فصل تعطیلات پایان سال استرس زا است. و چه کریسمس یا هانوکا، کوانزا یا انقلاب زمستانی، لاس پوساداس یا فستیووس را به عنوان یک حرفه ای بازاریابی دیجیتال جشن بگیرید، کار روزانه شما کمک زیادی به کاهش استرس نمی کند.
من آن را دریافت می کنم. خیلی زیاد است. با وجود همه اینها، ما باید به قول هایی که به تیم ها و مشتریانمان داده ایم عمل کنیم. ما سهمیه هایی داریم که باید انجام دهیم و معیارهایی برای ایجاد کردن. به همین دلیل، هر سال در همین زمان، Victorious درخواستهای زیادی برای راهنمایی در مورد بهترین روش برای بهبود دید جستجوی ارگانیک برای جذب بازدیدکنندگانی که به دنبال خرید آنلاین تعطیلات خود هستند، دریافت میکند.
مشکل این است که این درخواستهای سئو جمعه سیاه معمولاً سه تا شش ماه دیر ارائه میشوند. اما به قول قدیمی ها، «بهترین زمان برای شروع دیروز است. بهترین زمان بعدی همین الان است.» بنابراین، اگر متوجه شدید که این مقاله را میخوانید و کمی پشت توپ هشت هستید، ادامه مطلب را بخوانید.
آیا برای یافتن یک شریک سئو آماده هستید؟
کتاب الکترونیکی ما را دانلود کنید تا همه ابزارها و الگوهایی را که برای ایجاد یک فرآیند RFP قوی و یافتن شریک سئوی مناسب نیاز دارید، دریافت کنید.
1. شناسایی نیازهای کسب پیوند برای تعیین دقیق تاریخ شروع کمپین
یکی از روشهای سادهتر برای تعیین زمان راهاندازی آمادهسازی فصل تعطیلات SEO، کشف تعداد دامنههای ارجاع (RD) مورد نیاز برای داشتن برابری رقابتی با سایتهایی است که میخواهید شبیهسازی کنید. هنگامی که آن عدد را به دست آوردید، می توانید به عقب برگردید تا در تاریخ شروع فرود بیایید.
به عنوان مثال، طبق SEMrush، میانگین تعداد RD برای پنج نتیجه برتر برای پرس و جو “معاملات لباس جمعه سیاه” 51 است.
اکنون، فرض کنید که تلاشهای شما برای کسب پیوند – هنگام شلیک روی همه سیلندرها – میتواند ماهانه 10 پیوند را به یک URL مشخص برای شما ایجاد کند. و برای مثال، فرض کنیم URL کاملاً جدید با RD صفر است.
از اینجا، این یک مسئله ریاضی ساده است. شما میانگین تعداد RD ها را برای پنج نتیجه برتر در نظر می گیرید، تعداد RD های فعلی را از URL هدف خود کم می کنید و آن را بر نرخ کسب پیوند ماهانه خود تقسیم می کنید. این تعداد ماه هایی است که برای دستیابی به برابری رقابتی نیاز دارید.
بنابراین، برای مثال، ما باید 5.1 ماه قبل از تعطیلات – در این مورد، جمعه سیاه – شروع کنیم تا مطمئن شویم که الزامات خارج از سایت این صفحات نتایج موتور جستجوی خاص (SERPs) را برآورده کرده ایم.
حتی اگر کمتر از پنج ماه تا تعطیلات هدف خود فرصت دارید، همچنان ارزش اجرای یک استراتژی ایجاد لینک برای افزایش اعتبار صفحه خود را دارد. شما فقط زمانی برای دستیابی به برابری رقابتی برای ارجاع دامنه نخواهید داشت.
همه لینک ها یکسان ایجاد نمی شوند. ممکن است بر اساس کیفیت لینکهایی که به دست میآورید، بیشتر یا کمتر از حد متوسط نیاز داشته باشید، با این حال، من همچنان توصیه میکنم با تعداد مطلقی که در بالا به آن رسیدید شروع کنید و تلاشهای خود را با گذشت زمان تنظیم کنید.
2. به کلیکها و نمایشهای کنسول جستجوی گوگل در سال گذشته نگاه کنید
قبل از شروع به تولید محتوا، در دادههای کنسول جستجوی Google سایت خود غوطه ور شوید تا اطلاعاتی در مورد هر گونه درخواست جستجوی قبلی Cyber Monday، Black Friday، و عمومی تعطیلات تعطیلات که سایت شما در سال گذشته ظاهر شده است، به دست آورید.
1. به دارایی سایت خود در کنسول جستجوی گوگل بروید.
2. روی «نتایج جستجو» در ناوبری سمت چپ کلیک کنید.
3. برای تغییر دوره زمانی گزارش، روی «تاریخ» کلیک کنید.
4. محدوده ای از تاریخ ها را وارد کنید که تعطیلات مورد نظر برای بهینه سازی را پوشش می دهد و روی «اعمال» کلیک کنید.
5. برای افزودن فیلتر روی «+» کلیک کنید و سپس «پرس و جو» را انتخاب کنید.
یک کادر باید ظاهر شود که به شما امکان می دهد نتایج را فیلتر کنید. یک عبارت کلیدی مانند “جمعه سیاه” (یا هر گونه دیگری که شناسایی کرده اید، به عنوان مثال، دوشنبه سایبری، کریسمس، و موارد دیگر) را به درخواست های سطحی حاوی آن عبارت اضافه کنید. روی “اعمال” کلیک کنید.
به پایین پیمایش کنید و کادر زیر نمودار را بررسی کنید تا عبارات جستجوی مختلف حاوی «جمعه سیاه» یا هر عبارتی را که نتایج را با آن فیلتر کردهاید ببینید.
هنگامی که کلمات کلیدی مرتبطی را که سایت شما در گذشته برای آنها نشان داده است را شناسایی کردید، آن ها را با URL های موجود در سایت خود که برای آن پرس و جوها ظاهر می شوند تطبیق دهید و ارزیابی کنید که آیا آنها به اندازه کافی هدف پرس و جو را نشان می دهند یا خیر. برای انجام این کار، روی عبارت جستجو کلیک کنید تا ببینید گوگل چه URL هایی را برای آن عبارت جستجو می کند.
شما به دنبال جستارهای رتبه بندی از گذشته هستید که از URL هایی ارائه می شوند که اساساً برای هدف جستجو مطابقت ندارند. برای مثال، یک سایت ممکن است یک صفحه محصول فرفری عمومی داشته باشد که گوگل سابقه نمایش آن را برای جستارهای مربوط به جمعه سیاه دارد.
هنگامی که فهرستی از URL های دارای عدم تطابق را دریافت کردید، می توانید پرس و جوها را به صورت موضوعی گروه بندی کنید و محتوا را بر اساس آن مضامین بسازید. و از آنجایی که گوگل قبلاً نشان داده است که از سایت شما برای این پرسشها حمایت میکند، احتمالاً برای آنها اعتبار ایجاد کردهاید. در نتیجه، ایجاد صفحاتی که به طور خاص به آن موضوعات مرتبط با تعطیلات اختصاص داده شده است، ممکن است برنده سریع باشد.
نکته: عبارات جستجو را از طریق یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند Ahrefs اجرا کنید تا حجم جستجو و دشواری کلمات کلیدی را تعیین کنید تا به شما کمک کند ایجاد محتوای خود را اولویت بندی کنید.
3. نیازهای محتوا را تعیین کنید
بعد، بیایید نیازهای محتوای شما را رمزگشایی کنیم. برای این کار از SurferSEO استفاده می کنم. SurferSEO به شما این امکان را می دهد که تعداد کلماتی را که باید برای رسیدن به آن تلاش کنید، ترکیبی از کلمات کلیدی مهم و مرتبط با معنایی و موارد دیگر را دریابید.
پس از پیمایش به ویرایشگر محتوای SurferSEO، کلیدواژهای را که میخواهید اطلاعات را روی آن جمعآوری کنید، وصل کنید، تنظیمات را به دلخواه تغییر دهید و روی «Create Content Editor» کلیک کنید.
در Victorious، ما معمولاً به طور پیشفرض از تنظیمات «موبایل» در جابجایی نشان داده شده در بالا استفاده میکنیم، زیرا بهتر نشاندهنده چیزی است که Google با فهرستسازی موبایل اول به دنبال آن است.
پس از تکمیل پرس و جو، روی آن کلیک کنید. در سمت راست، توصیه هایی برای محتوای خود خواهید دید.
روی چرخ دنده در بالا کلیک کنید تا وارد تنظیمات شوید.
این بخش به شما این امکان را می دهد که URL هایی را که می خواهید هدف قرار دهید انتخاب کنید. انتخاب رقابتی بسیار مهم است. باید مطمئن شوید که نتایج غیرعادی را انتخاب می کنید. به عنوان مثال، در نتایج ما برای “تعاملات لباس جمعه سیاه”، Target با تعداد کل کلمات 38 در پنج رتبه برتر قرار دارد. بررسی سریع URL مورد نظر نشان می دهد که محتوای آن بسیار نازک است و به احتمال زیاد به دلیل قدرت دامنه به عنوان یک کل به همین دلیل، ما نتیجه را در لیست رقبای خود برای بررسی قرار نمی دهیم.
پس از اینکه پنج رقیب برتر خود را انتخاب کردید، SurferSEO دستورالعمل های محتوای توصیه شده را بازنشانی می کند، از جمله تعداد کل کلمات، تعداد پاراگراف ها و موارد دیگر. در حالی که میتوانید مدتی را صرف بررسی و اصلاح تنظیمات موجود کنید، توصیه میکنیم این کار را برای خودتان آسان کنید و با کلیک روی «بیایید برویم» در گوشه سمت راست پایین، با توصیههای آنها پیش بروید.
در این مرحله، اکنون باید یک محدوده تعداد کلمات برای هدف قرار دادن محتوای خود و همچنین بینش در مورد کلمات فردی که باید برای اطمینان از برابری رقابتی از منظر محتوا استفاده کنید، داشته باشید.
از آنجا، به همین سادگی است که نویسندگان خود را بر اساس دستورات و دستورالعمل های ارائه شده آزاد کنید.
4. برای به حداکثر رساندن بک لینک ها، صفحات فرود تعطیلات همیشه سبز ایجاد کنید
وقتی از تیم SEO اینجا در Victorious نکات سئوی تعطیلاتشان را پرسیدم، یک پیشنهاد مقیاس پذیر عالی دریافت کردم:
برای هر موضوع کلمه کلیدی قرارداد تعطیلات که در فرآیند تحقیق کلمه کلیدی خود شناسایی می کنید، یک صفحه فرود منحصر به فرد معاملات جمعه سیاه ایجاد کنید.
بهعنوان مثال، بهجای ایجاد هر سال یک صفحه جدید با هدف قرار دادن مواردی مانند «تخفیفات سال نو 2024»، «تخفیفات سال نو 2025» و غیره، باید یک «سال جدید» را ایجاد کنید. [year] معاملات» صفحه ای که هر سال بر اساس مروری بر آنچه که موتورهای جستجو از نظر محتوایی در مورد آن درخواست پاداش می دهند، به روز می کنید.
با حفظ یک صفحه که سالانه به روز می کنید، به جای نیاز به “بازنشانی” در هر سال جدید، امکان جمع آوری پیوندها را در سال به سال باز می کنید و در نهایت در زمان و منابع شما صرفه جویی می شود.
با در نظر گرفتن این صفحات به عنوان بخشی از استراتژی اصلی خود – مراقب باشید که آنها را نادیده نگیرید اما همچنین تمرکز بیش از حد روی آنها نداشته باشید – می توانید از استرس زیادی که اگر مجبور به انجام این فرآیند در هر فصل تعطیلات از سال 2017 باشید، اجتناب کنید. زمین تا نزدیک شدن به این صفحات به عنوان صفحات “همیشه سبز” الگویی را برای شما فراهم می کند تا از آن کار کنید، و الگوها همیشه در زمان صرفه جویی می کنند.
هنوز نیاز به قانع کردن دارید؟ در اینجا نحوه استفاده ASOS از این تاکتیک برای صفحه فرود جمعه سیاه خود آورده شده است. با پیمایش به نشانی اینترنتی «تخلفات لباس جمعه سیاه» آنها، این را خواهید دید:
با این حال، بررسی سریع اسکرین شات چند ماه پیش توسط Wayback Machine بایگانی اینترنت این را نشان می دهد:
اگر یک شرکت 3.4 میلیارد دلاری مانند ASOS از این تاکتیک برای به حداکثر رساندن فروش بلک فرایدی و دوشنبه سایبری خود استفاده می کند، ضربه ای به آن نمی زند!
نکته سریع: از سال در URL خود استفاده نکنید. در غیر این صورت، در نهایت با محتوای خود آشنا می شوید. اگر یک URL با یک سال در آن دارید، از تغییر مسیر 301 برای ارسال ارزش لینک به URL تعطیلات همیشه سبز جدید خود استفاده کنید.
5. از پست های تبلیغاتی نمایه کسب و کار گوگل استفاده کنید
اگر کسبوکار شما حضور محلی دارد، نمایه کسبوکار Google شما میتواند منبعی فوری برای جلب توجه تعطیلات از طریق استفاده از پستهایی باشد که معاملات تعطیلات شما را تبلیغ میکنند. مثال را اینجا ببینید (اگرچه به طور خاص به معاملات تعطیلات مربوط نیست):
تنها احتیاط این است که مشتری بالقوه شما باید در سفر خرید خود بسیار دور باشد زیرا پست ها ظاهر نمی شوند مگر اینکه به طور خاص برای کسب و کار شما جستجو کنند.
دستورالعمل های گام به گام گوگل را برای انتشار پست در اینجا دنبال کنید.
سئوی جمعه سیاه خود را در اسرع وقت شروع کنید
اگر تعطیلات سال گذشته شما را غافلگیر کرد، این نکات به شما کمک می کند تا برای امسال و سال آینده بهتر آماده شوید. در پایان روز، آماده شدن برای تعطیلات به طور ارگانیک بی شباهت به رویکردی نیست که در حال حاضر در مورد راه اندازی محصولات “ملموس” اتخاذ می کنید. و اینجاست که بیشتر مردم اشتباه می کنند. صفحاتی را که میسازید برای جلب توجه تعطیلات و افزایش موقت فروش جمعه سیاه در نظر نگیرید. صفحات تعطیلات خود را به عنوان الگوهای همیشه سبز بسازید که می توانید سال به سال به روز کنید.
به عنوان یک آژانس سئو، Victorious می تواند به شما کمک کند این را در برنامه های خود بکار ببرید. هرچه بیشتر به صفحات فرود تعطیلات خود به عنوان جنبه اصلی استراتژی ارگانیک خود نگاه کنید، برنامه ریزی، اجرا و حفظ سیستمی پیرامون این موضوع در آینده آسان تر خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر، یک مشاوره رایگان سئو را برنامه ریزی کنید.