سئوی تصویر چیست؟
سئوی تصویر عمل بهینه سازی عکس ها در وب سایت شما برای خزنده های موتورهای جستجو به منظور بهبود دید و رتبه بندی آنها در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) است. سئوی تصویر شامل بهینه سازی عناصر مختلف یک تصویر، از جمله اندازه فایل، تگ های جایگزین، و سایر ابرداده ها، برای کمک به موتورهای جستجو برای درک زمینه و ارتباط تصویر با محتوای صفحه است.
چرا سئوی تصویر اهمیت دارد؟
همه میدانند که تصاویر میتوانند به بهبود بخش زیباییشناختی محتوای سایت شما کمک کنند، اما برای سئوی سایت شما نیز بسیار ارزشمند هستند. هنگامی که مردم به دنبال اطلاعات یا محصولات آنلاین از طریق موتورهای جستجو مانند Google می گردند، اغلب از جستجوی تصویر برای یافتن تصاویر مرتبطی که با جستارهای جستجوی آنها مطابقت دارند، استفاده می کنند. سئوی تصویر به ویژه برای وب سایت هایی که به شدت به محتوای بصری متکی هستند، مانند وب سایت های تجارت الکترونیک یا بازاریابی محتوا، مهم است.
مزایای سئوی تصویر بهینه چیست؟
هنگامی که تصاویر وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه می کنید، شانس خود را برای نمایش در نتایج جستجوی تصاویر مرتبط افزایش می دهید. اولویت قرار دادن سئوی تصویر می تواند برای وب سایت شما از راه های زیر مفید باشد:
- دید بهبود یافته: با بهینه سازی تصاویر برای موتورهای جستجو، می توانید احتمال ظاهر شدن آنها در نتایج جستجوی تصویر را افزایش دهید و دید محتوای بصری وب سایت خود را بهبود بخشید.
- افزایش ترافیک: هنگامی که تصاویر شما در نتایج جستجو ظاهر می شوند، کاربران بیشتر روی آنها کلیک می کنند و از وب سایت شما بازدید می کنند که می تواند منجر به افزایش ترافیک و تعامل شود.
- تجربه کاربری پیشرفته: تصاویر بهینه شده می توانند با اطمینان از اینکه تصاویر به درستی و سریع نمایش داده می شوند، بدون کاهش زمان بارگذاری صفحه، تجربه کلی کاربر را بهبود بخشند.
- افزایش دسترسی: تگهای Alt و سایر ابردادهها میتوانند تصاویر را برای کاربران کمبینا که برای پیمایش در وب به صفحهخوانها متکی هستند، در دسترستر کنند.
- مزیت رقابتی: اگر تصاویر وب سایت شما برای سئو بهینه شده باشد، ممکن است نسبت به سایر وب سایت هایی که تلاش زیادی برای بهینه سازی تصویر انجام نداده اند، مزیت رقابتی داشته باشید.
5 بهترین روش برای بهبود سئوی تصویر
اکنون که می دانید چرا اولویت بندی سئوی تصویر بسیار مهم است، زمان آن رسیده است که آن را عملی کنید. ما 5 نکته را برای بهبود سئوی تصویر در زیر آورده ایم.
1. از تصاویر منحصربفرد و مرتبطی استفاده کنید که محتوای شما را بهبود می بخشد
تمام تصاویری که به سایت شما اضافه می شوند باید به روشی هدفمند انجام شوند که محتوای شما را بالا ببرد. افزودن تصاویر نامربوط نه تنها باعث سردرگمی کاربران می شود، بلکه محتوا را کم معنا می کند. هنگام تعیین تصاویری که باید در صفحه خود قرار دهید، بدانید که نوع محتوایی که قرار می دهید مهم است.
برای بهینه سازی تجربه کاربری، بهتر است به این فکر کنید که می خواهید خودتان به عنوان یک کاربر چه تصاویری را ببینید. شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که تصویر شما با هدف کاربر مطابقت دارد.
به عنوان مثال، اگر در حال نوشتن یک پست وبلاگ در مورد پخت کیک هستید، انواع خاصی از عکس ها وجود دارند که می توانند به قوی تر شدن وبلاگ کمک کنند. به انواع عکس های موجود در این نگاهی بیندازید طرز تهیه کیک مرغ مگس خوار از زندگی جنوبی.
نویسنده علاوه بر فهرست کردن مواد تشکیل دهنده، یک عکس نیز دارد تا خوانندگان بتوانند قبل از شروع کار، آنچه را که نیاز دارند تجسم کنند.
در هر مرحله، نویسنده عکسهای پیشرفت را اضافه میکند تا خوانندگان بتوانند پس از رعایت دستورالعملها متوجه شوند که کیک آنها چگونه باید باشد.
در پایان وبلاگ، محصول نهایی نشان داده شده است تا خوانندگان بدانند نتیجه نهایی چگونه باید باشد.
علاوه بر این، اگر محتوای شما دارای تصاویر مرتبط باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که کاربران برای مدت بیشتری در صفحه شما بمانند و نرخ پرش را کاهش دهند. موتورهای جستجو هنگام رتبه بندی وب سایت ها، نرخ پرش را در نظر می گیرند، بنابراین داشتن تصاویر مرتبط می تواند به بهبود رتبه شما کمک کند.
2. بهبود دسترسی با گنجاندن متن جایگزین
متن جایگزین شرح مختصری از یک تصویر است که در کد HTML ارائه شده است. متن جایگزین برای توصیف محتوای یک تصویر برای افرادی استفاده می شود که ممکن است قادر به دیدن آن نباشند، مانند افرادی که دارای اختلالات بینایی هستند یا افرادی که مشکلات فنی را تجربه می کنند. هنگام ایجاد متن جایگزین، چند روش برتر وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. شما می خواهید متن جایگزین شما تا حد امکان دقیق و توصیفی باشد و در عین حال از پر کردن کلمات کلیدی اجتناب کنید. به نمونه های زیر برای این تصویر نگاه کنید.
متن جایگزین مثال 1: گل بزرگ
متن جایگزین مثال 2: آفتابگردان زرد طلایی بزرگ
همانطور که می بینید، متن جایگزین دوم بسیار توصیفی تر است و نمایش بهتری از تصویر است. همچنین توجه به این نکته مهم است که افزودن توصیفگرهایی مانند “تصویر” یا “تصویر” برای متن جایگزین ضروری نیست. به عنوان یک قاعده کلی، متن جایگزین باید در حدود 140 کاراکتر یا کمتر نگه داشته شود.
3. برای اطمینان از اندازه و ابعاد فایل، تصاویر را فشرده کنید
مهم است که مطمئن شوید تصاویر دارای اندازه مناسب هستند و فضای فایل زیادی را اشغال نمیکنند، زیرا این امر به بارگذاری سریعتر تصاویر کمک میکند و به نوبه خود سرعت کلی صفحه را بهبود میبخشد. موتورهای جستجو مانند گوگل دستورالعمل هایی برای بهینه سازی تصویر دارند. یکی از دستورالعمل ها استفاده از تصاویری است که اندازه مناسبی برای ناحیه نمایش آنها دارند. با پیروی از این دستورالعمل ها، می توانید شانس خود را برای رتبه بالاتر در نتایج جستجو افزایش دهید.
فشرده سازی تصویر فرآیند کاهش حجم یک فایل تصویری بدون کاهش کیفیت بصری آن است. بهترین کار این است که حجم تصاویر در سایت شما کمتر از 100 کیلوبایت باشد. اگر حجم تصاویر اصلی که می خواهید به وب سایت خود اضافه کنید بیش از 100 کیلوبایت هستند، ابزارهای رایگان زیادی مانند TinyPNG و Optimizilla که می تواند به شما در فشرده سازی تصاویر کمک کند. علاوه بر این، کاربران وردپرس می توانند افزونه هایی را نصب کنند که از اندازه مناسب تصاویر در سراسر وب سایت شما اطمینان حاصل کنند. گزینه های Hubspot را برای این مورد بررسی کنید بهترین افزونه های بهینه سازی تصویر.
4. تصاویر را برای موبایل دوستانه کنید
به خاطر داشته باشید که گوگل یک خزنده اول تلفن همراه است، بنابراین باید مطمئن شوید که هر تصویری که در وب سایت خود قرار می دهید می تواند به راحتی در دستگاه های تلفن همراه مشاهده شود. ابعاد تصویر شما به طور متفاوتی بر بینندگان موبایل و دسکتاپ تأثیر می گذارد، بنابراین مطمئن شوید که هر قالب وب سایتی که استفاده می کنید به طور خودکار اندازه تصاویر را تغییر می دهد. در غیر این صورت، افزودن کد CSS سفارشی به وب سایت شما می تواند به اطمینان از UX مثبت در بین دستگاه ها کمک کند.
5. داده های ساختار یافته ImageObject را اضافه کنید
طرحواره یا داده های ساختاریافته نشانه گذاری است که می توانید از آن برای کمک به خزنده های موتورهای جستجو اطلاعات بیشتری درباره محتوای موجود در سایت خود استفاده کنید. علاوه بر انواع رایج طرحواره مانند پرسشهای متداول یا سازمان، نشانهگذاری طرحوارهای که توسط Google پشتیبانی میشود، میتواند برای تصاویر نیز استفاده شود.
داده های ساختاری ImageObject نوعی نشانه گذاری است که اطلاعات اضافی درباره یک تصویر در یک صفحه وب را در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهد. این نوع داده های ساختاریافته اطلاعاتی مانند URL تصویر، ابعاد تصویر و نویسنده یا خالق تصویر را ارائه می دهد. این اطلاعات می تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا زمینه و ارتباط تصویر را در ارتباط با محتوای صفحه وب بهتر درک کنند.
با گنجاندن داده های ساختار یافته ImageObject در یک صفحه وب، می توانید شانس نمایش تصاویر را در نتایج موتورهای جستجو، مانند جستجوی تصویر گوگل، افزایش دهید. هنگامی که داده های ساختار یافته تصویر اضافه شد، کد JSON-LD ممکن است چیزی شبیه به مثال ما در زیر باشد.
نتیجه
بهینه سازی تصاویر برای موتورهای جستجو یکی از جنبه های مهم سئو است که می تواند به طور قابل توجهی دید و ترافیک وب سایت شما را بهبود بخشد. این نکات ساده و در عین حال موثر در مورد چگونگی بهبود سئوی تصویر می تواند به متمایز کردن وب سایت شما از رقبا، جذب کاربران بیشتر و در نهایت موفقیت بیشتر آنلاین کمک کند.
اخبار را مستقیماً در صندوق ورودی خود جستجو کنید
*ضروری