چگونه کلمات کلیدی رقبا را به راحتی پیدا و تجزیه و تحلیل کنیم » رتبه ریاضی

درک اینکه رقبای شما چه کلمات کلیدی را هدف قرار می دهند برای ایجاد یک استراتژی سئو موثر ضروری است.

تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقیب به شما کمک می کند محتوای خود را به صورت استراتژیک بهینه کنید.

تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقیب شامل شناسایی رقبای شما، کشف کلمات کلیدی که برای آنها رتبه بندی می کنند و ارزیابی ارتباط و عملکرد این کلمات کلیدی است.

سپس از این اطلاعات می توان برای اطلاع رسانی استراتژی سئوی خود استفاده کرد، به شما کمک می کند تا ترافیک ارگانیک بیشتری را جذب کنید، به طور موثرتری به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید و به اهداف تجاری خود برسید.

در این پست، فرآیند گام به گام یافتن و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقبا با استفاده از ابزارهای مختلف را مورد بحث قرار خواهیم داد.

بنابراین، بدون هیچ مقدمه ای، بیایید شروع کنیم.

1 کلمات کلیدی رقیب چیست؟

کلمات کلیدی رقیب عبارت‌ها و عبارات جستجوی خاصی هستند که مشاغل در صنعت شما برای جذب ترافیک به وب‌سایت‌هایشان استفاده می‌کنند.

این کلمات کلیدی را می توان در محتوای صفحات وب، توضیحات متا، پست های وبلاگ و تبلیغات جستجوی پولی آنها یافت.

تجزیه و تحلیل این کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا بفهمید کدام عبارات ترافیک را به سمت رقبای شما هدایت می کنند و در نتیجه به شما بینشی برای بهبود سئو و استراتژی های بازاریابی خود می دهد.

به عنوان مثال، به عنوان مثال، اگر شما با وب سایت FlowerAura رقابت می کنید، پس تحویل گلدان یک کلمه کلیدی رقیب است.

مثال کلمه کلیدی رقیب

2 اهمیت تحقیق کلمات کلیدی رقیب

تحقیق در مورد کلمات کلیدی رقیب جزء ضروری یک استراتژی سئو موفق است. این بینش های ارزشمندی را ارائه می دهد که می تواند تلاش های بازاریابی شما را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

با تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی مورد نظر رقبا، می توانید درک عمیق تری به دست آورید و فرصت هایی را برای بهینه سازی محتوای خود شناسایی کنید.

این تحقیق به کشف شکاف‌ها در استراتژی کلمات کلیدی شما کمک می‌کند، عباراتی را که رقبا برای آن رتبه‌بندی می‌کنند اما شما رتبه‌بندی نمی‌کنند، به شما امکان می‌دهد این فرصت‌های استفاده نشده را هدف قرار دهید و رتبه‌بندی موتورهای جستجوی خود را بهبود بخشید.

همچنین با شناسایی کلمات کلیدی با عملکرد بالا که رقبا استفاده می‌کنند، به اصلاح کمپین‌های جستجوی پولی کمک می‌کند و امکان مناقصه استراتژیک‌تر و قرار دادن تبلیغات بهتر را فراهم می‌کند.

3 چگونه یک تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقیب انجام دهیم

حال اجازه دهید در مورد چگونگی انجام تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقیب بحث کنیم.

3.1 رقبای خود را شناسایی کنید

اولین قدم در کشف کلمات کلیدی رقیب، شناسایی رقبای برتر شماست.

با بررسی اینکه چه کسانی در حال حاضر در SERP ها برای کلمات کلیدی هدفی که در ذهن دارید رتبه بندی می کنند شروع کنید و آن شرکت ها را به لیست خود اضافه کنید. در حالی که ممکن است در حال حاضر چند رقیب در ذهن داشته باشید، ایجاد یک لیست جامع تر با در نظر گرفتن معیارهای زیر ضروری است:

  • اندازه هدف: تعیین کنید که آیا منابع لازم برای رقابت با بزرگترین بازیکنان در جایگاه خود را دارید یا باید رقبای کوچکتر و در دسترس را هدف قرار دهید.
  • ماهیت رقابت: تصمیم بگیرید که آیا می خواهید رقبای مستقیم یا غیرمستقیم را هدف قرار دهید. رقبای مستقیم یک محصول یا خدمات مشابه را ارائه می دهند که به عنوان جایگزینی برای شما عمل می کند، در حالی که رقبای غیرمستقیم محصولات یا خدمات مختلفی را ارائه می دهند که همان مشکل را حل می کند.

برای شناسایی بازیگران کلیدی در جایگاه خود، یک جستجوی ساده در گوگل می تواند به شما کمک کند. رقبای برتر معمولا بر نتایج جستجوی ارگانیک و پولی تسلط خواهند داشت.

کلمات کلیدی رقیب را در گوگل جستجو کنید

3.2 کلمات کلیدی رقبای بالقوه را شناسایی کنید

در مرحله بعد، زمان آن رسیده است که داده های کلیدواژه رقبای خود را استخراج کنید تا کلیدواژه هایی را که در حال حاضر برای آنها رتبه بندی نمی کنید، شناسایی کنید. از ابزار تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی برای ورود به وب سایت هر رقیب و ایجاد لیستی از کلمات کلیدی با عملکرد برتر استفاده کنید.

اجازه دهید در مورد چگونگی کشف کلمات کلیدی رقیب با کمک Google Keyword Planner بحث کنیم.

برای شروع، اگر قبلاً ندارید، باید با ایجاد یک حساب Google Ads به ابزار دسترسی پیدا کنید. پس از ورود به سیستم، به برنامه ریز کلمات کلیدی، همانطور که در زیر نشان داده شده است.

رابط برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل

برای کشف کلمات کلیدی رقیب با استفاده از Google Keyword Planner، با انتخاب آن شروع کنید کلمات کلیدی جدید را کشف کنید گزینه.

بعد، به با یک وب سایت شروع کنید برگه. این ویژگی به شما امکان می دهد کلمات کلیدی را بر اساس یک وب سایت خاص پیدا کنید.

فرض کنید شما علاقه مند به دانستن چه کلمات کلیدی سایت رقیب هستید، مانند amazon.com، رتبه برای. URL دامنه را وارد کنید، انتخاب کنید که آیا داده های کلمه کلیدی را برای یک کشور خاص یا در سراسر جهان می خواهید، و گزینه استفاده از کل سایت را انتخاب کنید.

کلمات کلیدی رقیب را برای یک وب سایت کشف کنید

پس از اتمام، بر روی آن کلیک کنید نتیجه بگیرید را فشار دهید، و لیستی از کلمات کلیدی را مشاهده خواهید کرد که دامنه برای آنها رتبه بندی می شود.

توجه به این نکته مهم است که این پیشنهادات کلمات کلیدی لزوماً کلمات کلیدی ارگانیک دقیقی نیستند که سایت برای آنها رتبه بندی می کند. در عوض، آنها بر اساس تجزیه و تحلیل پیوندهای داخلی، توضیحات متا، تگ‌های عنوان، سرفصل‌ها و متن کلی در صفحه، همراه با داده‌های نمایه‌سازی جستجو ایجاد می‌شوند.

نتایج کلمات کلیدی

این کلمات کلیدی ارتباط نزدیکی با آنچه دامنه برای آن رتبه بندی می شود، دارند، اما این لیست ممکن است به طور کامل کلمات کلیدی خاصی را که هدف شما قرار می دهید، مانند کلمات کلیدی مربوط به انواع مختلف کفش های دویدن را نشان ندهد.

ممکن است چند کلمه کلیدی مرتبط پیدا کنید، اما برای اصلاح جستجوی خود، URL صفحه دسته بندی را از سایت وارد کنید که به طور خاص محتوای کفش های در حال اجرا را گروه بندی می کند.

با انجام این کار، کلمات کلیدی را می بینید که بیشتر با کفش های دویدن مرتبط هستند.

لیست کلمات کلیدی برای یک صفحه خاص

اگر جستجوهای مشابهی را در چندین سایت رقیب انجام دهید، می توانید کلمات کلیدی مرتبط برای سایت خود را کشف کنید.

کلمات کلیدی سطح صفحه

اگر می خواهید صفحه ای برای کلمه کلیدی ایجاد کنید بهترین کفش دویدن برای مردان. با جستجوی این کلمه کلیدی شروع کنید تا ببینید کدام صفحات در جستجوی گوگل در بالاترین رتبه قرار دارند. صفحات با رتبه برتر به شما بینش ارزشمندی در مورد بهترین لیست کلمات کلیدی می دهند.

سپس، یکی از صفحات با رتبه برتر را باز کنید، URL آن را کپی کنید و به Google Keyword Planner بروید.

در با یک وب سایت شروع کنید گزینه، URL صفحه را جایگذاری کنید. به جای انتخاب از کل سایت استفاده کنید گزینه، را انتخاب کنید فقط از این صفحه استفاده کنید گزینه.

ایده های کلمه کلیدی

کلیک نتیجه بگیرید، و Google Keyword Planner کلمات کلیدی را ارائه می دهد که صفحه جدید شما می تواند برای آنها رتبه بندی کند، اگر صفحه ای مشابه با رتبه برتر ایجاد کنید.

ایده های کلمه کلیدی

علاوه بر این، می‌توانید نمای گروه‌بندی‌شده را بر اساس ارتباط مشاهده کنید، که ایده‌های محتوای بیشتری را به شما می‌دهد، همانطور که در زیر نشان داده شده است.

نمای گروهی

این به شما کمک می کند گروهی از محتوای مرتبط مرتبط ایجاد کنید که به یکدیگر پیوند می دهند و یک پروفایل پیوند داخلی قوی ایجاد می کنند.

کلمات کلیدی سودآور را پیدا کنید

اگر می خواهید از تبلیغات گوگل برای کسب درآمد برای سایت خود استفاده کنید، توجه به داده های اضافی ارائه شده توسط Google Keyword Planner، به ویژه محدوده کم و زیاد قیمت پیشنهادی بالای صفحه.

این داده‌ها نشان می‌دهد که تبلیغ‌کنندگان چقدر حاضرند برای قرار دادن تبلیغات برای هر کلمه کلیدی خاص بپردازند.

پیشنهاد قیمت بالای صفحه

به عنوان مثال، اگر کلمات کلیدی مرتبط با کفش دویدن، متوجه خواهید شد که برخی از کلمات کلیدی داده قیمت ندارند. این نشان می دهد که تبلیغ کنندگان این کلمات کلیدی را سودآور نمی دانند.

داده های پیشنهادی وجود ندارد

بنابراین، حتی اگر مقاله شما برای این کلمات کلیدی در بالاترین رتبه قرار گیرد و اجازه تبلیغات در سایت خود را بدهید، درآمد چندانی از تبلیغات از آن صفحه خاص ایجاد نخواهید کرد.

علاوه بر این، تفاوت بین محدوده پیشنهادی پایین و بالا را بررسی کنید. یک شکاف کوچکتر و یک پیشنهاد قیمت پایین تر نشان می دهد که تبلیغ کنندگان مایل به پرداخت حق بیمه برای رتبه بندی مداوم برای آن کلمه کلیدی هستند که به معنای رقابت بالا است.

به خاطر داشته باشید که معیار رقابت برای تبلیغ‌کنندگان است، نه برای رتبه‌بندی ارگانیک.

سنج مسابقه

کلمات کلیدی سودآور معمولاً دارای هدف تجاری قوی هستند.

به عنوان مثال، بهترین کفش های دویدن برای ماراتن کلمه کلیدی هدف واضحی را نشان می دهد زیرا مخاطبانی که این عبارت را جستجو می کنند احتمالاً به دنبال خرید کفش های با کیفیت برای آموزش ماراتن هستند و آن را به یک کلمه کلیدی ارزشمند برای تبلیغ کنندگان تبدیل می کند. متقابلا، تاریخچه کفش های دویدن دارای هدف اطلاعاتی است و ممکن است تبلیغ کنندگانی را که مایل به پرداخت قیمت های بالا هستند جذب نکند و در نتیجه پتانسیل درآمد تبلیغاتی کمتری داشته باشد.

اگر می‌خواهید از درآمد تبلیغات کسب درآمد کنید، روی کلمات کلیدی با هدف تجاری بالا و محدوده پیشنهاد رقابتی تمرکز کنید.

با این حال، اگر سایت شما جدید است، تحقیقات کاملی برای کلمات کلیدی انجام دهید تا حجم جستجو و رقابت رتبه بندی کلمات کلیدی ارگانیک را شناسایی کنید تا یک استراتژی سئو پایدار ایجاد کنید.

3.3 کلمات کلیدی رقیب را برای هدف انتخاب کنید

هنگامی که فهرستی از کلمات کلیدی خود را تهیه کردید، زمان آن است که آنهایی را که ارزش هدف گذاری دارند، شناسایی کنید.

ابتدا، کلمات کلیدی را که به کسب و کار یا مخاطبان هدف شما مرتبط نیستند حذف کنید. ایجاد محتوا برای کلمات کلیدی نامربوط مشتریان بالقوه را جذب نخواهد کرد.

برای کسب و کارهای کوچکتر، کلمات کلیدی که بیش از حد رقابتی هستند را نیز حذف کنید.

ابزارهایی مانند Google Keyword Planner، Ahrefs و Semrush می‌توانند بینش‌هایی را در مورد اینکه رتبه‌بندی برای یک کلمه کلیدی خاص چقدر دشوار است، ارائه دهند.

سختی کلمه کلیدی را بررسی کنید

اگر به تازگی شروع به کار کرده اید یا اگر وب سایت شما دارای اعتبار دامنه بالایی نیست، روی کلمات کلیدی با رقابت کمتر تمرکز کنید. همانطور که سایت شما رشد می کند، می توانید به تدریج کلمات کلیدی رقابتی بیشتری را هدف قرار دهید.

4 نتیجه

یافتن و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقبا بخش مهمی از هر استراتژی موثر سئو است. با شناسایی کلمات کلیدی که رقبای شما برای آنها رتبه بندی می کنند، می توانید بینش ها و فرصت های ارزشمندی را برای بهبود عملکرد موتور جستجوی خود کشف کنید.

از شناسایی رقبا تا انتخاب کلمات کلیدی رقیب برای هدف، می توانید استراتژی کلمه کلیدی خود را اصلاح کنید تا از رقبا جلوتر بمانید.

با استفاده از ابزارهایی مانند Google Keyword Planner، Semrush، Ahrefs و غیره، می توانید به طور سیستماتیک این کلمات کلیدی را کشف کرده و رقابت خود را درک کنید.

با تلاش مداوم و استفاده استراتژیک از این استراتژی ها، می توانید رتبه بندی موتورهای جستجوی خود را ارتقا دهید، مخاطبان بیشتری را جذب کنید و در نهایت به اهداف خود برسید.

اگر این پست را دوست دارید، به ما اطلاع دهید توییت کردن @rankmathseo.


Source link