چگونه کلمات کلیدی دم بلند را پیدا کنیم

از بین تمام استراتژی‌های مختلف سئو موجود، هدف قرار دادن کلمات کلیدی دم بلند احتمالاً یکی از موارد مورد علاقه من است. کلمات کلیدی دم بلند طبق ماهیت خود حجم جستجوی کمتری دارند. در حالی که این به معنای تقاضای کمتر است، خبر خوب این است که به طور کلی رقابت کمتر و قصد تبدیل بالاتری وجود دارد. جستجوی کلمات کلیدی طولانی یک راه عالی برای یافتن فرصت هایی برای ایجاد محتوای جدید و ارتباط با کاربرانی است که هدف بسیار خاصی در ذهن دارند.

با این حال، چالش با کلمات کلیدی دم بلند این است که ممکن است بلافاصله آشکار نباشند. پس از انجام برخی تحقیقات اولیه کلمات کلیدی، ممکن است متوجه شوید که بخش عمده ای از عباراتی که کشف می کنید حجم بالاتر و پرس و جوهای “سر” رقابتی بالاتر هستند. برای یافتن این پرسش‌های شگفت‌انگیز، ممکن است لازم باشد کمی عمیق‌تر غواصی کنید.

در اینجا نحوه یافتن کلمات کلیدی دم بلند آورده شده است:

  1. کنسول جستجو را با Data Studio یکپارچه کنید
  2. داده‌های Google Ads را مرور کنید
  3. به انجمن های با عملکرد بالا نگاه کنید
  4. Google Auto Complete را خراش دهید
  5. از داده های جستجوی داخلی استفاده کنید

در زیر، در مورد هر یک از این روش ها بیشتر توضیح خواهیم داد.

1. کنسول جستجو را با Data Studio یکپارچه کنید

روش مورد علاقه من برای یافتن کلمات کلیدی دم بلند، استفاده از Google Data Studio است. اگر سایت بزرگتری دارید اما نتوانسته اید به تمام داده های جستجوی خود در کنسول جستجو دسترسی داشته باشید، این استراتژی عالی کار می کند. یکی از بزرگترین ناامیدی بسیاری از سئوکاران این است که کنسول جستجو شما را به 1000 جستجو در صادرات آنها محدود می کند.

با این حال، یک واقعیت کمتر شناخته شده این است که در واقع می توانید با استفاده از Data Studio، صادرات بسیار بزرگتری را از کنسول جستجو دریافت کنید. مجموعه داده های بزرگتر به این معنی است که فرصت های بیشتری برای استخراج پرس و جوهای طولانی مدت خواهید داشت.

در اینجا نحوه ایجاد یک گزارش Data Studio که بیشتر از جستجوهای کنسول جستجوی شما را ارائه می دهد، آمده است:

  1. Google Data Studio را باز کنید
  2. روی Create > Report کلیک کنید
  3. در اتصال به داده «Search Console» را جستجو کنید.
  4. سایت خود را پیدا کنید و “نمایش سایت” و “وب” را انتخاب کنید
  5. حذف «ویژگی Google» از «Dimension»
  6. روی «افزودن ابعاد» کلیک کنید و «پرس و جو» را انتخاب کنید.
  7. هر «متریک» دیگری را که دوست دارید اضافه کنید (نمایش‌ها، CTR سایت، میانگین موقعیت)

اکنون باید به تعداد بسیار بیشتری درخواست از کنسول جستجو دسترسی داشته باشید. در اینجا می توانید ببینید که من به بیش از 150000 درخواست در این گزارش دسترسی دارم.

این فرآیند به من اجازه می دهد تا در جستجوی کلمات کلیدی دم بلند در تحقیقاتم عمیق تر باشم. با استفاده از این داده ها، می توانم موضوعات فردی را برای یافتن شرایط رقابتی کم استخراج کنم.

برای مثال، بیایید بگوییم که من می‌خواستم محتوای بیشتری در اطراف آیفون‌ها ایجاد کنم و برخی از کلمات کلیدی را شناسایی کنم که به راحتی می‌توانند رقابت کنند. من می‌توانم یک فیلتر ساده ایجاد کنم که درخواست‌های iPhone را بیش از ۱۰۰ نمایش به من نشان دهد.

در مرحله بعد می توانم به ترتیب صعودی مرتب کنم تا پرس و جوهایی با رقابت کم را پیدا کنم که برداشت های کمی دارند. یکی از کلمات کلیدی که پیدا کردم «بازیابی پیام‌های متنی حذف شده آیفون بدون پشتیبان» بود.

هنگام بررسی SERP برای این کلمه کلیدی می توانم متوجه شوم که رقابت زیاد نیست و هیچ نتیجه مارکی از apple.com وجود ندارد. این ممکن است فرصت خوبی برای ایجاد محتوای جدید برای یک مشکل بسیار خاص که کاربران دارند ایجاد کند.

2. داده های تبلیغات گوگل را بررسی کنید

من بارها گفته ام که از داده های PPC به شدت توسط سئوکاران استفاده نمی شود. این یکی از تنها مکان‌هایی است که هنوز می‌توانید داده‌های تبدیل/درآمد را در سطح کلمه کلیدی پیدا کنید. با نادیده گرفتن این بینش‌ها، سئوکاران فرصت‌هایی را از دست می‌دهند تا بهتر بفهمند چه پرسش‌هایی باعث ترافیک واجد شرایط می‌شوند و کجا در استراتژی سئو شکاف وجود دارد.

بسیاری از کمپین های PPC بر روی کلمات کلیدی متنوعی پیشنهاد می دهند. این را با تغییرات Google در اصلاح کننده تطابق گسترده ترکیب کنید و این دستور العملی برای یافتن بسیاری از جستجوهای طولانی در داده های PPC شما است.

در حال حاضر، در یونیورسال آنالیتیکس، گزارش «جستجوی پرس و جو» با استفاده از فیلترهایی برای جستجوی حجم کمتر، یافتن این عبارات را بسیار آسان می کند. نحوه انجام این کار به میزان ترافیکی که از Google Ads ایجاد می کنید بستگی دارد، اما در اینجا یک فرآیند کلی وجود دارد که من از آن استفاده می کنم:

Universal Analytics

  1. به Google Analytics بروید
  2. به Acquisition > Google Ads > Search Queries بروید
  3. روی “پیشرفته” کلیک کنید
  4. در این مثال من بین 20 تا 200 جلسه با بیش از 500 دلار درآمد فیلتر کردم.

اگر از GA4 استفاده می‌کنید، فرآیند زیر به شما کمک می‌کند تا این کلمات کلیدی را با داده‌های Google Ads شناسایی کنید.

گوگل آنالیتیکس 4

  1. به Google Analytics بروید
  2. به Acquisition > Overview بروید
  3. کارت را با کمپین های Google Ads خود پیدا کنید و “مشاهده کمپین های تبلیغات Google” را انتخاب کنید.
  4. منوی کشویی Session Google Ads را انتخاب کنید و گزینه Session Google Ads Query را انتخاب کنید.

از آنجا می‌توانید اصطلاحات طولانی‌تر مرتبط با جستارهای درآمدزا از Google Ads را شناسایی کنید. این یک راه بسیار قدرتمند برای یافتن کلمات کلیدی کم رقابت است که پتانسیل تبدیل دارند.

3. انجمن های با عملکرد بالا را مرور کنید

یکی دیگر از راه های قوی برای یافتن شرایط کم رقابت، تجزیه و تحلیل سایت های انجمن است. انجمن ها منبع بسیار خوبی را برای کاربران فراهم می کند تا سؤالات خود را بپرسند و برای مشکلات بسیار خاصی که دارند پاسخ بگیرند. از آنجایی که بسیاری از کاربران معمولاً مشکل مشابهی دارند، این سؤالات فروم اغلب با پرس و جوهای طولانی ترسیم می شوند و می توانند در SERP رتبه بندی شوند. با این حال، به طور کلی می توان به راحتی با یک مقاله خوب نوشته شده و بهینه از این نتایج فروم پیشی گرفت.

به عنوان مثال، اگر در فضای بهبود خانه هستید، ممکن است هر از چند گاهی سوالات انجمن را از doityourself.com ببینید که رتبه خوبی دارند. این انجمنی است که در آن کاربران می‌توانند در مورد مسائل رایجی که در پروژه‌های DIY خود دارند سؤال بپرسند.

برای یافتن کلیدواژه‌های طولانی در مقیاس، می‌توانیم این انجمن را از طریق ابزاری مانند Ahrefs اجرا کنیم تا نمونه‌هایی را پیدا کنیم که ممکن است یک موضوع انجمن رتبه‌بندی خوبی داشته باشد. همچنین ممکن است بخواهیم به موضوعات خاصی بپردازیم که می دانیم می خواهیم محتوای خود را روی آن متمرکز کنیم.

در این مثال، فرصت‌هایی را پیدا کردم که در آن انجمن با دنبال کردن این مراحل، رتبه‌بندی خوبی در مورد کلمات کلیدی «گاراژ» دارد:

  1. Ahrefs را باز کنید
  2. در نوار جستجو، پیشوند URL را در (https://www.doityourself.com/forum/) اضافه کنید. مطمئن شوید که “مسیر” انتخاب شده است.
  3. گزارش «کلمات کلیدی ارگانیک» را در نوار کناری سمت چپ انتخاب کنید
  4. جستجو را انجام دهید
  5. در منوی کشویی «کلمه کلیدی»، «حاوی» و سپس موضوع مورد نظر خود را انتخاب کنید («گاراژ» در این مثال»).

در اینجا می‌توانیم فهرستی از پرس‌و‌جوها را ببینیم که در آن صفحه انجمن رتبه‌بندی خوبی دارد.

سپس می‌توانیم SERP‌ها را برای این پرسش‌ها بررسی کنیم تا بررسی کنیم که رقابت ضعیف‌تری برای این عبارات دم بلند وجود دارد. در اینجا می توانید ببینید که دو موضوع انجمن در سه نتیجه برتر رتبه بندی شده اند. این به این معنی است که فرصتی عالی برای ایجاد محتوای جدید وجود دارد زیرا یک مقاله ممکن است به راحتی بتواند از این تاپیک‌های انجمن پیشی بگیرد.

اگر انجمنی را در صنعت خود می شناسید که دیده اید در صفحه اول ظاهر شده است، معمولاً ایده خوبی است که تجزیه و تحلیل کنید که آن انجمن برای چه سؤالاتی رتبه بندی می کند. شما می توانید از این دانش برای ایجاد محتوای خود برای همان موضوعات استفاده کنید. در حالی که انجمن ها بر اساس صنعت متفاوت هستند، سایت های وسیع تری مانند Reddit و Quora هستند.

4. Google Auto Complete را خراش دهید

تکمیل خودکار گوگل احتمالاً یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای تولید سریع ایده‌های محتوایی است که با کلمات کلیدی دم بلند نگاشت می‌شوند. این به این دلیل است که تکمیل خودکار سعی می‌کند بر اساس آنچه کاربران قبلی به دنبال آن بوده‌اند، پیشنهادات پرس و جو ارائه کند. در نتیجه، می توانید به سرعت پیشنهادات زیادی در مورد موضوعات بسیار خاص دریافت کنید.

با بازگشت به مثال آیفون، زمانی که «چگونه آیفون به تلویزیون را وصل کنیم» را وارد می‌کنم، متوجه می‌شوید که گوگل سؤالات بسیار خاصی را پیشنهاد می‌کند. من می‌توانم شروع به بررسی این ایده‌های موضوعی کنم و ببینم که آیا برای استراتژی محتوای ما مناسب است یا خیر.

البته، قوی ترین راه انجام این تحقیق استفاده از نوعی ابزار است که Google Autocomplete را خراش می دهد. این یک راه بسیار سریع برای دریافت بسیاری از پیشنهادات پرس و جو است که می تواند کلمات کلیدی طولانی دم عالی را برای هدف قرار دهد.

هنگام استفاده از تکمیل خودکار گوگل، یک استراتژی عالی می تواند فکر کردن به موضوع اصلی باشد که می خواهید کلمات کلیدی طولانی برای آن پیدا کنید و سپس از اصلاح کننده های سوال قبل از موضوع استفاده کنید. برخی از رایج ترین اصلاح کننده های سوال عبارتند از:

  1. چگونه
  2. چرا
  3. می توان
  4. چی
  5. چه زمانی
  6. میکند

ابزارهای مختلفی وجود دارد که Google Autocomplete را خراش می دهد، اما من توصیه می کنم از یکی به نام Keyword Sh!tter استفاده کنید. از یک رابط بسیار ساده استفاده می کند و استفاده از آن بسیار ساده است.

در اینجا من فقط سه کلمه کلیدی اولیه را برای حذف خودکار Google وارد کردم:

  • نحوه اتصال آیفون به تلویزیون
  • نحوه اتصال آیفون به ماشین
  • نحوه اتصال آیفون به آی پد

در عرض یک دقیقه من در حال حاضر بیش از 500 درخواست مختلف دارم که از تکمیل خودکار Google پیدا کرده است.

سپس می توانید داده ها را صادر کرده و از طریق ابزار حجم جستجوی انتخابی خود اجرا کنید. در اینجا، من به سادگی شرایط را در نظر گرفتم و آن را از طریق برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل اجرا کردم. سپس می‌توانید از «میانگین جستجوهای ماهانه» به‌عنوان سنج استفاده کنید تا مشخص کنید که چه نوع پرس‌و‌جوهایی که فکر می‌کنید فرصت‌های عالی برای کلمات کلیدی طولانی ایجاد می‌کنند.

5. از داده های جستجوی داخلی سایت استفاده کنید

اگر سایت شما حجم زیادی از ترافیک را از جستجوی داخلی ایجاد می کند، این مکان مناسب دیگری برای بررسی کلمات کلیدی طولانی است. اگر شما یک سایت تجارت الکترونیک هستید و به دنبال شناسایی صفحات دسته بندی خاصی هستید که با کلمات کلیدی کم رقابت نگاشت شده اند، این استراتژی معمولا بهترین کار را دارد. اگر کاربران معمولاً از این ویژگی استفاده می کنند، ممکن است روی داده های زیادی نشسته باشید که در حال بررسی هستند.

برای یافتن این داده ها در Google Analytics می توانید از فرآیند زیر استفاده کنید:

Universal Analytics

  1. به Google Analytics بروید
  2. در نوار کناری سمت چپ به Behavior > Site Search > Search Terms بروید
  3. روی “پیشرفته” کلیک کنید
  4. معیارهای فیلترینگ خود را ایجاد کنید. در اینجا من به دنبال عبارات جستجویی گشتم که با کمتر از 200 جستجوی منحصر به فرد حداقل 1000 دلار درآمد داشته باشد.

این به شما گزارشی از پرس و جوهای داخلی را نشان می دهد که به طور مکرر جستجو نمی شوند، اما همچنان به درآمد قابل توجهی کمک می کنند. البته، معیارهای فردی که شما استفاده می‌کنید بر اساس تعداد دفعاتی که افراد از عملکرد جستجوی داخلی سایت شما استفاده می‌کنند و آن را تغییر می‌دهند، تعیین می‌شود.

در حالی که داده های جستجوی داخلی می تواند برای شناسایی کلیدواژه های طولانی تر مفید باشد، این روش دارای اشکالاتی است. به طور کلی، کاربران هنگام استفاده از جستجوی داخلی خیلی خاص نیستند. احتمال اینکه کاربر با استفاده از جستجوی داخلی به دنبال «شلوار جین تنگ» بیشتر از «شلوار جین تنگ مشکی سایز 10» باشد. اکثر سایت های تجارت الکترونیک دارای یک ناوبری وجهی هستند که به کاربر اجازه می دهد تا ویژگی های محصول مورد نظر خود را بیشتر بررسی کند. با این حال، اگر به دنبال کلمات کلیدی طولانی تر هستید، داده های جستجوی داخلی را نباید نادیده گرفت!

با در نظر گرفتن تمام این اطلاعات، باید به خوبی مجهز باشید تا فرصت های کلیدواژه دم بلند را برای سایت خود پیدا کنید. با استفاده از این روش ها، باید بتوانید پرس و جوهای رقابتی پایین تری را شناسایی کنید که بهتر با برخی از برجسته ترین کاربران شما ارتباط برقرار می کنند.

اخبار را مستقیماً در صندوق ورودی خود جستجو کنید

*” فیلدهای الزامی را نشان می دهد

*ضروری