مخاطبان GA4: یک راهنمای اساسی

تنظیم مخاطبان سفارشی در GA4 می‌تواند تنظیمات تجزیه و تحلیل شما را به سطح بالاتری برساند. در حالی که قبلاً از مخاطبان فقط برای تیم‌های PPC استفاده می‌شد، سایر بخش‌های عمودی می‌توانند از سفارشی‌سازی مخاطب که GA4 ارائه می‌کند استفاده کنند.

مخاطبان سفارشی به شما این امکان را می دهند که کاربران را بر اساس ابعاد، معیارها و رویدادها دسته بندی کنید. با روش های زیادی برای ایجاد زیرمجموعه های کاربران، می توانید مخاطبان مرتبط با کسب و کار و اهداف خود را ردیابی کنید.

افزودن یک مخاطب جدید

تنظیم مخاطبان سفارشی در مخاطبان بخش واقع در مدیر تنظیمات. GA4 به شما امکان می دهد تا 100 مخاطب سفارشی را در یک ویژگی ایجاد کنید. مخاطبانی که در GA4 ایجاد می‌کنید نیز می‌توانند هنگام راه‌اندازی کمپین‌ها در آن استفاده شوند تبلیغات گوگل، اما این تمام چیزی نیست که آنها برای آن هستند.

1. مخاطبان جدید ← ایجاد یک مخاطب سفارشی

یک دکمه مخاطب سفارشی ایجاد کنید

اگر نمی‌خواهید کاملاً از صفر شروع کنید، می‌توانید از قالب‌های از پیش ساخته شده GA4 نیز مخاطب ایجاد کنید.

قالب ها در ابزار مخاطب سفارشی قابل استفاده هستند

2. مخاطبان خود را نام ببرید و به طور خلاصه توصیف کنید

اگر مطمئن نیستید که چه نوع مخاطبی را می خواهید ایجاد کنید، می توانید پس از بررسی گزینه های فیلتر به این مرحله بازگردید.

3. محدوده را تعیین کنید

هنگام تنظیم مخاطبان سفارشی خود، می توانید از بین سه حوزه مختلف انتخاب کنید:

در تمام جلسات، در همان جلسه، و در همان رویداد.

را در تمام جلسات scope فراگیرترین محدوده است و داده های کاربر را در چندین جلسه حساب می کند.

را در همان جلسه scope فقط برای یک جلسه داده های کاربر را جمع آوری می کند. و در نهایت، باریک ترین محدوده، در همان رویداد، فقط به داده های کاربر از یک رویداد نگاه می کند.

نماد شخص برای کلیک کردن برای گزینه های محدوده مخاطب

سه گزینه دامنه مخاطب

4. انتخاب کنید اضافه کردن شرایط جدید، رویدادها / ابعاد / معیارهایی را که می توانید مخاطبان خود را بر اساس آنها فیلتر کنید، کاوش کنید و سپس شرایط مربوطه را انتخاب کنید.

منوی کشویی افزودن شرایط جدید

در هنگام افزودن شرط جدید روی منوی کشویی پنجره بازشو کلیک می شود

5. هر پارامتر یا شرایط اضافی را اضافه کنید

با یک شرط، مخاطبان سفارشی شما احتمالاً بسیار گسترده خواهند بود. برای محدود کردن بیشتر مخاطبان خود می توانید پارامترها و شرایط اضافی را اضافه کنید.

دکمه افزودن پارامتر پنجره پاپ آپ افزودن پارامتر پارامتر percent_scrolled

برای افزودن شرایط اضافی، می توانید از توابع OR/AND استفاده کنید.

دکمه های شرط OR/AND

همانطور که پارامترها و شرایط اضافی را اضافه می کنید، مطمئن شوید که کادر خلاصه در سمت راست صفحه را برای دیدن آن زیر نظر بگیرید چقدر مخاطب خود را محدود می کنید

جعبه خلاصه برای مخاطبان سفارشی

6. تنظیمات اضافی مخاطب را ویرایش کنید (اختیاری)

سازنده مخاطب، مدت زمان ماندن کاربران در مخاطبان را 30 روز پیش‌فرض قرار می‌دهد. اگر کاربر در بازه زمانی 30 روز مجدداً معیارهای مخاطب را برآورده نکند، از بینندگان حذف خواهد شد. حداکثر مدت زمان عضویت مجاز 540 روز است.

پانل تنظیمات مخاطب اضافی که مدت زمان عضویت پیش فرض 30 روز را نشان می دهد

همچنین می‌توانید محرک‌های مخاطب را اضافه کنید. این ویژگی به شما امکان می دهد زمانی که کاربران با معیارهای مخاطب مطابقت دارند، رویدادی را راه اندازی کنید. به عنوان مثال، اگر معیار مخاطبان شما برای صرف حداقل 5 دقیقه در یک صفحه تنظیم شده است، می توانید یک ماشه ایجاد کنید که هر بار که کاربر 5 دقیقه یا بیشتر را در یک صفحه صرف می کند، نام رویداد مورد نظر شما را ضبط می کند.

نمونه ای از محرک مخاطب به نام sign_time_spent

سپس این رویداد برای شما در دسترس است تا در تمام گزارش‌های GA4 به آن دسترسی داشته باشید.

7. مخاطبان جدید خود را نجات دهید

دکمه ذخیره برای زمانی که برای ذخیره مخاطبان سفارشی خود آماده هستید

یکی دیگر از راه های ممکن برای ایجاد مخاطب از طریق سکانس است. اگر می‌خواهید مخاطبانی را که ترتیب خاصی از اقدامات را انجام می‌دهند، تجزیه و تحلیل کنید، این ویژگی می‌تواند مفید باشد.

تنظیم یک دنباله:

1. دنباله اضافه کنید تا شامل شود

اضافه کردن دنباله به شامل دکمه

2. یک شرط/پارامتر اضافه کنید

3. مرحله اضافه کنید

دکمه افزودن مرحله برای دنباله ها

4. تصمیم بگیرید که آیا می خواهید مرحله به طور مستقیم یا غیر مستقیم از مرحله قبل پیروی کند

منوی کشویی برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا مرحله بعدی به طور مستقیم یا غیر مستقیم از مرحله قبل پیروی می کند

5. به اضافه کردن تعداد مراحل مورد نظر خود ادامه دهید

6. صرفه جویی در مخاطبان جدید

نمونه هایی از مخاطبان سفارشی

کاربران بازگشتی

یک مخاطب کلیدی که احتمالاً می خواهید ردیابی کنید، بازگرداندن کاربران به سایت شما است. درک اینکه چه کسی به سایت شما باز می گردد می تواند به شما کمک کند کاربرانی را که علاقه زیادی به شرکت شما دارند متمایز کنید و بفهمید که کاربران اغلب به کدام صفحات بازمی گردند.

مراحل برای این مخاطب:

1. مخاطبان جدید ← ایجاد یک مخاطب سفارشی

2. نام / توصیف مخاطب

یک جعبه متنی که مخاطبان سفارشی کاربران بازگشتی را توصیف می کند

3. اضافه کردن شرط جدید → session_start

شرایط شامل کاربران در هنگام session_start

4. اضافه کردن پارامتر → تعداد رویداد

آ. شرط = بزرگتر از (>)

ب ارزش = 1

ج درخواست دادن

پارامتر شرط بیش از 1 session_start

5. شرایط/پارامترهای اضافی را اضافه کنید

اگر می‌خواهید جزئیات بیشتری کسب کنید، می‌توانید نام صفحه خاصی را که می‌خواهید کاربران بازگشتی را در آن نظارت کنید، اضافه کنید.

و ← افزودن شرایط جدید ← page_view ← page_title ← شرایط ← دقیقا مطابقت دارد → (نام عنوان صفحه خود را وارد کنید).

شرط اضافی page_view به مثال کاربران بازگشتی اضافه شده است

6. مخاطبان جدید خود را نجات دهید

بازدیدهای بالای صفحه بدون تبدیل

مخاطبانی که ممکن است بخواهید آنها را ردیابی کنید کاربرانی هستند که چندین صفحه محصول را در وب سایت شما مشاهده می کنند اما یک تبدیل را کامل نمی کنند. تجزیه و تحلیل این مخاطبان هدف می‌تواند به شما کمک کند مکان‌های رایجی را که در آن هیچ تبدیلی اتفاق نمی‌افتد، کشف کنید و به شما امکان می‌دهد تا استراتژی‌های جدیدی برای ایجاد تبدیل‌های بیشتر کشف کنید.

مراحل این مثال:

1. مخاطبان جدید ← ایجاد یک مخاطب سفارشی

2. نام / توصیف مخاطب

کادر متنی برای نامگذاری صفحه بالا مشاهده بدون تبدیل مخاطب

3. اضافه کردن شرط جدید → page_view

4. اضافه کردن پارامتر → page_location → حاوی → «محصول»

پارامتر page_location که حاوی محصول است

5. AND را انتخاب کنید

6. اضافه کردن شرط جدید → page_view

7. اضافه کردن پارامتر → تعداد رویداد

آ. شرط = بزرگتر از (>)

ب ارزش = 3

ج درخواست دادن

پارامتر تعداد رویداد بیش از 3 بازدید از صفحه

8. یک گروه برای حذف اضافه کنید

آ. هنگامی که شرایط خود را تنظیم کردید، می‌خواهید مطمئن شوید که همه اقدامات کاربر را که تبدیل به حساب می‌شوند حذف می‌کنید. برای انجام این کار ابتدا انتخاب کنید گروه را برای حذف اضافه کنید.

دکمه اضافه کردن گروه برای حذف ب سپس، شما انتخاب می کنید اضافه کردن شرایط جدید و نام رویداد تبدیل خود را جستجو کنید

ج بعد، OR را انتخاب کنید

د افزودن شرایط جدید را تکرار کنید تا زمانی که همه نام‌های تبدیل شما به کادر حذف اضافه شوند.

داشبورد مخاطبان سفارشی پس از اضافه شدن همه تبدیل‌های مستثنی شده

9. مخاطبان جدید خود را نجات دهید

رها کردن سبد خرید

اگر سایت شما برای یک تجارت الکترونیکی است، رها کردن سبد خرید مخاطب کلیدی است که احتمالاً می خواهید آن را دنبال کنید.

1. مخاطبان جدید ← ایجاد یک مخاطب سفارشی

2. نام / توصیف مخاطب

توضیحات متنی برای مخاطبان سبد خرید

3. اضافه کردن شرط جدید → add_to_cart

شرط add_to_cart

4. گروه را برای حذف اضافه کنید

5. اضافه کردن شرط جدید → نام رویداد

6. اضافه کردن پارامتر → شرایط → دقیقا مطابقت دارد → خرید

شرط حذف برای کاربرانی که خرید انجام می دهند

7. صرفه جویی در مخاطبان جدید

کاوش های مخاطب

گزارش های کاوش یکی دیگر از راه های عالی برای تجزیه و تحلیل عملکرد مخاطبان است. با استفاده از یک اکتشاف مانند مسیر اکتشاف به شما اجازه می دهد تا در مورد سفر کاربر مخاطبان هدف خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.

مراحل افزودن مخاطب به کاوش های خود:

1. اکتشافاتنوع اکتشاف را انتخاب کنید

من انتخاب میکنم کاوش مسیر.

2. بخش ها → دکمه ‘+’

دکمه بخش ها در کاوش های GA4

بخش ها فقط برای استفاده در اکتشافات در دسترس هستند. اگر می‌خواهید مخاطبان شما برای استفاده در انواع گزارش استاندارد نیز در دسترس باشند، می‌توانید انتخاب کنید یک مخاطب بسازیده.

دکمه ساخت مخاطب در اکتشافات

3. ایجاد یک بخش سفارشی → بخش کاربر

گزینه بخش کاربر در اکتشافات

4. مراحل اضافه کردن مخاطب جدید را کامل کنید (همانطور که در بالا ذکر شد)

5. ذخیره و اعمال کنید

دکمه ذخیره و اعمال

6. بخش خود را در قسمت اضافه کنید بخش ستونی برای فیلتر کردن کاوش شما توسط مخاطبان سفارشی شما

دکمه اضافه کردن یک بخش به یک کاوش

گزارش مخاطبان

در ابتدای آگوست 2023، GA4 از آن رونمایی کرد مخاطبان گزارشی که در زیر قابل مشاهده است ویژگی های کاربر در گزارش ها بخش.

مخاطبان موقعیت مکانی را در پانل ناوبری گزارش می کنند

این گزارش مرکز همه مخاطبان سفارشی شماست. را مخاطبان گزارش به شما امکان می دهد به راحتی عملکرد مخاطبان مختلف خود را مقایسه و ارزیابی کنید.

داشبورد استاندارد گزارش مخاطبان در GA4

همچنین می توانید سایر انواع گزارش استاندارد را بر اساس مخاطبان سفارشی فیلتر کنید. به عنوان مثال، من می توانم a را فیلتر کنم صفحه فرود گزارش دهید تا فقط صفحات فرود مخاطبان سفارشی من را نشان دهم.

برای این کار ابتدا در را باز کنید سفارشی کردن گزارش ابزار (آیکون مداد در گوشه بالا سمت راست). سپس روی افزودن فیلتر ← بعد ← نام مخاطب ← دقیقا مطابقت دارد ← (نام مخاطب سفارشی را از منوی کشویی انتخاب کنید) ← اعمال کلیک کنید.

پنجره فیلتر کردن با نام مخاطب خاص

نتیجه

استفاده از ابزارهای سفارشی مخاطب در GA4 یک راه آسان برای ارتقاء گزارش شما است. بر اساس تجزیه و تحلیل مخاطبان در GA4، می توانید استراتژی های بازاریابی متمرکز بر مخاطب را توسعه دهید، تجربه مشتری را در سایت خود بهبود بخشید و محتوای خود را برای مخاطبان هدف خود شخصی سازی کنید.

اخبار را مستقیماً در صندوق ورودی خود جستجو کنید

*ضروری