چگونه Gen Z در حال پیشرو در انقلاب جستجوی AI است

چگونه Gen Z در حال پیشرو در انقلاب جستجوی AI است

TL ؛

ما تجزیه و تحلیل کردیم 3000 پرس و جو جستجو در طی چهار نسل (Gen Z ، Millennials ، Gen X و Boomers) ، همه چیز را از طول و ساختار پرس و جو گرفته تا استفاده از اصلاح کننده ها و تمایل به نام تجاری ها بررسی می کند.

آنچه پیدا کردیم نشان می دهد که رویکرد مکالمه ژنرال Z برای جستجو در واقع ممکن است راه را به سمت آینده ای پیچیده تر و دوستانه تر کشف اطلاعات هدایت کندبشر

وقتی به این فکر می کنیم که چگونه نسل های مختلف از فناوری استفاده می کنند ، ما اغلب در کلیشه های راحت قرار می گیریم: ژنرال Z با پیام کوتاه و زبان معمولی آنها ، بومرها که با رابط های دیجیتال و هر کس دیگری در جایی بین آن دست و پنجه نرم می کنند.

با این حال ، تجزیه و تحلیل اخیر از الگوهای پرس و جو جستجو در بین نسل ها ، بینش های غافلگیرانه ای را نشان می دهد که این فرضیات را به چالش می کشد و ممکن است نشان دهد که آینده جستجو در کجا قرار دارد.

چگونه نسل ها بصورت آنلاین جستجو می کنند

ما با داده های پشتیبانی به روندهای کلیدی شیرجه می زنیم اما در اینجا یک مرور سریع در مورد تفاوت در نحوه جستجوی نسل ها وجود دارد:

8 الگوی پرس و جو جستجوی معمولی 1024x653

ژنرال Z

  • طولانی ترین نمایش داده شد (به طور متوسط ​​5.83 کلمه) و به احتمال زیاد از جملات کامل استفاده می کند
  • بالاترین استفاده از سؤالات (43.57 ٪) در مقابل دستورات ، نشان دادن یک رویکرد مکالمه برای جستجو
  • اغلب اوقات اصلاح کننده های با کیفیت (مانند “بهترین”) را به پرس و جوهای جستجو اضافه می کنند
  • با وجود نوشتن سؤالات طولانی تر ، کمترین نرخ تایپی (0.07 ٪)

هزاره

  • به احتمال زیاد از زبان مودبانه استفاده می شود (1.79 ٪ از نمایش داده شد)
  • استفاده از علامت سوال بالا (12.53 ٪) اما کمتر از ژنرال Z
  • استفاده متعادل از انواع مختلف اصلاح کننده
  • به احتمال زیاد از دوره هایی در نمایش داده شد (8.95 ٪)

ژنرال x

  • بالاترین نرخ ذکر برند/پلتفرم (5.16 ٪)
  • بیشترین آگاهی از قیمت در جستجوهای خود (بالاترین استفاده از اصطلاحاتی مانند “مقرون به صرفه” ، “ارزان” ، “رایگان”)
  • استفاده متوسط ​​از شرایط مکان (15.19 ٪)
  • انتقال واضح بین الگوهای نسلی جوانتر/قدیمی تر نشان می دهد

بومرها

  • به احتمال زیاد از اصطلاحات خاص موقعیت مکانی (19.95 ٪) و کدهای ZIP (1.91 ٪) استفاده می کند
  • بالاترین نرخ ذکر دستیار مجازی (3.28 ٪)
  • تمرکز بر اعتبار حرفه ای (“دارای مجوز” ، “قابل اعتماد”)
  • کوتاهترین نمایش داده شد (5.15 کلمه) اما بالاترین میزان تایپی (0.37 ٪)

روندهای جستجو در حال تحول

بیایید همه این موارد را بیشتر باز کنیم ، از جمله روندهای بزرگی که پیدا کردیم که طی سالهای آینده جستجو را به شکلی بزرگ تغییر می دهد.

نسل های جوان بیشتر از نسل های قدیمی تر مکالمه جستجو می کنند

در حالی که کلیشه پیرامون نسل های جوان ممکن است این باشد که آنها به طور غیررسمی صحبت می کنند (و تعداد زیادی ریتز دارند) ، داده های ما نشان می دهد که آنها در واقع به طور رسمی تر از نسل های قدیمی جستجو می کنند. ژنرال Z و Millennials تمایل به جستجوی مکالمه دارند – به این معنی که آنها نحوه صحبت کردن را جستجو می کنند.

آنها از پرس و جوهای جستجوی طولانی تر استفاده می کنند و سؤالات خاصی را به یک موتور جستجو می پرسند ، دقیقاً مانند آنها به شخص دیگری.

طول پرس و جو متوسط ​​(کلمات)
تولید طول
ژنرال Z 5.83
هزاره 5.64
ژنرال x 5.54
بومرها 5.15

نسل های قدیمی تقریباً در یک زبان منحصر به فرد جستجو می کنند که به سمت تولید نتایج موتورهای جستجو می شود.

به عنوان مثال ، یک پرس و جو معمولی در جستجوی Gen Z در مورد آب و هوا ممکن است “احتمال باران امروز چیست؟” در حالی که یک پرس و جو Gen X یا Boomer به طور خاص برای موتورهای جستجوگر مانند “آب و هوای Tampa fl” نوشته می شود.

سوالات در مقابل دستورات (٪ به عنوان سؤال)
تولید پرسش
ژنرال Z 43.57 ٪
هزاره 33.76 ٪
ژنرال x 26.07 ٪
بومرها 23.22 ٪

3 استفاده از نگارشی

بیایید کمی بیشتر اینها را باز کنیم!

نسل های جوانتر عادت دارند که به الگوریتم ها و هوش مصنوعی تکیه کنند تا بفهمند که در یک سوال به دنبال چه چیزی هستند. اگر در مورد دمای بالا سؤال کنند ، انتظار دارند که جستجو بتواند مکان خود را بفهمد و یک پاسخ خاص ارائه دهد. نسل های قدیمی اطلاعات بیشتر موتور جستجوی را تغذیه می کنند و سپس به دنبال یافتن خودشان هستند.

یک تئوری این است که نسل های قدیمی (حتی هزاره های قدیمی) که با جستجو رشد نکرده اند ، با استفاده از موتورهای جستجوی دقیق تر که در آن شما نیاز به اضافه کردن تعداد زیادی از اپراتورهای جستجو برای دریافت پاسخ های با کیفیت دارید ، اطلاعات آنلاین پیدا کردند.

نسل های جوان نه تنها با گوگل در مرکز دنیای دیجیتال رشد کرده اند ، بلکه آنها با بلندگوهای هوشمند ، سیری رشد کرده اند ، و اکنون LLMS که سؤالات خاص یک پاسخ بسیار مستقیم را باز می گرداند.

از آنجا که بیشتر مصرف کنندگان انتظار پاسخ های فوری را دارند ، این به یک پیشگویی خود تحقق بخشیده می شود که در آن محصولات جستجو مانند Google سازگار شده اند تا پاسخ های فوری بیشتری را در مواردی مانند نمای کلی AI برگردانند ، که در آن صورت قطار مصرف کنندگان برای جستجوی پاسخ های فوری. بنابراین ممکن است ما شاهد تغییرات بزرگی در نسل های قدیمی در سالهای آینده باشیم و روشهای جدید تحویل پاسخ فوری همچنان شیوع خود را به دست می آورد.

اگر جستجوی مبتنی بر چت به بازیابی اطلاعاتی تبدیل شود ، احتمالاً تغییرات بیشتری وجود دارد که می توان از نظر نحوه تفکر و روابط کلی ما با دانش به وجود آمد. کار مارشال مک لوهان در “رسانه پیام است“در سالهای آینده با ظهور هوش مصنوعی یک مطالعه موردی خارق العاده خواهد داشت.

این یک چالش برای بازاریابان است که سعی کنند در این دوره پاسخ فوری جدید ، دید بیشتری برای مشاغل پیدا کنند. رشد سریع در جستجوی هوش مصنوعی که در حال بازی است ، احتمالاً رشد می کند زیرا بیشتر مصرف کنندگان برای جستجوی قالب و پاسخ به جستجوی هستند.

اصلاح کننده های پرس و جو معاملاتی به سرعت در حال تحول هستند

یک یافته هیجان انگیز در داده ها تکامل نمایش داده های جستجوی معامله و تجاری بود. این کلمات کلیدی با حجم بالا ، دم کوتاه تر هستند که اغلب در فضای سئو بسیار رقابتی هستند. تحقیقات ما از انواع نمایش داده های اطلاع رسانی و معامله ای استفاده کرده و نتایج را از هم جدا کرده است.

4 استفاده از اصلاح کننده با کیفیت

الگوی جستجوی مکالمه به نمایش داده های معامله ای می رسد – نسل های جوان به احتمال زیاد اصلاح کننده هایی مانند “بهترین” یا “بالا” را به یک پرس و جو تجاری اضافه می کنند. بنابراین یک جستجوی ژنرال Z برای یک فروشگاه گل محلی ممکن است “بهترین فروشگاه گل برای گل سرخ” باشد در حالی که یک پرس و جو ژنرال X کمی گسترده تر و کمتر از اصلاح کننده هایی مانند “فروشگاه های گل” استفاده می کند.

یکی از اصلاح کننده های کلیدی که در نسل های قدیمی محبوب است ، مکان است. موقعیت مکانی بسیار بیشتر به نسل های قدیمی ، به ویژه بومرها اهمیت دارد. این یک اعتماد و فروش کلیدی برای آنها است.

استفاده از شرایط مکان
تولید استفاده
بومرها 19.95 ٪
هزاره 15.35 ٪
ژنرال x 15.19 ٪
ژنرال Z 13.00 ٪

هنگامی که نسل های دیگر از اصلاح کننده های مکان استفاده می کنند ، آنها این کار را به روشی متفاوت از Boomers انجام می دهند.

6 ترجیحات دوره مکان

نسل های جوان تمایل دارند “در نزدیکی من” را به عنوان یک اصلاح کننده پرس و جو جستجو کنند ، در حالی که نسل های قدیمی تر به طور مساوی بین “در نزدیکی من” ، “محلی” و “در منطقه من” تقسیم می شوند.

استفاده از کد پستی در نمایش داده های جستجو نیز بسیار تکامل یافته است – بومرها 14 برابر بیشتر از ژنرال Z هستند که به سختی از آنها در جستجوی جستجو استفاده می کنند.

به طور کلی ، نسل های جوان ترجیح می دهند اصلاح کننده ها را به نمایش داده های تجاری که بر کیفیت و سرعت متمرکز هستند ، اضافه کنند – این دو منطقه هستند که بیشتر برای آنها مهم هستند. نسل های قدیمی تر تمایل به تمرکز بر مکان و قابلیت اطمینان دارند (به عنوان مثال دیدیم که تعداد زیادی نمایش داده شده در مورد صدور مجوز و وضعیت حرفه ای مراجعه می کنند).

همه دوست دارند جستجو کنند … و موتورهای جستجوی سنتی هنوز پادشاه هستند (فعلاً).

7 اطلاعات جستجو آنلاین

در حالی که چگونه آنها ممکن است متفاوت باشند ، یکی از چیزهای بزرگ این بود که همه نسل ها به طور عمیق جستجوی زندگی روزمره خود را تعبیه کرده اند.

در هزاران پرس و جو مورد مطالعه ، فقط تعداد معدودی از موارد وجود داشت که آزمایش کنندگان ما ذکر کردند که آنها چیزی را جستجو نمی کنند. همه این نمونه ها از نسل بومر بود و آنها مواردی را ذکر کردند که ترجیح می دهند به دنبال دستور العمل در یک کتاب آشپزی باشند یا یک توصیه تجاری از یک دوست پیدا کنند.

آنچه که شروع به تکامل کمی به خصوص در نسل های جوان می کند ، جایی است که افراد جستجو می کنند.

ژنرال Z و Millennials به طور کلی الگوهای مشابهی دارند – آنها کاربران بسیار سنگین سیستم عامل AI برای جستجو هستند و همچنین برای جستجو به سیستم عامل های اجتماعی بسیار متکی هستند. به عنوان مثال ، اگر آنها به دنبال رویدادهای محلی هستند ، آنها به جای شروع در Google مانند گذشته ، به فیس بوک می روند.

یکی دیگر از موارد جالب توجه این روند ، استفاده از جوامع آنلاین مانند Reddit یا Quora است. اینها به ویژه در بین هزاره ها محبوب است ، که با یک وب بزرگ شده اند که کمی بیشتر جامعه در مقابل وب اجتماعی تر و برنامه ریزی شده اجتماعی امروز متمرکز شده است.

این داده ها تمایل به نسل های جوان برای جستجوی مناطق بیشتر به صورت آنلاین ، به ویژه LLMS با هوش مصنوعی و مستقیماً در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی را نشان می دهد.

آینده جستجو

8 الگوی پرس و جو جستجوی معمولی

آنچه این الگوهای در مورد آینده جستجو نشان می دهد جذاب است – و تجارت دیجیتال را در سالهای آینده شکل می دهد. رویکرد ژنرال Z-پرس و جوهای طولانی تر و مکالمه ای با اصلاحات با کیفیت صریح و سؤالات زبان طبیعی-کاملاً با قابلیت های سیستم های جستجوی در حال ظهور AI هماهنگ است.

تمایل آنها به:

  • پرس و جوهای طولانی تر و دقیق تر بنویسید
  • از سوالات زبان طبیعی استفاده کنید
  • روی سیگنال های با کیفیت تمرکز کنید
  • زمینه را فرض کنید (مانند آگاهی از مکان)
  • دقت بالایی را حفظ کنید

این همه درک شهودی از نحوه برقراری ارتباط مؤثر با سیستم های AI را نشان می دهد. هرچه مدل های زبانی پیچیده تر و موتورهای جستجوگر شوند ، مکالمه بیشتری دارند ، این رویکرد به احتمال زیاد به جای استثناء به یک هنجار تبدیل می شود.

پیامدهای مربوط به توسعه موتور جستجو و طراحی تعامل هوش مصنوعی قابل توجه است. به جای آموزش کاربران برای تطبیق با الگوهای جستجوی مبتنی بر کلمات کلیدی ، سیستم های آینده ممکن است با در آغوش گرفتن رویکرد طبیعی تر و مکالمه ای که کاربران جوان از قبل استفاده می کنند ، بهتر خدمت کنند.

برای مشاغل و سازمانهایی که به دنبال بهینه سازی حضور دیجیتالی خود هستند ، در اینجا چند نکته را باید در نظر داشته باشید:

  1. محتوای مکالمه را در آغوش بگیرید که به سؤالات طبیعی زبان پاسخ می دهد.
  2. در مورد بازار هدف خود سخت فکر کنید و شناسایی کنید کجا آنها در حال جستجو هستند – فرض نکنید که فقط Google است.
  3. روی سیگنال های با کیفیت در محتوا و ابرداده تمرکز کنید. به سؤالات خاص با پاسخ های قوی و مفصل پاسخ دهید.
  4. در حالی که گزینه های صریح را برای کاربرانی که ترجیح می دهند مشخص کنند ، آگاهی از زمینه (به ویژه با جمعیتی جوان) را فرض کنید.
  5. شروع به اندازه گیری دید خود در سیستم عامل های جستجو در حال ظهور مانند ChatGPT ، سرگیجه و سایر موارد.

تفاوتهای نسلی در رفتار جستجو بیش از حد متغیر از سطح راحتی با فناوری را نشان می دهد-آنها تکامل تعامل انسان و رایانه را به ما نشان می دهند.

از آنجا که موتورهای جستجو همچنان به سمت پردازش زبان طبیعی تر و هوش مصنوعی مکالمه تکامل می یابند ، رویکردهای “شهودی” کاربران جوان ممکن است به استانداردی برای جستجوی اطلاعات مؤثر تبدیل شود.

پرس و جوهای طولانی تر و طبیعی تر آنها و رویکرد مبتنی بر سؤال ممکن است فقط یک ترجیح نسلی نباشد-این می تواند پیش نمایش چگونگی تعامل همه ما با فناوری جستجو در آینده باشد.

با WebFX با آینده جستجو همراه باشید

آیا می خواهید با آخرین به روزرسانی های جستجو در حلقه بمانید؟

وبلاگ WebFX را دنبال کنید و بپیوندید 200000 مشترکین ایمیل و آخرین اخبار بازاریابی را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید!

Source link