویژگی جدید Google Analytics 4 ایجاد کنم: تنظیمات اولیه خود مانند برچسب‌ها، فعال‌سازی سیگنال‌های Google و بازاریابی مجدد را انتقال دهید. این گزینه اهداف، مخاطبان، پیوندها یا پیشنهاد تبلیغات Google شما را منتقل نمی کند. برای استفاده از این گزینه کلیک کنید شروع کنید.
    2. من می خواهم یک ویژگی جدید Google Analytics 4 برای من تنظیم شود که تا حد امکان با تنظیمات این ویژگی هماهنگ باشد: تنظیمات اصلی خود را به همراه پیکربندی‌های اضافی مانند اهداف، مخاطبان، پیوندها و مناقصه Google Ads منتقل کنید. برای استفاده از این گزینه کلیک کنید یک ویژگی جدید ایجاد و پیکربندی کنید. سپس تصمیم بگیرید که جمع آوری داده ها را فعال کنید یا خیر، سپس کلیک کنید ایجاد ملک.
  2. اگر «می‌خواهم یک ویژگی جدید Google Analytics 4 ایجاد کنم» را در مرحله 5 انتخاب کنید، یکی از گزینه‌های زیر را برای انتخاب مشاهده خواهید کرد:
    1. ایجاد و ادامه دهید: اگر این گزینه را مشاهده کردید، آن را انتخاب کنید یک تگ گوگل راه اندازی کنید. تگ Google را به صورت دستی نصب کنید یا گزینه ای را انتخاب کنید که وضعیت شما را به بهترین شکل توصیف می کند و مراحل را دنبال کنید تا ایجاد ویژگی جدید Google Analytics 4 خود را به پایان برسانید.
    2. ایجاد ملک: اگر این گزینه را مشاهده کردید، Google Analytics می‌تواند از تگ UA موجود شما برای ویژگی جدید GA4 شما استفاده مجدد کند.

مرحله 3: راه اندازی ویژگی GA4 خود را به پایان برسانید

اکنون که با موفقیت ویژگی GA4 خود را ایجاد کرده اید، باید راه اندازی آن را به پایان برسانید. حرکت به Google Analytics 4 Property Setup Assistant صفحه و کلیک کنید دارایی GA4 خود را ببینید.

ویژگی GA4 را ببینید

سپس دستیار راه‌اندازی شما را در چند مرحله آخر راهنمایی می‌کند تا راه‌اندازی ویژگی GA4 جدید خود را به پایان برسانید.

مهم است که توجه داشته باشید که شروع جمع‌آوری داده‌ها در ملک شما می‌تواند تا 30 دقیقه طول بکشد.

مطالب پیشنهادی  چگونه یک استراتژی توسعه بازار ایجاد کنیم

مرحله چهارم: رویدادها و موارد را به GA4 منتقل کنید

مرحله چهارم در راهنمای ما برای نحوه مهاجرت به GA4 این است که روی هر رویداد و آیتمی که در دارایی UA خود استفاده می‌کردید، مهاجرت کنید.

دستیار راه‌اندازی Google باید به شما کمک می‌کرد تا بسیاری از رویدادها و مواردی را که قبلاً برای دارایی UA خود ردیابی می‌کردید، منتقل کنید. اما GA4 با UA متفاوت است و عملکردهای متفاوتی دارد، بنابراین احتمال دارد که چند رویداد یا آیتم تغییر نکرده باشند.

اینجاست که ممیزی شما از مرحله اول مفید خواهد بود. همه چیزهایی را که دارایی GA4 شما در حال حاضر ردیابی می کند، بررسی کنید و آن را با لیست همه چیزهایی که دارایی UA شما ردیابی می کرد مقایسه کنید.

هر چیزی که در GA4 وجود ندارد باید منتقل یا تنظیم شود. در اینجا چند نمونه از مواردی وجود دارد که ممکن است نیاز به انتقال یا راه‌اندازی دستی داشته باشید:

  • مناسبت ها
  • اهداف
  • گروه بندی محتوا
  • مخاطبان
  • تجارت الکترونیک
  • ابعاد سفارشی
  • پسوند لینک محصول
  • استثناهای ارجاع

یکی از زمینه‌هایی که مردم را بیشتر به خود مشغول می‌کند، نحوه تنظیم و مشاهده «اهداف» به سبک UA در GA4 است.

اهداف دیگر وجود ندارند – آنها باید به رویدادهای GA4 تغییر کنند. من از طرفداران تنظیم این موارد از طریق Tag Manager هستم.

به عنوان مثال، در UA ممکن است هدفی داشته باشید که با ورود کاربران به صفحه “/thank-you/” ایجاد شده است.

شما نمی‌توانید آن را مستقیماً در GA4 تنظیم کنید، اما می‌توانید یک برچسب در داخل Tag Manager راه‌اندازی کنید که هر زمان که کاربر روی «/thank-you/» قرار می‌گیرد فعال می‌شود و رویدادی را به GA4 منتقل می‌کند.

اندازه‌گیری آن رویداد در GA4 مشابه راه‌اندازی قدیمی به سبک هدف در UA خواهد بود.

  رایان ام

رایان ام.
متخصص WebFX GA4

مرحله 5: رویدادها و موارد خود را که با موفقیت مهاجرت کرده‌اند، دوباره بررسی کنید

وقتی صحبت از مهاجرت به GA4 می شود، ضروری است که بررسی کنید که همه چیز در ویژگی جدید GA4 شما به درستی ردیابی می شود.

همه رویدادها، اهداف، مخاطبان و سایر مواردی را که مهاجرت کرده‌اید بررسی کنید تا مطمئن شوید که آنها به درستی ردیابی می‌شوند. در غیر این صورت، مشکل را در اسرع وقت عیب یابی و رفع کنید تا مطمئن شوید که داده های مناسبی را برای وب سایت و کمپین های خود جمع آوری می کنید.

مرحله ششم: تاریخ مهاجرت نهایی را تعیین کنید

هنگامی که فرآیند مهاجرت به GA4 را شروع می‌کنید، مهم است که تاریخ نهایی را برای تکمیل انتقال خود قفل کنید و از GA4 تمام وقت استفاده کنید.

مطالب پیشنهادی  What It Is + Why It Matters

هنگامی که برای اولین بار دارایی GA4 خود را راه اندازی می کنید، ردیابی داده ها در دارایی UA خود برای اطمینان از اینکه گزارش شما به درستی در GA4 کار می کند مفید است.

با این حال، همیشه نمی‌توانید داده‌ها را در UA ردیابی کنید، بنابراین تعیین تاریخی برای زمانی که تیم شما فقط از GA4 به صورت تمام وقت استفاده می‌کند ضروری است.

مرحله 7: ادغام های خود را تنظیم کنید

شما همچنین می‌خواهید هنگام مقابله با مهاجرت GA4، ادغام‌هایی را که قبلاً برای دارایی UA خود داشتید در نظر بگیرید.

باید مطمئن شوید که دارایی جدید GA4 شما همه چیزهایی را که نیاز دارید ردیابی می کند، بنابراین مطمئن شوید که برای راه اندازی ادغام های خود و اتصال حساب های Google خود وقت بگذارید.

برخی از ادغام های محبوب عبارتند از:

مرحله 8: داده های خود را از UA بایگانی کنید

آخرین مرحله در راهنمای ما برای مهاجرت به GA4 این است که داده های خود را از دارایی UA خود بایگانی کنید. گوگل اعلام کرد که تمام داده های تاریخی UA را از ابتدای تاریخ حذف خواهد کرد 1 ژانویه 2024، بنابراین مهم است که قبل از آن داده های خود را بایگانی کنید.

شما هرگز نمی دانید چه زمانی می خواهید به داده های خود در آینده ارجاع دهید، بنابراین مطمئن شوید که آنها را در مکانی امن ذخیره کنید تا در صورت نیاز بتوانید به آن دسترسی داشته باشید.

بود کارشناسی ارشد از هنر ما

WebFX پیشرو در صنعت بازاریابی و طراحی است.

با WebFX مهاجرت به GA4 را آسان کنید

WebFX به عنوان یک شریک برتر Google با بیش از 300 عضو تیم دارای گواهینامه Google، یک آژانس Google Analytics قابل اعتماد است.

کارشناسان GA4 ما روزهای خود را صرف کمک به شرکت‌هایی مانند شما می‌کنند تا با موفقیت به GA4 مهاجرت کنند، داده‌هایی را که قبلاً جمع‌آوری کرده‌اید حفظ می‌کنند و اطمینان می‌دهند که همه ادغام‌های شما به درستی تنظیم شده و کار می‌کنند و وزن را از روی دوش شما برداشته است.

به علاوه، تیم مشاوران ما می‌توانند در تجزیه و تحلیل داده‌های شما و شناسایی بینش‌های عملی که می‌توانید برای اطلاع‌رسانی و بهبود استراتژی‌های خود برای نتایج بهتر استفاده کنید، کمک کنند.

آیا می خواهید بیشتر بدانید یا با خدمات مشاوره Google Analytics ما شروع کنید؟ از طریق تماس با یکی از کارشناسان ما چت کنید 888-601-5359 یا با ما به صورت آنلاین تماس بگیرید!

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور