شخصی سازی تجارت الکترونیک: تعریف، مزایا و استراتژی ها

در فضای رقابتی تجارت الکترونیک امروز، استفاده از تاکتیک‌های شخصی‌سازی برای جلب توجه مهم است. به این دلیل که 72 درصد از مصرف کنندگان می گویند که فقط با پیام های شخصی درگیر هستند.

کسب‌وکارها می‌توانند از استراتژی‌های شخصی‌سازی تجارت الکترونیک برای تعامل با مشتریان خود و بهبود نرخ تبدیل استفاده کنند. کاملاً مطمئن نیستید که چگونه شروع کنید؟ به خواندن ادامه دهید زیرا این پست وبلاگ در مورد این موضوعات بحث می کند:

تا زمانی که اینجا هستید، با ثبت نام در خبرنامه رایگان ما، از رقبای خود جلوتر بمانید تا آخرین استراتژی های تجارت الکترونیک و بازاریابی دیجیتال را دریافت کنید! شما همچنین می توانید با ما تماس بگیرید 888-601-5359 اگر درباره شخصی‌سازی تجارت الکترونیک سؤالی دارید، به صورت آنلاین با ما تماس بگیرید.

ایمیل های خودی مدیر بازاریابی ما را از دست ندهید!

پیوستن 200000 بازاریابان هوشمند و داغ‌ترین اخبار و اطلاعات بازاریابی ماه را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید!

ایمیل خود را در زیر وارد کنید:

فرم اشتراک درون خطی – CTA 72

*” فیلدهای الزامی را نشان می دهد

(نگران نباشید، ما هرگز اطلاعات شما را به اشتراک نخواهیم گذاشت!)

شخصی سازی تجارت الکترونیک: تعریف، مزایا و استراتژی ها

شخصی سازی تجارت الکترونیک چیست؟

تعریف شخصی سازی تجارت الکترونیک

شخصی‌سازی تجارت الکترونیک فرآیند ایجاد تجارب خرید آنلاین مناسب برای هر مشتری است.

این شامل ارائه موارد زیر به هر مشتری است:

  • مطالب مرتبط
  • توصیه های محصول بر اساس خریدهای گذشته یا محصولات و خدمات مشاهده شده
  • پیشنهادات بر اساس ترجیحات، جمعیت شناسی یا رفتار آنلاین

هدف از پیاده سازی شخصی سازی تجارت الکترونیک، بهبود رضایت مشتری است. در نتیجه، مشتریان شما بیشتر درگیر کسب و کار شما هستند و احتمال بیشتری دارد که به شما وفادار بمانند.

4 مزیت شخصی سازی در تجارت الکترونیک

واقعیت جالب: 74٪ از شرکت های تجارت الکترونیک برنامه شخصی سازی وب سایت دارند. بنابراین، چه چیزی بیشتر این بازیکنان تجارت الکترونیک را به اجرای استراتژی های شخصی سازی سوق می دهد؟

در اینجا مزایایی وجود دارد که با استفاده از شخصی‌سازی تجارت الکترونیک به‌دست خواهید آورد:

  1. یک تجربه مشتری دلپذیر
  2. افزایش نرخ تبدیل
  3. میانگین ارزش سفارش بالاتر (AOV)
  4. بهبود وفاداری مشتری

بیایید به هر کدام شیرجه بزنیم!

1. تجربه مشتری دلپذیر

تجربه خرید شخصی بر اساس نیازها و مشخصات مشتریان شما، تجربه خرید آنها را با کسب و کار شما بهبود می بخشد. در واقع، 61 درصد از مصرف کنندگان انتظار دارند که برندها تجربیات شخصی را ارائه دهند.

شخصی سازی تجارت الکترونیک خرید را برای مشتریان شما راحت می کند. تصور کنید یک صاحب سگ هستید که در یک فروشگاه محصولات حیوان خانگی تجارت الکترونیکی برای سگ اسباب بازی خرید می کند.

وقتی سایت اسباب‌بازی‌های مشابهی را توصیه می‌کند که در چند روز گذشته آن‌ها را بررسی کرده‌اید، مواردی را پیدا می‌کنید که با نیازهای شما – و سگتان مطابقت دارند. اکنون، می‌توانید به راحتی انتخاب‌های خود را بدون جست‌وجو در تمام فهرست‌های محصولات، که ممکن است برخی از آنها به شما مرتبط نباشند، فهرست کوتاه کنید.

61 درصد از مصرف کنندگان

از برندها انتظار داشته باشید که تجربیات شخصی ارائه کنند.

منبع: Think With Google

2. افزایش نرخ تبدیل

شخصی‌سازی تجارت الکترونیک مسیر خرید را برای مشتریان شما ساده می‌کند. توصیه های شخصی آنها را قادر می سازد تا محصولات مرتبطی را که ممکن است به آن نیاز داشته باشند بررسی کنند. در واقع، 89 درصد از بازاریابان زمانی که از شخصی سازی در کمپین های خود استفاده می کنند، بازده سرمایه گذاری (ROI) مثبتی را مشاهده می کنند.

اگر مشتری شما هنوز باید در مورد خرید خود تصمیم بگیرد، محصولات جدید و مرتبط را از توصیه های شخصی شما کشف می کند که می تواند کالای اولیه خود را با آن مقایسه کند!

3. میانگین ارزش سفارش بالاتر (AOV)

شخصی‌سازی تجارت الکترونیک راهی عالی برای فروش و فروش متقابل در بین مشتریان شما است و آنها را به سمت محصولات دیگری که ممکن است به آنها نیاز داشته باشند راهنمایی می‌کند. این مزیت AOV شما را افزایش می دهد، که میانگین مبلغی است که مشتریان شما هنگام سفارش از شما خرج می کنند.

علاوه بر این، شخصی‌سازی تجارت الکترونیک شما را قادر می‌سازد تا بر اساس رفتار خرید مشتریان، پیشنهادات و بسته‌های سفارشی را ارائه دهید. به عنوان مثال، اگر آنها چند تکه لباس زمستانی را برای فروشگاه خرده فروشی آنلاین شما به سبد خرید خود اضافه کردند، احتمالاً برای فصل آماده می شوند. با شخصی‌سازی بسته‌ای از سایر اقلام زمستانی، ممکن است آن‌ها را به سبد خرید اضافه کنند و در نتیجه AOV شما را افزایش دهند.

4. بهبود وفاداری مشتری

با ارائه یک تجربه خرید راحت با شخصی سازی تجارت الکترونیک، مشتریان فعلی خود را با کسب و کار خود درگیر نگه می دارید. در نتیجه، شما همچنین وفاداری را در بین مشتریان خود تقویت می کنید.

مشتریان شما به جای رجوع به سایر مشاغل برای نیازهای خود، معامله با شما را انتخاب می‌کنند، زیرا می‌دانند که مرتبط‌ترین توصیه‌ها و پیشنهادات محصول را به آنها ارائه می‌دهید.

4 استراتژی شخصی سازی تجارت الکترونیک (با مثال)

اکنون که مزایای شخصی‌سازی در تجارت الکترونیک را می‌دانید، بیایید استراتژی‌های شخصی‌سازی تجارت الکترونیک را که می‌توانید به کار ببرید، مرور کنیم:

  1. در صفحات محصول توصیه هایی برای فروش و فروش متقابل ارائه دهید
  2. لیست های شخصی سازی شده از محصولات پرفروش، پربازدید یا پربازدید را ایجاد کنید
  3. هدف‌گیری مجدد را با پنجره‌های بازشو بر اساس رفتار مرور، خودکار کنید
  4. خودکار کردن پیام های شخصی

بیایید در مورد هر یک بحث کنیم:

1. در صفحات محصول توصیه هایی برای فروش و فروش متقابل ارائه دهید

محصولات مرتبط یا مکمل را در صفحات محصول خود به مشتریان خود نشان دهید. افزایش فروش یک استراتژی بازاریابی است که یک نسخه محصول بالاتر یا گران‌تر را تبلیغ می‌کند. در این میان، فروش متقابل تاکتیکی است که هدف آن فروش محصولات مکمل است.

در یک صفحه محصول شامپو در مثال زیر، برند مراقبت از پوست Aesop محصولات موی دیگری را که ممکن است برای خریدار مفید باشد به فروش می رساند. این تاکتیک می تواند AOV شما را افزایش دهد و به مشتریان شما کمک کند مواردی را که نمی دانستند به آنها نیاز دارند را کشف کنند!

نمونه فروش متقابل از aesop

2. فهرست های شخصی سازی شده از محصولات پرفروش، پربازدید یا پربازدید را ایجاد کنید

انسان‌ها به‌عنوان موجودات اجتماعی تکامل یافته‌اند تا هنگام تصمیم‌گیری خود، اثبات اجتماعی را در نظر بگیرند. با ایجاد لیست‌های شخصی و مرتبط از موارد زیر، از اثبات اجتماعی در تاکتیک شخصی‌سازی تجارت الکترونیک خود استفاده کنید:

  • محصولات پرفروش
  • محصولات با بیشترین بازبینی
  • محصولات با بالاترین بازبینی

در صفحه محصول آمازون بیشتر پیمایش کنید و لیستی از محصولات مشابه را با رتبه های چهار و بالاتر خواهید دید. این به مشتریان شما نشان می دهد که این لیست تنظیم شده و شخصی ارزش دیدن را دارد زیرا سایر مشتریان از خریدهای خود راضی بودند.

نمونه شخصی سازی تجارت الکترونیک از آمازون

3. هدف گذاری مجدد را با پنجره های بازشو بر اساس رفتار مرور به صورت خودکار انجام دهید

همچنین می‌توانید پیام‌های پاپ‌آپ را با پیشنهادات فریبنده بر اساس رفتار سایت مشتریان خود، مانند تعداد جلسات و موارد باقی مانده در سبد خرید، شخصی کنید.

بازدیدکنندگانی که برای اولین بار از سایت بازدید می کنند، همچنین می توانند برای اولین تراکنش خود یک تبلیغ ویژه دریافت کنند. در مثال زیر، وب سایت برند قهوه Cometeer تشخیص می دهد که کاربر یک بازدیدکننده جدید سایت است. پس از پیمایش بیشتر به صفحه اصلی آن، یک پنجره بازشو ارسال رایگان برای اولین سفارش در ازای ایمیل ارائه می دهد.

نمونه پاپ آپ شخصی سازی تجارت الکترونیک

4. پیام های شخصی سازی شده را خودکار کنید

راه های مختلفی وجود دارد که می توانید با پیام های شخصی به مشتری تجارت الکترونیک خود دسترسی پیدا کنید و آنها را درگیر کنید. می توانید پیام های زیر را خودکار و ارسال کنید:

ایمیل های ترک سبد خرید

اگر مشتری کالایی را در سبد خرید خود گذاشته و پرداخت را ادامه نداد، می‌توانید ایمیل شخصی‌سازی شده‌ای درباره کالایی که در سبد خرید خود فراموش کرده است را خودکار کنید. شما همچنین می توانید یک پیشنهاد شخصی و فریبنده ارائه دهید!

ایمیل ترک سبد خرید

اعلام حضور ایمیل

شما فروش با مشتری را با موفقیت بسته اید. تبریک می گویم! ارتباط شما با آنها نباید به همین جا ختم شود. چک کردن ایمیل شخصی‌سازی‌شده در آنها را خودکار کنید تا:

  • نظر آنها در مورد محصولی که خریداری کرده اند را بیابید
  • آنها را تشویق کنید که نظر خود را بنویسند
  • در صورت داشتن سوال به آنها اطلاع دهید که خطوط شما باز است

شخصی‌سازی، همراه با اتوماسیون، به یک تاکتیک قدرتمند تبدیل می‌شود که شما را در میان مشتریان خود در ذهن نگه می‌دارد.

با تیمی از اساتید تجارت الکترونیک شریک شوید!

کمپین های WebFX بیش از 12,936,451 معاملات تجارت الکترونیک در 5 سال گذشته

مطالعات موردی را بخوانید

از استراتژی های شخصی سازی تجارت الکترونیک با WebFX استفاده کنید

بر کسی پوشیده نیست که شخصی‌سازی تجارت الکترونیک شما را قادر می‌سازد تا یک تجربه یکپارچه برای مشتری ارائه دهید و از مزایای افزایش ROI بهره ببرید. اگر می خواهید با شخصی سازی سایت تجارت الکترونیک خود شروع کنید، با WebFX همکاری کنید.

ما یک آژانس بازاریابی دیجیتال با خدمات کامل با 15 سال تجربه در تجارت الکترونیک هستیم که درآمد بیش از 1000 مشتری را به ارمغان می آورد و بیش از 12.9 میلیون تراکنش تجارت الکترونیک را مدیریت کرده ایم.

تیم ما با استفاده از شخصی‌سازی تجارت الکترونیک و سایر استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ تلاش می‌کند تا رشد نهایی کسب‌وکار شما را هدایت کند. با متعهد به ارائه خدمات عالی برای مشتریان خود، مشتاقانه منتظر کسب اطلاعات بیشتر در مورد تجارت، صنعت و اهداف شما برای ارائه نتایج هستیم.

با ما به صورت آنلاین تماس بگیرید یا با ما تماس بگیرید 888-601-5359 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات بهینه سازی تجارت الکترونیک ما!