بهترین شیوه ها و ابزارهای مفید عبارت کلیدی را فوکوس کنید

هنگام بهینه‌سازی یک وب‌سایت، غرق در کلمات کلیدی آسان است، اما یک استراتژی ساده و بسیار مؤثر برای ایجاد محتوای سئو وجود دارد: برای هر صفحه وب که می‌سازید، یک عبارت کلیدی متمرکز انتخاب کنید. این عبارت جستجو که به عنوان کلیدواژه فوکوس نیز شناخته می‌شود، تضمین می‌کند که هدفی در پس هر صفحه‌ای که به یک سایت اضافه می‌کنید وجود دارد تا پتانسیل هر کلمه کلیدی را که می‌خواهید جذب کنید، به حداکثر برسانید.

من قصد دارم نحوه انتخاب یک عبارت کلیدی فوکوس را برای لنگر انداختن صفحات وب و ساخت محتوای ارزشمند سئو در سراسر سایت خود توضیح دهم. من همچنین به شما نشان خواهم داد که چگونه از ابزارهای سئو مانند Yoast SEO و Rank Math استفاده کنید، که میزان موثر استفاده از کلمات کلیدی تمرکز را آزمایش می کند.

عبارت کلیدی فوکوس چیست؟

کلمه کلیدی تمرکز یا عبارت کلیدی عبارت اصلی است که می خواهید یک صفحه یا پست برای آن در موتورهای جستجو رتبه بندی شود. به زبان ساده: وقتی کسی عبارت مورد نظر شما را جستجو می کند، مردم شما را پیدا می کنند. این به عنوان یک نقطه کانونی برای موضوع صفحه عمل می کند، بنابراین می توانید محتوایی را توسعه دهید که با هدف جستجو مطابقت داشته باشد – نیازهای خزنده های موتور جستجو و کاربران را برآورده کند.

هر صفحه باید به صورت استراتژیک یک عبارت کلیدی با تمرکز متفاوت را هدف قرار دهد تا کلمات کلیدی به طور تصادفی در سراسر سایت توزیع نشوند. این همچنین از تکراری شدن جلوگیری می کند، که همه ما می دانیم که گوگل با مهربانی از آن استقبال نمی کند. هنگامی که دو یا چند صفحه وب برای یک عبارت کلیدی بهینه سازی می شوند، صفحات برای پیوندها، اعتبار و رتبه بندی موتورهای جستجو رقابت می کنند و اثربخشی آنها کاهش می یابد. بازاریابان از این رقابت به عنوان آدمخواری کلمات کلیدی یاد می کنند.

قرار دادن کلمات کلیدی تمرکز خود را به کار

من از مثال کسب و کار کالیفرنیایی که در فعالیت های خارج از منزل تخصص دارد استفاده می کنم تا نشان دهم چگونه یک کلمه کلیدی تمرکز SEO می تواند در محتوای وب سایت گنجانده شود.

وب سایت این شرکت فرضی را به صورت یک هرم در نظر بگیرید. صفحه اصلی در بالای هرم قرار دارد و به صفحات دسته بندی محصولات و خدمات منتهی می شود: پیاده روی، صخره نوردی، غواصی و موج سواری. این صفحات دسته‌بندی سپس به صفحات زیرمجموعه دقیق با اطلاعات خاص در مورد اجاره‌ها، تورها و درس‌ها پیوند می‌دهند.

کلمات کلیدی گسترده برای صفحات بالای هرم استفاده می شود. در هر مرحله به پایین هرم، اطلاعات دقیق تر می شود، همانطور که کلمات کلیدی نیز دقیق تر می شوند. کلمات کلیدی دم بلند به ویژه با حرکت عمیق تر به سایت مرتبط می شوند.

برای یافتن کلمه کلیدی تمرکز، باید از ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند Ahrefs، SEMrush یا حتی Google Trends استفاده کنید. هنگامی که تحقیقات خود را انجام دادید و کلمه کلیدی تمرکزی را که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید شناسایی کردید، می توانید شروع به بهینه سازی صفحات خود یا ایجاد محتوا کنید.

همانطور که در بالا توضیح داده شد، عبارت کلیدی فوکوس چیزی است که می خواهید مقاله یا صفحه شما برای آن پیدا شود. اگر می‌خواهید برای «توپ‌های ساحلی» رتبه‌بندی کنید، برای آن عبارت بهینه‌سازی می‌کنید. در ما تمرکز مثال عبارت کلیدی، می توانید ببینید که چگونه هر صفحه دارای عبارتی است که برای دسترسی به مشتریان با اهداف جستجوی مختلف طراحی شده است.

  • عبارت کلیدی صفحه اصلی: تعقیب و گریز در فضای باز کالیفرنیا
  • عبارات کلیدی دسته: پیاده روی در کالیفرنیا، صخره نوردی در کالیفرنیا، غواصی در کالیفرنیا، موج سواری در کالیفرنیا
  • عبارات کلیدی زیر مجموعه: پیاده روی در مسیر ساحل گمشده، تورهای صخره نوردی در پارک ملی جاشوا تری، کجا می توانم غواصی را در خلیج مونتری یاد بگیرم، اجاره موج سواری در سانتا کروز چقدر است
مطالب پیشنهادی  Lenovo IdeaPad 5i Chromebook دارای صفحه نمایش 120 هرتز است

نحوه استفاده از ابزارهای عبارات کلیدی فوکوس

عبارات کلیدی ای که برای صفحات وب خود استفاده می کنید باید از تحقیقات کلیدواژه محکمی مشتق شوند که اهداف شرکت شما و آنچه مشتری هدف شما جستجو می کند را در نظر می گیرد. هنگامی که عبارات کلیدی تمرکز اصلی را که برای کسب و کار شما مهم هستند شناسایی کردید، از ابزار SEO برای انتخاب عبارات کلیدی متمرکز مرتبط برای هر صفحه استفاده کنید و آنها را با تراکم صحیح درج کنید. این ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی همچنین می توانند برای بهینه سازی یک پست وبلاگ استفاده شوند.

درباره چگالی کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل wdf*idf بیشتر بدانید.

هدف گذاری عبارات کلیدی مرتبط

برای ارتقای محتوای خود، هر صفحه باید یک عبارت کلیدی تمرکز اصلی داشته باشد و عبارات کلیدی مرتبط ثانویه این کلمات کلیدی دم بلند اضافی به موارد زیر کمک می کنند:

  • به نوشته خود تنوع اضافه کنید. محتوایی که بر یک عبارت کلیدی تمرکز می‌کند می‌تواند تکراری و غیرطبیعی باشد.
  • به شما فرصت های بیشتری برای رتبه بندی می دهد. شما می توانید کلمات کلیدی مرتبطی را که افراد در جستجوی آن هستند با یک قطعه محتوا هدف قرار دهید.
  • نشان دادن تخصص و اعتماد. استفاده از عبارات کلیدی مرتبط فرصتی را برای کاوش عمیق در یک موضوع و در عین حال تمرکز بر یک موضوع باز می کند. عبارات کلیدی مرتبط همچنین می توانند کیفیت محتوای شما را بهبود بخشند و درک آن را برای گوگل بسیار آسان تر می کنند.

در بخش بعدی، به شما نشان خواهم داد که چگونه از Yoast و Rank Math که افزونه های سئوی وردپرس هستند، برای پیدا کردن و ترکیب عبارات کلیدی اصلی و ثانویه در محتوای خود استفاده کنید.

افزونه Yoast SEO

افزونه Yoast SEO ارزیابی می کند که چگونه عبارات کلیدی انتخابی شما در کپی وب، عناوین SEO، ابرداده ها، تگ های alt و سایر عناصر صفحه استفاده می شود. همچنین شامل یک ادغام SEMrush است که عبارات کلیدی مرتبط را تولید می کند.

بهترین راه برای انتخاب عبارت کلیدی فوکوس SEO Yoast

پس از نصب افزونه، روی نماد Yoast در سمت راست بالای ویرایشگر وردپرس خود برای صفحه ای که روی آن کار می کنید کلیک کنید. رابط Yoast به عنوان یک نوار کناری ظاهر می شود. از طرف دیگر، به پایین صفحه بروید.

1. کلمه کلیدی تمرکز خود را در Yoast SEO تنظیم کنید

در این ابزار، عبارت جستجویی را که برای آن بهینه‌سازی می‌کنید، در فیلدی با عنوان “focus keyphrase” وارد کنید. صفحه شما اکنون آماده بهینه سازی برای این کلمه کلیدی تمرکز است.

2. ایجاد کلمات کلیدی مرتبط

اگر یک حساب SEMrush دارید، می توانید آن را با Yoast ادغام کنید تا شرایط بیشتری را برای هدف پیدا کنید. برای انجام این کار، روی «دریافت عبارت کلیدی مرتبط» کلیک کنید، سپس وارد شوید تا عبارات مشابهی را که افراد در گوگل جستجو می‌کنند، ببینید.

3. کلمات کلیدی را مرور کنید

کلمات کلیدی Yoast مرتبط را در وردپرس مرور کنید و کلمات کلیدی مرتبط با صفحه یا پست وبلاگ خود را انتخاب کنید.

لیست کلمات کلیدی تمرکز SEO Yoast بر اساس حجم جستجو و روند مرتب شده است. می‌توانید ببینید که کلمات کلیدی چقدر ترافیک ایجاد می‌کنند و آیا روند صعودی یا نزولی دارند. از این اطلاعات برای مقایسه و اولویت بندی کلمات کلیدی و کمک به تصمیم گیری در مورد ارزش هدف گذاری در پست خود استفاده کنید.

4. صفحات رقیب را مرور کنید

در مرحله بعد، نوع محتوایی را که برای عبارات کلیدی تمرکز SEO Yoast به بالای SERP صعود می کند، ارزیابی کنید. به سادگی یک عبارت جستجوی گوگل را اجرا کنید و صفحاتی را که قبلاً رتبه خوبی دارند بررسی کنید.

  • هدف جستجو افرادی که به دنبال این کلمات و عبارات هستند چه چیزی را می خواهند بدانند؟ آیا صفحه شما در این مجموعه از نتایج قرار می گیرد؟
  • کیفیت محتوا. تصمیم بگیرید که آیا می‌توانید محتوای برجسته‌ای ایجاد کنید که بتواند بر اساس اصول EAT گوگل، سایر نتایج را شکست دهد. اطمینان حاصل کنید که محتوای شما منحصر به فرد است و تخصص شما را نشان می دهد.
مطالب پیشنهادی  این دستگاه های سامسونگ می توانند تا پایان سال 2022 اندروید 13 را دریافت کنند

اگر تصمیم دارید برای کلمه کلیدی سئو رقابت کنید، به دنبال زوایای محتوایی باشید که صفحات دیگر از دست داده‌اند یا فرصت‌هایی برای به اشتراک گذاشتن یک درمان جامع از موضوع.

5. عبارات کلیدی مرتبط را تنظیم کنید

Yoast Premium به شما امکان می دهد چندین کلمه کلیدی فوکوس را انتخاب کنید. برای بهینه سازی هر عبارت دیگری که انتخاب کرده اید، به سادگی روی «افزودن به عنوان عبارت کلیدی مرتبط» کلیک کنید. Yoast اکنون عبارات کلیدی اولیه و مرتبطی را که برای اطمینان از تاثیر بهینه SERP تنظیم کرده اید، ارزیابی می کند. برای شروع بهینه سازی به ویرایشگر پست وردپرس بازگردید.

6. کلمات کلیدی Yoast SEO Focus را بهینه کنید

هنگامی که یک کلمه کلیدی تمرکز را در Yoast SEO تنظیم می کنید، Yoast محتوای صفحه را تجزیه و تحلیل می کند و بازخورد گلوله به گلوله را ارائه می دهد. این شامل:

  • تعداد دفعات استفاده از عبارات کلیدی
  • جایی که از آنها استفاده می شود (به عنوان مثال، در عنوان های فرعی، متن جایگزین، و در توضیحات متا)
  • خوانایی و درک

نسخه پریمیوم همچنین مترادف ها و فرم های کلمه مرتبط را تشخیص می دهد تا بتوانید طبیعی تر بنویسید. به عنوان مثال، برای جلوگیری از نوشتن تکراری، می‌توانید بین «درس‌های موج‌سواری» و «کلاس موج‌سواری» جایگزین کنید.

Yoast از گلوله‌های قرمز، نارنجی و سبز برای بهینه‌سازی محتوا استفاده می‌کند. راه خود را از طریق فهرست بازخورد کار کنید و تا آنجا که ممکن است موارد زیادی را حل کنید و همه گلوله های سبز را هدف بگیرید.

کلمات کلیدی Yoast SEO Focus را بهینه کنید

رتبه ریاضی

مشابه Yoast، رابط Rank Math پس از نصب به عنوان یک نوار کناری در هر صفحه وردپرس ظاهر می شود. این ابزار تجزیه و تحلیل بهینه سازی کلمات کلیدی تمرکز و سایر ویژگی ها مانند تجزیه و تحلیل بک لینک را برای موتور جستجو ارائه می دهد. همچنین می توانید اطلاعات کنسول جستجوی گوگل و گوگل آنالیتیکس را در داشبورد وردپرس خود و تجزیه و تحلیل های عمیق تر را با یک حساب حرفه ای مشاهده کنید.

بهترین راه برای انتخاب کلمه کلیدی تمرکز در ریاضی رتبه

هنگامی که تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دادید و عبارات جستجویی را که می خواهید هدف قرار دهید و برای کسب و کار شما مهم هستند انتخاب کردید، از Rank Math برای بهینه سازی محتوا برای کلمات کلیدی اولیه و ثانویه استفاده کنید.

1. یک کلمه کلیدی Focus وارد کنید

برای تنظیم یک کلمه کلیدی فوکوس برای یک صفحه هنگام ایجاد یا ویرایش یک پست، روی برگه “عمومی” ابزار Rank Math کلیک کنید. کلمه کلیدی انتخابی خود را در قسمت کلید واژه تمرکز وارد کنید. رتبه ریاضی به شما امکان می دهد چندین کلمه کلیدی را هدف قرار دهید. شما می توانید از پنج کلمه کلیدی در نسخه رایگان Rank Math و از کلمات کلیدی نامحدود در Rank Math Pro استفاده کنید.

کلید واژه تمرکز در ریاضی رتبه

2. کلمات کلیدی اضافی را کشف کنید

همانطور که شروع به تایپ یک کلمه کلیدی می کنید، فیلد شروع به تکمیل خودکار می کند. در حالی که Rank Math به تحقیق کلمات کلیدی اختصاص ندارد، می‌توانید به برخی از پیشنهادات خودکار کلمات کلیدی Google نگاهی بیندازید و موارد مرتبط را انتخاب کنید تا به عنوان عبارات کلیدی اضافی برای صفحه درج شود. روی هر یک از کلمات کلیدی پیشنهاد خودکار کلیک کنید تا آنها را به لیست کلمات کلیدی که می خواهید رتبه بندی کنید اضافه کنید.

(برای پیشنهادات پیچیده تر در مورد کلمات کلیدی مرتبط، Content AI را در ابزار Rank Math فعال کنید. من کمی بیشتر به این موضوع خواهم پرداخت.)

مطالب پیشنهادی  10 دلیل برای استفاده از وردپرس • Yoast

3. کلمات کلیدی فوکوس را در Google Trends مقایسه کنید

Rank Math PRO با Google Trends یکپارچه شده است. برای استفاده، فقط روی نماد Google Trends در بالای کادر کلید واژه تمرکز کلیک کنید. اکنون می توانید نموداری را مشاهده کنید که علاقه جستجو را در کلمات کلیدی مقایسه می کند. محبوب ترین عبارت جستجو به 100 نمایه می شود و بقیه نسبت به این مورد نشان داده می شوند. در صورت نیاز، نتایج را برای یک منطقه جغرافیایی یا چارچوب زمانی خاص فیلتر کنید.

در حالی که باید فاکتورهای دیگری مانند دشواری کلمه کلیدی را هنگام انتخاب کلمات کلیدی متمرکز در نظر بگیرید، Google Trends می تواند به عنوان راهنمای اولیه باشد. هر کلمه کلیدی را که تصمیم به هدف نگیرید حذف کنید.

کلمات کلیدی تمرکز را در Google Trends مقایسه کنید

4. اولویت بندی کلمات کلیدی تمرکز

Rank Math از اولین عبارت جستجو در لیست کلیدواژه های متمرکز به عنوان کلید واژه اصلی برای بهینه سازی استفاده می کند، به این معنی که به طور کامل به این کلمه کلیدی برای SEO درون صفحه نگاه می کند. کلمات کلیدی خود را بر اساس اهمیت مرتب کنید.

اگر Rank Math PRO دارید، می‌توانید کلمات کلیدی را با کشیدن آنها دوباره مرتب کنید، اما کسانی که از نسخه رایگان استفاده می‌کنند باید کلمات کلیدی را حذف کرده و دوباره به ترتیب اهمیت اضافه کنند.

5. محتوا را با رتبه ریاضی بهینه کنید

Rank Math یک سری تست برای سئو و خوانایی با استفاده از کدهای رنگ اصلی (قرمز، زرد و سبز) انجام می دهد تا نشان دهد که محتوا چه آزمون هایی را گذرانده است و کدام یک نیاز به کار دارند. به عنوان مثال، به بررسی تعداد کلمات کلیدی تمرکزی می‌پردازد که در مقایسه با طول محتوا استفاده کرده‌اید و اینکه آیا عبارت کلیدی تمرکز در مکان‌های مهمی مانند عنوان SEO، توضیحات متا، URL، سرفصل‌ها و لینک‌های داخلی و خارجی استفاده می‌شود یا خیر.

همچنین بقیه سایت شما را بررسی می کند تا ببیند آیا قبلاً از کلمه کلیدی تمرکز استفاده کرده اید یا خیر تا بتوانید از آدمخواری کلمات کلیدی جلوگیری کنید.

بهینه سازی محتوا با رتبه ریاضی

6. Content AI را فعال کنید

Rank Math یک ویژگی جدید به نام Content AI دارد که نحوه استفاده شما از کلمه کلیدی تمرکز را با نحوه ادغام آن کلمات در نتایج جستجوی برتر مقایسه می کند. بر اساس تجزیه و تحلیل سایر صفحات رتبه‌بندی با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، Content AI پیشنهاداتی را ارائه می‌دهد تا به شما کمک کند تا برای کلمه کلیدی تمرکز بهتر رقابت کنید. این شامل بازخورد در مورد:

  • تعداد کلمات، پیوندها، عنوان ها و رسانه هایی مانند تصاویر و ویدئو
  • جایی که کلمات کلیدی خاص باید برای بهترین نتایج قرار گیرند (محتوای بدنه، عنوان، عنوان SEO و غیره)
  • سؤالات مرتبطی که توسط کاربران پرسیده می شود که می توانید با سرفصل های اختصاصی یا به عنوان بخشی از بخش سؤالات متداول به آنها پاسخ دهید

برای دسترسی به ویژگی های آن، باید Content AI را از قسمت مدیریت وردپرس فعال کنید.

از Rank Math، “Dashboard” و سپس “Modules” را انتخاب کنید. ماژول Content AI را بیابید و روی دکمه ضامن کلیک کنید تا فعال شود.

اکنون وقتی صفحه ای را ویرایش می کنید، نماد Content AI را در رابط Rank Math، بالای فیلدی که کلیدواژه های فوکوس را وارد می کنید، خواهید دید. هر بار که یک کلمه کلیدی را تحقیق می کنید یک اعتبار هزینه دارد. تعداد امتیازهایی که دارید به عضویت Rank Math شما بستگی دارد، اما همچنان می توانید آن را حتی با نسخه رایگان امتحان کنید.

سئوی خود را با Victorious تقویت کنید

تحقیق کلمات کلیدی تنها بخشی از یک استراتژی سئو است. با همکاری با Victorious برای ممیزی سایت، ساخت لینک و سایر خدمات حیاتی سئو، کمپین سئوی خود را جلوتر ببرید.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور