سئوی صفحه دسته بندی تجارت الکترونیک برای بهبود رتبه شما

صفحات دسته‌بندی چیزی بیش از مجموعه‌ای از پیوندها به محصولات موجود در فروشگاه آنلاین شما هستند. آنها جزء قدرتمندی از بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) هستند، به دید جستجو کمک می کنند و به مشتریان کمک می کنند تا وب سایت شما را پیدا کنند. این صفحات سخت‌کوش باعث فروش نیز می‌شوند و بازدیدکنندگان را به سمت محصولاتی که به دنبال آن هستند راهنمایی می‌کنند.

احتمالاً در حال حاضر صفحات دسته بندی در سایت خود دارید، اما آیا آنها نتایج ملموسی ایجاد می کنند؟ با به اشتراک گذاشتن استراتژی های برتر برای سئو صفحه دسته بندی تجارت الکترونیک همراه باشید. من هدف و ارزش صفحات دسته‌بندی را برای رتبه‌بندی جستجو توضیح می‌دهم و بهترین روش‌ها را برای بهبود دید آنلاین و نرخ تبدیل شما شرح می‌دهم.

صفحات دسته بندی چیست؟

صفحات دسته‌بندی، پیوندهایی به محصولات با مضامین یا ویژگی‌های مشترک ارائه می‌کنند و مشتریان را به مواردی که بیشتر به آن‌ها علاقه دارند هدایت می‌کنند. اگر از فروشگاه آنلاین REI بازدید کنید، صفحات دسته بندی لوازم کوهنوردی، کیسه خواب و لباس بچه ها را مشاهده خواهید کرد که کاربران را از غربال کردن محصولات نامرتبط نجات می دهد.

زیر مجموعه ها

صفحات دسته بندی می توانند گسترده یا خاص باشند، بسته به موجودی و ترجیحات مخاطبان شما. REI می‌داند که برخی از مشتریان، برای مثال، بر اساس برند خرید می‌کنند و صفحات دسته‌بندی برای صدها برند دارد.

نمونه دسته بندی برند

انواع صفحات دسته بندی

دو نوع صفحات دسته بندی تجارت الکترونیک SEO وجود دارد:

  • صفحات فهرست بندی دسته ها صفحات دسته‌بندی سطح بالا هستند که به زیرمجموعه‌ها پیوند دارند. آنها یک نمای کلی از انواع مختلف محصول ارائه می دهند تا مشتریان بتوانند جستجوهای خود را به گروه های اقلام خاص محدود کنند.
  • صفحات لیست محصولات در سلسله مراتب سایت عمیق تر بنشینید و مشتریان را مستقیماً به صفحات محصول فردی هدایت کنید. کاربران می توانند به همه موارد موجود در یک دسته برای مرور و مقایسه محصولات دسترسی داشته باشند.
دسته بندی محصول

CVS Pharmacy از هر دو نوع صفحات دسته بندی استفاده می کند. برای مثال، صفحه فهرست دسته‌بندی لوسیون‌ها و مرطوب‌کننده‌ها، مشتریان را به صفحه‌های فهرست محصولات فردی برای کرم‌های صورت، لوسیون‌های بدن، کرم‌های دست، و کرم‌های پا هدایت می‌کند.

سئوی صفحه دسته بندی تجارت الکترونیک cvs

ارزش صفحات دسته بندی برای سئوی تجارت الکترونیک

در حالی که صفحات دسته بندی برای تجربه کاربر و تبدیل عالی هستند، برای ارتقای سایت شما در رتبه بندی جستجو نیز بسیار مهم هستند. هنگامی که بهترین شیوه های صفحه دسته بندی تجارت الکترونیک را اجرا می کنید، شما:

  • به سایت خود ساختار منطقی بدهید، خزیدن و فهرست بندی صفحات شما را برای موتورهای جستجو آسان تر می کند.
  • کلمات کلیدی مهم را ادغام کنید به فروشگاه تجارت الکترونیک خود وارد شوید، و تعداد پرس و جوهای کوتاه و بلندی را که می توانید برای آنها رتبه بندی کنید، افزایش دهید.
  • از صفحات دسته بندی سطح بالا به صفحات عمیق تر در سلسله مراتب پیوند دهید، اطمینان حاصل شود که موتورهای جستجو صفحات جدید را کشف کرده و اعتبار صفحه را برای رتبه بندی توزیع می کنند.
  • کاربران را درگیر کنید تا مدت بیشتری در سایت شما بمانند، به گوگل نشان می دهد که محتوای شما مرتبط است.

بهترین روش های صفحه دسته بندی تجارت الکترونیک

در زیر، نکات برتر خود را برای سئوی صفحه دسته بندی تجارت الکترونیک گردآوری کرده ام. با اجرای این استراتژی ها، می توانید صفحات دسته بندی خود را به طور موثری برای فروشگاه آنلاین خود کار کنید.

دسته بندی های دم بلند را شناسایی و استفاده کنید

از صفحات دسته بندی SEO استفاده کنید تا کلمات کلیدی با هدف بالا و طولانی را در سایت خود بگنجانید. این عبارات جستجو، مشتریانی را که به دنبال اقلام خاص هستند و به احتمال زیاد تبدیل می شوند، جذب می کند. یک فروشگاه لوازم آشپزخانه ممکن است “ظروف آشپزی” را به عنوان یک کلمه کلیدی عمومی هدف قرار دهد و از صفحات دسته بندی برای رتبه بندی کلمات کلیدی مرتبط با دم بلند مانند “ظروف آشپزی نچسب سرامیکی” یا “ظروف استیل ضد زنگ” استفاده کند.

برای شناسایی کلمات کلیدی بالقوه دم بلند، می توانید:

  • یک کلمه کلیدی گسترده را در ابزار سئوی تجارت الکترونیک مانند Ahrefs، Semrush یا Moz وارد کنید تا عبارات مرتبط را پیدا کنید.
  • شروع به تایپ یک عبارت جستجو در گوگل یا آمازون کنید و پیشنهادات تکمیل خودکار که ظاهر می شوند را مرور کنید.
  • رفتار کاربران در وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید چه کلمات کلیدی مشتریان را به سایت شما می آورند و در ادامه به چه صفحاتی نگاه می کنند.
  • سوالات تکراری ارائه شده توسط تیم های خدمات مشتری خود را پیگیری کنید. اگر اغلب درباره مرطوب‌کننده‌های حاوی ویتامین C از آنها سؤال می‌شود، ممکن است به صفحه دسته‌بندی نیاز داشته باشید که آن عبارت را هدف قرار دهد.
  • فروشگاه های تجارت الکترونیک رقیب را بررسی کنید تا ببینید از چه دسته هایی در وب سایت های خود استفاده می کنند.

ساختن یک ساختار بصری

نحوه سازماندهی صفحات دسته بندی خود بر سئو تاثیر می گذارد. به سادگی یک صفحه نسازید و آن را در وب سایت خود قرار ندهید، زیرا این کار درک زمینه را برای موتورهای جستجو دشوار می کند. در حالت ایده آل، شما باید سلسله مراتبی دارند که دسته بندی های وسیعی را در بالا نشان می دهد و به زیرمجموعه های مرتبط منتهی می شود.

این نوع ساختار سایت دارای چند مزیت سئو است.

  • موتورهای جستجو یاد می گیرند که صفحات چگونه به هم مرتبط هستند و کدام یک از آنها مهم تر هستند و به خزیدن و نمایه سازی کمک می کنند.
  • مجموعه‌های محتوای موضوعی به شما کمک می‌کنند تا کلمات کلیدی را به‌طور استراتژیک هدف‌گیری کنید و قدرت موضوعی را ایجاد کنید.
  • صفحات والدین با رتبه بالاتر می توانند ارزش لینک را به صفحات فرزند منتقل کنند و رتبه را بهبود بخشند.
  • کاربران می توانند به راحتی محصولات مرتبط را بیابند، که باعث کاهش ناامیدی و افزایش زمان اقامت می شود.

برای سازماندهی صفحات دسته بندی خود، کلمات کلیدی را به روشی منطقی با هم گروه بندی کنید و بین دسته های عمومی و زیر مجموعه ها پیوند دهید. نقشه سایتی را برای موتورهای جستجو ارسال کنید تا به آنها کمک کنید صفحات شما را کشف کرده و بخزند.

ناوبری پاک را ایجاد کنید

هدف صفحات دسته‌بندی این است که به مشتریان کمک کنند بدون زحمت به محصولاتی که می‌خواهند پیمایش کنند تا احتمال کاوش آنها بیشتر باشد. گزینه های پیمایش آنها باید واضح باشد و مجبور نباشند اقدامات غیرضروری مانند فشار دادن دکمه برگشت مرورگر یا بازگشت به صفحه اصلی برای دور زدن سایت شما انجام دهند.

دسته‌های کلی را در پیمایش اصلی خود به نمایش بگذارید تا کاربران بتوانند فوراً جستجوی خود را شروع کنند. همچنین می‌توانید یک پنل آکاردئونی با زیرمجموعه‌های جمع‌شده پیاده‌سازی کنید و رابط را تمیز اما بسیار کاربردی نگه دارید. ناوبری Breadcrumb و موتورهای جستجوی داخلی نیز به کاربران کمک می کند تا محصولات مناسب را به سرعت پیدا کنند.

ارائه مطالب مفید

مجموعه ای از پیوندها در صفحه دسته بندی می تواند مفید باشد، اما لزوما جالب نیست. برای راهنمایی مشتریان در طول سفر، محتوای مفیدی ارائه دهید. از منظر سئو، محتوای غنی به موتورهای جستجو زمینه ای در مورد موضوع صفحه می دهد و به آنها کمک می کند تا صفحات دسته بندی شما را به طور دقیق با پرس و جوهای مرتبط مطابقت دهند.

من دوست دارم که Proctor Silex از محتوا برای معرفی صفحه دسته بندی قهوه ساز خود استفاده می کند.

سئوی صفحه دسته بندی قهوه

یک پاراگراف کوتاه اما قانع کننده وجود دارد که ویژگی های کلیدی محصول را برجسته می کند. بسته به جایگاه خود، ممکن است سوالات متداول، ویدیوهای توضیحی کوتاه و پیوندهایی را به راهنمای خرید اضافه کنید. زیاده روی نکنید و صفحه را شلوغ نکنید، اما افزودن اطلاعات مختصر و مفید می تواند به تلاش های بازاریابی محتوای تجارت الکترونیک شما کمک کند.

یک کپی خوب بنویسید

محتوای تجارت الکترونیک باید جذاب باشد و کاربران را به مرور بیشتر سایت شما دعوت کند. کلمات کلیدی را بگنجانید، اما آنها را به طور غیرطبیعی به کفش نبندید. برای ایجاد محتوایی که برای مخاطبان انسانی طراحی شده باشد، وقت بگذارید.

هدف ایجاد کپی است که:

  • جلا و حرفه ای.
  • با فرمت منظم و آسان برای خواندن.
  • با صدای برند خود هماهنگ شوید تا با مخاطبان خود آشنا شوید و اعتماد ایجاد کنید.
  • با لحنی مناسب ساخته شده تا با خوانندگان طنین انداز شود.

داده های ساختاریافته را اضافه کنید

داده های ساختاریافته یکی دیگر از عناصر کلیدی SEO برای صفحات دسته بندی تجارت الکترونیک است. این کد همچنین به عنوان نشانه گذاری طرحواره شناخته می شود، این کد به موتورهای جستجو می گوید که محتوای مختلف در صفحه وب شما به چه معناست.

در حالی که داده‌های ساختاریافته مستقیماً بر رتبه‌بندی شما تأثیر نمی‌گذارند، موتورهای جستجو را قادر می‌سازد تا قطعه‌های غنی ایجاد کنند که می‌تواند کلیک‌ها را تشویق کند. تصاویر، قیمت‌ها و رتبه‌بندی‌های ستاره، قطعه شما را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) برجسته می‌کند و توجه را به صفحه وب شما جلب می‌کند.

برای علامت گذاری صفحه دسته بندی خود، تصمیم بگیرید که کدام محتوای را می خواهید به نمایش بگذارید. برای مشاهده لیستی از انواع طرحواره از وب سایت Schema.org دیدن کنید و با استفاده از ابزاری مانند راهنمای نشانه گذاری داده های ساختاریافته گوگل، طرح محصول مناسب را به HTML خود اضافه کنید.

پیوندها را به دسته های مربوطه ادغام کنید

مشتریان معمولاً در جستجوی یک محصول خاص در یک سایت قرار می‌گیرند، اما می‌توانید با توصیه دسته‌های محصولات مرتبط، آنها را به کشف موارد دیگر تشویق کنید. اگر این گزینه واضح و در دسترس باشد، ممکن است از شخصی که به دنبال پارک‌های کودکان است، خواسته شود که چکمه‌ها یا روسری‌ها را مرور کند.

اگر نیازهای مشتری را پیش بینی می کنید، می توانید زمان صرف شده در سایت را بهبود ببخشید و ارتباط فروشگاه خود را برای اهداف رتبه بندی سئو نشان دهید. همچنین می‌توانید تبدیل‌ها و میانگین ارزش سفارش خود را افزایش دهید.

برای اینکه تصمیم بگیرید به کدام دسته ها پیوند دهید، رفتار مخاطبان را در وب سایت خود تجزیه و تحلیل کنید و ببینید که کاربران تمایل دارند با هم به چه نوع محصولاتی نگاه کنند. همچنین می‌توانید در سلسله مراتب دسته‌ها یا به دسته‌های محصولی که اغلب با هم هستند پیوند دهید. برای جلب توجه از سرصفحه‌هایی مانند «محصولات مرتبط»، «مشتریان نیز مشاهده شده‌اند» یا «شما ممکن است علاقه‌مند باشید» استفاده کنید.

بررسی های ویترین

طبق یک مطالعه TrustPilot، 89٪ از مصرف کنندگان نظرات را به عنوان بخشی از سفر خرید خود می خوانند. خریداران آنلاین، به ویژه، می خواهند اطمینان حاصل کنند که محصولات با کیفیت را از مشاغل معتبر خریداری می کنند.

افزودن اثبات اجتماعی به صفحات دسته بندی شما راهی آسان برای برجسته کردن محصولات با رتبه برتر شما و ایجاد اطمینان مشتریان در ادامه خریدشان است. در نظر بگیرید که رتبه‌بندی‌های ستاره‌ای را به هر محصول فهرست‌شده در صفحه دسته‌بندی اضافه کنید تا کاربران را تشویق کنند تا برای مشاهده آن مورد کلیک کنند. در یک بلوک جداگانه، می توانید نظرات محصولات با رتبه بالا را نیز به عنوان توصیه به نمایش بگذارید.

فراموش نکنید که سئوی صفحه محصول را برای تشویق خریداران به خرید پس از کلیک بر روی توضیحات هر محصول، پیاده سازی کنید.

تگ های عنوان و H1 را بهینه کنید

هنگامی که کلمات کلیدی اولیه را در تگ های عنوان و H1 ادغام می کنید، ارتباط صفحات دسته بندی خود را برای جستارهای مختلف به موتورهای جستجو نشان می دهید. H1 سرصفحه اصلی در صفحه دسته بندی شما است و باید مطالب را به طور دقیق توصیف کند تا مشتریان بدانند که در مکان مناسب قرار گرفته اند. «لباس‌های زنانه نایک» یا «ست‌های مبلمان اتاق نشیمن» H1 صفحه‌های دسته‌بندی معمولی هستند.

موتورهای جستجو اغلب از برچسب های عنوان به عنوان عنوان قابل کلیک در یک قطعه جستجو استفاده می کنند. یک برچسب عنوان قانع‌کننده بسازید که کلیک‌ها را تشویق می‌کند و ترافیک را به فروشگاه تجارت الکترونیک شما ارسال می‌کند، اما آن را کمتر از 60 کاراکتر نگه دارید. می‌توانید نام تجاری خود را برای افزایش دید اضافه کنید، از فعل‌هایی مانند «خرید» یا «خرید» برای ایجاد انگیزه برای اقدام استفاده کنید، یا پیشنهادهایی مانند تحویل رایگان را برجسته کنید. نمونه هایی از برچسب های عنوان موثر عبارتند از: “کفش و چکمه های پیاده روی Merrell – DICK’S Sporting Goods” و “Hiking Shoes | بهترین قیمت ها در DICK’S.”

سیستم سازی ساختار URL

سئوی صفحه دسته بندی خود را با استفاده از URL های ساده و قابل خواندن افزایش دهید. سعی کنید از کلمات کلیدی استفاده کنید و سلسله مراتب سایت خود را منعکس کنید. به عنوان مثال، اگر یک صفحه فهرست دسته بندی برای غذای حیوانات خانگی دارید که به صفحه فهرست محصولات غذای خشک سگ منتهی می شود، ممکن است URL های زیر را ایجاد کنید:

  • example.com/pet-food
  • example.com/pet-food/dry-dog-food

این نوع ساخت و ساز هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران سودمند است. URL ها محتوای صفحه دسته بندی و جایی که در سلسله مراتب سایت شما قرار دارد را توصیف می کنند. آنها همچنین قابل اعتماد به نظر می رسند و به تشویق کلیک ها کمک می کنند. برای بهینه سازی URL ها:

  • آنها را مختصر اما توصیفی نگه دارید.
  • از کلمات کلیدی مختصر استفاده کنید.
  • کلمات را با خط فاصله جدا کنید.
  • از استفاده از کاراکترهای خاص خودداری کنید.
  • از حروف کوچک استفاده کنید.

متن جایگزین تصویر را درج کنید

در نهایت، تصاویر صفحات دسته بندی خود را با متن جایگزین بهینه کنید. این امر دسترسی را بهبود می بخشد و به موتورهای جستجو کمک می کند تا زمینه یک تصویر را درک کنند. هنگام ساخت متن جایگزین:

  • یک کلمه کلیدی را وارد کنید، اما آن را تکرار نکنید.
  • توصیفی باشد و رنگ، اندازه، مارک و سایر ویژگی های مهم را ذکر کنید.
  • از کلمات اضافی و ذهنی مانند “بهترین” یا “زیبا” اجتناب کنید.
  • از استفاده از “عکس از” خودداری کنید، زیرا این کار اضافی است.

صعود رتبه خود را تماشا کنید

سئوی صفحه دسته‌بندی تجارت الکترونیک می‌تواند ترافیک و تبدیل‌ها را بهبود بخشد و به عنوان بخشی از یک استراتژی کلی مؤثرتر عمل کند. آژانس سئوی تجارت الکترونیک ما می تواند در ممیزی سایت، ساخت لینک، ایجاد محتوا و تمام جنبه های بهینه سازی داخلی، خارج از صفحه و فنی کمک کند. برای مشاوره رایگان تماس بگیرید و بیاموزید که چگونه همکاری با Victorious می تواند وب سایت شما را به یک نیروگاه تجارت الکترونیک پررونق تبدیل کند.

Source link