بازگشت سرمایه ایمیل مارکتینگ چیست (و چگونه می توانید آن را محاسبه کنید)؟

موارد مختلف زیادی وجود دارد استراتژی های دیجیتال مارکتینگ که می توانید از آن برای دستیابی به مخاطبان هدف خود استفاده کنید. یکی از آن استراتژی ها این است بازاریابی ایمیلی، دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد – شما برای مشتریان احتمالی ایمیل می فرستید و آنها را به سمت تبدیل شدن به مشتری پرورش می دهید.

اما بازاریابی ایمیلی هزینه، زمان، تلاش و – اغلب – هزینه دارد. بنابراین، ممکن است در استفاده از آن تردید داشته باشید. چگونه می توانید مطمئن باشید که مزایای این استراتژی ارزش هزینه ها را دارد؟ برای پاسخ به این سوال، می توانید ایمیل را محاسبه کنید بازگشت سرمایه (ROI).

با این حال، بازگشت سرمایه ایمیل مارکتینگ چیست و چگونه می توانید آن را محاسبه کنید؟ اینها فقط دو مورد از سوالاتی هستند که در این صفحه به آنها پاسخ خواهیم داد. به طور کلی موارد زیر را پوشش خواهیم داد:

برای فهمیدن بیشتر همچنان بخوانید. سپس، صحبت از ایمیل، مطمئن شوید مشترک شدن در Revenue Weekly برای اینکه محتوای مفیدتری را مستقیماً به صندوق ورودی خود تحویل دهید!

ایمیل های خودی مدیر بازاریابی ما را از دست ندهید!

پیوستن 200000 بازاریابان هوشمند و داغ‌ترین اخبار و اطلاعات بازاریابی ماه را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید!

ایمیل خود را در زیر وارد کنید:

فرم اشتراک درون خطی – CTA 72

*” فیلدهای الزامی را نشان می دهد

(نگران نباشید، ما هرگز اطلاعات شما را به اشتراک نخواهیم گذاشت!)

بازگشت سرمایه ایمیل مارکتینگ چیست؟

ROI بازاریابی ایمیلی صرفاً اندازه گیری میزان درآمدی است که از کمپین های ایمیل خود در مقایسه با هزینه ای که برای شما هزینه می کنند، بدست می آورید. این اساساً معیاری برای سود است – آیا از ایمیل های خود بیشتر از هزینه ای که برای آنها هزینه می کنید درآمد کسب می کنید؟ و اگر چنین است، چقدر بیشتر؟

چرا بازگشت سرمایه ایمیل مارکتینگ اهمیت دارد؟

بازگشت سرمایه ایمیل به یک دلیل بسیار ساده مهم است: به شما نشان می دهد که استراتژی ایمیل شما چقدر برای کسب و کار شما ارزش دارد. ROI بالا نشان می دهد که ایمیل های شما سود زیادی به همراه دارند. از طرف دیگر، ROI پایین نشان می دهد که بازاریابی ایمیلی شما نیاز به بهبود دارد.

با توجه به این معیار و بهینه سازی مجدد در زمانی که پایین می آید، می توانید اطمینان حاصل کنید که کمپین های ایمیل شما نتایج مورد نظر شما را به ارمغان می آورد.

میانگین بازگشت سرمایه ایمیل مارکتینگ چقدر است؟

ROI بازاریابی ایمیلی در صنایع و شرکت های مختلف متفاوت است. با این حال، میانگین بازگشت سرمایه ایمیل در تمام صنایع بین 30 تا 45 دلار به ازای هر دلار سرمایه گذاری شده کاهش می یابد. به طور دقیق تر، میانگین بازگشت سرمایه ایمیل مارکتینگ حدود 36 دلار به ازای هر دلار سرمایه گذاری شده است.

این بدان معناست که به طور متوسط، یک کمپین بازاریابی ایمیلی به ازای هر دلاری که در کمپین خرج می کنید، 36 دلار درآمد خواهد داشت. این خیلی بالاست!

بینش کارشناسان از


امیلی سایبرت
متخصص بازاریابی اینترنتی WebFX – تخصص ایمیل

“ایمیل به عنوان یکی از موثرترین اشکال بازاریابی از نظر بازگشت سرمایه شناخته می شود، زیرا به مشتریان بالقوه شما می رسد و هر روز به جایی که هستند هدایت می شود – در صندوق ورودی آنها!”

البته این فقط یک میانگین کل بازار است. بسته به صنعت و رویکرد شما در بازاریابی ایمیلی، بازگشت ایمیل شما ممکن است بسیار بیشتر یا کمتر باشد.

نحوه محاسبه بازگشت سرمایه ایمیل مارکتینگ

برای تصمیم گیری بر اساس ROI ایمیل خود، ابتدا باید بدانید که ROI چیست – و برای آن، باید آن را محاسبه کنید.

محاسبه ROI بازاریابی ایمیلی بسیار ساده است. ابتدا انتخاب کنید که از کدام دوره برای محاسبه بازگشت سرمایه خود استفاده کنید. به عنوان مثال، شاید شما به دنبال بازگشت سرمایه کمپین های ایمیل خود در سه ماهه گذشته هستید.

گام بعدی این است که بفهمید در آن دوره چقدر برای بازاریابی ایمیلی هزینه کرده اید و همچنین چقدر درآمد از آن کسب کرده اید. هنگامی که آن اعداد را به دست آوردید، فقط از فرمول زیر استفاده کنید:

ROI بازاریابی ایمیلی = کل درآمد حاصل از ایمیل / کل هزینه های ایمیل

به عنوان مثال، فرض کنید شما 3000 دلار از یک کمپین ایمیلی به دست آورده اید که 300 دلار برای آن هزینه کرده اید. برای محاسبه ROI آن کمپین، کافی است 3000 را بر 300 تقسیم کنید و نتیجه 10 دلار است. یعنی به ازای هر 1 دلاری که سرمایه گذاری کرده اید 10 دلار به دست آورده اید.

چگونه ROI بازاریابی ایمیلی خود را بهبود بخشیم

هنگامی که بازگشت ایمیل خود را محاسبه کردید، گام بعدی بهبود آن است تا بتوانید درآمد بیشتری کسب کنید. برای انجام این کار، باید کمپین های ایمیل خود را بهینه کنید تا به طور موثرتری به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید. اما چگونه؟

در زیر، به چهار نکته می پردازیم که می توانید از آنها برای بهبود بازگشت سرمایه ایمیل خود استفاده کنید. این نکات عبارتند از:

  1. ایمیل های خود را شخصی سازی کنید
  2. از ابزارهای ایمیل مارکتینگ استفاده کنید
  3. بهینه سازی برای موبایل
  4. KPIهای ایمیل را ردیابی کنید

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از این نکات، ادامه مطلب را بخوانید!

1. ایمیل های خود را شخصی سازی کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای موثرتر کردن ایمیل‌هایتان این است که آنها را شخصی کنید. یکی از راه‌های انجام این کار، تقسیم‌بندی مخاطبان ایمیل شماست. به جای ارسال ایمیل برای هر یک از سرنخ ها و مشتریان خود، ایمیل های مختلف را برای گروه های مختلف ارسال کنید.

می توانید مخاطبان خود را بر اساس مکان، علایق، جمعیت شناسی یا مرحله قیف تقسیم بندی کنید. هر چه که باشد، تقسیم بندی مخاطبان به شما امکان می دهد ایمیل های خاص تری ایجاد کنید که متناسب با هر گروه باشد. این باعث می شود که آنها بیشتر با شما ارتباط برقرار کنند.

بینش کارشناسان از


امیلی سایبرت
متخصص بازاریابی اینترنتی WebFX – تخصص ایمیل

«شخصی‌سازی کلید ایجاد بازگشت سرمایه بالا است – ما نمی‌خواهیم مشترکان خود را فقط به عنوان یک شماره در نظر بگیریم، بلکه می‌خواهیم پیام‌های خود را تا حد امکان مرتبط و شخصی‌سازی کنیم. بنابراین، آزمایش A/B مواردی مانند شخصی‌سازی نام، تقسیم‌بندی فهرست‌های ایمیل بر اساس علاقه مشترک به‌عنوان انتخاب شده در مرکز ترجیحی، و نمایش تصاویر یا محتوای مختلف بر اساس جمعیت‌شناسی مشترک، همگی نمونه‌های خوبی هستند.

2. از ابزارهای ایمیل مارکتینگ استفاده کنید

ارسال هر ایمیل به صورت دستی می تواند کار زیادی باشد. همچنین می‌تواند زمان را از چیزهایی که می‌توانید روی آن‌ها کار می‌کنید، بگیرد. خوشبختانه ابزارهایی وجود دارند که می توانند در این فرآیند به شما کمک کنند.

انواع مختلف نرم افزار ایمیل وجود دارد تا به شما کمک کند تا کمپین های خود را سریعتر ایجاد کنید، مخاطبان خود را تقسیم بندی کنید، و فرآیند ارسال ایمیل های خود را خودکار کنید. با استفاده از این ابزارها، می توانید کل فرآیند بازاریابی ایمیلی را ساده کنید و بازگشت سرمایه ایمیل خود را افزایش دهید.

3. بهینه سازی برای موبایل

احتمالاً این را می دانید بهینه سازی موبایل برای وب سایت شما مهم است. اما برای کمپین های ایمیل شما نیز مهم است. بسیاری از مردم ایمیل خود را در تلفن های خود چک می کنند، بنابراین باید مطمئن شوید که ایمیل های سازگار با موبایل ارسال می کنید. در غیر این صورت، آنها در ارتباط با مردم چندان مؤثر نخواهند بود.

اگر مرحله قبل را دنبال کنید و ابزارهای ایمیل مارکتینگ خوب را دریافت کنید، این کار نباید خیلی سخت باشد – بسیاری از ابزارها به شما امکان می‌دهند به سرعت و به راحتی ایمیل‌هایی را طراحی کنید که هم برای دستگاه‌های دسکتاپ و هم برای دستگاه‌های تلفن همراه کار می‌کنند.

برای اطمینان از بهینه سازی خوب موبایل، مطمئن شوید که مواردی مانند:

  • ابعاد تصویر
  • اندازه دکمه
  • پیوند دادن مکان ها
  • اندازه فونت

همه این موارد باید بهینه سازی شوند تا روی صفحه نمایش موبایل قرار بگیرند.

4. KPIهای ایمیل را ردیابی کنید

در نهایت، پیگیری ضروری است شاخص های کلیدی عملکرد ایمیل (KPI). اینها معیارهایی هستند که به شما امکان می دهند ببینید کمپین های ایمیل شما چقدر خوب عمل می کنند.

ROI یکی از این معیارها است، اما چندین مورد دیگر نیز وجود دارد، از جمله نرخ باز و نرخ کلیک (CTR). همچنین می‌توانید از تجزیه و تحلیل ایمیل برای ردیابی پیشرفت سرنخ‌های فردی از طریق قیف هنگام بازاریابی برای آنها استفاده کنید. ابزارهایی مانند پلتفرم های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) برای این عالی هستند

بینش کارشناسان از


امیلی سایبرت
متخصص بازاریابی اینترنتی WebFX – تخصص ایمیل

برای مشتریان اصلی، مهم است که از یک پلتفرم CRM و ایمیل استفاده کنید که یکپارچه شوند تا بتوانیم ببینیم که ایمیل چگونه به عنوان یک نقطه تماس در هر مرحله از سفر فروش عمل می کند و چگونه ایمیل باعث تسهیل سرنخ های بسته و بازگشت سرمایه می شود. ما می‌توانیم رهبری را در طول سفر آن‌ها دنبال کنیم، در هر مرحله ایمیل‌های مرتبط و به‌موقع را برای آنها ارسال کنیم و در نهایت آنها را در فرآیند فروش حرکت دهیم تا زمانی که به یک سرنخ بسته برای تولید بازگشت سرمایه تبدیل شوند.

تجزیه و تحلیل ایمیل برای اینکه به شما نشان دهد که کمپین های شما در کجا عملکرد خوبی دارند و کجا می توانند از بهبود استفاده کنند بسیار مهم است. این به شما این امکان را می دهد که به طور مداوم ایمیل های خود را بهینه سازی کنید تا ROI بالاتری داشته باشید.

کمپین های بازاریابی دیجیتال ما بر معیارهایی که بهبود می یابند تأثیر می گذارد نتیجه شما

مشاهده نتایج بیشتر

WebFX نتایج زیر را برای مشتریان به ارمغان آورده است:

3 میلیارد دلار

در درآمد مشتری

7.8 میلیون

سرنخ برای مشتریان ما

5.2 میلیون

تماس های تلفنی مشتری

برای افزایش بازگشت سرمایه ایمیل خود با WebFX کمک بگیرید

اگر واقعاً می خواهید ROI بازاریابی ایمیلی خود را ارتقا دهید، با یک آژانس حرفه ای همکاری کنید. گاهی اوقات، هیچ چیز بهتر از کمک گرفتن از افرادی نیست که سال ها با ایمیل مارکتینگ کار می کنند و تمام نکات و نکات استراتژی را می دانند.

WebFX را وارد کنید. ما بیش از 25 سال است که نتایج بازاریابی دیجیتال را برای مشتریان خود به ارمغان می آوریم، بنابراین دقیقاً می دانیم که برای ایجاد یک کمپین ایمیلی بهتر و افزایش بازگشت سرمایه شما چه چیزی لازم است.

علاقه مند به همکاری با ما برای ما خدمات ایمیل مارکتینگ? فقط با ما تماس بگیرید 888-601-5359 یا آنلاین با ما تماس بگیرید امروز!