نحوه نوشتن گزارش بازاریابی ایمیلی (+ الگوی رایگان ما)

ایجاد یک لیست ایمیل جامد برای شرکت شما باعث ایجاد روابط با مشتریان و مشتریان بالقوه می شود. می توانید مستقیماً با آنها ارتباط برقرار کنید و محتوای خود را برای هر گیرنده شخصی سازی کنید.

با این حال، هنگامی که ارسال را فشار دادید، به راهی برای تجزیه و تحلیل کمپین ایمیل خود نیاز دارید.

یک گزارش بازاریابی ایمیلی خوب به دیگران در مورد تلاش های ایمیلی شما از جمله موفقیت ها و حرکت های بعدی شما آموزش می دهد. ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم تا گزارش های جامعی بنویسید که استراتژی ایمیل شما را ارزیابی و بهبود می بخشد.

در اینجا چیزی است که ما پوشش خواهیم داد:

PS به دنبال راه جدیدی برای ردیابی معیارهای ایمیل خود و ساده کردن گزارش ها هستید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد MarketingCloudFX، نرم‌افزار گزارش‌دهی پیشرو در صنعت، با ما تماس بگیرید.

الگوی گزارش بازاریابی ایمیلی ما

چه بخواهید رویکرد خود را تغییر دهید، چه قبلاً هرگز گزارش ایمیلی ننوشته اید، یک الگو می تواند مفید باشد. قالب گزارش بازاریابی ایمیلی رایگان ما را از اینجا دانلود کنید:

نحوه نوشتن گزارش بازاریابی ایمیلی (+ الگوی رایگان ما)اکنون دانلود کنید: الگوی گزارش بازاریابی ایمیلی رایگان

مواردی که باید در گزارش بازاریابی ایمیلی گنجانده شود

با دانستن اینکه چه چیزی باید شامل شود، می توانید گزارش بازاریابی ایمیلی خود را جالب تر و دقیق تر کنید. در زیر عناصر اساسی را که هر گزارش ایمیلی برای موثر بودن باید داشته باشد، مشاهده خواهید کرد.

مقدمه

گزارش خود را با یک مقدمه کوتاه برای تنظیم مرحله شروع کنید. این بخش به خوانندگان کمک می‌کند تا اصول کمپین شما را درک کنند تا از داده‌هایی که اضافه می‌کنید بهره بیشتری ببرند. شما می توانید شامل:

  • توضیح مختصری از کمپین
  • اهداف و اهداف کمپین شما
  • مخاطبان و استراتژی کمپین شما
  • محدوده تاریخ کمپین شما

جزئیات کمپین

در مرحله بعد، باید جزئیات کمپین خود را درج کنید. محتوای ایمیل های خود را شرح دهید و نمونه های خاصی را در آن قرار دهید. به زمان و فرکانس ایمیل‌های خود و همچنین سایر موارد خاص مانند تنوع مخاطب یا جنبه‌های شخصی‌شده توجه کنید.

معیارهای کلیدی

معیارهای کلیدی شما بیشتر داده‌های شما را تشکیل می‌دهند، اما می‌توانید بخشی را اضافه کنید که توضیح دهد چه معیارهایی را انتخاب کرده‌اید و چرا. معیارهای شما جنبه های مختلف کمپین ایمیل شما را اندازه گیری می کند و نشان می دهد که ایمیل های شما به طور کلی چگونه عمل می کنند.

در اینجا چند شاخص کلیدی عملکرد (KPI) وجود دارد که ممکن است در گزارش خود بگنجانید:

شما باید کمپین های خود را با یک پلت فرم بازاریابی ایمیلی یا تجزیه و تحلیل ردیابی کنید. به عنوان مثال، می‌توانید از Google Analytics برای ردیابی معیارهای مورد نیاز برای گزارش‌های بازاریابی ایمیلی خود استفاده کنید.

بینش مخاطب

بینش مخاطبان شما نشان می دهد که چگونه مخاطبان شما با ایمیل های موجود در کمپین شما تعامل داشته اند (یا تعامل نداشته اند). می‌توانید از این بخش برای دریافت جزئیات نحوه تأثیر این کمپین ایمیلی بر تلاش‌های کلی ایمیل شما استفاده کنید.

به عنوان مثال، می‌توانید به مشترکین جدید، نحوه عملکرد هر بخش، بهترین ایمیل‌ها و موارد دیگر نگاه کنید.

نتیجه گیری و مراحل بعدی

در نهایت، شما باید نتیجه گیری و توصیه های کلی خود را برای حرکت رو به جلو درج کنید. موارد زیر را توضیح دهید:

  • آنچه که داده ها نشان می دهد
  • چه چیزی خوب کار کرد و چه نشد
  • اقداماتی که تیم شما باید در حرکت رو به جلو انجام دهد
  • نتایج یا نتایج غیر منتظره

اطمینان حاصل کنید که هر آزمایش یا تغییر توصیه شده برای اجرای آن را که کمپین های شما را بیشتر بهینه می کند، با جزئیات توضیح دهید.

داده های تکمیلی

داده‌های تکمیلی شما شامل فهرست شما و هر گونه اطلاعات اضافی است که از گزارش اصلی پشتیبانی می‌کند، اما ممکن است اطلاعات زیادی از قبل باشد. می‌توانید تفکیک‌های عمیق‌تری از بخش‌های مشتریان، نمونه‌های کپی کامل ایمیل، یا تجزیه و تحلیل بیشتر را شامل کنید.

نحوه نوشتن گزارش بازاریابی ایمیلی

بنابراین، وقتی نوبت به آن می رسد، چگونه یک گزارش بازاریابی ایمیلی بنویسید؟ در اینجا فهرستی از مراحلی وجود دارد که باید برای کمک به ایجاد اولین پیش نویس خود دنبال کنید:

نماد یادداشت ها

نحوه نوشتن گزارش بازاریابی ایمیلی

1. اهداف خود را مشخص کنید

اولین قدم برای نوشتن یک گزارش بازاریابی ایمیلی، مشخص کردن هدف و اهداف خود است. با این گزارش می خواهید چه کاری انجام دهید؟ آیا می خواهید:

  • نشان دادن روند در رفتار مخاطب؟
  • عملکرد ایمیل را در طول زمان برجسته کنید؟
  • راه هایی برای افزایش درآمد از کمپین ایمیل خود پیدا کنید؟

صرف نظر از اینکه هدف شما چیست، داشتن یکی برای ساختار گزارش شما مهم است. حتی یک گزارش کلی از نحوه بازاریابی ایمیلی شما، هدف آموزش تیم یا افراد بالاتر خواهد بود.

2. KPI های خود را جمع آوری کنید

هنگامی که اهداف خود را به دست آوردید، می توانید شروع به جستجوی بهترین KPIهای متناسب با گزارش خود کنید. شما ممکن است تک تک داده ها را وارد نکنید، به خصوص اگر با هدف شما مرتبط نباشد.

به عنوان مثال، فرض کنید که می خواهید تعامل مخاطب را دنبال کنید. KPIهایی که ردیابی می کنید ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • نرخ باز
  • CTR
  • تبدیل ها

به عنوان مثال، از آنجایی که شما به طور خاص بر روی تعامل تمرکز می کنید، ممکن است بازگشت سرمایه (ROI) خود را در نظر نگیرید.

3. داده ها را جمع آوری و قطعه بندی کنید

گام بعدی این است که داده های مربوط به هدف(ها) و KPI های خود را جمع آوری کنید. ابزارهایی مانند Google Analytics به شما امکان می دهند داده های خود را به راحتی صادر کنید، بنابراین هنگام نوشتن گزارش خود، آن ها را در یک مکان داشته باشید.

سپس می توانید داده ها را بر اساس جمعیت شناسی، کمپین و نوع ایمیل تقسیم بندی کنید تا قابل هضم تر شود.

4. داده ها را روی تصاویر جذاب اعمال کنید

پس از جمع‌آوری و تقسیم‌بندی داده‌های مربوط به KPI خود، می‌توانید شروع به ایجاد تصاویر بصری برای آن داده‌ها کنید. نمودارها، نمودارها و جداول همگی روش‌های جذابی برای ارائه داده‌ها به خوانندگان شما هستند بدون اینکه آنها را تحت تأثیر قرار دهید. با این حال، شما هنوز هم باید این تصاویر را با توضیحات تجزیه کنید.

به یاد داشته باشید که متن و تصاویر را متعادل کنید و نمودارهای خود را به وضوح برچسب گذاری کنید. ارقام گل آلود یا برچسب های خالی می تواند باعث شود خوانندگان اطلاعات شما را اشتباه درک کنند.

5. بینش و نتیجه گیری کنید

بینش شما باید قسمتی از گزارش باشد و احتمالاً آخرین قطعه ای است که اضافه می کنید. در این بخش باید موارد زیر را تفکیک کنید:

  • چرا داده هایی را که انجام دادید انتخاب کردید
  • آنچه این داده ها در مورد کمپین ایمیل شما نشان می دهد
  • جایی که باید از اینجا به عنوان یک تیم بروید

این بخش پایانی باید تأثیری ماندگار بر خواننده بگذارد و به بازاریابان دیگری که روی کمپین‌های ایمیلی کار می‌کنند، نکات مهمی را ارائه دهد.

6. گزارش خود را تنظیم کنید

پس از تکمیل تمام قطعات بالا، می توانید داده ها و یافته های خود را در یک سند منظم جمع آوری کنید. حتماً کار خود را تصحیح کنید و از شخص دیگری بخواهید قبل از ارائه گزارش به بررسی آن بپردازد.

7. ارائه و درخواست بازخورد

در نهایت، گزارش خود را هر طور که سازمان شما ترجیح می دهد ارائه دهید، خواه ارائه پاورپوینت باشد یا یک جزوه و توضیح ساده. حتما از خوانندگان بازخورد بخواهید تا گزارش‌های آینده خود را بهبود ببخشید و بیشتر در محتوا فرو بروید.

WebFX دارد هزاران بررسی شفافیت، ارتباطات و نتایج ما را تحسین می کنیم.

نظرات مشتریان ما را بررسی کنید

رتبه آژانس WebFX

4.9/5

بر اساس بیش از 550 بررسی شخص ثالث
تصویر ویژه

استاد بازاریابی ایمیلی با WebFX!

اکنون که نکات و نکات بازاریابی ایمیلی را می دانید، وقت آن است که استراتژی خود را از طریق گزارش های مبتنی بر داده ها ارزیابی کنید. اینجاست که داشتن WebFX به عنوان یک شریک می تواند تفاوت زیادی در کمپین شما ایجاد کند.

با خدمات ایمیل مارکتینگ و MCFX از WebFX، می‌توانید کمپین‌هایی را راه‌اندازی و ردیابی کنید که مشترکان خود را درگیر می‌کنند و آنها را به مشتریان تبدیل می‌کنند. شما می توانید از هر کمپین بینش بیشتری دریافت کنید و گزارش های خود را برای هر مخاطبی با جزئیات بیشتر و جالب تر کنید.

می خواهید بیشتر بدانید؟ آنلاین با ما تماس بگیرید یا تماس بگیرید 888-601-5359 امروز

Source link