شرکت شما باید هر زمان که خریدی انجام می دهد، دقت لازم را انجام دهد، بنابراین احتمالاً از قبل به خوبی از چیستی آن و اینکه چرا درست کردن آن مهم است آگاه هستید. اما ممکن است در مورد ظاهر آن مطمئن نباشید. شاید شما نگران این هستید که فرآیند بررسی دقیق شما شامل تمام مراحلی که باید باشد را شامل نمی شود.
نگران نباشید – در این صفحه، ما یک لیست بررسی دقیق برای شرکتهای سهام خصوصی مانند شما را بررسی میکنیم. برای اطلاع از هر مرحله چک لیست به خواندن ادامه دهید یا آن را از اینجا دانلود کنید:
اکنون دانلود کنید: چک لیست بررسی دقیق سهام خصوصی
چک لیست بررسی دقیق برای شرکت های سهامی خاص چیست؟
چک لیست بررسی دقیق سهام خصوصی فهرستی از ویژگی های خاص شرکت است که باید قبل از سرمایه گذاری بررسی کنید. هر شرکتی که فکر می کنید بخرید ممکن است به طور بالقوه مشکلاتی داشته باشد که شما درباره آن نمی دانید، چه در امور مالی، چه در رهبری آن، یا در کل چیز دیگری. اگر چنین است، قبل از اینکه متعهد به خرید شوید، میخواهید این مشکلات را حل کنید.
چک لیست 11 مرحله ای بررسی دقیق سهام خصوصی
اکنون که توضیح دادیم چک لیست بررسی دقیق حقوق صاحبان سهام خصوصی چیست، اجازه دهید در مورد چیستی صحبت کنیم. در آن چک لیست
اول، یک هشدار سریع: هر شرکت سهامی خاص لیست کمی متفاوت از مواردی که باید به آنها نگاه کنند، دارد، به ویژه بسته به نوع شرکتی که به دنبال خرید آن هستند. با این حال، موارد موجود در این لیست از رایج ترین چیزهایی هستند که شرکت ها سعی در بررسی آنها دارند.
آن موارد عبارتند از:
- اطلاعات عمومی شرکت
- اطلاعات صنعت
- اطلاعات مالی
- اطلاعات مالیاتی
- اطلاعات حقوقی
- منابع انسانی
- دارایی های شرکت
- فناوری اطلاعات
- چشم انداز رقیب
- مشتریان و شرکای موجود
- اعضای تیم رهبری
- بازاریابی و تبلیغات
به خواندن ادامه دهید تا در مورد هر یک با جزئیات بیشتر بدانید!
1. اطلاعات عمومی شرکت
اولین چیزی که باید به آن توجه کنید اطلاعات کلی در مورد شرکت است. این شامل اسناد کلی مانند سیاستهای شرکت، طرح کسبوکار، آییننامه شرکت و موارد دیگر میشود. همچنین باید یک جارو سطحی انجام دهید تا مطمئن شوید که هیچ مشکل آشکاری (مانند ورشکستگی یا پرونده های قضایی بزرگ) وجود ندارد که بلافاصله قبل از شروع فرآیند بررسی دقیق به شما سر بزند.
نکات قابل بررسی:
- طرح کسب و کار
- سیاست های شرکت
- آیین نامه
- پرچم های قرمز فوری
2. اطلاعات صنعت
حوزه بعدی که باید تحت پوشش قرار گیرد، اطلاعات عمومی صنعت است. قبل از زوم کردن بر روی جزئیات کسب و کار خاص، به صنعتی که در آن فعالیت می کند نگاه کنید. وضعیت فعلی بازار چگونه است؟ آیا این صنعتی است که اصلاً با آن آشنایی دارید؟ آیا از راه اندازی یک کسب و کار در این زمینه اطمینان دارید؟ پاسخ به این سؤالات به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا به جلو بروید یا خیر.
نکات قابل بررسی:
- وضعیت فعلی بازار
- آشنایی با صنعت
- سطح دانش فنی مورد نیاز
3. اطلاعات مالی
یکی از مهمترین جنبه های هر کسب و کاری که باید به آن توجه کرد، وضعیت مالی آن است. شرکت چقدر درآمد دارد (و فکر می کنید چقدر است توانست با مدیریت بهتر وارد شوید)؟ هزینه های آن چقدر است؟ تمام بخش های دیگر شرکت در نهایت برای خدمت به این یکی وجود دارد، بنابراین مطمئن شوید که زمان و توجه مناسب را به آن اختصاص دهید.
نکات قابل بررسی:
- درآمد جاری
- هزینه های جاری
- مدیریت کلی پول
4. اطلاعات مالیاتی
مربوط به اطلاعات مالی، اطلاعات مالیاتی است. اظهارنامه های مالیاتی چند سال گذشته را مرور کنید و هر گونه حسابرسی که ممکن است رخ داده باشد را بررسی کنید. اگر شرکتی در پرداخت مالیات مشکل داشته است، یا اگر در حال حاضر توسط IRS حسابرسی می شود، واضح است که اینها چیزهایی هستند که باید در مورد آنها بدانید.
نکات قابل بررسی:
- اظهارنامه مالیاتی
- سابقه پرداخت مالیات
- ممیزی های گذشته یا در حال انجام
5. اطلاعات حقوقی
یکی دیگر از بخشهای اصلی فرآیند بررسی دقیق، بررسی وضعیت حقوقی یک شرکت است. آیا این شرکت هیچ قانونی را نقض می کند؟ آیا برای چیزی تحت بررسی است؟ آیا در حال حاضر درگیر اختلافات حقوقی است؟ اگر پاسخ هر یک از این سوالات مثبت است، ممکن است باعث شود شرکت شما در مورد خرید کسب و کار تجدید نظر کند – اما در نهایت، همه چیز به جزئیات بستگی دارد.
نکات قابل بررسی:
- فعالیت های غیر قانونی
- تحقیقات گذشته یا در حال انجام
- دعاوی گذشته یا جاری
6. منابع انسانی
نگاه کردن به منابع انسانی فقط به معنای بررسی بخش منابع انسانی در یک شرکت نیست. این بدان معناست که به کل ساختار سازمانی کسب و کار نگاه کنید تا ببینید سلسله مراتب چیست، چند کارمند وجود دارد (و چگونه مدیریت می شوند)، و وضعیت از نظر مواردی مانند حقوق و مزایا چگونه است. همچنین ارزش بررسی تک تک کارمندان را دارد تا ببینید همه آنها چقدر واجد شرایط هستند.
نکات قابل بررسی:
- سلسله مراتب کسب و کار
- حقوق کارمندان
- مزایای کارکنان
- صلاحیت های فردی کارکنان
7. دارایی های شرکت
در مرحله بعد، باید تمام دارایی های متعلق به شرکتی را که قصد خرید آن را دارید بررسی کنید. این شامل دارایی های مشهود مانند املاک و تجهیزات، و همچنین دارایی های نامشهود مانند مالکیت معنوی (اختراعات، علائم تجاری، و غیره) می شود.
نکات قابل بررسی:
- املاک و مستغلات
- تجهیزات
- ثبت اختراعات
- علائم تجاری
8. فناوری اطلاعات
حوزه دیگری که همیشه باید در چک لیست سهام خصوصی خود بگنجانید فناوری اطلاعات (IT) است. اساساً، شما می خواهید از تمام سخت افزارها و نرم افزارهای رایانه ای که یک شرکت دارد آگاه باشید. این شامل هر فناوری که خریداری کرده اند و همچنین هر نرم افزار اختصاصی که ممکن است خودشان توسعه داده باشند نیز می شود. مطمئن شوید که به قدیمی بودن فناوری آنها توجه کنید.
نکات قابل بررسی:
- سخت افزار کامپیوتر
- نرم افزار کامپیوتر
- نرم افزار اختصاصی شرکت
9. چشم انداز رقیب
یک حوزه بزرگ برای تمرکز بر رقابت است. اگر بخواهید این شرکت را بخرید و شروع به بهبود فرآیندهای آن کنید، با چه مشاغل دیگری روبرو می شوید؟ چقدر رقابت دارد و در حال حاضر در رابطه با آن رقبا چگونه است؟ در نهایت، آیا راهی مناسب برای این شرکت برای شکست دادن رقبا تحت مدیریت شما می بینید؟
نکات قابل بررسی:
- تعداد رقبای اصلی
- جایگاه شرکت نسبت به رقبا
- کیفیت محصولات یا خدمات رقیب
- کیفیت بازاریابی رقیب
10. مشتریان و شرکای موجود
همچنین بسیار مهم است که بدانیم یک شرکت دقیقا به چه کسی می فروشد. نه تنها باید آنها را درک کنید پروفایل مشتری ایده آل (ICP)، اما باید با مشتریان بلندمدتی که در حال حاضر دارند نیز آشنا شوید. اگر شرکت را تصاحب کنید، باید مطمئن شوید که این مشتریان ارزشمند را در این فرآیند از دست نمی دهید.
نکات قابل بررسی:
- نمایه مشتری ایده آل (ICP)
- مشتریان بلند مدت موجود
- پرسونای خریدار
11. اعضای تیم رهبری
در حالی که اکتساب به معنای تصاحب شرکت شما توسط شرکت شما است، اما این فقط یک وضعیت موقتی است. موفقیت شرکت در دراز مدت به تیم رهبری در خود شرکت بستگی دارد. این بدان معناست که شما باید برای بررسی آن تیم رهبری وقت بگذارید و احساس کنید که همه اعضای آن چگونه در نقش های خود عمل می کنند.
نکات قابل بررسی:
- صلاحیت های فردی رهبر شرکت
- سلسله مراتب رهبری
- عملکرد رهبری گذشته
12. بازاریابی و تبلیغات
یکی از بزرگترین عوامل موفقیت یک شرکت بازاریابی آن است. روشی که یک شرکت خود را برای مخاطبان خود به ویژه آنلاین تبلیغ می کند، تعیین می کند که چه تعداد از آن مخاطبان در نهایت محصولات یا خدمات آن را خریداری می کنند. به کمپین های بازاریابی و تبلیغات فعلی شرکت نگاهی بیندازید تا ببینید چقدر موثر هستند و چگونه می توانید آنها را بهتر بهینه کنید.
نکات قابل بررسی:
فرآیند بررسی دقیق بازاریابی خود را با WebFX ارتقا دهید
با استفاده از چک لیست سهام خصوصی که در بالا ذکر شد، می توانید اطمینان حاصل کنید که دقت لازم را قبل از انجام سرمایه گذاری، تمام عناصر ضروری یک شرکت را پوشش می دهد. اما یکی از چالشبرانگیزترین جنبههای کوششی این است که بسیاری از این عناصر ممکن است چیزهایی نباشند که شما در آن مهارت دارید.
به عنوان مثال، اگر در بازاریابی متخصص نیستید، ممکن است مطمئن نباشید که کمپین های فعلی یک شرکت چقدر موثر هستند یا چگونه می توانید آنها را بهینه کنید. به همین دلیل است که شرکتهای سهام خصوصی اغلب از شراکت با آژانسهای خارجی برای کمک به آن موضوعات تخصصی سود میبرند.
با همکاری با آژانس بازاریابی مانند WebFX، می توانید به ما دسترسی داشته باشید بازاریابی خدمات بررسی دقیق. با این خدمات، می توانید به راحتی نقاط قوت و ضعف تلاش های بازاریابی یک شرکت هدف را مشخص کنید. این به شما کمک می کند تا ارزیابی دقیق تر و دقیق تری از شرکت ایجاد کنید.
علاقه مند به همکاری با WebFX هستید؟ فقط با ما تماس بگیرید 888-601-5359 یا آنلاین با ما تماس بگیرید امروز